Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä vittua, rahat ei riitä mihinkään

Vierailija
31.08.2024 |

Ihan työssäkäyvä olen, vielä keskituloinen. Tuntuu että hinnat on nousseet huimasti viime vuoden aikana. Eilen katsoin suklaalevyä, 4€, ja totesin ettei ole varaa. Järjetöntä. Rahat hupenevat ihan silmissä. Muita samassa tilanteessa?

Kommentit (710)

Vierailija
441/710 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen yhden joka oli saanut lainan kerrostalo-osakkeeseen, kun oli 6 kuukautta palkkatukitöissä.

Olikohan se sanonut pankissa, että saa varmaan jatkoa.

Nyt on maksanut ansiosidonnaisella.

Ja nyt sitä leikataan.

Oi voi sentään.

Ja omistusasuntoja on kaiken maailman osa-aikatyöntekijöillä sun muilla.

Ja nyt hallitus leikkaa.

Vierailija
442/710 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten joku 1000 netto eläkettä saava mummu pystyy maksamaan naapureiden yhtiölainoja nyt kun hallitus vie asumistuet omistusasunnoista osa-aikatyöntekijöiltä sun muilta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
443/710 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ruuan alv pitäisi poistaa kokonaan ja laskea työssäkäyvien veroja. turha syyttää kauppiaita, valtion vika koko homma. 

Kauppiaat on kyllä nostaneet hintoja ihan niiden nostamisen ilosta. Eivät ole mitenkään syyttömiä tässä.

kauppiaat ei ole syypää alv veroon ja muuhun verotukseen. valtio se tässä se syypää on, ei kylän kauppias. 

Kauppias on syypää siihen, että nostaa hintoja enemmän kuin tuo alv korotus. Jos korotus vaatisi kaikkineen 10% hinnannostoa, kauppias nostaa 20%.

luuletko että kauppias sahaa omaa oksaansa? joutuu tekemään korotuksia koska koskee se inflaatio kauppiastakin. surkeaa syyttää kauppiasta, siitä että valtio verottaa palkasta lähes maailman eniten. helppoa tietysti kattoa kauppakuitista summaa, mutta ongelma on nyt vähän syvemmällä. 

Vierailija
444/710 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ainakaan näissä paljon töitä ole. En voi hakea palomieheksi 

www.tyomarkkinatori.fi

www.valtiolle.fi

www.kuntarekry.fi

www.jobly.fi

Siis missä on kaikki työpaikat?

Mitä? etkö näe. Ainakin minä näin 15941 työpaikkaa yksistään joblyn sivulla. Ja sinähän et tarvi kuin yhden. Ja jos ei ole pätevyyttä johonkin missä on töitä tarjolla niin mars mars hankkimaan pätevyys. 

Pitääkö ne sitä työpaikkaa auki sen aikaa, kun minä opiskelen 2-4 v? 

Vierailija
445/710 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, on sitä kyllä vanhoja talojakin, missä ei ole putkiremonttia tehty ja vakuutus ei korvaa 1970-luvun putkia, jos tulee vesivahinko, ei omakotitalossa eikä kerrostalossa.

Vakuutuksissa on ikäpoistot.

Miksi remontteja ei tehdä ajoissa?

Vierailija
446/710 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

ahne kauppias tarina on niin loppuunkulunut kortti. verotus tässä on syypää. 

Vierailija
447/710 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenna nousee alv 1,5 jää vielä vähemmän kuluttajalla käteen tässä verottajan paratiisissa.

Vierailija
448/710 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomalaiset on kuulemma huonosti varautuneet perintöveroihin. Jos leski elossa niin asuntoa ei voi myydä, leskellä on ikuinen asumisoikeus loppuelämänsä.

Perukirjaan asunnon arvo merkitään alueen muiden asuntojen hintojen mukaan eli ei voi laittaa mitään halpa summaa.

Nykyään, jos perintö on iso ja perinnönjättäjä iäkäs mies, on ihan tavallista, että leski on perillisiä nuorempi ja vetreämpi. Perilliset eivät voi realisoida isänsä palatsia, koska hänen toinen vaimonsa eli perillisten nuori äitipuoli aikoo asua siinä seuraavat 50 vuotta. Perintöverot heille kyllä mätkäistään. 

Perinnöstä voi kieltäytyä.

Kannattaa testamentata omaisuutensa seurakunnalle tai jollekin järjestölle. 

Vierailija
449/710 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ok, mutta kerrostalossa on kuitenkin vastuu muiden osakkaiden yhtiölainoista ja vastikkeista, kun muilta osakkailta leikataan.

Mitä hän tarkoittaa tällä? Millä tavalla vastuussa muiden osakkaiden yhtiölainoista ja vastikkeista? Eiköhän jokainen maksa itse omat laskunsa jatkossakin.

Vierailija
450/710 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa eläkeläisistä asuu vanhoissa taloisssa missä ei ole putkiremontteja ja kattoremontteja tehty.

Ei vakuutus mitään vanhoja korvaa. Jos korvaisi ei kukaan remontteja itse maksaisi.

Vierailija
451/710 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huomenna nousee alv 1,5 jää vielä vähemmän kuluttajalla käteen tässä verottajan paratiisissa.

Juu, ostetaan marketista vain halpaa ruokaa. Ei osteta marketista vaatteita eikä kodin tavaroita eli ei se kauppias enempää rahaa saa.

Vierailija
452/710 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huomenna nousee alv 1,5 jää vielä vähemmän kuluttajalla käteen tässä verottajan paratiisissa. Ja kansa vielä on tämän hyväksynyt. 

