Asumistuki laskee yli 400€, miten hel vetissä pärjään??
Mulla tulee nyt itku. Juuri luin päätöksen. Saan as.tukea tästä eteenpäin vain 90€, kun tähän asti olen saanut hiukan yli 500€. Miten voi tulla näin suuri pudotus?? Eikö nuo päättäjät oikeasti tajua tavallisen ihmisen elämästä mitään?? Miten tästä Suomesta tuli tällainen maa.
Ei me voida muuttaa enää pienempäänkään asuntoon. Nyt jo olohuone on mun makuuhuoneena. Mitä tässä pitää tehdä, ettei olla kohta ulosotossa maksamattomien vuokrien takia?? :( Pelottaa, että en oikeasti pysty sitä maksamaan.
Kommentit (685)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos ja kumarrus Marinin puljulle rahojen hassaamisesta. Nyt on sitten tilanne tämä ja kyseinen rouva itse nauttii kalliista ja makeasta luxuselämästä. Että sen sortin sosialisti.💩
Oma napa ensin, sitä naikkosta ei köyhät kiinnosta pätkääkään. Näkeehän sen jo tyylistä.
Aha? No päätökset kyllä kertoivat toisenlaista kieltä. Kotona-aikaan tehtiin päätöksiä, joilla yritettiin turvata ihan kaikkien elämä ja myös talous. Niin yrittäjien, työttömien, vielä työssä käyvien ja toimeentulotuella olevien talous. Sama sähkönhintojen kanssa.
Muistan toisin. Koronatoimien vastuu annettiin Kiurulle. Kun jossain vaiheessa 2020-2021 alkoi väliaikaisesti (kesä) korona hellittää ja asiat mennä paremmmin, Marin ottikin vastuun itselleen. Kun syksyllä-talvella korona paheni epidemiaksi, Marin antoikin vastuun takaisin Kiurulle.
Samoin Fortumin-Uniperin kannsallisomaisuuden myynnissä. Saksassa odotti liittokansleri Scholz ja 16 muuta ministeriä, energiajohtajaa, lakimiesta palaverissa. Mutta Marin lähettikin kieli-runotieteteilijä tuppuraisen puhumaan puuhtaheinää. Itse Marin lähti festarille. Toisella kerralla Italian viinitilalle. 75 vesivoimalaa, Unpier ja 5,5 miljardia menetettiin Marinin aikana ja kaasukriisikin katosi kuin tuhka tuuleen. Eikä mitään tutkimusta aiheesta ole tänäkään päivänä aloitettu. Ketää (muuta) ei kiinnosta.
Marin jakoi vain rahaa. Ei kiinnostanut pätkääkään tulopuoli. Tässä ollaan.
"Kokonaiset 30 henkilöä otettu vertailuun mukaan, joopajoo.
Ovat varmaan kaikki monen lapsen yksinhuoltajia jotka saavat myös elarit Kelasta. Ei noin isoille tuille muuten ole selitystä."
Niin, se kertoo tästä salailusta vain muutama kymmenen lähes 6000€ kuussa paljastettu. Salattua ?
Vaikka olisi 10 lasta, elatusmaksut tekeen n. 2000€. Mistä ne lähes 4000€ lisää? Kun lääkekorvauksetkaan ei ole laskettu mukaan. Huhuh.
Kokoomus nosta hoitotakuun 2 viikosta 3 kuukauteen. Se aiheuttaa hirvittäviä kustannuksia sairauksien pahenemisen myötä.
laskun maksaa seuraava vihervasemmistohallitus. ihmisten pilattua terveyttä ei korvaa kukaan eikä pystyisikään.
kokoomus kuvittelee että köyhä sairas menee epätoivossaan heidän kavereiden veroparatiisi terveysyrityksiin.
eipä edelleenkään mene. Kun ei ole varaa
Vierailija kirjoitti:
Minä en menetä mitää tukia, koska en ole mitään saanutkaan. Terv. Eläkeläinen 1200,-€/kk.
Tuo vähän riippuu asuuko eläkeläinen omassa ok-talossa vai vuokralla osakkeessa. Ei mun mieskään saa mitään tukia kuin eläkkeen joka sama kuin sinulla, mutta äitini saa asumistukea koska vuokralla ja sama eläke.
