Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Alko: 20 euron viinapullosta 17 euroa on veroa, 2 euroa menee tavarantoimittajalle ja 1 euro Alkolle

Vierailija
01.09.2024 |

https://www.hs.fi/talous/art-2000010667485.html

Eli aika arvotonta litkua loppupeleissä, hinta muodostuu käytännössä kokonaan erilaisista veroista.

Kommentit (291)

Vierailija
41/291 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toisin sanoen alkkikset ovat maksaneet terveydenhuoltonsa jo etukäteen.

Turhaan syyllistetään kohonneista kuluista

Näinhän se on ja valtio jää vielä hurjasti voitolle tietenkin. Alkkis on lypsävä lehmä valtiolle 🐄.

Ei siitä jää voittoa yhtään. Pelkästään terveydenhuoltoon menee enemmän kuin alkoholi tuottaa. Lisäksi on vankila kulut kännissä tehdyistä rikoksista lusivista. Lisäksi väittävät että töistäkin ollaan paljon pois alkoholin takia ja siitä on laskettu tulevan x verran tappioita.

Ei alkoholistit käy lääkärissä. Voisi paljastua että juo kaiken vapaa-aikansa. Mitä siis sönkötät?

Masennusta, traumoja,adhd, fyysisistä sairauksista johtuvaa kipua jne moni hoitaa päihteillä koska terveydenhuolto on heidät pettänyt.

Vierailija
42/291 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mihin vidduun kaikki Suomen rahat menee?!!

Edellisen hallituksen sekoiluihin paloi uskomaton määrä rahaa. Sitä sekoilua maksetaan vielä vuosikymmeniä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/291 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselläni on kanssa niin viallinen makuaisti, että kalliimmat viinit maistuu liian voimakkailta. Viimeksi laivalla taxfreessä esiteltiin 6:tta eri parempaa viiniä ja toki kun ilmaiset maistiaiset niin mentiin kuuntelemaan sitä. Oli 3valkoista ja 3punkkua ja jestas miten ne on kamalia, mies oli samaa mieltä ja totesi et haetaan se halvin hanaviini😅

Kuten yksi viiniasiantuntija sanoi tästä aiheesta. Kuunnelkaa mitä hän puhuu mutta älkää välittäkö siitä. Oma makuaisti on paras arvostelu. Jos tykkäät viinistä jota hän ei arvosta, niin silloin sinä olet oikeassa eikä hänen mielipiteellään ole väliä. Hän kertoo kokemuksella yleispätevästi mikä viini on laadullisesti hyvä verrattuna muihin vastaaviin.

Vierailija
44/291 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein, fiksua myös. Tykkään viinistä ja samalla autan valtion kassaa mielelläni.

Hyvä että karkkienkin alvit nousee, jospa ne jäis kauppaan itselläkin aiempaa helpommin!

Vierailija
45/291 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

🥰🧧Huttunen

Vierailija
46/291 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

17 € veroa 🤣🤣🤡 25,5 % 20:stä on 5,10 €, idiootti.

Et sitten lukenut HS:n artikkelia otsikkoa pidemmälle, ADHD-Antti

Vierailija
47/291 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On nyt jo tyhjä joka jätkän takki, verotus vain jatkuu yhä hurjemmin!

- Irwin Goodman

Vierailija
48/291 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se vero menee alkoholista eli 3€ viinipulloon tulee 5€ päälle. Sama 5€ tulee päälle sekä 15€ että 20€ viinipulloon eli niissä hintaa dominoi muut asiat kuin itse vero. Juokaa parempia juomia niin ette maksa tyhjästä.

Tämä. Jos maksaa kympin sijasta 30 euroa siitä pullosta, saa eksponentiaalisesti enemmän vastinetta rahalleen.

Mitä halvempi tuote, sitä suurempi siinä on veron osuus ja itse juomaan ei ole panostettu käytännössä mitenkään.

Eri asia tietenkin jos ainoa tarkoitus on vain "vetää pää sekaisin" välittämättä mausta.

