Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä vittua, rahat ei riitä mihinkään

Vierailija
31.08.2024 |

Ihan työssäkäyvä olen, vielä keskituloinen. Tuntuu että hinnat on nousseet huimasti viime vuoden aikana. Eilen katsoin suklaalevyä, 4€, ja totesin ettei ole varaa. Järjetöntä. Rahat hupenevat ihan silmissä. Muita samassa tilanteessa?

Kommentit (710)

Vierailija
541/710 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos rahat vähissä ostaisin 4 eurolla perunoita, en suklaalevyä.  Paitsi jos verensokerin heittelyn takia tarvitsee.

Vierailija
542/710 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos taloyhtiö ei maksa kaikkien asuntojen yhtiölainoja ja vastikkeita pankille niin taloyhtiö menee konkurssiin ja kaikki menettävät asuntonsa.

Itse katson asunnon myyntihinnan ja yhtiölainan määrän, tehdyt remontit ja onko vuokratontti, jos on niin milloin sopimus päättyy eli tonttivuokra nousee.

Mutta en osta osaketta, koska on kokemusta työttömyydestä ja tietää ettei kaikki pysty maksamaan omia laskujaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
543/710 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos taloyhtiö ei maksa kaikkien asuntojen yhtiölainoja ja vastikkeita pankille niin taloyhtiö menee konkurssiin ja kaikki menettävät asuntonsa.

Itse katson asunnon myyntihinnan ja yhtiölainan määrän, tehdyt remontit ja onko vuokratontti, jos on niin milloin sopimus päättyy eli tonttivuokra nousee.

Mutta en osta osaketta, koska on kokemusta työttömyydestä ja tietää ettei kaikki pysty maksamaan omia laskujaan.

Ei taloyhtiö mitään VASTIKKEITA pankeille maksa.

Vierailija
544/710 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis, olette ostaneet osakkeen ettekä tiedä, että olette vastuussa naapureiden yhtiölainoista ja vastikkeista.

Selvä.

Vastikkeista kukaan osakkeenomistaja ei ole vastuussa muusta kuin oman omistuksensa mukaisesta osasta. Jos joku huoneisto ei maksa vastikkeitaan, jää se rasittamaan VAIN sitä huoneistoa. Taloyhtiöllä EI OLE mitään oikeutta tätä vastiketta periä muilta osakkailta. Eli vastikkeistakaan muut eivät ole vastuussa.

Jos joku ei maksa vastikettaan, taloyhtiö ottaa huoneiston hallintaan yhtiökokouksen päätöksellä. Sen jälkeen käräjäoikeuteen laitetaan haastehakemus rästeistä ja yhtiökokouksen päätökselle haetaan lainvoima samoin kuin käräjäoikeuden yksipuoliselle tuomiolle.

Kun nämä on pitkän ajan päästä saatu valmiiksi, koko roska laitetaan ulosottoon. Vouti tulee kantamaan asukkaan pihalle ja pistää rästit perintään. Ja taloyhtiö vuokraa huoneiston.

Vierailija
545/710 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kukaan osta osaketta, jossa on iso määrä vastikkeita maksamatta.

Ja jos on kyse sijoittajasta voi jäädä monen asunnon vastikkeet ja yhtiölainat maksamatta.

Taloyhtiön konkurssissa, jos vastikkeita ja yhtiölainoja ei makseta menettää asuntonsa ja voi jäädä 200 000 asuntolainaa pankille, se pitää silti maksaa.

miksei ostaisi. Se vastikerästi tietenkin huomioidaan kauppahinnassa. Kyllä minä olen tällaisen asunnon ostanut sijoitusasunnoksi ja halvalla lähti. Oli erittäin kannattava kauppa minulle. 

Ja AINA pitää asuntoa ostettaessa perehtyä taloyhtiön tilaan ja jättää ostamatta korkeariskiset kohteet.

Oma laina taas ei liity tähän kuvioon mitenkään, Tietenkin sinun pitää maksaa oma lainasi pankille sopimuksen mukaan.

Asuntokauppa on jäässä.

Irtisanomissuoja lähtee kaikilta ja ansiosidonnainen on tuhottu.

Kukaan järkevä ei ota isoa lainaa.

Vierailija
546/710 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis, olette ostaneet osakkeen ettekä tiedä, että olette vastuussa naapureiden yhtiölainoista ja vastikkeista.

Selvä.

