Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Voi olen niin huolissani sinusta!" - Onko teille tullut koskaan tällaisia ns. interventioita että joku alkaa toitottaa huolestumistaan?

Vierailija
31.08.2024 |

Mulla on kaksikin eri tuttavaa, joilla molemmilla narsistisia piirteitä (esim. kaikki tapaamiset täytyy mennä heidän oikkujensa mukaan jne). No sitten yllättäen samoihin aikoihin nämä molemmat kaksi yhtäkkiä keksivät ottaa minuun yhteyttä tällaisen huolestumispuhelun merkeissä.

Olen siis ihan töissä käyvä, perheellinen ihminen. Mikään ei antanut aihetta huolestua _minun hyvinvoinnistani_, ehkä ennemminkin siitä että olen karannut heidän vaikutuspiirinsä ulottumattomiin. Ja sitten soittivat molemmat tällaisen puhelun että voi kun mä olen niin huolissani sinusta!

Aikaisemmin molempien kanssa yhteydenpito on mennyt siihen että he vuodattavat kaikki ongelmansa minulle jonka tehtävä on kiltisti kuunnella ja sanoa sopiviin väleihin jotain aiheeseen liittyvää, omia asioitani en saanut puhua lainkaan.

Niin sitten kun eka kerran lakkasin vastaamasta puheluun, tuli tämä huolestuminen...

Onko tämä narsistista gaslightingiä? 

Sen koommin on yhteydenpito ollut 0.

Kommentit (46)

Vierailija
1/46 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain kommentteja? Kokemuksia vastaavasta?

Vierailija
2/46 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän yhden ihmisen joka aina jaksaa julistaa huoltaan muista ihmisistä. Kyse ei kuitenkaan ole niistä muista ihmisistä vaan siitä kun HÄN on niin huolissaan ja kuinka HÄN on niin kovasti murehtinut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/46 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovat ilmeisesti huolissaan, kun onnistineesti karkasit heidän tunne-elämänsä roskiksen roolista. 

Vierailija
4/46 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ovat ilmeisesti huolissaan, kun onnistineesti karkasit heidän tunne-elämänsä roskiksen roolista. 

Tämä vaikutelma tosiaan tuli. Nyt kun tuosta "välirikosta" on jo useampi vuosi, elämä on niin paljon kevyempää ja saan keskittyä omiin asioihini eikä tarvitse olla varpaillaan kenenkään toisten hyppyjen mukaan lähtemään toimimaan. Olisi pitänyt tehdä pesäero jo paljon aikaisemmin mutta parempi myöhään kuin ei milloinkaan. Tuo huolestuminen oli vain tekosyy kaikkien muidenkin tempausten ohella joita olin hammasta purren katsonut läpi sormien aivan liian pitkään.

Vierailija
5/46 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on gaslaghting?

onko se sama kuin colour me gone?

ja mistä he ovat kertoneet olleensa huolestuneita?

Ja itsekö diagnosoit narsismin piirteet heissä?

Vierailija
6/46 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole. Jos olisi, sanoja olisi menettänyt joitakin hampaita.

Vierailija
7/46 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun entinen kaveri oli juuri tuollainen. Kammottava tapaus.

Vierailija
8/46 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se kaasuvalottamista jos yrittävät uskotella sinulle että sinulla on ongelmia. Sano suoraan heille että he ovat tyhmine puheluineen ainoa ongelmasi. Yrittävät vaan tehdä itsestään tärkeitä keksimällä muille ongelmia ja ratkomalla niitä ja olemalla feikkihuolissaan.

Vierailija
9/46 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan se kaasuvalottamista jos yrittävät uskotella sinulle että sinulla on ongelmia. Sano suoraan heille että he ovat tyhmine puheluineen ainoa ongelmasi. Yrittävät vaan tehdä itsestään tärkeitä keksimällä muille ongelmia ja ratkomalla niitä ja olemalla feikkihuolissaan.

Emme ole enää olleet ko. intervention jälkeen tekemisissä lainkaan. Tuo teennäinen interventio oli se joka katkaisi kamelin selän. Jotain asioita, huonoa käytöstä voin katsoa läpi sormien mutta tuota en enää. 

Ja tosiaan ainoa mitä kadun näin vuosien päästäkin on se etten tehnyt pesäeroa aikaisemmin. 

Yhtäkkiä tuli mieleen koko ihmiset, yleensä en heitä enää mitenkään mieti.

Vierailija
10/46 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hihasta nykii jatkuvastintyypit jotka on huolissaan minun sähkölaskuista ja puhelinlaskuista. Ilmeisesti minulla on väärä energiayhtiö sekä puhelinoperaattori. Pitääkö olla huolissaan?

