Tunnetko ketään joka olisi tukien leikkauksen jälkeen alkanut harkita työn tekemistä?
Kommentit (140)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eläkeläiset pienempiin asuntoihin, jos asumisentuella rahoittaa 3h ja keittiö asuntoa.
No ei hitossa rahoita. 4 henkinen perhe voi jossain halvassa, syrjässä olevassa kolmiossa asua Kelan rajojen mukaan mutta yhdelle ihmisille eivät todellakaan kolmiota maksa.
Eläkkeensaajan asumistuen rajat, jolloin saa vielä täyden asumistuen, ovat paljon suuremmat kuin yleisessä asumistuessa. Meidän kunnassa raja on himpun päälle 700 euroa, ihan tarkkaa summaa en muista.
Vierailija kirjoitti:
Joudun nykyisen työni puolesta julkishallinnon palveluntuottajalla (valitettavasti) jonkin verran tekemisiin näiden elämäntapasaikuttajien kanssa. Valitettavan monilla niin vanhemmilla kuin nuorillakin on mt ongelmia ja jos ei ole, niitähän on erittäin helppo feikata työterveyshuollon amatöörilääkäreille jotka ovat lähinnä saikkulappujen kirjoitusautomaatteja.
Näitä työnantajan ja yhteiskunnan elätettäviä on ihan liikaa ja olen 100% varma että jos heiltä vaan otettaisi tuet pois, heistä varmaan 1/2 pystyisi ainakin osa-aikatyöhön. Mutta meille on rakennettu tällainen paapomis ja pääkenossa ymmärtämis yhteiskunta, jossa ihan vaan esitys ja valehtelutaidoillaan voi elellä ensin 3 kk täydellä palkalla ja sitten yhteiskunnan kustantamana jos ei vaan huvita /viitsi/jaksa tehdä töitä.
Ja kuinka moni kärsii nimenomaan mt tms ongelmista kun ei tee mitään muutakuin möllöttää kotona, syö ja lihoo, näivettyy, masentuu ....
Minun mielenterveysongelmani ovat vain pahentuneet juurikin työn takia ja työ aiheuttaa myös paljon fyysisiä vaivoja. Ikävä kyllä työnantajan toimintatavoille ei työterveyshuoltokaan voi mitään. Toki olen feikannut tämän 20 vuotta kun sairastuin kaksisuuntaiseen ja olen osastollakin ollut useamman kerran ja yrittänyt itsemurhaa. Näin yli 50 vuotiaana toisaalle työllistyminen ei ole helppoa eikä eläkeyhtiökään näe koulutusta järkeväksi, niin vain sinnittelen. Ehkä se eläke olisi sitten kuitenkin parempi vaihtoehto?
Kun mä nuorempana olin täysin syrjäytynyt ja tukien varassa, ei mitkään leikkaukset olis mua työelämään saaneet ajettua. Oikeastihan olin työkyvytön. Mun kaltaisille ihmisille nuo leikkaukset ei ainakaan tule toimimaan. Mieluummin sitä sitkutellaan sitten vähemmällä.
Mielelläni menisin töihin. Ei vaan viiskymppinen koulutettu ja osaava henkilö kelpaa työnantajille.
tukien leikkaaminen ei edistä mun työllistymistä millään lailla eikä tee miun ikäisestä yhtään haluttavampaa työnhakijaa työnantajien silmissä. Kaikki tiukennukset kohdistuu väärään paikkaan. Yrityksiä pitäisi ruoskia oikein kunnolla niiden harrastaman ikäsyrjinnän takia.
Vierailija kirjoitti:
Minua huvittaa kun oppositiopuolen kannattajat valittaa tukien leikkauksista, miksi he ei tee töitä kuten me muut kansalaiset? Ei tämä yhteiskunta toimisi jos me kaikki jäisimme vain työttömiksi ja sitten valittaisimme kun tukia leikataan.
V tun i diootti. Onko päähäsi pälkähtänyt, että moni pitkäaikaistyötön tai yli 50-kymppinen menisi ihan mielellään töihin, mutta ei syrjinnän ja ennakkoluulojen takia pääse edes työhaastatteluun. Ja muutenkin teillä on ihme ennakkoluuloja kuten kuvittelu, että kaikki työttömät ovat ikuisesti olleet työttömiä, koska ovay vain niin työhaluttomia. Monella työttömällä on vuosikausien työkokemus, ja myös sinä saatat joskus jäädä työttömäksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua huvittaa kun oppositiopuolen kannattajat valittaa tukien leikkauksista, miksi he ei tee töitä kuten me muut kansalaiset? Ei tämä yhteiskunta toimisi jos me kaikki jäisimme vain työttömiksi ja sitten valittaisimme kun tukia leikataan.
