Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Voi olen niin huolissani sinusta!" - Onko teille tullut koskaan tällaisia ns. interventioita että joku alkaa toitottaa huolestumistaan?

Vierailija
31.08.2024 |

Mulla on kaksikin eri tuttavaa, joilla molemmilla narsistisia piirteitä (esim. kaikki tapaamiset täytyy mennä heidän oikkujensa mukaan jne). No sitten yllättäen samoihin aikoihin nämä molemmat kaksi yhtäkkiä keksivät ottaa minuun yhteyttä tällaisen huolestumispuhelun merkeissä.

Olen siis ihan töissä käyvä, perheellinen ihminen. Mikään ei antanut aihetta huolestua _minun hyvinvoinnistani_, ehkä ennemminkin siitä että olen karannut heidän vaikutuspiirinsä ulottumattomiin. Ja sitten soittivat molemmat tällaisen puhelun että voi kun mä olen niin huolissani sinusta!

Aikaisemmin molempien kanssa yhteydenpito on mennyt siihen että he vuodattavat kaikki ongelmansa minulle jonka tehtävä on kiltisti kuunnella ja sanoa sopiviin väleihin jotain aiheeseen liittyvää, omia asioitani en saanut puhua lainkaan.

Niin sitten kun eka kerran lakkasin vastaamasta puheluun, tuli tämä huolestuminen...

Onko tämä narsistista gaslightingiä? 

Sen koommin on yhteydenpito ollut 0.

Kommentit (46)

Vierailija
41/46 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

- Mummo menee skientologien kokoukseen ja alkaa lahjoittaa kaikkia rahojaan niille

- Sukulainen tulee mummon luokse sanoin Olen todella huolestunut sinusta

- Mummo suuttuu MINÄ SAAN TEHDÄ MITÄ HALUAN NÄMÄ IHMISET IVAT IHANIA

No justniin. Ja sukulaiset ovat gaslightning narsisteja, apn mukaan.

Vierailija
42/46 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- Mummo menee skientologien kokoukseen ja alkaa lahjoittaa kaikkia rahojaan niille

- Sukulainen tulee mummon luokse sanoin Olen todella huolestunut sinusta

- Mummo suuttuu MINÄ SAAN TEHDÄ MITÄ HALUAN NÄMÄ IHMISET IVAT IHANIA

No justniin. Ja sukulaiset ovat gaslightning narsisteja, apn mukaan.

Ap:n tapauksessa kyseessä ei ollut skientologiaan hurahtaminen eivätkä edes lähisukulaiset jotka olivat huolissaan. Ne normaalit lähipiiriläiset eivät olleet. Ja elämäkin oli täysin normaalia, ei mitään uskonto tai muutakaan valaistumista.

Vain se että alkoi tiedostaa näiden kahden narsistisia piirteitä yhä enemmän ja enemmän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/46 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kokemusta. Kyseessä oli taitava yritys manipuloida huolen kohde tekemään, kuten tämä niiin huolissaan oleva halusi. Kun se ei onnistunut, huoli vaihtui sekunnissa  marttyyrimaiseen haukkumiseen ja parjaamiseen. Kaamea tyyppi.

Vierailija
44/46 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ovat ilmeisesti huolissaan, kun onnistineesti karkasit heidän tunne-elämänsä roskiksen roolista. 

Hyvin sanottu. Se on juuri näin.

Vierailija
45/46 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä tuota ns huolestumista kuulee ulospäinsuuntatuneimmilta ihmisiltä, ja huoli kohdistuu nimenomaan luonteeltaan heistä poikkeaviin ihmisiin. Varsinkin jos on vähän introvertimpi ihminen, joka on aiemmin suostunut kynnysmattona olemiseen, ja yhtäkkiä kehtaa asettaa rajat ja pitää oman puolensa: tällöin vastapuoli kokee tulleensa yllätetyksi ja jopa loukatuksi. Yrittää sitten huolestumisellaan kontrolloida tilannetta.

Vierailija
46/46 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi puolituttua muistuttaa Ap:n kuvailemia tyyppejä. Toinen just sanoi että *on huolestunut minusta* syynä se etten muistanut yhtä kadunnimeä. 

Toinen on sellainen että kun hänelle selittää jotain niin hän aina ihmettelee mistä on kyse - ei ymmärrä mitä tarkoitan. Aina sama juttu. 

En kyllä halua tehdä kummankaan kanssa lähempää tuttavuutta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän seitsemän