Oikein annettu lompakko myyjälle ota niin paljon kuin haluat.

Vierailija
453/710 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siriina kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikkein kamalinta on olla työssäkäyvä köyhä. Mitään tukia et saa yhtään mistään, sen sijaan palkkapäivänä maksat laskut ja mietit, olisiko varaa mennä hammaslääkäriin vai tarvitseeko lapsi jo uudet syyskengät. Pakko pitää autoa että pääsee töihin. En edes haaveile enää kampaajalla käynnistä tai uusista vaatteista, talvitakin vetskari on rikki kolmatta talvea. Töissä syön omia eväitä ja kotona kasviskeittoa ja lisään vasta lasten osuuteen jauhelihan. Lomalla tehdään metsäretkiä kun naapurin lastensuojeluperhe reissasi Lintsille ja saa ilmaiseksi lapsille uimahallirannekkeet ja kotiin siivouspalvelua ja tukihenkilöitä viemään lapsia ulos leikkimään.

Justiinsa tämä. Vajaa 2 vuotta sitten sain työmaalta tinat taloudellisista syistä. Onneksi (?) nyt on taskussa lähärin tutkinto, eli keikkaa pukkaa, mutta brutto tonnin vähemmän.

Kannattaisiko laittaa asunnot myyntiin jos ne eivät kerran tuota mitään ja maksat lyhennyksen sekö korot omasta pussistasi

Vierailija
454/710 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomalaiset on kuulemma huonosti varautuneet perintöveroihin. Jos leski elossa niin asuntoa ei voi myydä, leskellä on ikuinen asumisoikeus loppuelämänsä.

Perukirjaan asunnon arvo merkitään alueen muiden asuntojen hintojen mukaan eli ei voi laittaa mitään halpa summaa.

Nykyään, jos perintö on iso ja perinnönjättäjä iäkäs mies, on ihan tavallista, että leski on perillisiä nuorempi ja vetreämpi. Perilliset eivät voi realisoida isänsä palatsia, koska hänen toinen vaimonsa eli perillisten nuori äitipuoli aikoo asua siinä seuraavat 50 vuotta. Perintöverot heille kyllä mätkäistään. 

Perinnöstä voi kieltäytyä.

Käytännössä ei voi jos on lapsia.

Vierailija
455/710 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ok, mutta kerrostalossa on kuitenkin vastuu muiden osakkaiden yhtiölainoista ja vastikkeista, kun muilta osakkailta leikataan.

Mitä hän tarkoittaa tällä? Millä tavalla vastuussa muiden osakkaiden yhtiölainoista ja vastikkeista? Eiköhän jokainen maksa itse omat laskunsa jatkossakin.

Taloyhtiölaina on yhteislaina eli jos jollain osakkaalla ei ole rahaa niin muut maksaa.

Vierailija
456/710 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vain ne jotka asuvat omakotitalossa eivätkä omista sijoitusasuntoa ovat taloudellisesti turvassa, kun hallitus leikkaa naapureilta.

Kerrankin jotain hyvää okt-asujillekin. Energiakriisi ei varsinaisesti silkkihansikkain kohdellut ja yleinen ilmapiiri oli, että mitäs asut, myy pois. Mistähän se ostaja olisi löytynyt, kun korotkin nousi pilviin?

Vierailija
457/710 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marketista ostetaan halpaa ruokaa ja temusta ja vintedistä vaatteet ulkomailta.

Vierailija
458/710 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onkohan sama porukka ruikuttamassa inflaatiosta ja tukien leikkauksista kun vajaa kymmenen vuotta sitten elivät kulutusluottojen ja pikavippien varassa? Tai niitten jälkeläiset? Ikinä ei ole opittu laittaa suu säkkiä myöten ja aina se on jonkun muun syy. Ja taas huudetaan yhteiskuntaa apuun 

Eläkkeitä maksetaan 37 miljardia ja 2 miljardin ansiosidonnaisesta leikattiin.

Onneksi myös eläkkeisiin suunnitellaan leikkauksia.

Jos eläkkeisiin kosketaan kuten nuorisojärjestöt ajaa ja tilanne huononee vielä tästä, realisoin omaisuuteni ja myyn osakkeeni kun jään joidenkin vuosien jälkeen eläkkeelle. En jää muuta vaihtoehtoa vaikka ajattelin jättää kohtalaisen perinnön. Toinen vaihtoehto on antaa perintö hyvänteke

Ei minua tarvitse elättää. Tuleva eläke on pieni mutta olen ollut onnekas sijoituksissa. Ja todellakin aion myydä kaikki jos eläke vielä tästä huononee. 

Vierailija
459/710 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan perintörahaa ja ostan omakotitalon. Haluan remontoida sitä nätiksi.

Enkä ole kiinnostunut maksamaan muiden ihmisten yhtiölainoja ja vastikkeita nyt kun hallitus leikkaa ja lainaa on kaupassa ja ravintoloissa työskentelevillä, jotka on osa-aikatyössä ja hallitus leikkaa ja tulee irtisanomisia.

Vierailija
460/710 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun rahat ovat aina riittäneet. No ehkä se johtuu siitä että teen pimeitä töitä ja myyn kalaa esimerkiksi jota itse kalastan. Olen saanut viikossakin 200-300 euroa kalastamalla ja kalaa myymällä. Oon aika tyytyväinen jos saan kuukaudessa tienattua 500 euroa. Joskus olen saanut yli 1000 euroa kk kun kalaa tullut todella paljon mutta nykyään ei kalaa tule niin paljon.