Anonyymillä ylilaudalla huorittelu toi tuomiot
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010657172.html
Eli olivat kommentoineet asiattomia naisen kuvaan, mutta ip-osoitteista saatiin identiteetit selville. Joutuvat maksamaan korvauksia ja tuomio on lainvoimainen.
Kommentit (440)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Turha väittää, että on vahingissa yhdistellyt jonkun henkilön viestejä. Selvä hakkerointi.
Jos ne tiedot ovat itse julkiselle palstalle postattuja, niin silloin kukaan ei ole hakkeroinut mitään.
Joo, mutta jokaisella on oikeus kirjoittaa anonyyminä eikä sulla ole oikeutta edes kirjoitustyylin perusteella yhdistellä terveystietoihin muita tietoja. Oletko joku teini?
Vihervassujen mielestä normaalin ihmisen viestejä:
"Räkä-Riikka lipsuttelee ja lypsää EK:n hillotolppaa kaksin käsin."
"Aina tulee melkein oksu kun näkee tuon kotkan vitivalkoisen ja hikisen naaman jossain."
"Mielisairaalaan hän kuuluu ellei vankilaan."
"Täysin rottapuolustuksessa. Puree kaikkea mikä liikkuu. Ei enää ymmärrä ympäristöään. Pää ei kestänyt."
"Sen lähellä kuolee kaikki. Sikiötkin. Harvoin näkee noin tyylipuhdasta narsistia."
"On päivänselvää, miksi hän on psykopaattinen natsipuolueen pj. Ei hän muuta voisikaan olla."
"Läpeensä järkyttävä, ei voi mitään!"
"Minusta persuilla on oikein sopiva apinoiden kuningatar."
"Tuon perhe... miten ihmisestä tulee noin rujo?"
"Minulle tulee hänestä mieleen kannibaali, eli kun häneltä jotain kysyy, imeskelee hän vielä suupieliään edellisen syötyään ja kiillottaa saksia ja leikkuulautaa aloittaakseen seuraavan syönnin. Miettiikö hän koskaan, miltä hän kuulostaa? Hän olisi sopinut hyvin Aatun keskitysleirikomentajaksi."
Vierailija kirjoitti:
Onhan täällä ketjuja, missä ihmiset kirjoittavat terveystietojaa.
Ei tulisi mieleenkään kopioida niitä ja liittää muihin tietoihin.
Toisen terveystietojen liittäminen muihin tunnistettaviin tietoihin luokitellaan jo pahaksi rikokseksi.
Sairaalassakin ne on salaisia.
Missä se salaisuus on, jos sä julkaiset keskustelupalstalle henkilötietosi ja terveystietosi niin, että ne voidaan yhdistää? Sä olet silloin itse luopunut yksityisyydestäsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi tällä palstalla poistellaan väärät mielipiteet ja väärät keskustelut? Eikö tällä palstalla saa olla väärää mieltä asioista? Käsittääkseni ylilaudalla hyväksytään eriävät mielipiteet myös.
Niin, se juttu on, että väärä mielipide on "Tapa työtön!". Siitä pitäisi joutua vastuuseen, ja se pitääkin sensuroida.
Ei ole. Tiedät varsin hyvin että täältä poistuu viestejä ja viestiketjuja missä kritisoidaan esim näitä asioita m-muutto,vasemmistolaisuus,ilmastonmuutos,tasa-arvo,holhousyhteiskunta... jne
Miksi nuo edellämainitut asiat on sellaisia mitä ei saa kritisoida? Miksi niistä ei saa edes puhua missään ja miksi niistä aiheista ei saa esittää vääriä mielipiteitä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan täällä ketjuja, missä ihmiset kirjoittavat terveystietojaa.
Ei tulisi mieleenkään kopioida niitä ja liittää muihin tietoihin.
Toisen terveystietojen liittäminen muihin tunnistettaviin tietoihin luokitellaan jo pahaksi rikokseksi.
Sairaalassakin ne on salaisia.
Missä se salaisuus on, jos sä julkaiset keskustelupalstalle henkilötietosi ja terveystietosi niin, että ne voidaan yhdistää? Sä olet silloin itse luopunut yksityisyydestäsi.
En ole, jos ne on eri ketjuissa enkä ole itse laittanut esim. kotikaupunkia.