Italiassa on kansalaispalkka yli 800 niin kyllä sinne kannattaa muuttaa.
Espanjaa halvempia maita ovat Bulgaria ja Slovakia. Espanja palaa kohta poroksi.
On rasismia olla ottamatta kantis perheeltä tuet ja antamatta ne "pakolaisille".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika karmeeta lukea miten ihmisiltä viedään nykyään kaikki.
On ihan karmeaa, miten yksinasuvalta viedään kaksio Helsingin kallemmailta alueelta, kyllä yhteiskunnan pitäisi maksaa köyhän asuminen. Nyyh, nyyh ja nyyh
Jopa Italiassa on kansalaispalkka. Moni öyhöttöjä luulee, että Suomi on jokin tukiparatiisi.
Italia taitaa olla eu ssa kolmanneksi velkaisin ja Kreikka velkaisin.
Mitä nyt Kreikasta saa vuokra-asunnon muutamalla satasella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä sama. Ihan kokopäivätyössä olen myös ja koulutettu työhöni.
Meillä laskee 380 euroa. Ainoa vaihtoehto on kai sitten siirtyä asumaan ja töihin halvempaan kaupunkiin. Ei ole varaa olla töissä pk-seudulla enää.
Toisaalta olen miettinytkin muuttoa johonkin pikkukaupunkiin, joten nyt se on pakko toteuttaa joka tapauksessa! Työtä saan ihan mistä kunnasta tahansa, se ei onneksi ole mikään ongelma. Helsinki ei minua näköjään tarvitse.
Hämeenlinna? Kiva pieni kaupunki josta pääsee junalla nopeasti Helsinkiin.
Et sitten maksa matkoista mitään, vai?🙄
Kun työssä käy, niin omat asumiskustannukset kuulu maksaa kokonaan. Asunto sen mukainen, että pystyy itse maksamaan. Miksi ihmeessä tukia pitäisi saada vain siksi, että "mä haluan asua ydinkeskustassa"? Minäkin haluaisin mieluummin ajaa Ferrarilla, mutta kun palkka riittää vain Mersuun, niin enpä ole vinkumassa toimeentulotukea siihen, että voisin maksaa sen Ferrarin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tunnen erään vanhemman ihmisen joka asuu omistusasunnossa.
Saa asumistukea noin 300e. Se poistuu kokonaan.
Lähtö kuulemma edessä.
Saahan se siitä myynnistä sitten itselleen rahaa
Jep, jos löytyy ostaja😅
Vierailija kirjoitti:
Kun työssä käy, niin omat asumiskustannukset kuulu maksaa kokonaan. Asunto sen mukainen, että pystyy itse maksamaan. Miksi ihmeessä tukia pitäisi saada vain siksi, että "mä haluan asua ydinkeskustassa"? Minäkin haluaisin mieluummin ajaa Ferrarilla, mutta kun palkka riittää vain Mersuun, niin enpä ole vinkumassa toimeentulotukea siihen, että voisin maksaa sen Ferrarin.
Sössön sössön pelle
Euroopantauti on diagnosoitu ja siihen on havahduttu. Arvopohja ja realismi eivät kohtaa vieraiden kult tuurien kanssa. AfD:n menestys on tästä uusin osoitus Ranskan, Tanskan, Hollannin ja Belgian jälkeen.
Kuole vaan nälkään ulkona yksin tai lapsiesi kanssa. Kunhan saadaan itse lisää ja tunnin juna.
t. Purra ja Orpo
Noin suuria tukia saavat vain ma mut. Itse asun yksiössä teinien kanssa, ja on kaaosta.
Ma mut nautiii isossa asunnossa työttöminä ja kantavat kalleimmasta K supermarketista kassillisia ruokaa päivittäin.
Miksi ma mut eivät näe nälkää? Suomalaiset lapseni eivät saa tarpeeksi ruokaa. Miksi ma muilla enemmän rahaa??
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nimenomaan työssäkäyviltä ja yhteiskuntaa hyödyttäviltä ihmisiltä leikataan asumistukea ihan hurjia summia. Järjenvastaista.
