Anonyymillä ylilaudalla huorittelu toi tuomiot
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010657172.html
Eli olivat kommentoineet asiattomia naisen kuvaan, mutta ip-osoitteista saatiin identiteetit selville. Joutuvat maksamaan korvauksia ja tuomio on lainvoimainen.
Kommentit (440)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kannata kopioida toisten viestejä niin, että epäillään, että olet hakkeroinut ne.
Tutkitaan joka tapauksessa koko kone onko hakkeroinut.
Tuota, ei tarvinne olla kummoinenkaan hakkeri että osaa copypastata. Siis puhuttehan te nyt ihan julkisista viesteistä?
Mutta kone tutkitaan silti onko hakkeroinut. Ei sa auta, että selität, että olet käyttänyt copy pastea.
Olihan tämäkin siis vitsi? Jos ei niin apuaa.
&nbs
Ja sun pitäisi ehkä tietää kuinka yksinkertaisista jutuista hakkerointia on epäilty ja otettu kone tutkintaan.
"Onko täällä ihan pakko vetää joka ikiseen keskusteluun persut ja vihervassarit? Oliko nämä ylilaudan haukkujat persuja tai vihervassareita? Hä?"
Luuletko, ettei sananvastuu koske myös persuja ja vihervassareita. Vihervassut suoltavat täälläkin sellaista vihapuhetta ja törkyä, että keskustelua on hyvä käydä laajemminkin. Sulla erityisesti tuntuu olevan punavihersokeutta ja vaikeuksia reflektoida oman viiteryhmäsi toimintaa. Miksi sinulla on niin vahvat defenssit päällä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
> Mitä oikein selität? Jos haukun sua aivottomaksi luupääksi, niin onhan se ihan eri asia, kun että tähän kirjotettaisiin henkilön nimi ja ikä ja paikkakunta ja sitten haukutaan. Ensimmäisestä ei mitään tuomioita pitäisi tulla, mutta toisessa kylläkin.
Kyllä ensimmäisestä tuomio pitää tulla. Minua on täällä haukuttu, ja olen aina ilmiantanut tällaiset tapaukset, joskus muitakin. Ihan oikein olisi tuomion anto noissa tapauksissa.
Miten anonyymipalstalla haukutaan henkilökohtaisesti???
No, lisäämällä tai kopioimalla henkilöstä tunnistettavia tietoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
> Mitä oikein selität? Jos haukun sua aivottomaksi luupääksi, niin onhan se ihan eri asia, kun että tähän kirjotettaisiin henkilön nimi ja ikä ja paikkakunta ja sitten haukutaan. Ensimmäisestä ei mitään tuomioita pitäisi tulla, mutta toisessa kylläkin.
Kyllä ensimmäisestä tuomio pitää tulla. Minua on täällä haukuttu, ja olen aina ilmiantanut tällaiset tapaukset, joskus muitakin. Ihan oikein olisi tuomion anto noissa tapauksissa.
Miten lisäillä ja kopioida henkilöstä tunnistettavia tietoja, kun ei muut tiedä kuka olet ja mitä olet kirjoittanut?
Sori, mutta vaikutat tosi sekavalta henkilöltä.
Vierailija kirjoitti:
Jos kirjoittaa itsestä eri ketjuihin ja joku kokoaan ne samaan ketjuun niin hakkerointia on syytä epäillä ja se selviää, kun kone tutkitaan.
Julkiselle alustalle postattujen ja vapaaehtoisesti lähetettyjen viestien kopioiminen ei ole hakkerointia, kulta. Käsitteet haltuun!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kannata kopioida toisten viestejä niin, että epäillään, että olet hakkeroinut ne.
Tutkitaan joka tapauksessa koko kone onko hakkeroinut.
Tuota, ei tarvinne olla kummoinenkaan hakkeri että osaa copypastata. Siis puhuttehan te nyt ihan julkisista viesteistä?
Mutta kone tutkitaan silti onko hakkeroinut. Ei sa auta, että selität, että olet käyttänyt copy pastea.
Olihan tämäkin siis vitsi? Jos ei niin a
Näillä spekseillä äitinikin on hakkeri:D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä voisi olla tunnistettava tieto? Esimerkkejä?
