Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Taas säästettiin 50 e! Mies leikkasi hiukseni.

Vierailija
01.09.2024 |

Miten teillä hoituu hiusten leikkaus?

Kommentit (101)

Vierailija
41/101 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Youtube on nykyään täynnä miten leikata itselle hiukset, siis muotoilla ne myös kotona. Englanniksi tosin löytää, ei niinkään Suomeksi. 

miksi siis käydä maksattamassa, kun voi tehdä itse?

Maksattamassa? Kenellä?

Vierailija
42/101 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni hieman surullista, jos jostain kampaamo- tai parturikäynneistä pitää / haluaa säästää.

Minä olen elämäni aikana säästänyt varmasti kymmeniätuhansia, kun en käytä päihteitä.

Ja missä ne sun kymmenet tuhannet on nyt? Onko ne oikeasti säästötilillä vai käytitkö ne kenties johonkin muuhun? Sitä paitsi mieluummin sitä säästää kampaamo/parturi kuluista kuin esim ruokakuluista. Et oo ainoa joka ei käytä päihteitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/101 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiusten leikkuuttaminen, erityisesen siistiltä näyttäminen ja hiusten hoito ja muu on turhamaisuuden äärimmäisiä muotoja.

Kun asiat ovat liian hyvin ja rahaa ja aikaa on liikaa, niin jää aikaa murehtia tällaisia asioita.

Jos olisitte vaikka Ukrainalaisessa bunkkerissa nälässä, pimeässä ja kylmässä, tuskin ehtisitte tällaisia murehtia.

Vierailija
44/101 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitem voi leikata omat hiukset kerroksittain?

Esim laittamalla kaikki ponnarille otsalle ja siitä vetää hiuksia kammalla ylös ja leikkaa latvan pois, tein joskus tätä kun leikkasin ite kerroksittain

Kuulostaa kotikutoiselta.

Ja myös näyttää. Hiuksista huomaa milloin niitä on nyrhitty kotona itse. Moni kysyy, että missä oot leikkauttanut hiuksesi ihan vaan sillä ajatuksella, että kuka tekee noin töksähtävää jälkeä.. Ja nämä kotiparturit luulee, että kyseessä on kehu :D

Anna veikkaan, olet parturikampaaja ja haukut ihmisten hiuksia saadaksesi asiakkaita. Muista haukkua myös asiakasta joka istuu siinä tuolissa ja yritä pakkomyydä värjäystä ja kalliita hoitotuotteita.

Yllä syy miksi olen värjännyt ja leikannut hiukset itse koronasta lähtien. Hyvät kampaamosakset saa 30e.

Vierailija
45/101 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on pitkät ja suorat hiukset. Kerran leikannu kaveri, kerran mies, mut yleensä leikkaan ite. Viimeks toissapäivänä leikkasin. Yleensä teen kosteisiin hiuksiin keskijakauksen ja harjaan ne ponnarille leuan alle. Siitä sit vaan vetää kamman hiusten läpi siihen asti missä huonot latvat tulee vastaan ja leikkaa ne pois. Sit hiukset auki ja kehystän vähän kasvoja leikkaamalla sivuhiuksia ja valmis.

Joskus ku on ollu paljon katkenneita tms niin oon käyny leikkauttamassa hiukset siinä yhdessä hiusten leikkaus ketjussa missä kaikki hiustenleikkaukset maksaa aina alle 30e, yhtään en nyt muista mikä sen nimi on. Sinne ei tarvii aikaakaan varata.

Cutters! Nyt tuli ketjun nimi mieleen!

Vierailija
46/101 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Leikkautan hiukseni noin kerran vuodessa ja mulla on kyllä varaa maksaa se muutama kymppi kampaamoon. 

Tuossa ajassa tulee kyllä kaksihaaraisia.

Mulle ei tule. Sanon aina, että leikkaa kaikki huonot latvat pois ja kampaaja ottaa vain noin kaksi senttiä, kun enempään ei ole tarvetta. En rääkkää hiuksiani, niin eivät mene huonoksi ja varmaan myös hiuslaatu vaikuttaa.

No aika erikoista! Tosi pitkät?

Mun mielestä toi ei oo ollenkaan erikoista. Ei kaikille tuu kakshaarasia, mullekaan ei tuu. Latvat menee huonoks ja kuivuu joo, mut kakshaarasia ei kyllä tuu

Mulla ei mene oikein muutenkaan huonoksi. Latvat ei rispaannu tai ohennu, ihan vähän saattavat kuivahtaa.

Vierailija
47/101 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kampaajien omat hiukset on usein... hmmm 🤔

Vierailija
48/101 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Leikkautan hiukseni noin kerran vuodessa ja mulla on kyllä varaa maksaa se muutama kymppi kampaamoon. 

Tuossa ajassa tulee kyllä kaksihaaraisia.

Mulle ei tule. Sanon aina, että leikkaa kaikki huonot latvat pois ja kampaaja ottaa vain noin kaksi senttiä, kun enempään ei ole tarvetta. En rääkkää hiuksiani, niin eivät mene huonoksi ja varmaan myös hiuslaatu vaikuttaa.

No aika erikoista! Tosi pitkät?

70 cm. Pitemmäksi eivät kasva.

Mitä ikäluokkaa olet?

Olen 43.

Hiukset saattavat muutaman vuoden päästä ohentua.

