Sinä, joka käytät tiukkoja leggingsejä lyhyen yläosan kanssa
Olethan tietoinen, että varsinkin, jos takapuolesi on yhtään runsaampi muodoiltaan, takapuolesi jokainen yksityiskohta piirtyy takanasi olevien ihmisten katsottavaksi? Jos olet tietoinen, onko tämä se tarkoitus?
Mietin vain, kun äsken kävelin kaupassa yhden nuoren naisen perässä. Hän oli hieman tukevampi, niin kuin monet nuorista nykyään ovat, ja voin sanoa, että peräpään yksityiskohdista ei mikään jäänyt arvailun varaan. Mun mielestä tuollainen pukeutuminen on suoraan sanottuna hieman häiritsevää. Välillä kyllä mietin, että moni ei itse ymmärrä, miten paljastavasta asusta on kyse.
Kommentit (211)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Alastomuus ei ole ok, koska se on lainrikkomista. Alastominahan me synnytäänkin, ei siinä sinällään mitää pahaa ole eikä minua häiritsisi jos vastaantulijat olisivat ilman vaatteita."
Onkohan kuitenkin joku syy, miksi alastomuus voi olla laitonta (aina ei ole, vaan tapauskohtaisesti), vai onko se ihan sattumaa?
Ap
Kristinuskon takia se on ainakin vahvistunut. Muinaiset esivanhempamme eivät vaatteista perustaneet, jos eivät sään puolesta olleet tarpeen. Kristityt peittivät jopa antiikin patsaiden intiimit kohdat viikunanlehdillä :)
Ei taida olla kristinusko ainoa uskonto, joka vaatii vähintään intiimialueiden peittämistä. Onhan jopa uskontoja, jotka eivät salli kuvan tekemistä ihmisestä ollenkaan, saati sitten alastomasta ihmisestä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ei kaikki tykkää saunoakaan muiden kanssa. miksi pitäisi tykätä kaupungilla nähdä jonkun selluliitit ja perskannikat?
Ei tarvitse tykätä, vaan hyväksyä muut ihmiset sellaisena kuin he ovat. Kaikki saavat pukeutua miten haluavat. Sama koskee sinua itseäsi. Jotkut voivat trigeröityä peittavastä pukeutumisestasi, miksi heidän pitäisi tykätä siitä?&nb
Noh ei nyt ihan miten vaan saa pukeutua. nakuilusta tulee sakot ja muutenkin olisi fiksua vähän miettiä että pukeutuu suht asiallisesti.
ap. hyvä, nakuilu ei ole pukeutumista.
No, mäkin olisin vähän sitä mieltä, että pukeutumisella olisi ihan kiva ottaa huomioon jonkin verran myös muita ihmisiä, ei ajatella pelkästään sitä, että kun minä olen sinut oman kroppani kanssa, voinkin käyttää näitä ohuita pyöräilyhousuja niin, että kaikki näkevät penikseni.
Ap
On olemassa läskifetissi jossa ihannoidaan lihavuutta ja rakastetaan läskiä ympärillä. Liittyy hyvin myös s*ksuaaliseen ja p*nofetisseihin
jotenka varmasti haluaa ihailua ja tavata miehiä / naisia, jotka ihailisi tiukkojen housujen muotoa
WOWWWWWW WOAAAAAHH WOOOOOWWWWW, LOOOOK AT THAT BEAUTIFUL FATASSSSS, I WANNAEAT DAAAT SHIIIT NAAAMMM!!!
AP, nyt nukkumaan vaikka tai soita jollekin kaverille. Kaikki ei ole nyt hyvin kun tämä sama vaan jatkuu, ja haluat vaan jatkaa tätä ketjua vastakysymyksillä. Nyt taitaa olla oikeasti kyse jostakin enemmästä kuin yhdestä vaatekappaleesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Alastomuus ei ole ok, koska se on lainrikkomista. Alastominahan me synnytäänkin, ei siinä sinällään mitää pahaa ole eikä minua häiritsisi jos vastaantulijat olisivat ilman vaatteita."
Onkohan kuitenkin joku syy, miksi alastomuus voi olla laitonta (aina ei ole, vaan tapauskohtaisesti), vai onko se ihan sattumaa?
Ap
Se on semmoinen jäänne menneisyydestä, joka on vähin erin sekin poistumassa. Jos luet lehtiä niin tänä kesänä kaupungit ovat tehneet selväksi, että naisetkin saavat olla yläosattomissa niin rannalla kuin uimahalleissakin. Aiemmin oli syntiä jos naimisissa oleva nainen meni kirkkoon pää paljaana, nyt ei enää kohahduta yläosattomuuskaan.