Vierailija
11/46 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi tuttu sanoi, että on huolestunut minusta, joten minun kannattaisi hakea apua. Mutta se sanomisen sävy ei viestinyt huolta, vaan se oli ilkeydellä sanottu ja kyse oli siitä, että sai minua piikiteltyä, tarkoitus oli jotenkin pelästyttää tai uhkailla. Ei esim kysynyt mitään minun voinnista tai muusta, vaan hyökkäsi syyttävästi sanoilla kimppuuni ja loppukaneetiksi paketoi homman tuohon huolilauseeseen.

Eli kyllä ilman muuta tuollaista "huolta" voi käyttää kontrolloinnin välineenä.

Vierailija
12/46 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pahemmin, mutta mulle tuli viestejä mun henkisen heräämisen jälkeen muutamalta läheiseltä, missä he sanoivat että he kaipaavat "vanhaa minääni", että mä oon "muuttunu" 

Se on sinänsä aika hauska, koska meidän ihmisten on tarkoituskin muuttua ja kasvaa, mä en ymmärrä ihmisiä ketkä olettaa että meidän pitäisi olla koko elämä samanlaisia kuin 20 vuotiaana?

Ei se oo elämän tarkoitus että me ollaan aina samanlaisia, kehitys ja henkinen kasvu on se pointti, mitä tulee tavotella. Eikä "pysyä samana"

:D

Vierailija
13/46 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Emme ole enää olleet ko. intervention jälkeen tekemisissä lainkaan. Tuo teennäinen interventio oli se joka katkaisi kamelin selän. Jotain asioita, huonoa käytöstä voin katsoa läpi sormien mutta tuota en enää. 

Ja tosiaan ainoa mitä kadun näin vuosien päästäkin on se etten tehnyt pesäeroa aikaisemmin. 

Niin. Eli vuosia on mennyt, he eivät ole tehneet sinusta huoli-ilmoitusta tai kyselleet sinulta yhden kerran jälkeen, että onko huoleen vielä aihetta. Perustelivatko he alunperinkään sitä huoltaan oikein mitenkään?

Mitään todellista huolta ei siis ollut. Jos olisivat oikeasti olleet huolissaan, niin olisivat jatkaneet huolen ilmaisua.

On aivan oikein, että kamelin selkä katkesi. Siihen selvästi oli aihetta.

Vierailija
14/46 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei pahemmin, mutta mulle tuli viestejä mun henkisen heräämisen jälkeen muutamalta läheiseltä, missä he sanoivat että he kaipaavat "vanhaa minääni", että mä oon "muuttunu" 

Se on sinänsä aika hauska, koska meidän ihmisten on tarkoituskin muuttua ja kasvaa, mä en ymmärrä ihmisiä ketkä olettaa että meidän pitäisi olla koko elämä samanlaisia kuin 20 vuotiaana?

Ei se oo elämän tarkoitus että me ollaan aina samanlaisia, kehitys ja henkinen kasvu on se pointti, mitä tulee tavotella. Eikä "pysyä samana"

Ystäväsi eivät tuossa ehkä niinkään ilmaisseet huoltaan, vaan sitä, että heillä on ikävä sinua.

Vierailija
15/46 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin. Eli vuosia on mennyt, he eivät ole tehneet sinusta huoli-ilmoitusta tai kyselleet sinulta yhden kerran jälkeen, ett

Huoli-ilmoitus ihmisestä joka käy töissä, elää elämäänsä, huolehtii kodistaan ja jälkikasvustaan, pitää hyvää huolta taloudestaan, matkustelee, kulkee kulttuuritapahtumissa, ei käytä alkoholia tai muita päihteitä... 

Vierailija
16/46 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen vastaavassa alistamisen tarpeessa narsisteilla on "säälin sua". 

Vierailija
17/46 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikähän asia maailmassa EI ap:n kaltaiselle olisi nArSiStIstA gAsLiGhTingIa 🤦🏻

Vierailija
18/46 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsistin työkalupakkiin kuuluu "olen niin huolissani sinusta". Tietenkin senjälkeen kun eroat narsistista tai et tottele enää. Sitä ennen voit mennä narsistin luo pää kainalossa eikä narsistia hetkauta p...kaan. 

Vierailija
19/46 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Henkinen herääminen 🚩🚩🚩🚩🚩🚩

Vierailija
20/46 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Narsistin työkalupakkiin kuuluu "olen niin huolissani sinusta". Tietenkin senjälkeen kun eroat narsistista tai et tottele enää. Sitä ennen voit mennä narsistin luo pää kainalossa eikä narsistia hetkauta p...kaan. 

Kyllä. Tällä lauseella ilmaistaan, että kohteen on toteltava narsistia ja vastattava yhteydenottoihin viipymättä, jotta narsistin ei tarvitse olla niin huolissaan. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän viisi