Anonyymillä ylilaudalla huorittelu toi tuomiot
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010657172.html
Eli olivat kommentoineet asiattomia naisen kuvaan, mutta ip-osoitteista saatiin identiteetit selville. Joutuvat maksamaan korvauksia ja tuomio on lainvoimainen.
Kommentit (440)
Itse olen kirjoittanut vain poliittisista päätöksistä, en koskaan henkilöistä. En koskaan, koska olen lukenut säännöt.
"Koska ne väärät mielipiteet ovat VÄÄRIÄ. Vihapuhe luo ympäristön, missä ihmisten tappaminen on OIKEIN. Köyhä ei saa sosiaalitukea, ja kuolee kylmään talvella. Tällaisten asioiden edistämisen estämiseksi sensuroidaan."
Tuo on suoraan Neukkulan, DDR:n ja muiden totalitarististen järjestelmien pelikirjasta. Se, joka määrittelee sopivan puheen rajat ja määrittelee sanojen sisällön, käyttää suurinta valtaa. "Rauhanohjukset." "Naisella voi olla penis." "Orjuus on vapautta."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän nämä palstat pitäisi kaikki lopettaa.
Poliiseilla on kiire niin voidaan vähentää heiltä tällaisia ylimääräisiä töitä.
Kannatan. Normikeskustelut ovat harvassa. Jos sellainen onkin, niin joku sen ennen pitkää pilaa. Vauvapalstakin on hyvä esimerkki miten sairaita ihmisiä Suomessakin on runsaasti.
Se on oikeastaan vähän pelottavaakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"En ole, jos ne on eri ketjuissa mitä ei kaikki edes lue. Se ketä viestit yhdistelee samaan ketjuun tunnistettavaan muotoon on tehnyt rikoksen."
Mikä rikos silloin on tapahtunut? Lainkohdat, säädökset ja ennakkotapaukset, kiitos!
En hae, hae itse. Olet yhdistellyt viestit samaan ketjuun niin, että henkilö voidaan tunnistaa. Se on sun oma moka, jos teet niin.
Eli sellaisia ei ole, minkä olisit voinut ihan suoraan myöntää. Logiikallasi toimittajan ja rikostutkijan työ olisi rikos :D
Hieno homma. Olenkin ihmetellyt sitä menoa siellä, ihan tolkutonta tavallisten ei-julkkisten ihmisten haukkumista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"En ole, jos ne on eri ketjuissa mitä ei kaikki edes lue. Se ketä viestit yhdistelee samaan ketjuun tunnistettavaan muotoon on tehnyt rikoksen."
Mikä rikos silloin on tapahtunut? Lainkohdat, säädökset ja ennakkotapaukset, kiitos!
En hae, hae itse. Olet yhdistellyt viestit samaan ketjuun niin, että henkilö voidaan tunnistaa. Se on sun oma moka, jos teet niin.
Eli sellaisia ei ole, minkä olisit voinut ihan suoraan myöntää. Logiikallasi toimittajan ja rikostutkijan työ olisi rikos :D
Kuule, noissa ketjuissa mihin tiedot kopioit ne kaikki viestit on sun ip:stä ja silloin tutkitaan vain ip-osoite mistä se on lähetetty. Ja tutkitaan vain sen viestin ja ketjun ip-osoite. Ei muiden ketjujen.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen kirjoittanut vain poliittisista päätöksistä, en koskaan henkilöistä. En koskaan, koska olen lukenut säännöt.
Sitten olet harvinaisuus vauvalla. Henkilöön, tai jopa tämän perheeseen, hyökkääminen kertoo hyökkääjän häiriintyneisyyden lisäksi sen, ettei vasta-argumentteja varsinaiseen asiaan ole. Nykyisen ja edellisen hallituksen toimista löytyy rutkasti kritisoitavaa ilman solvaamista ja öyhöttämistä.