Onko se sinusta pelkästään positiivinen asia, että erilaiset sovinnaisuussäännöt ja kohteliaat tavat poistuvat? 
Eläpäs nyt hupata. Kohteliaat tavat ovat ihan eri asia. Ja kyllä, maailman tulee muuttua ja se on toivottavaa ja hyvää. Tämä pyllyasia on nyt ihan sinun korviesi välissä oleva ahdistus. Aikuisena ihmisenä kannat myös vastuun omista tunnereaktioistasi, etkä yritä vääntää maailmaa sellaiseksi ettei sinulle tulisi ikäväksi kokemaasi tunnereaktiota.
Vierailija kirjoitti:
On olemassa läskifetissi jossa ihannoidaan lihavuutta ja rakastetaan läskiä ympärillä. Liittyy hyvin myös s*ksuaaliseen ja p*nofetisseihin
jotenka varmasti haluaa ihailua ja tavata miehiä / naisia, jotka ihailisi tiukkojen housujen muotoa
WOWWWWWW WOAAAAAHH WOOOOOWWWWW, LOOOOK AT THAT BEAUTIFUL FATASSSSS, I WANNAEAT DAAAT SHIIIT NAAAMMM!!!
Tää kommentti on sikäli hyvä, että mun mielestä elämme nyt yliseksualisoituneessa yhteiskunnassa, jossa altistuu vähän liian usein toisten fetisseille.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tää kommentti on sikäli hyvä, että mun mielestä elämme nyt yliseksualisoituneessa yhteiskunnassa, jossa altistuu vähän liian usein toisten fetisseille.
Ap
Sinulla on pyllyfetissi, ja ilmeisesti et suostu hyväksymään sitä vaan syyttelet muita sellaisesta pukeutumisesta että se saa fetissisi aktivoitumaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Se on semmoinen jäänne menneisyydestä, joka on vähin erin sekin poistumassa. Jos luet lehtiä niin tänä kesänä kaupungit ovat tehneet selväksi, että naisetkin saavat olla yläosattomissa niin rannalla kuin uimahalleissakin. Aiemmin oli syntiä jos naimisissa oleva nainen meni kirkkoon pää paljaana, nyt ei enää kohahduta yläosattomuuskaan.
Onko se sinusta pelkästään positiivinen asia, että erilaiset sovinnaisuussäännöt ja kohteliaat tavat poistuvat? 
Sovinnaisuussäännöt ja hyvät tavat ovat aikaan sidonnaisia ja sovittuja asioita.
Vierailija kirjoitti:
AP, nyt nukkumaan vaikka tai soita jollekin kaverille. Kaikki ei ole nyt hyvin kun tämä sama vaan jatkuu, ja haluat vaan jatkaa tätä ketjua vastakysymyksillä. Nyt taitaa olla oikeasti kyse jostakin enemmästä kuin yhdestä vaatekappaleesta.
Sinun ei ole pakko lukea tätä ketjua. Sinä olet täällä keskustelupalstalla niin kuin minäkin, ja keskustelupalstalla on kait tarkoitus keskustella. Hyväksy se, että jotkut voivat keskustella sellaisistakin aiheista, joista sinä et niin välitä. Tuo tunnetilojen etsiminen ihan normaalista keskustelusta on myös tosi outoa, mutta ilmeisesti et ole halukas selittämään, mikä juttu asian takana on.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Kristinuskon takia se on ainakin vahvistunut. Muinaiset esivanhempamme eivät vaatteista perustaneet, jos eivät sään puolesta olleet tarpeen. Kristityt peittivät jopa antiikin patsaiden intiimit kohdat viikunanlehdillä :)
Ei taida olla kristinusko ainoa uskonto, joka vaatii vähintään intiimialueiden peittämistä. Onhan jopa uskontoja, jotka eivät salli kuvan tekemistä ihmisestä ollenkaan, saati sitten alastomasta ihmisestä.
Ap
Ei olekaan. Ei se sitä silti paremmaksi tee.
Vierailija kirjoitti:
Tuskin on muusta. Olen samaa mieltä hänen kanssa.
"Eläpäs nyt hupata. Kohteliaat tavat ovat ihan eri asia. Ja kyllä, maailman tulee muuttua ja se on toivottavaa ja hyvää. Tämä pyllyasia on nyt ihan sinun korviesi välissä oleva ahdistus. Aikuisena ihmisenä kannat myös vastuun omista tunnereaktioistasi, etkä yritä vääntää maailmaa sellaiseksi ettei sinulle tulisi ikäväksi kokemaasi tunnereaktiota."
