Asumistuki laskee yli 400€, miten hel vetissä pärjään??
Mulla tulee nyt itku. Juuri luin päätöksen. Saan as.tukea tästä eteenpäin vain 90€, kun tähän asti olen saanut hiukan yli 500€. Miten voi tulla näin suuri pudotus?? Eikö nuo päättäjät oikeasti tajua tavallisen ihmisen elämästä mitään?? Miten tästä Suomesta tuli tällainen maa.
Ei me voida muuttaa enää pienempäänkään asuntoon. Nyt jo olohuone on mun makuuhuoneena. Mitä tässä pitää tehdä, ettei olla kohta ulosotossa maksamattomien vuokrien takia?? :( Pelottaa, että en oikeasti pysty sitä maksamaan.
Kommentit (685)
Jos yritys on ulkomaalainen ja palkkaa ulkomaalaisen työntekijän niin tuon työntekijän ei tarvitse maksaa veroja Suomeen 6 kuukauteen.
Pitäisikö perustaa tytäryhtiö Viroon ja rakentaa kerrostaloja Helsinkiin ja Virosta työntekijät. Onko hyvä idea?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hekalla on paljon tyhjiä asuntoja, miksi ne eivät kelpaa ????
Koska ne ovat aivan helkkarin kalliita!
Myös Vantaalla pienen kolmion vuokra on reilu 1200, siis Vantaan kaupungin kerrostaloasunnon.
Matalapalkkaiset eivät pysty työskentelemään täällä enää tukileikkausten vuoksi.
Kumma miksei kysynnän ja tarjonnan lait korjaa noita hintoja vaan pidetään ennemmin tyhjillään?
Kyllä ne vuokrat sitten varmasti laskevat, kun asumistuet suurelta osalta poistuu, luotan tähän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet näköjään saanut ihan helvetisti tukiaisia...itse en tähän ikään senttiäkään.. jokainen pärjätköön omillaan...mikä vi--u siinä on ,että näitä s-tanan loisijoita pitää elättää vuosikymmeniä..?
Sut saa kohta helposti irtisanoa ja sun asunto menee ulosottovirastoon myyntiin.
Niin no..
Sinua ei ole kukaan koskaan voinut irtisanoa koska et ole mihinkään työhön kelvannut... Jaxuhali🤗
Olen töissä sorry.
Mutta et silti kykene itseäsi elättämään vaan tarvitset muiden apua? Reppana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myös Vantaalla pienen kolmion vuokra on reilu 1200, siis Vantaan kaupungin kerrostaloasunnon.
Matalapalkkaiset eivät pysty työskentelemään täällä enää tukileikkausten vuoksi.
Kumma miksei kysynnän ja tarjonnan lait korjaa noita hintoja vaan pidetään ennemmin tyhjillään?
Koska vuokranantaja saa vähentää vuokratappiot verotuksessa.
Kansa maksaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet näköjään saanut ihan helvetisti tukiaisia...itse en tähän ikään senttiäkään.. jokainen pärjätköön omillaan...mikä vi--u siinä on ,että näitä s-tanan loisijoita pitää elättää vuosikymmeniä..?
Sut saa kohta helposti irtisanoa ja sun asunto menee ulosottovirastoon myyntiin.
Niin no..
Sinua ei ole kukaan koskaan voinut irtisanoa koska et ole mihinkään työhön kelvannut... Jaxuhali🤗
Olen töissä sorry.
Mutta et silti kykene itseäsi elättämään vaan tarvitset muiden apua? Reppana.
En saa asumistukea. Puoliso on töissä myös.
Vierailija kirjoitti:
Helppoa se teille tukia saaville on elämä.
Itse saan vain vajaat 3200 kuukaudessa ja ihan itse siitä pienestä rahasta joudun maksamaan kaiken. Onneksi ostin tämän omakotitalon niin ei ole vuokra ongelmia. Mutta ei tämä mitään herkkua ole ja kaukana helposta. Tarkkana saa olla koko ajan.
Voi hellan lettas. Onko sulla ihan tosi vaikeaa hyvässä palkkatyössä ja itse ostetussa omakotitalossa. Voi luooooja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten noin iso lasku on muka mahdollinen, ellette asu ylikalliissa asunnossa? Kuulostaa siltä, että olette asuneet tukien varassa liian kalliisti. Hakekaa edullisempaa asuntoa. Millaiset asumisjärjestelyt teillä on? Lapsethan lisäävät tuen määrää.
Ei täällä ole halvempia. Olen niitä kyllä katsellut jo pitkään, kun olen tätä päivää pelännyt. Mutta ei ole. Yksiöön me ei mahduta. Tai mahtuisihan sitä, mutta on teini-ikäisiä lapsia. Siitä ei tulisi mitään.
Olet siis ilmeisesti osa-aikatöissä jossa palkkka niin pieni ettei asumiskuluja pysty palkastaan maksamaan. Tämä on ikävä totuus hyvin monelle ettei ole tarjolla kokoaikatöitä ja on sitten kiitollinen siitä osa-aikaduunistakin. Nyt vaan hallitus passittaa kortistoon nämäkin työntekijät. Käsittämätöntä tämä hallituksen politiikka.