V tun i diootti. Onko päähäsi pälkähtänyt, että moni pitkäaikaistyötön tai yli 50-kymppinen menisi ihan mielellään töihin, mutta ei syrjinnän ja ennakkoluulojen takia pääse edes työhaastatteluun. Ja muutenkin teillä on ihme ennakkoluuloja kuten kuvittelu, että kaikki työttömät ovat ikuisesti olleet työttömiä, koska ovay vain niin työhaluttomia. Monella työttömällä on vuosikausien työkokemus, ja myös sinä saatat joskus jäädä työttömäksi.
Hakeeko kaikenlaisia työpaikkoja, tuskin
Vierailija kirjoitti:
100 000 ihmistä on mennyt töihin kun tukia leikataan. Ihme ettei kukaan tunne yhtäkään.
Kohta on tullut 100000 työtöntä lisää tämän hallituksen aikana.
Ei näytä toimivan kiristyspolitiikka
Olen aiemmin tehnyt kesät puutarha-alan töitä ja lomaillut useimmat talvet ansiopäivärahalla mutta nyt piti hankkia töitä myös talvikaudeksi. Syynä tukien leikkaukset mutta myös se, että omat menot ovat kasvaneet omakotitaloon muuton myötä. Olen juuri sellainen työnhakija, joka on lähettänyt vain pakolliset hakemukset tuen jatkumiseksi. Sama paikka on palkannut joka kesäkausi.
Suhtaudun omaan aiempaan toimintaan kaksijakoisesti. Kun ansiopäivärahaa on ollut tarjolla, miksi en olisi sitä ottanut vastaan. Muita tukia en ole saanut. Kesäkauden työni on fyysisesti raskasta ja huonosti palkattua. Ei ansiopäivärahalla elä leveästi mutta ainakin olen saanut palautua työstäni. Toisaalta ymmärrän, ettei tämä ole mahdollista kaikille eikä näin ole varaa jatkaa.
Olen vakavasti harkinnut, että vaihdan alaa kokonaan ja alan tehdä vaikka lyhyempää työviikkoa kaupan alalla ympäri vuoden, nyt kun sain jalan oven väliin.
Jos on riittävän pitkään tukien varassa löysäillyt, niin ei sieltä enää helposti nousta työelämään, varsinkin jos on ikää. Siksi pitää heti pistää stoppi siihen yhteiskunnan toimesta.
En. Noi ryhävalaat rupes dieetille.
Vierailija kirjoitti:
Mielelläni menisin töihin. Ei vaan viiskymppinen koulutettu ja osaava henkilö kelpaa työnantajille.
tukien leikkaaminen ei edistä mun työllistymistä millään lailla eikä tee miun ikäisestä yhtään haluttavampaa työnhakijaa työnantajien silmissä. Kaikki tiukennukset kohdistuu väärään paikkaan. Yrityksiä pitäisi ruoskia oikein kunnolla niiden harrastaman ikäsyrjinnän takia.
Kuukauden lopussa menen työkkärin listoilla olevaan koulutukseen. Ala ei ole nuorten suosiossa, joten iäkkäämmät kelpaa. Itsellä myös akateeminen tutkinto alla.
Kyllä, raha pääasiallinen syy. Itse en enää pärjää taloudellisesti tukien varassa.
Vierailija kirjoitti:
Minä. Tämä hallitus onnistui siinä missä aikaisemmat epäonnistuivat. Nyt meni rahatilanne niin kireälle, että hankkiuduin koulutukseen ja hommasin työharjoittelupaikan alalle, jossa riittää töitä.
Minulla sama juttu. Aiemmin pystyi kikkailemaan ansiosidonnaisen kanssa, josta sai hyvät tulot pariksi vuodeksi tekemällä töitä puoli vuotta. Nyt se on loppu, ja minusta ihan reilua. Systeemi oli kestämätön.
Vierailija kirjoitti:
en tunne paska porukkaa niin vaikea sanoa.
Hah, tämä oli osuvasti sanottu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä. Tämä hallitus onnistui siinä missä aikaisemmat epäonnistuivat. Nyt meni rahatilanne niin kireälle, että hankkiuduin koulutukseen ja hommasin työharjoittelupaikan alalle, jossa riittää töitä.
Minulla sama juttu. Aiemmin pystyi kikkailemaan ansiosidonnaisen kanssa, josta sai hyvät tulot pariksi vuodeksi tekemällä töitä puoli vuotta. Nyt se on loppu, ja minusta ihan reilua. Systeemi oli kestämätön.
Kaikelle kivalle tulee aikanaan loppu.
Lopetin hyvissä ajoin osa-aikatyöt ja jäin toimeentulotuelle, meneehän se aika näinkin!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hakeeko kaikenlaisia työpaikkoja, tuskin
Ei kaikkiin paikkoihin voi hakea kun ei ole alan koulutusta.
Menen heti töihin kun joku tarjoaa töitä. Onko kaikille itsestäänselvää että töihin voi mennä koska tahansa ilman että joku tarjoaa töitä.