Millä tavalla mielestäsi kohteliaat tavat ovat eri asia kuin asiallinen pukeutuminen? Ihan samalla tavalla niissä on kyse toisten huomioon ottamisesta tai sen ohittamisesta. Esim. juhliin on tapana mennä siisteissä vaatteissa eikä vaikkapa verkkareissa. Kun mennään kouluun tai töihin, ei pukeuduta bikineihin, vaikka rannalla se olisikin ihan ok.
Jos minä olen mielestäsi ahdistunut, niin sitten varmasti olet sinäkin, kun käyt tätä samaa keskustelua. En nyt jaksa antaa sinulle vinkkejä omien tunnereaktioidesi hallitsemisesta, kun sellainen keskustelu ei mua oikeastaan kiinnosta.
Ap
Jos mulla on löysät pakarat ja reidet varustettuna selluliitillä, niin mitä hittoa se sulle kuuluu. Kuitenkin vaatteet päällä etkä paljasta persettä joudu tuijottaa.
"Sovinnaisuussäännöt ja hyvät tavat ovat aikaan sidonnaisia ja sovittuja asioita."
Ja niistä on eri aikoina käyty keskustelua. Niin käyn minäkin, eikä mun varmastikaan tarvitse enää sanoa, mitä mieltä olen läpinäkyvistä housuista julkisella paikalla.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Jos mulla on löysät pakarat ja reidet varustettuna selluliitillä, niin mitä hittoa se sulle kuuluu. Kuitenkin vaatteet päällä etkä paljasta persettä joudu tuijottaa.
No se ei todella kuulu, jos et pukeudu sellaisiin vaatteisiin, että ne näkyvät paitsi minulle, myös kaikille muille paikallaolijoille. Sehän pointtini olikin.
Ap
Mua taas eniten ahdistaa ja kuvottaa noiden leggingsien kanssa se, kun pillun rajat tulee tosi selvästi näkyviin, siis häpyhuulia myöten paistaa niiden housujen läpi. Oikein näyttää ahdistavalta kun pillu huutaa apua niiden tiukkojen housujen sisällä.
Vierailija kirjoitti:
"Vertaatko sinä alastomuutta leggareihin? Onko se todella mielestäsi sama asia? Sinulla on nyt ap. jokin mielenterveyspuolen ongelma leggareista. Mieti miksi toisten ihmisten pukeutuminen aiheuttaa sinulle noin kovasti ahdistusta. -eri"
Kyllä mä vähän nyt vertaan, kun kyseessä on vaate, joka ei jätä yhtään mitään arvailujen varaan. Mielestäni se on lähes sama asia. Onko sinulle tärkeintä vain se nominaalinen ero, että kunhan on joku vaate päällä, vaikka läpi näkyisi?
Mun mielestä on outoa tuo tapa, että ihmiset haluvat keksiä tunnetiloja toisille ihmisille. Esim. mistä sinä tuon ahdistuksen sait?
Ap
Läpinäkyvissä leggareissa erottaisit ihmisen takapuolen syntymämerkit, säärien mahdolliset suonikohjut, leikkausarvet jne. Nyt sinä erotat korkeintaan ääriviivat. Se ero ap. siinä on. Tämä asia saa sinut niin kiihdyksiin, jopa fanaattiseksi. Sinua ahdistaa nähdä leggareita käyttävä ihminen ja se aiheuttaa sinulle ahdistusta. Et sinä muuten niin kovasti tahtoisi kertoa ihmisille, että pukeutuisivat peittävämmin. Onko lapsuudenkodissasi ollut jyrkkä ja/tai ahdasmielinen suhtautuminen alastomuuteen? Se voisi asiaa selittää.
Mä tiedän kyllä. Jos olen kuvatunlaisessa varustuksessa liikkeellä, olen menossa treeneihin tai tulossa sieltä. En jaksa vaihtaa vaatteita vain siksi että joku ei saa silmiään irti treenatusta pyllystäni. Jos sua häiritsee, älä katso. Toimii aika monessa tilanteessa.
Vierailija kirjoitti:
Mua taas eniten ahdistaa ja kuvottaa noiden leggingsien kanssa se, kun pillun rajat tulee tosi selvästi näkyviin, siis häpyhuulia myöten paistaa niiden housujen läpi. Oikein näyttää ahdistavalta kun pillu huutaa apua niiden tiukkojen housujen sisällä.
Anteeksi, mutta nauroin ääneen tuolle avun huutamiselle :D Ei sekään kyllä mukavalta näytä. Mutta ilmeisesti monen mielestä täysin ok näky.
Ap
Japanissa tuo ei ole ongelma. Siellä nuoret naiset pukeutuvat nätisti ja eivät ole paljastavia. Heillä on korkeakulttuuria.
M28