Niin? Kannattaa sitäkin murehtia etukäteen ja leikata jo valmiiksi lyhyet hiukset? Mikäli olen perinyt äitini hiusgeenit, niin eivät edes ohennu.

Vierailija
49/101 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syö monipuolisesti prosesoimatonta sapuskaa, niin hiukset kiittää, pysyvät paksuna.

Vierailija
50/101 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kampaajien omat hiukset on usein... hmmm 🤔

Tämä on muuten totta. Eivätkä he osaa selvittää pitkiä hiuksia, vaan repivät.

Vierailija
51/101 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon sekä leikannut itse tukkaa että käynyt kampaajalla. Lyhyttä tukkaa joutuu siistimään kampaajalla ja pitkä menee jopa itsekin. Olen leikannut tasamittaista sekä unicorn cutia. Mulla on paksut ja jotenkin kesyttömät hiukset joissa näkyy helposti leikkuujälki niin kampaajan tekemä lopputulos on siistein.

Paikallinen kampaaja maksaa alle 30 e joka toinen kk kun käyn. En voi venyttää väliä tai tukka näyttää heinäkasalta ja se vain on sellainen laadultaan. Tarpeeksi hyvin leikattuna se taas on siisti. En myöskään ymmärrä miten tuohon ei olisi varaa, mutta en ole yleensä rahaa kauheasti mihinkään tuhlaamassakaan.

Vierailija
52/101 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän hyvin, että jos raha on tiukilla, niin hiustenleikkaus on se, mistä voi helposti säästää. Olen itsekin leikannut lasteni hiukset vuosikausia. Mutta kovasti toivon, että jos jollakin on rahaa niin käyttäisi sitä myös palveluihin täällä Suomessa. Tuolla on paljon yksinyrittäjiä, jotka mielellään tarjoavat pienen hemmotteluhetken muutamaa kymppiä vastaan. Ja itse sitten voivat käyttää palkkansa vaikka lapsen harrastukseen tai ihan vaan ruokakauppaan. Raha kiertämään, kuka pystyy! Ja en siis ole itse kampaaja.

Vierailija
53/101 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

50e 6 kertaa vuodessa on 600e jos parin kuukauden välein käy pelkkää latvaa tasaamassa, kallista on.

Vierailija
54/101 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkät hiukset tosi helposti itse voi leikata. Tulee takana hieman pyöristetty malli tällä keinolla. Jaa hiukset otsasta taakse asti pään keskeltä kahtia. Yhdistä osat leuan alle ja laita kiinni leuan alla yhdellä ponnarilla. Ota tupsu ja tee sitä viukamaiseksi kahden sormen välissä ja leikkaa suorasti poikki. Toiminut 100 prosenttisesti itsellä kun pitkät hiukset ilma otsahiuksia. Tein korona aikana ja jäi tavaksi.

Vierailija
55/101 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

50e 6 kertaa vuodessa on 600e jos parin kuukauden välein käy pelkkää latvaa tasaamassa, kallista on.

Siis niin että kustannus on 25e kuussa? 300e vuodessa.

Vierailija
56/101 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisilla näkee joskus seillaisia kampauksia, että itse ovat varmaan leikanneet?

Vierailija
57/101 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis niin että kustannus on 25e kuussa? 300e vuodessa.

Ehkä jossain pikkukylällä. Mun otsahiusten ja latvojen tasoitus maksoi aina 45-60e, 60e jos kampaaja keksi välillä että hiukset on superpaksut. 20e eli otsiksen tasaus.

Vierailija
58/101 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ikinä käynyt kampaajalla tai parturissa. En tarvitse niitä. Minulla on pitkät hiukset eikä varsinaisesti mitään mallia niissä, joten jos joskus täytyy hieman latvoja ottaa, mies leikkaa ne saksilla. Minulla on niin kauniin väriset hiukset etten edes värjää niitä. Omat hiuksensa mies leikkaa itse ja on siinä aika taitava. Minusta kampaamoon meneminen ei edes tunnu miltään ylellisyydeltä eikä todellakaan houkuta, joten olen enemmän kuin tyytyväinen ettei tarvitse rahaa sinne tuhlata.

Vierailija
59/101 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisilla näkee joskus seillaisia kampauksia, että itse ovat varmaan leikanneet?

Ja on myös sellaisia naisia, joita ei kiinnosta yhtään, vaikka hiukset näyttäisi siltä.

Leikkaan itse, ja hiuslaji on ohut ja kihartuva, eli leikkaanpa itse, tai leikkaapa kampaaja, niin ne on pörröiset ja sekaisin. 

Ymmärrän, että kampaajilla on kova hätä selittää, miten itseleikatut huutaa kilometrin päähän itsetehtyä, mutta so what? Ei me olla huippumalleja.

Jos hiuslaji on paksu ja jäykkä, niin itse voi olla vaikea saada siistiä jälkeä, mutta harvalla suomalaisella on sitä "ongelmaa".

Vierailija
60/101 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

3-4 kertaa vuodessa käyn parturissa 3-4 kuukauden välein, joten se on max. satanen vuodessa.

Ostin kerran oman hiustenleikkuukoneen kympillä Keskiseltä, mutta jäi ne itse leikkaamiset yhteen kertaan kun toisen kerran kun meinasin leikata kone hajosi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä yhdeksän