Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Anonyymillä ylilaudalla huorittelu toi tuomiot

Vierailija
31.08.2024 |

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010657172.html

Eli olivat kommentoineet asiattomia naisen kuvaan, mutta ip-osoitteista saatiin identiteetit selville. Joutuvat maksamaan korvauksia ja tuomio on lainvoimainen.

Kommentit (440)

Vierailija
141/440 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mitä oikein selität? Jos haukun sua aivottomaksi luupääksi, niin onhan se ihan eri asia, kun että tähän kirjotettaisiin henkilön nimi ja ikä ja paikkakunta ja sitten haukutaan. Ensimmäisestä ei mitään tuomioita pitäisi tulla, mutta toisessa kylläkin."

Mitä oikein selität? Jos totean sut tasapainottomaksi kommaritransuksi, niin onhan se ihan eri asia, kun että tähän kirjotettaisiin henkilön nimi ja ikä ja paikkakunta ja sitten haukutaan. Ensimmäisestä ei mitään tuomioita pitäisi tulla, mutta toisessa kylläkin. 

Vierailija
142/440 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen kirjoittanut päätöksistä, mutta en koskaan henkilöistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/440 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haukut anonyymiä niin sun viesteissä ei saa olla tunnistettavia tietoja kuten ikä jne.

Vierailija
144/440 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovatko iskä ja äiti ylpeitä pojistaan? Noinko heillä kotonskin puhutaan? 

Vierailija
145/440 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Mitä oikein selität? Jos haukun sua aivottomaksi luupääksi, niin onhan se ihan eri asia, kun että tähän kirjotettaisiin henkilön nimi ja ikä ja paikkakunta ja sitten haukutaan. Ensimmäisestä ei mitään tuomioita pitäisi tulla, mutta toisessa kylläkin."

Mitä oikein selität? Jos totean sut tasapainottomaksi kommaritransuksi, niin onhan se ihan eri asia, kun että tähän kirjotettaisiin henkilön nimi ja ikä ja paikkakunta ja sitten haukutaan. Ensimmäisestä ei mitään tuomioita pitäisi tulla, mutta toisessa kylläkin. 

Käsitaputus sille, että osaat kopioida ja toistaa mitä muut sanovat! Hienoa! Mutta samaan aikaan myös selkeästi olet samaa mieltä kanssani. Hienoa, että kykenet tämän myöntämään asian suhteen vaikkakin huonoa sarkasmia tehden. Totuus on se, että anonyymia ihmistä saa anonyymina haukkua, jota minä sanoinkin. 

Ja turha täällä mistään moraalista itkeä, kun itse teet samaa! 

Vierailija
146/440 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse en ole koskaan kirjoittanut kenestäkään niin, että hänet voisi tunnistaa ja jos olen itse kirjoittanut itsestäni niin eri ketjuihin. 

Jos kopioi toisen viestejä pötköön samaan ketjuun niin että ihminen tunnistetaan niin syyllistyy rikokseen.

Katsotaan kenen ip:sta nuo kopioidut viestit on.

Jos joku on kirjoittanut itsestä terveystietoja johonkin ketjuun niin et voi kopioida niitä ja sitten kopioida toisesta ketjusta henkilöstä muita tunnistettavia tietoja, tällöin syyllistyt rikokseen ja täältä on jo mennyt nettivinkkinä tällainen juttu.

Jep. Syytteeseen joutuu ainoastaan alkuperäisest solvaukset Purrasta ja Halla-ahon perheestä kirjoittanut ihmistuhero.

Vierailija
147/440 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos haukut anonyymiä niin sun viesteissä ei saa olla tunnistettavia tietoja kuten ikä jne.

Ei saa olla perhetietoja eikä muuta mistä voi tunnistaa.

Vierailija
148/440 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovinpa on noussut joillain hätä siitä että jotkut ovat saaneet huorittelusta tuomion. Miksiköhän.

Vierailija
149/440 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka sairas ja huonosti kasvatettu pitää olla että alkaa haukkua tuntemattomia ihmisiä netissä? Siis ihan oikeasti ettei yhtään omatunto kolkuta vaan ihan hyvillä mielin h*uorittelee tuntematonta tyttöä? 

Kannustan kaikkia viemään näitä tapauksia oikeuteen 👍

Tai poliitikon äitiä ja tyttäriä:

"Jussihan on itsekin aviorikoksen tulos. Äitinsä oli tunnettu spermaämpräri paikallisten alkoholisti miesten ympyröissä. Tyttärensä ovat kuulemma perineet piirteen mummoltaan."

