Mitä vittua, rahat ei riitä mihinkään
Ihan työssäkäyvä olen, vielä keskituloinen. Tuntuu että hinnat on nousseet huimasti viime vuoden aikana. Eilen katsoin suklaalevyä, 4€, ja totesin ettei ole varaa. Järjetöntä. Rahat hupenevat ihan silmissä. Muita samassa tilanteessa?
Kommentit (710)
Vierailija kirjoitti:
Marketista ostetaan halpaa ruokaa ja temusta ja vintedistä vaatteet ulkomailta.
Hiukset leikataan itse.
Eli viedään sitten työt muilta joilla on asuntovelka.
Olen hyvä palkkainen joten rahat riittää hyvin. Kannattaisiko kouluttautua vähän pitemmälle. Toinen tapa on pitää kirjaa tuloista ja menoista niin ei tule tuhlattua. Esimerkiksi monet vihannekset ovat täläl hetkellä hyvin edullisia.
Kerrostalossa kuuluu naapureiden äänet ja koirat haukkuu.
En halua alkaa maksamaan muiden yhtiölainoja, kun hallitus leikkaa jopa 300-500 kuukaudessa pätkätyöläisiltä
Ostan omakotitalon tuttavalta.
Vierailija kirjoitti:
Ja kukaan ei vieläkään halua uskoa Great resettiin 😂 vuoden päästä on vielä kurjempaa
ensin ihmiset ajetaan ahdinkoon ja sen jälkeen digieuro.
dystopia etenee
you will own nothing
Jännä kyllä miten tosiaan ollaan menossa omistamisesta jonkinlaiseen vuokrausmuotoon. Autoissahan esinerkiksi alkaa kai olemaan käytännössä täysvarustus vakiona, mutta niitä ei saa käyttöön ilman kuukausimaksullista tilausta.
Vierailija kirjoitti:
Saan perintörahaa ja ostan omakotitalon. Haluan remontoida sitä nätiksi.
Enkä ole kiinnostunut maksamaan muiden ihmisten yhtiölainoja ja vastikkeita nyt kun hallitus leikkaa ja lainaa on kaupassa ja ravintoloissa työskentelevillä, jotka on osa-aikatyössä ja hallitus leikkaa ja tulee irtisanomisia.
Eiköhän sinne tule uusia asukkaita jos jotkut lentää osakkeestaan pihalle. Eihän ne sinne vastiketta maksamatta jää asumaan. Se että, joku tulee irtisanotuksi ei ole muiden ongelma.
Vierailija kirjoitti:
Minun rahat ovat aina riittäneet. No ehkä se johtuu siitä että teen pimeitä töitä ja myyn kalaa esimerkiksi jota itse kalastan. Olen saanut viikossakin 200-300 euroa kalastamalla ja kalaa myymällä. Oon aika tyytyväinen jos saan kuukaudessa tienattua 500 euroa. Joskus olen saanut yli 1000 euroa kk kun kalaa tullut todella paljon mutta nykyään ei kalaa tule niin paljon.
Sitten viimein kun käteisen poistavat niin tällaiset bisnekset vaikeutuu hieman.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ok, mutta kerrostalossa on kuitenkin vastuu muiden osakkaiden yhtiölainoista ja vastikkeista, kun muilta osakkailta leikataan.
Mitä hän tarkoittaa tällä? Millä tavalla vastuussa muiden osakkaiden yhtiölainoista ja vastikkeista? Eiköhän jokainen maksa itse omat laskunsa jatkossakin.
Taloyhtiölaina on yhteislaina eli jos jollain osakkaalla ei ole rahaa niin muut maksaa.
Ei vaan TALOYHTIÖ maksaa. Muut eivät ole siitä vastuussa. Taloyhtiöltä voi loppua rahat ja se voi siksi nostamaan MUIDENKIN vastikkeita mutta samalla sen joka on jättänyt maksamatta rästit kasvavat myös. Viime kädessä se osakas on niistä loppuun asti vastuussa ja ne velat seuraavat niitä osakkeita kunnes ne ovat maksettu.
Nuo leikkaukset pätkätyöläisille ja osa-aikatyöläisille on isot, 300-500 kuukaudessa.
Ja kaikilla on melkein omistusasunto.
Asumistuki omistusasuntoon loppuu tammikuussa.
Siksi kokoomuslaiset ei omista kerrostalo-osakkeita, niitä voi mennä konkurssiin, jos ei taloyhtiö pysty maksamaan yhtiölainoja ja vastikkeita, kun osa jättää ne maksamatta.
Maksamme hurjasti veroja jotta kaiken maailman sossupummit voisivat elää haluamaansa downshiftaus elämää. Olisi jo aikaa että ainakin työttömyystuilla lomailevat kantaisivat oman vastuunsa ja siksi heiltä pitäisi leikata työttömyyskorvausta runsaalla kädellä. Valtiolta menee tällä hetkellä viisi miljardia euroa vuodessa näitten veijareitten elättämiseen joten reilua olisi vaikka puolittaa työttömyyskorvaus.
Tiukkaa tekee.olen jo 61 vuotias.Töitä ei löydy paitsi muutamaksi päiväksi.olen keittäjä.Nyt menen työkokeiluun josta tiedän että en pääse jatkamaan.Sanottiin suoraan.Saanpa edes kulukorvauksen.Eläkkeelle en vielä pääse joten katsellaan mitä tapahtuu.Onneksi on masennuslääkkeet joten jakselen.Sairastan kaksisuuntaista.En aio antaa periksi.Elämässä on myös iloja esim.lapsenlapset.Hyvää viikonloppua kaikille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ok, mutta kerrostalossa on kuitenkin vastuu muiden osakkaiden yhtiölainoista ja vastikkeista, kun muilta osakkailta leikataan.