Työssäkäyvät ja yhteiskuntaa hyödyttävät ihmiset eivät tarvitse asumistukea. En ole koskaan saanut asumistukea, en edes silloin kun olin kahden lapsen yh-äiti ja asuin Helsingin kaupungin vuokra-asunnossa.
Juuri näin. Tukiviidakko, varsinkin asumistuki on paisunut vuoden 2017 jälkeen järjettömäksi. Ennenkin tultiin toimeen ilman sossuntukea, vain luuserit ja esim. yllättävän sairauden kohdanneet sitä käyttivät. Ei työssäkäyvät, eikä omistava kansanosa.
Kyllä ne vuokraluukut stadissa halpenee, kun asukkaat katoavat. Se on kysynnän ja tarjonnan laki. Ja se juuri on vääristänyt koko systeemin.
Veronmaksajan varat pitää laittaa terveyden, vanhusten ja l
Ei vaan tulee asuntopula. Rakentaminen on säännösten takia ihan pirun kallista. yksiön neliöhinta 7000€/neliö. Ei niitä vuokrata niin että hävitään rahaa. Kun sääntöjä ja veroja on liikaa niin kaikki maksaa pirusti ja mitään ei voi tehdä taloudellisesti kannattavasti
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nimenomaan työssäkäyviltä ja yhteiskuntaa hyödyttäviltä ihmisiltä leikataan asumistukea ihan hurjia summia. Järjenvastaista.
Työssäkäyvät ja yhteiskuntaa hyödyttävät ihmiset eivät tarvitse asumistukea. En ole koskaan saanut asumistukea, en edes silloin kun olin kahden lapsen yh-äiti ja asuin Helsingin kaupungin vuokra-asunnossa.
Ai, minä luulin, että alallani on TYÖVOIMAPULA, etenkin pk-seudulla. Mutta en sitten olekaan hyödyllinen. Ihmeellisesti meidän perään kuitenkin itketään jostain syystä koko ajan. Asumiseen ei kuitenkaan ole enää minulla ja lapsillani varaa.
Vakaope
Alapeukutajia ei siis haittaa, että tilalleni tulee kielitaidoton Fatima, jolla ei ole alalle minkäänlaista koulutusta? Siis jos edes Fatimaa s
Voin luvata, että ei haittaa, kun yliopistokoulutetun lastenlikan tilalle tulee joku, joka pitää lapsista ja haluaa huolehtia heistä. Joku, jolla ei ole takanaan sellaisia tärkeitä kasvatus"tieteen" kursseja kuin "Inkluusio varhaiskasvatuksessa 5 op", "Sukupuoli, seksuaalisuus ja katsomukset varhaiskasvatuksessa 5 op" ja Ympäristö kasvatuksellisena kysymyksenä 5 op". Vähemmän vastenmielistä asennetta ja rääkymistä luvassa Fatimalta kuin sinulta tuon käytösnöytteen perustalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan hyvä, että alkaa asiat vihdoinkin tulemaan loisijoille selviksi.
Kuka tahansa saa asua Hesan keskustassa. Kunhan muiden ei tarvitse maksaa sitä.
Kuka asuu Hesan keskustassa muka?
Tuhannet me työttömät ja asumistuen saajat. Hesa on kiva kun palveluja ja voi shoppailla ja maleksia ostoskeskuksissa.
Vain kallein ja paras kelpaa. Kuka nyt nyt jossain Pieksämäellä, kun Kela hoitaa kaiken täälläkin?
Etsi puoliso niin voitte jakaa kuluja. Niin se on ennenkin homma toiminut.
Oikein! Saisi katon pään päälle. Ei varmaan ole ongelma, että neljä ihmistä nukkuu samassa makuuhuoneessa. Niin meillä ennen.
Lisäksi tänne voi muuttaa kuka vaan mistä vaan ja alkaa nostamaan kelasta tukea
Samat pummit, jotka täällä itkeä tihrustaa omien tukiensa perään ei millään tajua, että nuo ulkkikset ovat samalla rahapussilla itsensä kanssa ja valitus on kauhea, jos joku kehtaa esittää, että maailman sosiaalitoimistona toimimiselle laitetaan kerta kaikkiaan stoppi