Vierailija kirjoitti:
"Koska ne väärät mielipiteet ovat VÄÄRIÄ. Vihapuhe luo ympäristön, missä ihmisten tappaminen on OIKEIN. Köyhä ei saa sosiaalitukea, ja kuolee kylmään talvella. Tällaisten asioiden edistämisen estämiseksi sensuroidaan."
Tuo on suoraan Neukkulan, DDR:n ja muiden totalitarististen järjestelmien pelikirjasta. Se, joka määrittelee sopivan puheen rajat ja määrittelee sanojen sisällön, käyttää suurinta valtaa. "Rauhanohjukset." "Naisella voi olla penis." "Orjuus on vapautta."
Niin. Sun sadistinen mielipide on, että köyhä pitää tappaa. Viittaukset neukkuun yms. ovat vaan sumutusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Purra voi myös tehdä rikosilmoituksen jos hän haluaa. Ei häntä mikään estä.
Aikaisemmin Sanna Marin oli törkeiden kommenttien kohteena, nyt kohteena on Riikka. En ole huomannut niin pahoja puheita miespoliitikoista. Heitä on arvosteltu palstalla, mutteinyt ihan tuollaista. Katson välillä netistä brittilehtien nettiversioita ja ja luen ihmisten mielipiteitä. Ihmeellistä, kun siellä on lähes samanlaisia kommentteja kuin täällä Suomessa näkee netissä. Samanlaista vähättelevää tyyliä ja solvaamista. Väkisinkin tulee epäilys, että niiden takana voisi vaikka olla samoja ihmisiä.
Miksi Sannan kohtelusta pöyristyneet eivät puolusta Riikkaa, Ukkolaa tai muita vainottuja naisia, jos he kerran tietävät miten pahalta se tuntuu? Rajoittuuko naisten välinen solidaarisuus
Haukkuuko persumies vain Marinin Sannaa, mutta puolustaa kiivaasti Riikkaa?? Miksei persumiehen solidaarisuus uloto Li Anderssoniin tai Sanna Mariniin??
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuule, noissa ketjuissa mihin tiedot kopioit ne kaikki viestit on sun ip:stä ja silloin tutkitaan vain ip-osoite mistä se on lähetetty. Ja tutkitaan vain sen viestin ja ketjun i
Hölön pölön. Ainoa millä on merkitystä on se, mistä ne tiedot ovat alunperin tulleet. Jos sä olet itse julkaissut tiedot julkisesti ja vielä henkilötietoihisi yhdistettävällä tavalla, niin ainoa syyllinen olet sinä itse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuule, noissa ketjuissa mihin tiedot kopioit ne kaikki viestit on sun ip:stä ja silloin tutkitaan vain ip-osoite mistä se on lähetetty. Ja tutkitaan vain sen viestin ja ketjun i
Minulla ip:stä lähetty terveysviesti on eri ketjussa ja se on minun ip:stä ja siinä ei ole muita tietoja.
Mutta jos sinä lähetät viestin omasta ip:stä ja olet liittänyt siihen viestiin muita tunnistettavia tietoja niin se on sun ip:stä lähetetty. Viestin tutkiminen edellyttää oikeuden päätöstä ja silloin tutkitaan vain mistä ip:stä on se viesti missä on yhdistelty myös muut tiedot.
Ei modeilla ole ip tietoja vaan liittymien myyjillä. Modella on tunnistetiedot ja voidaan hakea päätös oikeudelta siihen viestiin, missä on tiedot yhdisteltynä tai ketjuun.
Vierailija kirjoitti:
Miksi tällä palstalla poistellaan väärät mielipiteet ja väärät keskustelut? Eikö tällä palstalla saa olla väärää mieltä asioista? Käsittääkseni ylilaudalla hyväksytään eriävät mielipiteet myös.
Olen jonkun verran samaa mieltä. Kansalaisten pitäisi voida ilmaista mielipiteensä, mutta on parempi, jos jokainen tekee sen sillain kohteliaampaan sävyyn. Ettei päästellä suusta tai näppäimistä ihan mitä tahansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuule, noissa ketjuissa mihin tiedot kopioit ne kaikki viestit on sun ip:stä ja silloin tutkitaan vain ip-osoite mistä se on lähetetty. Ja tutkitaan vain sen viestin ja ketjun
Jos olen julkaissut terveystietoja viestissä niin siinä ei ole muita minun tietoja. Ei siitä minun viestistä voi ketään tunnistaa.
