Tunnetko ketään joka olisi tukien leikkauksen jälkeen alkanut harkita työn tekemistä?
Kommentit (140)
Vierailija kirjoitti:
Ennemmin vaikka vankilaan kuin töihin.
Töihin en lähde, vaikka siitä maksettaisiin.
- Suomen elämäntapatyöttömät r.y.
Näin! Elämänlaatu tärkeintä
En tunne. Eli tuet ovat vieläkin liian isot.
Parempi olisi suoraan kieltää noilta kaikki huvit. Ei yli 24" telkkua, ei älykännykkää, ei pleikkaria, ei viinaa/tupakkaa, ei yli 5€ aterioita jne.
Itse menisin mielelläni töihin, harmi vain kun palkanmaksuhalua ei ole (saati että ottaisivat työkyvytöntä töihin kun terveitäkin on).
100 000 ihmistä on mennyt töihin kun tukia leikataan. Ihme ettei kukaan tunne yhtäkään.
Minä. Tämä hallitus onnistui siinä missä aikaisemmat epäonnistuivat. Nyt meni rahatilanne niin kireälle, että hankkiuduin koulutukseen ja hommasin työharjoittelupaikan alalle, jossa riittää töitä.
Vierailija kirjoitti:
En tunne. Eli tuet ovat vieläkin liian isot.
Parempi olisi suoraan kieltää noilta kaikki huvit. Ei yli 24" telkkua, ei älykännykkää, ei pleikkaria, ei viinaa/tupakkaa, ei yli 5€ aterioita jne.
Nazzi hallitus
Minua huvittaa kun oppositiopuolen kannattajat valittaa tukien leikkauksista, miksi he ei tee töitä kuten me muut kansalaiset? Ei tämä yhteiskunta toimisi jos me kaikki jäisimme vain työttömiksi ja sitten valittaisimme kun tukia leikataan.
Tuttavapiirissä vain kaksi tukivenkulaa, joten en.
Vierailija kirjoitti:
onneks hinnat nousee heti huomenna ja sulla kusipäällä vielä vähemmän rahaa.leikkausia tukiin jatkettava.
Kaikki tuntemani työttömät ovat työhön kelpaamattomia/työkyvyttömiä. Edes nuori ja hyvin koulutettu ei noin vain "mene töihin".
En. Sairas ei tee töitä, vaikka ottaisit kaikki tuet pois.
Tukien vähentäminen lisää paikallaan makaamista. Mitä köyhemmäksi ihminen muuttuu, sen epätodennäköisempää työllistyminen on.
en tunne paska porukkaa niin vaikea sanoa.
Pois muutmista Suomesta tässä perheen kanssa puuhataan . Kummallekin ammattia vastaavat työt ja lapsille koulu lähellä. Heippa .
Omassa lähipiirissäni tätä hallitusta vastustaa ne jotka saa tukia yhteiskunnalta ja tätä hallitusta kannattaa ihmiset jotka käy töissä tai on yrittäjiä. Itse käyn töissä, tienaan noin 45 000e vuodessa ja kannatan tätä hallitusta. Kipeitä ratkaisuja on pakko tehdä koska suomen valtiolta on rahat loppu koska valtion menot on vain paisuneet vuosien aikana, nyt pitää leikata jotta velkalaiva kääntyisi tässä vuosien aikana.
Mitä väliä sillä on? Vähemmän kuin kymmenesosa avoimista työpaikoista palkkaa työttömän hakijan.
Työttömiä on joku 300 000 ainakin, Orpo lipsautti vuosi sitten että puoli miljoonaa suomalaista voisi mennä töihin. Jossei työnantajia saa palkkaamaan työttömiä näitä nykyajan työpaikkoja tarvitaan kolme viisi miljoonaa. Se ei tule tapahtumaan.
Useampia vuosia sitten muutin toiseen kaupunkiin ja tukeni katkaistiin. En tarkenna tätä tämän kummemmin, mutta työpaikka löytyi suhteellisen pian tämän jälkeen. Möin jopa tekemiäni joulukoristeita torilla, jotta sain vähän rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki tuntemani työttömät ovat työhön kelpaamattomia/työkyvyttömiä. Edes nuori ja hyvin koulutettu ei noin vain "mene töihin".
Ei se nyt itseäkään nuorena olisi miellyttänyt kouluttautua alalle, jonka työntekijöitä katsoin nenänvartta pitkin.
Mutta elämä on ja sen mukaisesti yritetään pärjätä.
Mä pääsin kokoaikatöihin! Oon tehnyt osa-aikaista työtä jo vuosia. Elämäntilanne ollut sellainen etteinoo oikein ollut vaihtoehtoja. Nytkin vähän huono tilanne (olen lapseni omaishoitaja) mutta rahatilanne pakotti ottamaan kokoaikatyön. Ei siinä, tykkään työstäni ja se on henkireikä arjen keskellä ja isompi palkkakin kelpaa mutta vaatii aika paljon joustoa työnantajalta. Tuleva työnantaja tosin tuntee minut kun aiemmin ollaan oltu samalla työpaikalla ja hän pyysi minua töihin tilanteestani huolimatta niin uskon että kokoaikatyö onnistuu. Jos tukia ei oltaisi leikattu niin olisin pystynyt vielä vuoden verran kikkailla osa-aikaisena mutta kyllä tämäkin sopii.
Tosin en usko että ne ketkä toineentulotukea saavat niin mihinkään töihin menee jos ovat työttömänä siksi ettei työt kiinnosta. Eikä mene nekään jotka ei yrityksistä huolimatta työllisty eli töitä ei vaan kaikille ole.
Tunnen vain sellaisia jotka ovat hakeneet koko ajan töitä.