Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Alko: 20 euron viinapullosta 17 euroa on veroa, 2 euroa menee tavarantoimittajalle ja 1 euro Alkolle

Vierailija
01.09.2024 |

https://www.hs.fi/talous/art-2000010667485.html

Eli aika arvotonta litkua loppupeleissä, hinta muodostuu käytännössä kokonaan erilaisista veroista.

Kommentit (291)

Vierailija
21/291 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se vero menee alkoholista eli 3€ viinipulloon tulee 5€ päälle. Sama 5€ tulee päälle sekä 15€ että 20€ viinipulloon eli niissä hintaa dominoi muut asiat kuin itse vero. Juokaa parempia juomia niin ette maksa tyhjästä.

Nyt vähä perusteluja väitteelle. Jos ostan 6e viinin niin tulenko vähemmän känniin kuin 20e viinistä?

Vierailija
22/291 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

XDDDDDDDDDDDDDD

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/291 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Virossa se sama viinapullo maksaa arviolta 7 euroa. Tosin sielläkin hinnat ovat nousseet reippaasti. Vielä 10 vuotta sitten Virosta sai viinapullon 3 eurolla.

Kirkas viina on ollut halpaa, kun itse tekevät, mutta ei tuontiviinit sielläkään.

Voi sitä keittää vaikka pontikkaa jos halpa hinta on ainoa kriteeri.

Kylläpä alko tehdä mieli kiljua

Vierailija
24/291 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se vero menee alkoholista eli 3€ viinipulloon tulee 5€ päälle. Sama 5€ tulee päälle sekä 15€ että 20€ viinipulloon eli niissä hintaa dominoi muut asiat kuin itse vero. Juokaa parempia juomia niin ette maksa tyhjästä.

Tämä. Jos maksaa kympin sijasta 30 euroa siitä pullosta, saa eksponentiaalisesti enemmän vastinetta rahalleen.

Mitä halvempi tuote, sitä suurempi siinä on veron osuus ja itse juomaan ei ole panostettu käytännössä mitenkään.

Eri asia tietenkin jos ainoa tarkoitus on vain "vetää pää sekaisin" välittämättä mausta.

Vierailija
25/291 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt vähä perusteluja väitteelle. Jos ostan 6e viinin niin tulenko vähemmän känniin kuin 20e viinistä?

Et. Tämä viittaus olikin lähinnä niille jotka juovat esim. ruokajuomana. Ei niille joille tärkeintä on tulla siitä viinistä "mahdollisimman känniin".

Näille ihmisille on varmasti tehokkaampiakin tapoja siihen aivojen liuottamiseen kuin viinit koska niissä on useimmiten 12,5% alkoholia.

Vierailija
26/291 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

se voi junttieinareille tulla yllätyksenä, mutta kaikki ihmiset eivät osta alkoholijuomia sillä laskukaavalla, että mahdollisimman paljon prosentteja pitää saada mahdollisimman halvalla.

mieti rauhassa millainen ihminen esim. ostaa niitä alkon skottiviskejä joiden hintalappu on nelinumeroinen. tuskin siinä humaltuminen on pääasia vaan makukokemus.

Vierailija
27/291 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Virossa se sama viinapullo maksaa arviolta 7 euroa. Tosin sielläkin hinnat ovat nousseet reippaasti. Vielä 10 vuotta sitten Virosta sai viinapullon 3 eurolla.

Kirkas viina on ollut halpaa, kun itse tekevät, mutta ei tuontiviinit sielläkään.

Ei voi. Kotipolttoinen on laitonta. 

Vierailija
28/291 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on kanssa niin viallinen makuaisti, että kalliimmat viinit maistuu liian voimakkailta. Viimeksi laivalla taxfreessä esiteltiin 6:tta eri parempaa viiniä ja toki kun ilmaiset maistiaiset niin mentiin kuuntelemaan sitä. Oli 3valkoista ja 3punkkua ja jestas miten ne on kamalia, mies oli samaa mieltä ja totesi et haetaan se halvin hanaviini😅

Vierailija
29/291 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei voi. Kotipolttoinen on laitonta. 

Voi ja moni keittääkin. Kaikki on sallittua kunhan ei jää kiinni.

Vierailija
30/291 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

se voi junttieinareille tulla yllätyksenä, mutta kaikki ihmiset eivät osta alkoholijuomia sillä laskukaavalla, että mahdollisimman paljon prosentteja pitää saada mahdollisimman halvalla.

mieti rauhassa millainen ihminen esim. ostaa niitä alkon skottiviskejä joiden hintalappu on nelinumeroinen. tuskin siinä humaltuminen on pääasia vaan makukokemus.

Pröystäillä voi monilla tavoilla. Statustaan jos oikeasti haluaa nostaa ei osta noi skottiviskejä vaan jättää Alkossa käymisen kokonaan väliin.