"Haukkuuko persumies vain Marinin Sannaa, mutta puolustaa kiivaasti Riikkaa?? Miksei persumiehen solidaarisuus uloto Li Anderssoniin tai Sanna Mariniin??"
Tekeekö peiliin katsominen noin kipeää? Taas tuo sama hiekkalaatikkopuolustus: "persshu aloitti, joten minä voin antaa kaksinverroin takaisin ja siti säilyttää moraalisen ylemmyyteni!!!"
Itse asiassa persut ovat antaneet suoraa ja rankkaakin palautetta hallituksen toimista toisin kuin Sanna-fanit, joille virheetön jumalatar edusti kaikkea hyvää ja kaunista tässä maailmassa. Usko ei horju, vaikka Sanna haistatti paskat 32 000 äänestäjälle luksuselämän takia.
Miehet nyt haukkuu tyyliin neitsyttäkin h uoraks milloin mistäkin syystä, mutta naiset iskee puukoilla kymmeniä kertoja ja vielä pari varmuuden vuoksi. Ennemmin olisin miehen haukkumisen kohteena kuin naisen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi tällä palstalla poistellaan väärät mielipiteet ja väärät keskustelut? Eikö tällä palstalla saa olla väärää mieltä asioista? Käsittääkseni ylilaudalla hyväksytään eriävät mielipiteet myös.
Olen jonkun verran samaa mieltä. Kansalaisten pitäisi voida ilmaista mielipiteensä, mutta on parempi, jos jokainen tekee sen sillain kohteliaampaan sävyyn. Ettei päästellä suusta tai näppäimistä ihan mitä tahansa.
Ja kaikki osapuolet voisivat olla rehellisiä omasta ja viiteryhmänsä käytöksestä. Täällä on aika vähän puhtaita pulmusia, mutta silti rikka nähdään vain toisen osapuolen silmässä.
Voitte itse lukea palstan sääntöjä. Modeilla on tunnistetiedot, ei ip-tietoja.
Ja päätös viestin tutkimiseen haetaan oikeudesta jolloin teleoperaattori antaa ip-osoitteen. Ei voi siis hakea koko ketjuun lupaa vaan tiettyihin viesteihin, missä kunnian loukkaus on tapahtunut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähdenpä tästä tekemään rikosilmoitusta muutamista kommenteista täällä
Kuulostaa että niiden kirjoittajilla on nyt kakat housussa kun mitä vaan ei voikaan kirjoitella ja siksi yrittävät ratkaista tilanteen ainoalla tavalla jonka keksivät. Siis jatkamalla samaan malliin 🙈
Uutisessa viitattiin heihin sanalla mies. Onko tuo mies tai mikään, joka tuollaisia mölisee Ylilaudalla tai täällä?
Vierailija kirjoitti:
Voitte itse lukea palstan sääntöjä. Modeilla on tunnistetiedot, ei ip-tietoja.
Ja päätös viestin tutkimiseen haetaan oikeudesta jolloin teleoperaattori antaa ip-osoitteen. Ei voi siis hakea koko ketjuun lupaa vaan tiettyihin viesteihin, missä kunnian loukkaus on tapahtunut.
Ketjun asiantuntijoiden mukaan anonyymien keskustelijoiden, Halla-ahon, Purran, Orpon, Ukkolan ja muiden oikeistolaisiksi tai konservatiiveiksi oletettujen kunniaa ei voi loukata, mutta uuninluukut kolisevat, jos puhutaan huulipunahallituksesta.
+ lisäsit kotikaupungin mitä en itse laittanut yhteenkään viestiin. Ei löydy kotikaupunkia mun viesteistä, vaan sun, ne on sun ip-osoitteesta lähetetty.