Vastikkeista kukaan osakkeenomistaja ei ole vastuussa muusta kuin oman omistuksensa mukaisesta osasta. Jos joku huoneisto ei maksa vastikkeitaan, jää se rasittamaan VAIN sitä huoneistoa. Taloyhtiöllä EI OLE mitään oikeutta tätä vastiketta periä muilta osakkailta. Eli vastikkeistakaan muut eivät ole vastuussa.

Jos joku ei maksa vastikettaan, taloyhtiö ottaa huoneiston hallintaan yhtiökokouksen päätöksellä. Sen jälkeen käräjäoikeuteen laitetaan haastehakemus rästeistä ja yhtiökokouksen päätökselle haetaan lainvoima samoin kuin käräjäoikeuden yksipuoliselle tuomiolle.

Kun nämä on pitkän ajan päästä saatu valmiiksi, koko roska laitetaan ulosottoon. Vouti tulee

Tuohon voi mennä vuosi ja maksatte niitä vastikkeita.

Vuokralaista ei välttämättä saa. 

Vuokra-asunnoista on iso tarjonta eikä asiaa paranna iso eläkeläismäärä.

Suomessa kuolee noin 60 000 ihmistä vuodessa ja asuntoja vapautuu koko ajan.

Suomessa on miljoona kuusisataa tuhatta ihmistä eläkkeellä eli 34 % kansasta.

Vierailija
547/710 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen vähän että mihin se loppuvuoden tai ensivuoden talouskasvuennustekin oikein perustuu.

Höpöttivät että sitten kun maailmalla alkaa talous nousemaan niin meilläkin. No eikö muualla ole taloudessa mennyt aika hyvin jo pitkän aikaa ja täällä vaan möngitään. Jenkeissäkin uusia ennätyksiä paukutetaan.

Pahoin pelkään että jenkeissä tulee kohta käänne alaspäin ja sitten meillä kyllä seurataan perässä.

Näin se tuntuu aina menevän. Maailmalla talous sakkaa niin se sakkaa Suomessa ihan samaa tahtia. Maailmalla tilanne helpottaa, niin Suomessa ei helpotakaan ollenkaan. Mutta taas heti kun maailmalla alkaa uusi alamäki, niin alkaa Suomessakin.

Vierailija
548/710 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun kuukausitulot on se alle 600 euroa ja puolisoni tienaa yli 100 000. 

Tänään ostettiin tarjousjauhelihaa. 

Velat on mitoitettu kahdelle hyvätuloiselle, mutta nyt toisesta on tullut pitkäaikaistyötön.

Tyypillinen itse aiheutettu ongelma: Ylisuuret lainat. Aikoinaan kun otettiin lainaa, niin se mitoitettiin siten, että vaikka jäisi työttömäksi, niin olisi varaa maksaa se ja jos toinen kuolee, niin vakuutuksesta saa lainaan rahat. Elämässä kun voi sattua ihan mitä vaan.

Ennen ansiosidonnaista sai 2 vuotta esim. 1990-luvulla.

Nyt saa puolitoista vuotta ja huhtikuussa lähti lapsikorotukset ja syksyllä porrastus.

Voi tulla pankkikriisi.

<

100 000

Vierailija
549/710 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei, rahaa jäi säästöönkin kun ei ole päihdeongelmaa 

Sinulla kuitenkin on päihdeongelma.

Sinulla ainakin lukemisen ymmärtämisen ongelma!

Vierailija
550/710 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Omaa eläkettä saavia oli Suomessa  1 568 000 vuoden 2023 lopussa"

Eli lähes miljoona kuusisataa tuhatta.

https://www.etk.fi/tutkimus-tilastot-ja-ennusteet/tilastot/kaikki-elakk…

Vierailija
551/710 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ollut kolme vuotta työtön, mutten edelleenkään ole köyhä työnhakija, joka suostuisi mihin tahansa.

Haluan tehdä kiinnostuksenimukaisia töitä oikealla palkalla.

Tämä on se kohtaanto-ongelma.

Vierailija
552/710 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tilastokeskuksen ennakkotietojen mukaan Suomessa kuolleiden määrä oli viime vuonna 62886."

https://yle.fi/a/74-20014781

Vierailija
553/710 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Tilastokeskuksen ennakkotietojen mukaan Suomessa kuolleiden määrä oli viime vuonna 62886."

https://yle.fi/a/74-20014781

Asiakkaat vähenevät eikä työikäisillä ole enää rahaa ostaa mitään.

