Alko: 20 euron viinapullosta 17 euroa on veroa, 2 euroa menee tavarantoimittajalle ja 1 euro Alkolle
https://www.hs.fi/talous/art-2000010667485.html
Eli aika arvotonta litkua loppupeleissä, hinta muodostuu käytännössä kokonaan erilaisista veroista.
Kommentit (291)
Vierailija kirjoitti:Kyllä väitit nimenomaan näin.
Linkki?
https://www.ksml.fi/uutissuomalainen/6368751
Alkoholihaitat aiheuttavat runsaasti kuluja suomalaiselle yhteiskunnalle. Aalto-yliopiston tutkijatohtorin Niilo Luotosen raportin mukaan alkoholista aiheutui yhteiskunnalle viime vuonna vähintään noin 1,4 miljardin euron kustannukset.
Luvussa ovat mukana alkoholin aiheuttamien kuolemien, hoitojaksojen ja rikosten sekä työkyvyttömyyden yhteenlasketut kustannukset.
Lisäksi alkoholin vuoksi menetetystä työpanoksesta koitui suomalaisille työnantajille arviolta vähintään 500 miljoonan euron taloudelliset menetykset.
Missään ei ole väitetty tuollaista mitä yrität väittää. Se, ettet, arvon budipaavi, ymmärrä lukemastasi (etkä näköjään edes omista puheistasi) mitään, on ihan sun oma ongelm eikä muiden.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
samaa voi miettiä kyykkyviinien kohdalla... sen 10 euron viinin varsinainen viinin osuus on ehkä 0,50 euroa. ja sillä ei kovin kummoista litkua tuoteta.
sama pullo maksaa ranskassa 2-3 euroa ja kelpaa korkeintaan ruuanlaittoon, ei ruoka/seurustelujuomaksi.
sitten taas ranskalainen 15 euron pullo maksaa täällä 50-70 euroa.
Ei ole kyllä tuollaisen se hintasuhde ja selviää kun tilaa itse ulkomailta. Kallistahan täällä on toki. Mitä kalliimpi tuote ulkomailla niin sitä pienempi ero hinnassa verojen takia.
Joo, arvokkaammat viinit on Suomessa saman hintaisia kuin muuallakin. Joskus jopa halvempia. Tämä siksi, että Alko on iso sisäänostaja ja pienemmän tuntantomäärän viinejäkin ostaa aika ison satsin verrattuna johonkin ranskalaiseen viinikauppaan.
Suomessa arvioidaan oleva 500 000 - 600 000 alkoholiongelmaista, joten määrä ei ole mikään pieni kansan kokoon nähden, ja alkoholiongelmat maassamme ovat hyvin suuria. Ja alkoholi on miesten ja naisten yleisimpiä kuolinsyitäkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:No minä maksan erilaisina veroina jonkun noin 60 000€ vuodessa. En käytä valtion "palveluita" kuten sairaanhoitoa. Tätä jatkunut nyt noin 30 vuotta.
Entä paljonko yksi työkyvytön alkoholisti maksaa yhteiskunnalle vuosittain? Siihen et vielä vastannut.
Sitä ei multa oo kysytty ja vastaan vain itsestäni. Mulla ei vittyakaan kiinnosta muut ihmiset
Vierailija kirjoitti:
Missään ei ole väitetty tuollaista mitä yrität väittää. Se, ettet, arvon budipaavi, ymmärrä lukemastasi (etkä näköjään edes omista puheistasi) mitään, on ihan sun oma ongelm eikä muiden.
Eli sinulla ei siis ole hajuakaan työttömien alkoholistien määristä, mutta silti kovin esittelet "faktojasi" joiden perusteella väität, että alkoholisteja on työttömänä vähemmän kuin ei-alkoholisteja?
Osaatko kertoa sen kuinka monella eurolla alkoholistit keskimäärin ostavat päivittäin alkoholia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:No minä maksan erilaisina veroina jonkun noin 60 000€ vuodessa. En käytä valtion "palveluita" kuten sairaanhoitoa. Tätä jatkunut nyt noin 30 vuotta.
Entä paljonko yksi työkyvytön alkoholisti maksaa yhteiskunnalle vuosittain? Siihen et vielä vastannut.
