Se, että lapseton ei voi koskaan tajuta täysin, millaista on olla vanhempi. Lapseton kuvittelee tajuavansa, niin itsekin kuvittelin. 🤫
Se, että lapseton ei voi koskaan tajuta täysin, millaista on olla vanhempi. Lapseton kuvittelee tajuavansa, niin itsekin kuvittelin. Ei sitä tajua, jos ei itse ole vanhempi. Eikä sisarusten/kaverien lasten seuraaminen vierestä ole sama asia. Vanhempana se vastuu on ihan oikeasti 24/7, eikä sitä kukaan perheen ulkopuolinen näe.
Enkä siis tällä kommentillani tarkoita, että lapseton olisi jotenkin huonompi tai jollain tavalla vajaa. Hän ei vain voi täysin tajuta vanhemmuutta. Ihan samalla tavalla kuin en itse vaikka ymmärrä, mitä koiran omistajan elämä oikeasti on, kun minulla ei ole koiraa.
Kommentit (207)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käsittämätön ajatus, että joku ei haluaisi helppoa ja hohdokasta elämää. Totta kai haluan elää mahdollisimman mukavasti, helposti ja nautinnollisesti elämäni, johon ei kuulu omia lapsia. Sen verran on ollut ymmärrystä, että se lapsi tuo sen 24/7 vastuun ja sitä en elämääni halua.
Helppoudella saa harvemmin syvää tyytyväisyyttä. Saavuttaako mukavuudella, helppoudella ja nautinnollisuudella jotain, vai onko se vaan sellaista niissä kellumista ja ajelehtimista?
Ehhh... Helppoudella saa nimenomaan syvää tyytyväisyyttä. Kannattaa kokeilla joskus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suostun hankkimaan lapsia vain japanilaisen naisen kanssa. Heillä on moraali kohdallaan ja ymmärtävät mitä perhe tarkoittaa.
M28
Se olisi lastesi onni, että jättäisit heidät siittämättä kokonaan.
Olipa ilkeästi sanottu. Miksi vihaat minua?
M28
oon eri, mutta voisin kuvitella tuolla viitattavan enemmän älynlahjojesi jakamatta jättämiseen kuin vihaamiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suostun hankkimaan lapsia vain japanilaisen naisen kanssa. Heillä on moraali kohdallaan ja ymmärtävät mitä perhe tarkoittaa.
M28
M28
oon eri, mutta voisin kuvitella tuolla viitattavan enemmän älynlahjojesi jakamatta jättämiseen kuin vihaamiseen.
Koen olevani todella fisku yksilö. Olen tutustunut japanilaiseen korkeakulttuuriin ja osaan käsitellä bokkenia. Uskon että näillä taidoilla saa japanista vaimon.
M28
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M28
M28
Siksi koska tällä palstalla on paljon rasistisia reppanoita, jotka kokevat uhaksi sen että muut ihmiset "sekaantuvat" ulkomaalaisiin.
Avaa mikä tahansa ulkomaalaisia puolisoita käsittelevä ketju ja näet niin rumaa kielenkäyttöä, että pistää oikein miettimään kuinka paha olo ihmisillä täytyy olla, kun suoltavat sellaista sontaa jopa useiden kymmenien sivujen verran.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M28
M28
Siksi koska tällä palstalla on paljon rasistisia reppanoita, jotka kokevat uhaksi sen että muut ihmiset "sekaantuvat" ulkomaalaisiin.
Avaa mikä tahansa ulkomaalaisia puolisoita käsittelevä ketju ja näet niin rumaa kielenkäyttöä, että pistää oikein miettimään kuinka paha olo ihmisillä täytyy olla, kun suoltavat sellaista sontaa jopa useiden kymmenien sivujen verran.
On kyllä ikävää toimintaa tuollainen.
M28
En kuvittele, eikä ole tarvettakaan.
Elän elämääni vapaana, aina. Jotain, mitä te ette pysty kuvittelemaan.
Miksi mun pitäisi tajuta millaista on olla vanhempi. Ei kiinnosta pätkääkään. Pidä ihan omana tietonasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M28
M28
Niiden kommenttiesi vuoksi, joita olet palstalla kirjoittanut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M28
M28
Koen olevani todella fisku yksilö. Olen tutustunut japanilaiseen korkeakulttuuriin ja osaan käsitellä bokkenia. Uskon että näillä taidoilla saa japanista vaimon.
M28
No et. Budo- ja bujutsu lajeista kiinnostuneita on pidetty 2. maailmansodan päättymisen jälkeen vähän toisesta maailman ajasta tulleina. Ja lajien sisäpiirissä olijat taas ei vaikutu gaijinista, jonka taidot on kaukana siitä tasosta, mikä heidän omansa on.
Eikä perheellinen voi kuvitella millaista on lapsettoman elämä. Ei toisen elämää voi tajuta kun ei sitä itse elä. Typerä aloitus.
En tule koskaan ymmärtämään millaista on värillisenä eläminen 😩
Vierailija kirjoitti:
Maskia ja sen jälkeen lähdet ihmisten ilmoille.
Minä lapseton sinkkumies tiedän se oikein hyvin. Sen takia lapselliset sinkkunaiset ovat no no deittailulistan 1. sijalla.
M
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käsittämätön ajatus, että joku ei haluaisi helppoa ja hohdokasta elämää. Totta kai haluan elää mahdollisimman mukavasti, helposti ja nautinnollisesti elämäni, johon ei kuulu omia lapsia. Sen verran on ollut ymmärrystä, että se lapsi tuo sen 24/7 vastuun ja sitä en elämääni halua.
Helppoudella saa harvemmin syvää tyytyväisyyttä. Saavuttaako mukavuudella, helppoudella ja nautinnollisuudella jotain, vai onko se vaan sellaista niissä kellumista ja ajelehtimista?
Voin kuule kertoa, että tämä täysin yksinäinen elämäni ilman yhtään lähiomaista ei ole helppoa nähnytkään ja tekee minut erittäin sairaaksi sen sijaan, että tästä kärsimyksestä saisi kirkkaampaa kruunua. Ja joo, elämän aikana olen tehnyt keskivertoihmistä enemmän asioita, joita on pitänyt tekemällä tehdä ja joista on tullut palkinto, mutta en ole sitä rankkuutta koskaan kokenut epämiellyttäväksi.
Vierailija kirjoitti:
Minä lapseton sinkkumies tiedän se oikein hyvin. Sen takia lapselliset sinkkunaiset ovat no no deittailulistan 1. sijalla.
M
Lapselliset vai lapselliset?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saisiko siis lapsettomat käsitystä vanhemmuudesta, jos ostaisivat lastenvaunut ja lähtisivät työntelemään niitä ihmisten ilmoille? 🤔
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M
Lapselliset vai lapselliset?
Lapsia omaavat, mutta 2. tulee lapselliset feministinaiset
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saisiko siis lapsettomat käsitystä vanhemmuudesta, jos ostaisivat lastenvaunut ja lähtisivät työntelemään niitä ihmisten ilmoille? 🤔
Tottakai. Lastenvaunuihin vielä tekonukke joka itkee niin huomio on taattu ja saat lastensuojelun perääsi.
Ei tarvitse kuvitella mitään, uskon että se on ihan täyttä painajaista kun naapurin perheitä katsoo, kyllä siitä sivusilmällä heti että "tohon tilanteeseen en tahdo koskaan".