Vierailija
554/710 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen ollut kolme vuotta työtön, mutten edelleenkään ole köyhä työnhakija, joka suostuisi mihin tahansa.

Haluan tehdä kiinnostuksenimukaisia töitä oikealla palkalla.

Tämä on se kohtaanto-ongelma.

Kai tiedät että työssäkäyvistäkään kaikki ei ole missään unelma-ammateissa? Suurin osa ottaa edelleen vastaan mitä tahansa työtä ja hakee sitten sinne kivoihin töihin.

Vierailija
555/710 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli yli 60 000 asiakasta yrityksillä vähemmän ja nyt leikataan työikäisiltä.

Miten te käytte toisten puolesta parturissa, kun heillä ei ole rahaa käydä. Hiusten värjäysväli on 6 viikkoa?

Vierailija
556/710 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen vähän että mihin se loppuvuoden tai ensivuoden talouskasvuennustekin oikein perustuu.

Höpöttivät että sitten kun maailmalla alkaa talous nousemaan niin meilläkin. No eikö muualla ole taloudessa mennyt aika hyvin jo pitkän aikaa ja täällä vaan möngitään. Jenkeissäkin uusia ennätyksiä paukutetaan.

Pahoin pelkään että jenkeissä tulee kohta käänne alaspäin ja sitten meillä kyllä seurataan perässä.

Näin se tuntuu aina menevän. Maailmalla talous sakkaa niin se sakkaa Suomessa ihan samaa tahtia. Maailmalla tilanne helpottaa, niin Suomessa ei helpotakaan ollenkaan. Mutta taas heti kun maailmalla alkaa uusi alamäki, niin alkaa Suomessakin.

Huomasihan sen tuossa vähän aikaa sitten tapahtuneessa valtavassa pörssidipissä joka seurasi jenkeistä välittömästi tänne. Mutta sitten kun nousu jenkeissä jatkui niin se ei pahemmin näykään täällä.

Vierailija
557/710 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ansiosidonnaista leikataan eli ei ole enää rahaa käydä parturissa. Leikkaan hiukset itse ja joku kalju hyvätuloinen mies voi mennä mun puolesta ottaamaan pitkien hiusten 160 euron permanenttikiharat.

Vierailija
558/710 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ansiosidonnaista leikataan eli ei ole enää rahaa käydä parturissa. Leikkaan hiukset itse ja joku kalju hyvätuloinen mies voi mennä mun puolesta ottaamaan pitkien hiusten 160 euron permanenttikiharat.

Eli yli 60 000 ihmistä kuolee vuodessa eikä enää käy parturissa ja nyt leikataan ansiosidonnaiset ja sovitellut päivärahat eli osa-aikatyötä tekevät ja pätkätöitä tekevät eivät käy enää parturissa.

Palveluala ja kaupanala on loppuvia aloja Suomessa.

Vierailija
559/710 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen määräaikaisissa töissä ja meinaan leikata hiukset itse tänä viikonloppuna kotona.

Ansiosidonnaista leikataan niin säästän rahat työttömyysajan ruokaan.

Netissä on youtube videoita miten hiukset leikataan itse kotona.

Hallitus on tyytyväinen.

560/710 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siriina kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikkein kamalinta on olla työssäkäyvä köyhä. Mitään tukia et saa yhtään mistään, sen sijaan palkkapäivänä maksat laskut ja mietit, olisiko varaa mennä hammaslääkäriin vai tarvitseeko lapsi jo uudet syyskengät. Pakko pitää autoa että pääsee töihin. En edes haaveile enää kampaajalla käynnistä tai uusista vaatteista, talvitakin vetskari on rikki kolmatta talvea. Töissä syön omia eväitä ja kotona kasviskeittoa ja lisään vasta lasten osuuteen jauhelihan. Lomalla tehdään metsäretkiä kun naapurin lastensuojeluperhe reissasi Lintsille ja saa ilmaiseksi lapsille uimahallirannekkeet ja kotiin siivouspalvelua ja tukihenkilöitä viemään lapsia ulos leikkimään.

Justiinsa tämä. Vajaa 2 vuotta sitten sain työmaalta tinat taloudellisista syistä. Onneksi (?) nyt on taskussa lähärin tutkinto, eli keikkaa pukkaa.

Aikanaan ajattelin, että jos tulee ongelmaa maksamisen kanssa niin sitten vain myyn jonkun noista. Nyt ei tuo myynti rulaa :)

Toki voisi tappiolla myydä, ehkä jos pakko.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kaksi