Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä vittua, rahat ei riitä mihinkään

Vierailija
31.08.2024 |

Ihan työssäkäyvä olen, vielä keskituloinen. Tuntuu että hinnat on nousseet huimasti viime vuoden aikana. Eilen katsoin suklaalevyä, 4€, ja totesin ettei ole varaa. Järjetöntä. Rahat hupenevat ihan silmissä. Muita samassa tilanteessa?

Kommentit (710)

Vierailija
581/710 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Christiiina kirjoitti:

Kaikki ovat huomanneet saman 

Hallitus ei ole tietoinen asiasta lainkaan.

Ei niillä palkoilla, vasta sitten kun ovat menossa ravintolaan ja toteavat, että se ravintola on mennyt konkurssiin.

Vierailija
582/710 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Christiiina kirjoitti:

Ei niillä palkoilla, vasta sitten kun ovat menossa ravintolaan ja toteavat, että se ravintola on mennyt konkurssiin.

Ja oho, leikattiin soviteltu päiväraha eikä osa-aikatyöntekijöillä ole rahaa enää autoon eikä ne tule enää baariin töihin, kun yöllä pääsee kotiin eikä kulje linja-autoja. Oho.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
583/710 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katso peilistä missä on vika. Miksi et opiskellut koulussa vaan selasit nettiä yms. Tyhmästä päästä kärsii koko ruumis.

Vierailija
584/710 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suklaa on epäterveellistä.

Vierailija
585/710 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katso peilistä missä on vika. Miksi et opiskellut koulussa vaan selasit nettiä yms. Tyhmästä päästä kärsii koko ruumis.

8000 korkeakoulun käynyttä on työttömänä.

Vierailija
586/710 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Valtiolla käynnistyvät yt-neuvottelut."

https://www.is.fi/politiikka/art-2000010667427.html

Vierailija
587/710 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Christiiina kirjoitti:

Petteri ja riikkako ei syö suklaata

Vierailija
588/710 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Marabou suklaata saa 6 kpl kympillä, mutta onhan se pahaakin.

Kyllä suomalaiset on typeriä toiset vaan julistaa teille heikennyksiä ja robotteina vaan  suostutte kaikkeen. On typerämpiä ihmisiä, tuskin. En ole nähnyt minkäänlaisia protesteja tota alv korotustakaan vastaan. Kaikki hyväksytään, aina ja kaikessa. 

Herranpelko on niin syvälle hakattu tähän kansaan, ei voi mitään.

Vierailija
589/710 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tienaat jotain 3 tonnia brutto kk ja jäät paitsi 4 euron hankintaa. Just 

No minä tienaan 5 tonnia brutto, mutta jätän silti kaiken turhan hyllyyn kalliita hintojaan särkemään. Jääköön sinne kaikki lyhennetyt, kavennetut ja madalletut ja muuten pienennetyt hintaansa nostaneet tuotteet. 

Vierailija
590/710 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa korkeakoulutetuilla on sysisurkeat palkat. Ei sillä opiskelulla elämäänsä juuri rahallisesti paranna.

T. Maisteri

Vierailija
591/710 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Köyhyys on useimmiten itseaiheutettua. Minäkin olen ollut köyhä. 

Höpö höpö! Sairastua voi kuka tahansa. Missä elämänvaiheessa tahansa.

Siksi pitääkin olla säästöjä tai hyvä vakuutus. Eli köyhtyminen edelleen itseaiheutettua.

Sairaskuluvakuutus meillä jokaisella perheenjäsenellä. 

Minä esim. en ole perusterve, joten en saa/saan lähes mitään korvaamattoman sairauskuluvakuutuksen kalliilla nyt yli 5-kymppisenä. Minulla sen sijaan on selektiivisesti valittuna USA-vakuutusyhtiöstä syöpä- ja murtumavakuutus, jossa diagnoosi jo riitää tietyn könttäsumman korvaamiseen ja saamiseen tilille heti ja viiveettömästi ennen toteutuneita kuluja. Se antaa vapauden jonomaassamme hankkiutua suoraan yksityissektorin palveluiden pariin viiveettä, ja ilman, että tarvitsee maksaa itse ensin mitään. Maksaa alle 30e/kk. Siihen sisältyy myös sairauspäiväraha, joka ei ole korkea, mutta kelan kanssa kilpailukykyinen kyllä.

Vierailija
592/710 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomalaiset on kuulemma huonosti varautuneet perintöveroihin. Jos leski elossa niin asuntoa ei voi myydä, leskellä on ikuinen asumisoikeus loppuelämänsä.

Perukirjaan asunnon arvo merkitään alueen muiden asuntojen hintojen mukaan eli ei voi laittaa mitään halpa summaa.

Nykyään, jos perintö on iso ja perinnönjättäjä iäkäs mies, on ihan tavallista, että leski on perillisiä nuorempi ja vetreämpi. Perilliset eivät voi realisoida isänsä palatsia, koska hänen toinen vaimonsa eli perillisten nuori äitipuoli aikoo asua siinä seuraavat 50 vuotta. Perintöverot heille kyllä mätkäistään. 

Perinnöstä voi kieltäytyä.

Voi tehdä sellasen testamentin, että lapset saa kuolinhetkellä lakiosuutensa talosta rahana. Eli se leski panttaa talonsa, että saa maksettua lapsille, tai sitten talo-osuus maksetaan lesken rahaosuudesta. Ei kukaan järkevä tee noin, että perintövero talosta, missä leski asustaa yksin. 