"Eksponentiaalisesti enemmän"? Ei saa vaan saa saman verra kalliimmalla. Koettu laatuero on vain juojan mielessä. Joku joka ei pidä

Jos ei välitä viinin mausta tai ei itse edes juo ja pakko ostaa viiniä niin ei silloin kalliimmasta viinistä saa mitään enemmän. Turha selittää mitään että maksa suhteellisesti vähemmän veroja kun veron määrä on silti sama. Sama kuin ostat kolajuomaa ja brändi juoma maksaa tuplasti minkä kaupan kola.

Mikäs se semmoinen pakko on? Tarjoatko halvinta paskaa vieraillesi?

Vierailija
49/291 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

🥰🧧Huttunen

Onko tuo hyvää? (Kyselee tosielämän Huttunen)

Vierailija
50/291 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se vero menee alkoholista eli 3€ viinipulloon tulee 5€ päälle. Sama 5€ tulee päälle sekä 15€ että 20€ viinipulloon eli niissä hintaa dominoi muut asiat kuin itse vero. Juokaa parempia juomia niin ette maksa tyhjästä.

Tämä. Jos maksaa kympin sijasta 30 euroa siitä pullosta, saa eksponentiaalisesti enemmän vastinetta rahalleen.

Mitä halvempi tuote, sitä suurempi siinä on veron osuus ja itse juomaan ei ole panostettu käytännössä mitenkään.

Eri asia tietenkin jos ainoa tarkoitus on vain "vetää pää sekaisin" välittämättä mausta.

"Eksponentiaalisesti enemmän"? Ei saa vaan saa saman verra kalliimmalla. Koettu laatuero on vain juojan mielessä. Joku joka ei pidä viineistä sanoisi sekä 6€ että 60€ viinistä "pahaa on"

Niin, "makuasioista ei voi kiistellä", mutta joku 2,65€ maksava Atrian pasta-annos ei ole mitenkään laadullisesti verrattavissa johonkin 3 Michelin tähden ravintolan pasta-annokseen joka maksaa 32,65€.

Eikä se ainoa erottava tekijä todellakaan ole hinta. Vaan koko annos on raaka-aineiltaan, valmistustavaltaan ja maultaan täysin erilainen, tavalla jota ei pystytä saavuttamaan 2 euron hintaan.

Vierailija
51/291 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On nyt jo tyhjä joka jätkän takki, verotus vain jatkuu yhä hurjemmin!

- Irwin Goodman

Ja Irwin ties viinasta paljon

Vierailija
52/291 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Eksponentiaalisesti enemmän"? Ei saa vaan saa saman verra kalliimmalla. Koettu la

Mikäs se semmoinen pakko on? Tarjoatko halvinta paskaa vieraillesi?

Tietenkin. 

Vierailija
53/291 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt vähä perusteluja väitteelle. Jos ostan 6e viinin niin tulenko vähemmän känniin kuin 20e viinistä?

se voi junttieinareille tulla yllätyksenä, mutta kaikki ihmiset eivät osta alkoholijuomia sillä laskukaavalla, että mahdollisimman paljon prosentteja pitää saada mahdollisimman halvalla.

mieti rauhassa millainen ihminen esim. ostaa niitä alkon skottiviskejä joiden hintalappu on nelinumeroinen. tuskin siinä humaltuminen on pääasia vaan makukokemus.

Pröystäillä

Sulle varmaan Lada tai Mossekin ovat laadultaan samaa tasoa Rolls Roycen kanssa kun "molemmat ovat autoja".

Vierailija
54/291 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

🥰🧧Huttunen

Onko tuo hyvää? (Kyselee tosielämän Huttunen)

Kannattaa tehdä sitä kiljua niin saa parempaa.

Vierailija
55/291 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Eksponentiaalisesti enemmän"? Ei saa vaan saa saman verra kalliimmalla. Koettu laatuero on vain juojan mielessä. Joku joka ei pidä viineistä sanoisi sekä 6€ että 60€ viinistä

Niin, "makuasioista ei voi kiistellä", mutta joku 2,65€ maksava Atrian pasta-annos ei ole mitenkään laadullisesti verrattavissa johonkin 3 Michelin tähden ravintolan pasta-annokseen joka maksaa 32,65€.