Minulle on näitä kalliita juomia tarjottu töiden yhteydessä kun jonkun firman myyntitykki on koittanut olla fiininä. Lähinnä tullut mielikuva tuhlailijasta.

Vierailija
31/291 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei itseäni haittaa vaikka hinnaksi laitettaisiin 100e per pullo.

Ihmiset eivät tarvitse alkoholia. 

Vierailija
32/291 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pröystäillä

Jos ei maistu niin sitten ei kannata ostaa. Toiset tykkää ja toiset ei - ei siinä sen kummempaa tässäkään asiassa.

Vierailija
33/291 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä. Jos maksaa kympin sijasta 30 euroa siitä pullosta, saa eksponentiaalisesti enemmän vastinetta rahalleen.

Mitä halvempi tuote, sitä suurempi siinä on veron osuus ja itse juomaan ei ole panostettu käytännössä mitenkään.

Eri asia tietenkin jos ainoa tarkoitus on vain "vetää pää sekaisin" välittämättä mausta.

"Eksponentiaalisesti enemmän"? Ei saa vaan saa saman verra kalliimmalla. Koettu laatuero on vain juojan mielessä. Joku joka ei pidä viineistä sanoisi sekä 6€ että 60€ viinistä "pahaa on"

Vierailija
34/291 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Eksponentiaalisesti enemmän"? Ei saa vaan saa saman verra kalliimmalla. Koettu laatuero on vain juojan mielessä. Joku joka ei pidä viineistä sanoisi sekä 6€ että 60€ viinistä "pahaa on"

Niin, jos ei pidä viineistä ei viinejä kannata ostaa :D

Oliko sinulla joku oikea argumenttikin?

Vierailija
35/291 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselläni on kanssa niin viallinen makuaisti, että kalliimmat viinit maistuu liian voimakkailta. Viimeksi laivalla taxfreessä esiteltiin 6:tta eri parempaa viiniä ja toki kun ilmaiset maistiaiset niin mentiin kuuntelemaan sitä. Oli 3valkoista ja 3punkkua ja jestas miten ne on kamalia, mies oli samaa mieltä ja totesi et haetaan se halvin hanaviini😅

Veikkaan, että sinulla on viini on ns. seurustelujuoma. Eli sitä pämpätään. Kun haetaan kunnollista viiniä korostamaan ruuan makua, niin haetaan ihan eri juomaa. Tai kun nautitaan mausta vain lasillisen tai kahden verran.

Vierailija
36/291 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kylläpä alko tehdä mieli kiljua

Uh huh, alan kiljumaan jos vain mietinkin opiskeluaikaista kiljua :(

Vierailija
37/291 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mihin vidduun kaikki Suomen rahat menee?!!

Virkamies suojatyökeskusten ylimiehitykseen.

Aattele, että palkatiin yli 2000 TE virkamiestä hallinoimaan uutta "pohjoismaista" työttömyys mallia, tavoitteena saada 1,25 työtöntä työllistetty kk/uusi virkailja.

Mahtavaa raha n tuhlausta!

Vierailija
38/291 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Eksponentiaalisesti enemmän"? Ei saa vaan saa saman verra kalliimmalla. Koettu laatuero on vain juojan mielessä. Joku joka ei pidä viineistä sanoisi sekä 6€ että 60€ viinistä

Niin, jos ei pidä viineistä ei viinejä kannata ostaa :D

Oliko sinulla joku oikea argumenttikin?

Jos ei välitä viinin mausta tai ei itse edes juo ja pakko ostaa viiniä niin ei silloin kalliimmasta viinistä saa mitään enemmän. Turha selittää mitään että maksa suhteellisesti vähemmän veroja kun veron määrä on silti sama. Sama kuin ostat kolajuomaa ja brändi juoma maksaa tuplasti minkä kaupan kola.

Vierailija
39/291 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toisin sanoen alkkikset ovat maksaneet terveydenhuoltonsa jo etukäteen.

Turhaan syyllistetään kohonneista kuluista

Näinhän se on ja valtio jää vielä hurjasti voitolle tietenkin. Alkkis on lypsävä lehmä valtiolle 🐄.

Ei siitä jää voittoa yhtään. Pelkästään terveydenhuoltoon menee enemmän kuin alkoholi tuottaa. Lisäksi on vankila kulut kännissä tehdyistä rikoksista lusivista. Lisäksi väittävät että töistäkin ollaan paljon pois alkoholin takia ja siitä on laskettu tulevan x verran tappioita.

Vierailija
40/291 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nostetaan viinan hintaa ja sitten valitetaan kun alkoholiveroja ei kerry entiseen malliin vaan viinat ostetaan ulkomailta. Ristiriitaista.

Alkon toimitusjohtajalla varmaan helpoin työ ikinä. Samaan aikaan ei pidä korottaa myyntiä koska haitat, sairaudet ja muut alkoholin ilmiöt, mutta samaan aikaan ei myyntiä tietenkään haluta pudottaa koska tulot tippuvat.

Eli parasta kun ei tee mitään.