Vierailija
593/710 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tienaat jotain 3 tonnia brutto kk ja jäät paitsi 4 euron hankintaa. Just 

No minä tienaan 5 tonnia brutto, mutta jätän silti kaiken turhan hyllyyn kalliita hintojaan särkemään. Jääköön sinne kaikki lyhennetyt, kavennetut ja madalletut ja muuten pienennetyt hintaansa nostaneet tuotteet. 

Tämä. Kyllä miljoonankin saa hassattua lyhyessä ajassa, jos ei yhtään mieti mitä ostaa.

Vierailija
594/710 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomalaiset on kuulemma huonosti varautuneet perintöveroihin. Jos leski elossa niin asuntoa ei voi myydä, leskellä on ikuinen asumisoikeus loppuelämänsä.

Perukirjaan asunnon arvo merkitään alueen muiden asuntojen hintojen mukaan eli ei voi laittaa mitään halpa summaa.

Nykyään, jos perintö on iso ja perinnönjättäjä iäkäs mies, on ihan tavallista, että leski on perillisiä nuorempi ja vetreämpi. Perilliset eivät voi realisoida isänsä palatsia, koska hänen toinen vaimonsa eli perillisten nuori äitipuoli aikoo asua siinä seuraavat 50 vuotta. Perintöverot heille kyllä mätkäistään. 

Perinnöstä voi kieltäytyä.

Ja siirtää paskanakin sitten omille nuorille lapsilleen juuri kotoa muuttamisen jälkeen???

Minun isoäiti kuoli minun äitini jälkeen. Hänelle oli edesmenneeltä mieheltään jäänyt osa sukutilasta Etelä-Pohjanmaalta. Perunkirjoituksissa minulle lankesi 1/7 siitä. Onneksi ylempään polveen kuulunut osakas tiesi, että paikallinen kaukainen ei-sukulainen itselle, oli kiinnostunut tilasta ja sen muuttamisesta omaksi kodikseen. Ja onneksi perikunta oli yksimielinen. Lahjoitimme jokainen osuutemme tälle halukkaalle veloituksetta. Ja ilman itsellemme lankeavia veroja.

Vierailija
595/710 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo ei riitä. Ekaa kertaa elämässäni oikeasti pelkään, että rahat ei riitä edes laskuihin ja ruokaan. Mitään ylimääräistä ei todellakaan ole ollut aikoihin varaa ostaa,  mutta kun ei ole varaa ostaa enää välttämättömiäkään asioita (ruoka, laskut). Tämä nykyhallitus on aivan sairas. 

Joo, kyllä pitäisi saada enemmän muilta ryöstettyä lahjarahaa ettei vaan tarvitsisi itse ottaa vastuuta omasta elämästään.

Vierailija
596/710 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa korkeakoulutetuilla on sysisurkeat palkat. Ei sillä opiskelulla elämäänsä juuri rahallisesti paranna.

T. Maisteri

Jos ei maisterilla ole varaa ostaa suklaalevyä, on maisterissa vikaa.

Vierailija
597/710 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valtio on kuin kerjäläinen joka vaatii aina vaan lisää. Viime viikolla euro ja tällä viikolla kaksi ja sitä rataa.

Sinä olet kuin kerjäläinen joka vaatii koko ajan lisää työnantajaltaan.

Väärin. Minulla ei ole esimiestä, koska työllistän itseni lisäksi pari työntekijää. 

Vierailija
598/710 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ansiosidonnaista leikataan eli ei ole enää rahaa käydä parturissa. Leikkaan hiukset itse ja joku kalju hyvätuloinen mies voi mennä mun puolesta ottaamaan pitkien hiusten 160 euron permanenttikiharat.

Eli yli 60 000 ihmistä kuolee vuodessa eikä enää käy parturissa ja nyt leikataan ansiosidonnaiset ja sovitellut päivärahat eli osa-aikatyötä tekevät ja pätkätöitä tekevät eivät käy enää parturissa.

Palveluala ja kaupanala on loppuvia aloja Suomessa.

Etenkin palvelualat pyörii paljon eläkeläisten rahoilla. Kuolevat samaa tahtia eläkeläisten kanssa siis.

Eläkeläiset saa ne palveluihin käyttämänsä rahat sosiaalisiirtoina nykyisiltä työtä tekeviltä. Joilla monilla ei siksi ole varaa käyttää itse palveluita. Ei palvelualat kuole eläkeläisten mukana, jos työtä tekevät saakin pitää palkastaan isomman osan, niin sitten on varaa heilläkin käyttää palveluita poistuneen eläkeläisen asemesta.

Vierailija
599/710 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikkein kamalinta on olla työssäkäyvä köyhä. Mitään tukia et saa yhtään mistään, sen sijaan palkkapäivänä maksat laskut ja mietit, olisiko varaa mennä hammaslääkäriin vai tarvitseeko lapsi jo uudet syyskengät. Pakko pitää autoa että pääsee töihin. En edes haaveile enää kampaajalla käynnistä tai uusista vaatteista, talvitakin vetskari on rikki kolmatta talvea. Töissä syön omia eväitä ja kotona kasviskeittoa ja lisään vasta lasten osuuteen jauhelihan. Lomalla tehdään metsäretkiä kun naapurin lastensuojeluperhe reissasi Lintsille ja saa ilmaiseksi lapsille uimahallirannekkeet ja kotiin siivouspalvelua ja tukihenkilöitä viemään lapsia ulos leikkimään.

Tee sitten lasu lapsistasi, jos noin nyppii. Olet varmasti aika uupunut.

Tuo on normaalia työssäkäyvän elämää. Ainoastaan tt-tukilaiset luulevat, että työssäkäyvän elämä on jotain glamouria ravintoloineen ja matkoineen.

Vierailija
600/710 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pandan suklaalevyt 2 kpl 4,5€, cittarissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kolme