Kirjoitatko sinä äitisi terveystiedot tänne. Et varmaan.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se on kunnianloukkaus, jos haukkuu kaikkia naisia huori..ksi. ja miten perustella koko tätä asiaa näiltä ilkimyksiltä? He ovat näitä teini nuoria pojan kloppeja, jolla ei mitään ymmärrystä koko yhteiskunnasta. Mutta sitten kun nämä ns. huorit..teljat kasvat joku päivä vanhoiksi miehiksi, niin toivon, että heitä ei kukaan yhteiskunnassa enää hoida, ei hoitajat, ei lääkärit ym. Kun kaikki hoitajatkin mukamas jotain ns huor..ia? Aika lapsellista porukkaa tullut vauva palstalle, kun näillä nuorilla ei ole enää mitään käsitystä oikeasta moraalin tajusta. Mutta niinkuin vanha suomalainen sananlasku, että mitä kylvät, sitä niität.
Se tulee kai alunperin Raamatusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Turha väittää, että on vahingissa yhdistellyt jonkun henkilön viestejä. Selvä hakkerointi.
Jos ne tiedot ovat itse julkiselle palstalle postattuja, niin silloin kukaan ei ole hakkeroinut mitään.
Joo, mutta jokaisella on oikeus kirjoittaa anonyyminä eikä sulla ole oikeutta edes kirjoitustyylin perusteella yhdistellä terveystietoihin muita tietoja. Oletko joku teini?
Sä olet silloin itse luopunut anonymiteetistäsi, jos tiedot ovat yhdistettävissä henkilöösi. Se on sama asia kuin kertoisit lehdessä omalla nimellä ja kuvalla hiivatulehduskierteestäsi.
Vierailija kirjoitti:
Minä ainakin vihaan miehiä.
??
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sä olet silloin itse luopunut anonymiteetistäsi, jos tiedot ovat yhdistettävissä henkilöösi. Se on sama asia kuin kertoisit lehdessä omalla nimellä ja kuvalla hiivatulehduskierteestäsi.
En ole, jos ne on eri ketjuissa mitä ei kaikki edes lue. Se ketä viestit yhdistelee samaan ketjuun tunnistettavaan muotoon on tehnyt rikoksen.
Hyvä tietysti, että näinkin käy ja saadaan oikeutta. Itseäni on kuvattu kiusaamiseen liittyen ja varmasti niitä kuvia ja videoita on edelleen jossain netissä yms. On myös kaduilla huudeltu kaikkea. Näin mietin vaan sitä, että kumpa nämä jutut olisi helppoa selvittää. Itse en varmaan ikinä saa selvyyttä näihin asioihin ja minulla ei ole todisteita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole, jos
Asiasta on tehty poliisille jo 2 nettivinkkiä.
Tällä hetkellä tuttu sanoi, että poliisi tutkii kesäkuun alussa tehtyä juttua vasta ja nuo on annettu elokuun alussa.
Vierailija kirjoitti:
Purra voi myös tehdä rikosilmoituksen jos hän haluaa. Ei häntä mikään estä.
Aikaisemmin Sanna Marin oli törkeiden kommenttien kohteena, nyt kohteena on Riikka. En ole huomannut niin pahoja puheita miespoliitikoista. Heitä on arvosteltu palstalla, mutteinyt ihan tuollaista. Katson välillä netistä brittilehtien nettiversioita ja ja luen ihmisten mielipiteitä. Ihmeellistä, kun siellä on lähes samanlaisia kommentteja kuin täällä Suomessa näkee netissä. Samanlaista vähättelevää tyyliä ja solvaamista. Väkisinkin tulee epäilys, että niiden takana voisi vaikka olla samoja ihmisiä.
"En ole, jos ne on eri ketjuissa mitä ei kaikki edes lue. Se ketä viestit yhdistelee samaan ketjuun tunnistettavaan muotoon on tehnyt rikoksen."
Mikä rikos silloin on tapahtunut? Lainkohdat, säädökset ja ennakkotapaukset, kiitos!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi tällä palstalla poistellaan väärät mielipiteet ja väärät keskustelut? Eikö tällä palstalla saa olla väärää mieltä asioista? Käsittääkseni ylilaudalla hyväksytään eriävät mielipiteet myös.
Niin, se juttu on, että väärä mielipide on "Tapa työtön!". Siitä pitäisi joutua vastuuseen, ja se pitääkin sensuroida.
Ei ole. Tiedät varsin hyvin että täältä poistuu viestejä ja viestiketjuja missä kritisoidaan esim näitä asioita m-muutto,vasemmistolaisuus,ilmastonmuutos,tasa-arvo,holhousyhteiskunta... jne
Miksi nuo edellämainitut asiat on sellaisia mitä ei saa kritisoida? Miksi niistä ei saa edes puhua missään ja miksi niistä aiheista ei saa esittää vääriä mielipiteitä?