Mitä hän tarkoittaa tällä? Millä tavalla vastuussa muiden osakkaiden yhtiölainoista ja vastikkeista? Eiköhän jokainen maksa itse omat laskunsa jatkossakin.
Taloyhtiölaina on yhteislaina eli jos jollain osakkaalla ei ole rahaa niin muut maksaa.
Ei vaan TALOYHTIÖ maksaa. Muut eivät ole siitä vastuussa. Taloyhtiöltä voi loppua rahat ja se voi siksi nostamaan MUIDENKIN vastikkeita mutta samalla sen joka on jättänyt maksamatta rästit kasvavat myös. Viime kädessä se o
Ei ole, vaan taloyhtiön pitää maksaa se laina pankille myös niiden osakkaiden puolesta jotka ei maksa.
Asuntokauppa on jäässä ja vuokra-asunnoista on iso ylitarjonta.
Vierailija kirjoitti:
Olen hyvä palkkainen joten rahat riittää hyvin. Kannattaisiko kouluttautua vähän pitemmälle. Toinen tapa on pitää kirjaa tuloista ja menoista niin ei tule tuhlattua. Esimerkiksi monet vihannekset ovat täläl hetkellä hyvin edullisia.
Kannattais olla hiljaa jos ei ymmärrä elämän realiteetteja.
Vierailija kirjoitti:
Maksamme hurjasti veroja jotta kaiken maailman sossupummit voisivat elää haluamaansa downshiftaus elämää. Olisi jo aikaa että ainakin työttömyystuilla lomailevat kantaisivat oman vastuunsa ja siksi heiltä pitäisi leikata työttömyyskorvausta runsaalla kädellä. Valtiolta menee tällä hetkellä viisi miljardia euroa vuodessa näitten veijareitten elättämiseen joten reilua olisi vaikka puolittaa työttömyyskorvaus.
Eläkkeitä maksetaan 37 miljardia.
Sun palkasta menee 7,15% eläkemaksua joka kuukausi nyt eläkkeellä oleville.
Omaa eläkettä sulle kertyy 1,5 % vuosipalkasta.
Vierailija kirjoitti:
Nuo leikkaukset pätkätyöläisille ja osa-aikatyöläisille on isot, 300-500 kuukaudessa.
Mikset sitten hae kokoaikatyötä ja jätä opiskelijoille näitä hommia?
Ja kaikilla on melkein omistusasunto. Asumistuki omistusasuntoon loppuu tammikuussa.
Miksi on omistusasunto? Pitikö olla tyhmä eikä voinut ennakoida. Etenkin jos siihen vielä asumistukeakin on tarvittu maksamiseen. Voi syyttää vain itseään.
Siksi kokoomuslaiset ei omista kerrostalo-osakkeita, niitä voi mennä konkurssiin, jos ei taloyhtiö pysty maksamaan yhtiölainoja ja vastikkeita, kun osa jättää ne maksamatta.
Kaikki kurjiistaa ei vain kokoomuslaiset. Ei kansakuntamme tyhmyyttä politiikalla muuteta.
Vierailija kirjoitti:
En halua alkaa maksamaan muiden yhtiölainoja, kun hallitus leikkaa jopa 300-500 kuukaudessa pätkätyöläisiltä
Minulla sama mielessä eli pieni vanha omakotitalo loppuelämäksi. Ei huvita maksaa yllätyslaskuja. Jää säästöönkin muutama kymppitonni kun myyn tämän ja ostan edullisemman. Jos saa vielä pihaakin samalla niin ruokaa osaan kasvattaa omiksi tarpeiksi.
"Vuonna 2023 eläkkeitä maksettiin 37,8 miljardia euroa."
https://www.etk.fi/tutkimus-tilastot-ja-ennusteet/tilastot/kokonaiselak…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla sama mielessä eli pieni vanha omakotitalo loppuelämäksi. Ei huvita maksaa yllätyslaskuja. Jää säästöönkin muutama kymppitonni kun myyn tämän ja ostan edullisemman. Jos saa vielä pihaakin samalla niin ruokaa osaan kasvattaa omiksi tarpeiksi.
Ei mahda kummoisia satoja saada 2-3 kuukaudessa mitä tätä Suomen kesää nyt yleensä on.
"Yli 24 prosenttia palkasta menee eläkkeisiin, ja se on enemmän kuin koskaan ennen.
Eläkerahoista vain noin viidennes tulee aiemmin maksetuista ja rahastoihin sijoitetuista rahoista. Nämä ovat rahoja, joita nyt eläkkeellä olevat ovat olleet maksamassa.
Tänään eläkkeellä olevien ihmisten eläkkeistä pääosa rahoitetaan tänään työtä tekevien ihmisten ja heidän työnantajiensa työeläkemaksuilla."
Perinnön jakoa ennakkoon ei voida kieltää eikä järjestelyjä. Jos sitä perintöä ei jako hetkellä ole jaettavaksi ei ole myöskään mitään mistä perintöverottaa.
Vaikka suomalaisilla on geeneissä typeryys voi yrittää opetella toimimaan järkevästi.