Eikä se ainoa erottava tekijä todellakaan ole hinta. Vaan koko annos on raaka-aineiltaan, valmistustavaltaan ja maultaan täysin erilainen, tavalla jota ei pystytä saavuttamaan 2 euron hintaan.

Tässä kyse olisikin 2,65€ Atria vs 26,50€ La Tria valmispasta samalta kaupan hyllyltä. Varmaan samasta tehtaastakin tulleet.

Vierailija
56/291 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ihme kun alkon myynti laskee. Sen siitä saa kun himoverottaa hinnat liian ylös niin ihmiset alkaa ostaa muualta.

Pätee myös uusien autojen myyntiin. Kaksikymmentä vuotta sittena autoveroa laskettiin ja kas kumma kun tuli uusia myyntiennätyksiä. Tällä hetkellä ei uusia autoja paljoa osteta ja käytettyjä autoja tuodaan mm. Ruotsista.

Alkosta olen ostanut viime vuosina vain sampanjaa silloin tällöin. Muut juomat haen laivalta kerran vuodessa ja säästän ainakin jonkun verran.

Valtiovarainministeriö varmasti laskee millä tavalla saadaan suomalaisen veronmaksajan kärsimys maksimoitua. Kidutus jatkuu arvonlisänveron korotuksena.

Koko ajan enemmän miettii että vaikka on hyväpalkkainen työ eikä sitoumuksia minnekään että olisiko aika muuttaa vaikka Ruotsiin kun siinä ei byrokratiaa juuri ole. Elämä voisi olla enemmän arvoista siellä.

Vierailija
57/291 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Eksponentiaalisesti enemmän"? Ei saa vaan saa saman verra kalliimmalla. Koettu laatuero on vain juojan mielessä. Joku joka ei pidä

Tässä kyse olisikin 2,65€ Atria vs 26,50€ La Tria valmispasta samalta kaupan hyllyltä. Varmaan samasta tehtaastakin tulleet.

Ei ole. Hanki makuaisti.

Vierailija
58/291 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt vähä perusteluja väitteelle. Jos ostan 6e viinin niin tulenko vähemmän känniin kuin 20e viinistä?

se voi junttieinareille tulla yllätyksenä, mutta kaikki ihmiset eivät osta alkoholijuomia sillä laskukaavalla, että mahdollisimman paljon prosentteja pitää saada mahdollisimman halvalla.

mieti rauhassa millainen ihminen esim. ostaa niitä alkon skottiviskejä joiden hintalappu on nelinumeroinen. tuskin siinä humaltuminen on pääasia vaan m

Sulle varmaan Lada tai Mossekin ovat laadultaan samaa tasoa Rolls Roycen kanssa kun "molemmat ovat autoja".

Tässä sun vertaus ontuu koska Ladalla tai Mossella et välttämättä pääse perille mutta Rollsilla pääset. 

Toyota vs Lexus olisi parempi analogia.

Vierailija
59/291 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen itse verrannut halpis-einesannoksia noihin Olo Creative Kitchen-einesannoksiin jotka Pekka Terävä (michelin-kokki) on valmistanut ja luonut reseptit.

Ei se hintaero ole kuin 4-5 euroa, ja ne eivät tule samalta tehtaalta. Ne jälkimmäiset maistuvat ravintolaruualta. Halvimmat einesannokset maistuvat laitosruualta.

Hintahaitari ei mene kymppeihin oikeastaan missään eineksissä. Joskus tosi harvoin jotkut käsintehdyt valmisateriat ovat esim. 11,95€ mutta niitä ei voi sanoa enää eineksiksi.

Vierailija
60/291 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Paremmat" juomat eivät ole hintansa arvoisia. Itse en havaitse mitään makueroa Alkon 10 euron viinin ja 20 euron viinin välillä.

Sitten kannattaa vähän huolestua omasta makuaistista. Eihän se 20€ viini automaattisesti parempaa ole, mutta kyllä minä huomaan eron ihan kahden eri 10€ viininkin välillä.