"Yksi tyttäristä puheiden mukaan tunnettu näky afrikkalaisten narkomaanien juhlissa."

Vihavasemmistolla ei ole mitään pidäkkeitä tai käytöstapoja.

Vierailija
150/440 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en viitsi tähän ketjuun kirjoittaa. Itse en ole koskaan kirjoittanut henkilöistä ja piste.

Vierailija
151/440 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ala puntti tutisemaan, koska en ole kirjoittanut kenestäkään henkilöstä mitään. Noi on jonkun muun ip:stä.

Hakkeroiko heilaava pesukarhu sun koneen :D

Vierailija
152/440 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähdenpä tästä tekemään rikosilmoitusta muutamista kommenteista täällä

Kuulostaa että niiden kirjoittajilla on nyt kakat housussa kun mitä vaan ei voikaan kirjoitella ja siksi yrittävät ratkaista tilanteen ainoalla tavalla jonka keksivät. Siis jatkamalla samaan malliin 🙈

Onko joku oikeesti luullut että netissä voi haukkua ihmisiä miten lystää ilman että siitä voi joutua vastuuseen? Ja tuo ylilautasivusto nyt on alinta kuraa. 

Puhelimissakin on imei-koodi, jonka avulla selvittävät yhtä jos toista. Yks ihminen kirjotti joskus yhteen auttavaan chattiin että tekee itelleen jotain, ei kertonut kuitenkaan nimee tai numeroo, ylipäätään mitään. Chatin auttaja ilmoitti siitä hätäkeskukseen ja poliisit tuli ihmisen ovelle 2vrk päästä. Oli viikonloppuilta kun chattiin kirjotteli niin ei päässyt poliisit jäjille aiemmin.

Vierailija
153/440 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anonyymi (m.kreik.  anōnymos < []- a privativum, kieltävä etuliite +  onoma 'nimi') tarkoittaa nimetöntä, nimeään ilmoittamatonta, nimeltä tuntematonta. Esimerkiksi anonyymi kirjoitus ei sisällä kirjoittajansa nimeä. Anonyymius (joskus anonymiteetti < ruots. anonymitet) tarkoittaa nimettömyyttä, nimen säilymistä salassa.

Salassa tai tuntemattomana olemista tai esiintymistä luonnehditaan myös sanalla inkognito. Esimerkiksi: "Hän matkusti inkognito".

Vierailija
154/440 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja ovatko pojat ja tyttäret ylpeitä persuvihaa suoltavista ja Purran keskenmenoilla hekumoivista mammoistaan?

Vierailija
155/440 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kovinpa on noussut joillain hätä siitä että jotkut ovat saaneet huorittelusta tuomion. Miksiköhän.

Varmaan siksi että se on enemmän sääntö kuin poikkeus yliksellä. Kai niillä on nyt pelko persiissä.

Vierailija
156/440 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vihervassut ehtivät voimantunnossaan unohtaa, että sananvastuu koskee myös heitä, kuten Emmi Nuorgamille kävi rasististen tekstien kanssa.

Vierailija
157/440 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anonyymi (m.kreik.  anōnymos < []- a privativum, kieltävä etuliite +  onoma 'nimi') tarkoittaa nimetöntä, nimeään ilmoittamatonta, nimeltä tuntematonta. Esimerkiksi anonyymi kirjoitus ei sisällä kirjoittajansa nimeä. Anonyymius (joskus anonymiteetti < ruots. anonymitet) tarkoittaa nimettömyyttä, nimen säilymistä salassa.

Salassa tai tuntemattomana olemista tai esiintymistä luonnehditaan myös sanalla inkognito. Esimerkiksi: "Hän matkusti inkognito".

Mutta kun on tarpeeksi tietoa niin henkilö tunnistetaan ilman nimeäkin.

Eli mieti mitä kirjoitat tai kopioit toisten viesteistä.

Vierailija
158/440 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en viitsi tähän ketjuun kirjoittaa. Itse en ole koskaan kirjoittanut henkilöistä ja piste.

Sä solvaat vain kansanryhmään kuulumisen, uskonnollisen vakaumuksen ja poliittisen suuntautumisen perusteella? Sehän tekeekin susta heti paremman ihmisen.

Vierailija
159/440 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja ovatko pojat ja tyttäret ylpeitä persuvihaa suoltavista ja Purran keskenmenoilla hekumoivista mammoistaan?

Mitenkä persut nyt liittyy tähän aloittajan linkkaamaan uutiseen? 

Vierailija
160/440 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ole kirjoittanut ylilaudalle, kävin kyllä joskus lukemassa ja huh huh.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi seitsemän