Sitä ei multa oo kysytty ja vastaan vain itsestäni. Mulla ei vittyakaan kiinnosta muut ihmiset
Juuri sitä sinulta kysyttiin aiemmin. Eli paljonko yksi työkyvytön alkoholisti maksaa yhteiskunnalle vuosittain? Siihen et vielä vastannut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja "isänmaa" lienee sinulle vain sana, joka ei tarkoita sinulle mitään sellaista jota arvostaisit.
Vierailija kirjoitti:Mulla ei vittyakaan kiinnosta muut ihmiset
Helppo uskoa. Sinua kiinnostaa vain jankutus Vauva-palstalla aamusta iltaan, ja sitä olet tehnyt vuosikausia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri sitä sinulta kysyttiin aiemmin. Eli paljonko yksi työkyvytön alkoholisti maksaa yhteiskunnalle vuosittain? Siihen et vielä vastannut.
Ei, se kysyttiin random internet tyypiltä numero 62661551
Alkoholimyrkyn haittoja:
- Alkoholin käyttö kytkeytyy neuropsykologiseen rapautumiseen.
- Alkoholin käytöllä teini-iässä on myrkyllinen vaikutus kehittyviin aivoihin.
- Alkoholin pidempiaikainen ja runsas käyttö heikentää ajattelutoimintoja.
- Alkoholin pidempiaikainen ja runsas käyttö heikentää havaintotoimintoja.
- Alkoholi tuhoaa solumyrkkynä aivoja.
- Alkoholin pidempiaikainen ja runsas käyttö heikentää muistia.
- Vaikutuksia voivat olla lähimuistin heikkeneminen, uuden oppimisen ja tarkkaavaisuuden ylläpidon vaikeutuminen.
- Alkoholia käyttäneellä voi olla uneen liittyviä ongelmia vielä päihtymyksen jälkeen.
- Nuorena aloitettu alkoholin säännöllinen käyttö haittaa henkistä kehitystä ja aikuistumisprosessia.
- Pitkäaikaiskäyttö aiheuttaa kognitiivisten kykyjen rappeutumista: ongelmanratkaisu- ja keskittymiskyvyn heikkeneminen, muistiongelmat, välinpitämättömyys, ärsyyntyminen ja vuorovaikutustaitojen heikentyminen.
- Alkoholi heikentää oppimiskykyä.
- Alkoholin käyttö lisää riskiä skitsofreniaan, masentuneisuuteen, ahdistuneisuuteen ja mielialahäiriöihin.
- Alkoholi aikaistaa psykoosien puhkeamista.
- Alkoholin käyttö lisää riskiä sairastua psyykkisiin sairauksiin kuten skitsofreniaan.
- Alkoholi aiheuttaa useita syöpiä.
- Alkoholi tuhoaa solumyrkkynä eniten aivoja.
- Alkoholi aiheuttaa psykooseja.
- Alkoholi linkittyy väkivaltaan.
- Alkoholi tuhoaa maksan.
- Alkoholi tuhoaa haiman.
- Alkoholi on primitisoiva ja degeneroiva kova huume.
- Alkoholi aiheuttaa impotenssia ja DNA-vaurioita siittiöissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitten alkoikin se sinulle niin tyypillinen lapsellinen käytös.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja "isänmaa" lienee sinulle vain sana, joka ei tarkoita sinulle mitään sellaista jota arvostaisit.
Vaterland on minulle hyvin tärkeä
Vierailija kirjoitti:
Helppo uskoa. Sinua kiinnostaa vain jankutus Vauva-palstalla aamusta iltaan, ja sitä olet tehnyt vuosikausia.
Vauvalle olen tullu vasta tänävuonna
Alkoholi ja nuoret aivot
Nuoruusiässä aivot ovat erityisen herkkiä alkoholin aiheuttamille vaurioille. Humalahakuinen juominen vaurioittaa laaja-alaisesti aivojen valkoisen aineen radastoja. Muisti ja oppimiskyky voivat heikentyä pysyvästi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitten alkoikin se sinulle niin tyypillinen lapsellinen käy
Jos tunnet minut niin kerro toki kuka olen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vauvalle olen tullu vasta tänävuonna
Google: "patologinen valehtelu"
Vierailija kirjoitti:Jos tunnet minut niin kerro toki kuka olen
Olet työtön suunsoittaja, joka kuvittelee itsestään liikoja ja leikkii erilaisia roolileikkejä netissä aamusta iltaan.
Eli montako työtöntä alkoholistia Suomessa siis on? 250 000 - 300 000?