Oletko yksinhuoltaja kun oma bunkkasi olohuoneessa. Jos tuo työsi vielä sellainen 0-x määrä tunteja kk:ssa niin vaikea hakea muuta osa-aikaistakaan kun voi työvuorot mennä päällekkäin ton 0-tuntisopparin takia kun työvuoroja tulee millon sattuu.
Vierailija kirjoitti:
Miksiköhän ma mut eivät ole jo paniikissa räpiköimässä rajan yli pois? Eikö heidän tukensa kenties laske? Saavatko heti salaista erityiskäsittelyä kun kelalla huomataan että nimi on eksoottinen?
Kyllä saavat, sen nimi on "harkinnanvarainen" + "maahanmuuttotuki"
T:kela
Hallitus ottaa kuulemma ensi vuonna säästö ideoita vastaan ja aioin antaa muutaman.
Julkisen paljat pitää jakaa. 50 000 eurolla palkkaa 2.
Ja että vuokratappioita ei saa enää vähentää verotuksessa.
Työttömien haukkujat, olkaa hyvät ja kiittäkää.
Vierailija kirjoitti:
Pitäisikö perustaa tytäryhtiö Viroon ja rakentaa kerrostaloja Helsinkiin ja Virosta työntekijät. Onko hyvä idea?
Tosi uniikki idea hei!
Koko 20 vuotta kestäneen asuntokuplan aikana maassa ei ollutkaan yhtään virolaista duunaria rakentamassa kerrostaloja Helsinkiin
Taitaapi olla täysin keksitty aloitus...mutta Jos ei ole , niin miksi hel vetissä hänelle on noin paljon asumistukea maksettu ? Nää useamman lapsen yh:t on kieltämättä vähän säälittäviä reppanoita, mutta kai noilla lapsilla isät on ? Elarit ja lapsilisät paukkuu kuiteski joka kuu ? Palkan lisäksi. Miksi ihmeessä on maksettu yli 500 € asumistukea ?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska vuokranantaja saa vähentää vuokratappiot verotuksessa.
Kansa maksaa.
No olisipa siinäkin saksille hommia ollut, mutta ei kai ne omistaan leikkaa kun kaikilla ministereillä kuitenkin sijoitusasuntoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tosi uniikki idea hei!
Koko 20 vuotta kestäneen asuntokuplan aikana maassa ei ollutkaan yhtään virolaista duunaria rakentamassa kerrostaloja Helsinkiin
Entäs satamat? 800 työntekijää joista 200 suomesta.
Miten menevät alihankintayritykset?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ne muut vuokralaiset maksaa sit vaan korkeempaa hintaa. Kyllähän toi kaupungin vuokra-asunto markkina on täysin sanonko mistä. Eivät enää millään tavalla edullisia niille vähävaraisille joille niitä tehty. Kun rempataan niin vuokrakin nousee pilviin saman tien.
Nyt laitetaan tutkinta satamiin ja tutkitaan kaikki alihankintayritykset ja rahavirrat ja kuinka paljon kukakin työntekijä maksaa veroja.
En ymmärrä miten ollut edes mahdollista asua noin ylikalliissa asunnossa, että on saanut yli 500€ asumistukea.
Näin veronmaksajana ja myös sinun asumiskulujen maksajana vaikea ymmärtää.
Vierailija kirjoitti:
Miksi asunnot niin kalliita? Kyllähän hesalla olisi varaa pitää asuntoja 300-400e hintaluokassa. Nyt pyydetään 700e kaksioista järjestään. Kyllä tää kyseenalaistaa hesassa asumisen järkevyyden. Nyt on aika alkaa panostamaan muuhun suomeen. Ei joku helsinki voi olla maailman kalleimpia paikkoja.
Helsingissä yksiö 700+ euroa ihan perus.
Ei kannata ihmetellä.
Kaksio esim 46 m oli 897 euroa.
Eilen illalla googlasin asuntoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksiköhän ma mut eivät ole jo paniikissa räpiköimässä rajan yli pois? Eikö heidän tukensa kenties laske? Saavatko heti salaista erityiskäsittelyä kun kelalla huomataan että nimi on eksoottinen?
Kyllä saavat, sen nimi on "harkinnanvarainen" + "maahanmuuttotuki"
T:kela
Onpa taas tosi reilua meininkiä että kantista vaan kuritetaan ja tämä väki jatkaa loikoilua.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä miten ollut edes mahdollista asua noin ylikalliissa asunnossa, että on saanut yli 500€ asumistukea.
Näin veronmaksajana ja myös sinun asumiskulujen maksajana vaikea ymmärtää.
Ahneet vuokraisännät, niille se raha menee.
Työpaikan kahvitauoilla puhutaan tästä lähtien ahneista sijoitusasunnon omistajista.
No sittenhän asia on ihan eri, ei yksin asuvalle missään nimessä tarvitse maksaa kolmioon asumistukea! Naurettavaa hakea sympatiaa lapsilla, jos ne eivät edes asu asunnossa. Mot, hyvä että noista leikataan isoilla saksilla.