Koska ne väärät mielipiteet ovat VÄÄRIÄ. Vihapuhe luo ympäristön, missä ihmisten tappaminen on OIKEIN. Köyhä ei saa sosiaalitukea, ja kuolee kylmään talvella. Tällaisten asioiden edistämisen estämiseksi sensuroidaan.
"Henkilökohtaisuuksien kirjoittaminen voi täyttää kunnianloukkauksen tunnusmerkit, jolloin kirjoittaja voi joutua oikeudelliseen vastuuseen. Yksityiselämään kuuluvia asioita ovat mm. ihmissuhteet, terveydentila, vapaa-ajan käyttäytyminen ja henkilökohtaiset ominaisuudet. Kunnianloukkauksena ei pidetä arvostelua, joka kohdistuu toisen menettelyyn poliitiikassa, elinkeinoelämässä, julkisessa virassa tai tehtävässä, tieteessä, taiteessa tai näihin rinnastettavassa julkisessa toiminnassa ja joka ei selvästi ylitä sitä, mikä voidaan pitää hyväksyttävänä."
https://www.almainsights.fi/mediat/keskustelupalstojen-saannot/
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nainen laittoi itse kuviaan nettiin. Silloin on arvostelun ja katseen kohteena. Omaa kuvaa rinpitäisi laittaa.
Ei se oikeuta törkykommentointiin.
Ruma käytös, rumat puheet ja törkyviestit ovat kummallisesti muuttuneet pikkuhiljaa normaaliksi. Ällöttävää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Purra voi myös tehdä rikosilmoituksen jos hän haluaa. Ei häntä mikään estä.
Aikaisemmin Sanna Marin oli törkeiden kommenttien kohteena, nyt kohteena on Riikka. En ole huomannut niin pahoja puheita miespoliitikoista. Heitä on arvosteltu palstalla, mutteinyt ihan tuollaista. Katson välillä netistä brittilehtien nettiversioita ja ja luen ihmisten mielipiteitä. Ihmeellistä, kun siellä on lähes samanlaisia kommentteja kuin täällä Suomessa näkee netissä. Samanlaista vähättelevää tyyliä ja solvaamista. Väkisinkin tulee epäilys, että niiden takana voisi vaikka olla samoja ihmisiä.
Miksi Sannan kohtelusta pöyristyneet eivät puolusta Riikkaa, Ukkolaa tai muita vainottuja naisia, jos he kerran tietävät miten pahalta se tuntuu? Rajoittuuko naisten välinen solidaarisuus vain vihervassunaisiin?
Vierailija kirjoitti:
"En ole, jos ne on eri ketjuissa mitä ei kaikki edes lue. Se ketä viestit yhdistelee samaan ketjuun tunnistettavaan muotoon on tehnyt rikoksen."
Mikä rikos silloin on tapahtunut? Lainkohdat, säädökset ja ennakkotapaukset, kiitos!
En hae, hae itse. Olet yhdistellyt viestit samaan ketjuun niin, että henkilö voidaan tunnistaa. Se on sun oma moka, jos teet niin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän nämä palstat pitäisi kaikki lopettaa.
Poliiseilla on kiire niin voidaan vähentää heiltä tällaisia ylimääräisiä töitä.
Miksi? Näissä julkisissa palstoissa on se hyvä, että mahdollinen (todellinen) rikos on kaikkien nähtävillä ja helposti poliisille vinkattavana. Noiden kännykkäappien saasta sen sijaan tuntuu saavan elää ihan omaa vastenmielistä elämäänsä kaikessa rauhassa... kakarat kiusaavat toisiaan, ihmiset levittävät pahantahtoisia juoruja ja salakuvailevat toisia vain alentaakseen ja pilkatakseen jne.
Jokainen viesti palstalla vaatii oikeuden päätöksen, koska pitää saada teleoperaattorilta ip osoite, sitä ei modet näe, he näkevät vain tunnistetiedot.
Poliittisia päätöksiä saa arvostella,
Olen eri. Näen tämän niin, että poliitikkoa on lupa arvostella ja kertoa, että on eri mieltä hänen kanssaan tai etttä pitää hänen tiettyä ehdotustaan huonona. Mutta ei saa mennä henkilökohtaisuuksiin. Perheen vetäminen mukaan asiaan on täysin sopimatonta.