Jaaha, ei täällä näköjään keskustella alkuperäisestä aiheesta vaan jankataan taas persuista ja vassareista. Onko tämä joku ylilautailijoiden defenssi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saathan sinä kansanryhmää vastaan kiihottamisestakin tuomion, vaikka et haukkuisi ketään henkilökohtaisesti.
Ylilauta tuntuu olevan tällä hetkellä maallittamisen kohteena, olen nimittäin lukenut muutamia muita uutisia missä ylilautaa pidetään vääränä paikkana koska siellä on sananvapaus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos sä postaat julkisesti omat henkilötietosi ja terveystietosi tai vastaavat ja muut pystyvät yhdistämään ne sinuun, niin ihan omasta typeryydestäsi on silloin kyse.
Vierailija kirjoitti:
"Onko täällä ihan pakko vetää joka ikiseen keskusteluun persut ja vihervassarit? Oliko nämä ylilaudan haukkujat persuja tai vihervassareita? Hä?"
Luuletko, ettei sananvastuu koske myös persuja ja vihervassareita. Vihervassut suoltavat täälläkin sellaista vihapuhetta ja törkyä, että keskustelua on hyvä käydä laajemminkin. Sulla erityisesti tuntuu olevan punavihersokeutta ja vaikeuksia reflektoida oman viiteryhmäsi toimintaa. Miksi sinulla on niin vahvat defenssit päällä?
Itse keksit ihan päästäsi että olen joku vihervassu. En todellakaan ole enkä jaksaisi joka ikisessä ketjussa lukea tätä samaa persu-vihervassu jankutusta
Vierailija kirjoitti:
Ylilauta tuntuu olevan tällä hetkellä maallittamisen kohteena, olen nimittäin lukenut muutamia muita uutisia missä ylilautaa pidetään vääränä paikkana koska siellä on sananvapaus.
Sananvapaus ei tarkoita sitä että saa solvata ja haukkua muita mielin määrin.
Vierailija kirjoitti:
Jaaha, ei täällä näköjään keskustella alkuperäisestä aiheesta vaan jankataan taas persuista ja vassareista. Onko tämä joku ylilautailijoiden defenssi?
Miksi rajata Ulilautaan, kun naisvihaa, vihapuhetta ja törkeyksiä suolletaan ihan täällä vauvallakin? Miksi et halua reflektoida omaa toimintaasi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haukkuminen ei ole rikos. Ylilauta on hyvä paikka juuri siitä syystä kun siellä saa puhua mistä haluaa eikä siellä rajoiteta sananvapautta kuten esim täällä poistuu viestejä ja viestiketjuja pois. Koko suomen valtamedia on lähinnä puolueellista p*skaa ja suomen valtamedia on mielipidevaikuttamista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi rajata Ulilautaan, kun naisvihaa, vihapuhetta ja törkeyksiä suolletaan ihan täällä vauvallakin? Miksi et halua reflektoida omaa toimintaasi?
Miksi käännät ja väännät koko ajan? Mikä on agendasi? Huorittelu on väärin oli alusta mikä tahansa. Tämä palsta on jollain tapaa moderoitu, ylis ei ollenkaan. On jokaiselle selvää että siellä sitä tapahtuu monta kertaa enemmän. Nyt siitä tuli tuomio, siellä yliksellä tapahtuneesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi sinä haluat väkisin siirtää jutun alkuperäisestä aiheesta johonkin vihervassareihin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos sä postaat julkisesti omat henkilötietosi ja terveystietosi tai vastaav
Ei ole, jos en ole laittanut kaikkia tietoja samaan ketjuun ja samaan viestiin.
Se on sun epäonni, jos yhdistelet toisten viestejä niin, että henkilö tunnistetaan. Syyllistyt silloin rikokseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haukkuminen ei ole rikos. Ylilauta on hyvä paikka juuri siitä syystä kun siellä saa puhua mistä haluaa eikä siellä rajoiteta sananvapautta kuten esim täällä poistuu viestejä ja viestiketjuja pois. Koko suomen valtamedia on lähinnä puolueellista p*skaa ja suomen valtamedia on mielipidevaikuttamista.
Kunnianloukkaus on. Oletko oikeasti sitä mieltä että on ihan ok haukkua ja huoritella viatonta ihmistä netissä hänen nimellään ja kuvallaan varustettuna?