Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä vittua, rahat ei riitä mihinkään

Vierailija
31.08.2024 |

Ihan työssäkäyvä olen, vielä keskituloinen. Tuntuu että hinnat on nousseet huimasti viime vuoden aikana. Eilen katsoin suklaalevyä, 4€, ja totesin ettei ole varaa. Järjetöntä. Rahat hupenevat ihan silmissä. Muita samassa tilanteessa?

Kommentit (710)

Vierailija
21/710 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikkein kamalinta on olla työssäkäyvä köyhä. Mitään tukia et saa yhtään mistään, sen sijaan palkkapäivänä maksat laskut ja mietit, olisiko varaa mennä hammaslääkäriin vai tarvitseeko lapsi jo uudet syyskengät. Pakko pitää autoa että pääsee töihin. En edes haaveile enää kampaajalla käynnistä tai uusista vaatteista, talvitakin vetskari on rikki kolmatta talvea. Töissä syön omia eväitä ja kotona kasviskeittoa ja lisään vasta lasten osuuteen jauhelihan. Lomalla tehdään metsäretkiä kun naapurin lastensuojeluperhe reissasi Lintsille ja saa ilmaiseksi lapsille uimahallirannekkeet ja kotiin siivouspalvelua ja tukihenkilöitä viemään lapsia ulos leikkimään.

Juurikin näin. Tosi olen lapseton yksinasuva mut silti. Mitään tukia en saa. Raataa saa itsensä hengiltä ja silti rahat ei riitä mihinkään. 

Vierailija
22/710 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun kuukausitulot 600€. Hyvin olisi varaa ostaa 4€ suklaalevy joka kuukausi. En vaan osta, etsin hyllystä halvimpia suklaapatukoita 4 kpl ja maksan 2€ samasta määrästä (200g) suklaata. Elämä on valintoja ja taloustaitoja.

Miten ja missä säästätte?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/710 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti et osaa käyttä tulojasi oikein..

Keskituloisella ei pitäisi olla tuollaista ongelmaa!

Vierailija
24/710 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se energian hinnan nousu vaikuttaa myös useiden tuotteiden, kuten ruuan hintaankin.

Esimerkiksi kasvihuoneiden lämmitys vaatii kallista energiaa, mikä nostaa tomaatin ja kurkun hintaa.

Oikea syyllinen on tuolla itärajan takana, eli se sodan aloittanut käppänä.

Vierailija
25/710 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valtio on kuin kerjäläinen joka vaatii aina vaan lisää. Viime viikolla euro ja tällä viikolla kaksi ja sitä rataa.

Sinä olet kuin kerjäläinen joka vaatii koko ajan lisää työnantajaltaan.

Vierailija
26/710 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummallista, mutta rahat riittää kuitenkin autoiluun, kampaajalle, kynsihoitoihin, tatuointiin, tupakkaan, alkoholiin...Minulla ei mutta en näitä tarviikaan.

En ymmärrä teidän priorisointia hankinnoissa.

Vierailija
27/710 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ihme kun poliitikot tulee niin kalliiksi.

Vierailija
28/710 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikkein kamalinta on olla työssäkäyvä köyhä. Mitään tukia et saa yhtään mistään, sen sijaan palkkapäivänä maksat laskut ja mietit, olisiko varaa mennä hammaslääkäriin vai tarvitseeko lapsi jo uudet syyskengät. Pakko pitää autoa että pääsee töihin. En edes haaveile enää kampaajalla käynnistä tai uusista vaatteista, talvitakin vetskari on rikki kolmatta talvea. Töissä syön omia eväitä ja kotona kasviskeittoa ja lisään vasta lasten osuuteen jauhelihan. Lomalla tehdään metsäretkiä kun naapurin lastensuojeluperhe reissasi Lintsille ja saa ilmaiseksi lapsille uimahallirannekkeet ja kotiin siivouspalvelua ja tukihenkilöitä viemään lapsia ulos leikkimään.

Jos sä sairastut vakavasti niin sitten tiedät, ettei nykyinen elämäsi ollutkaan "kaikkein kamalinta", mutta jatka vaan kadehtimista.

Vierailija
29/710 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos sä sairastut vakavasti niin sitten tiedät, ettei nykyinen elämäsi ollutkaan "kaikkein kamalinta", mutta jatka vaan kadehtimista.

Mulla on vakava sairaus. Elämäni ei ole kamalaa.

Vierailija
30/710 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraatko mihin rahasi menee? Budjetoitko ja elät budjetin mukaan? 

Keskituloisena voin kyllä sanoa, että rahaa jää säästöönkin, kun tietää mihin rahansa laittaa. 

Vierailija
31/710 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun kuukausitulot 600€. Hyvin olisi varaa ostaa 4€ suklaalevy joka kuukausi. En vaan osta, etsin hyllystä halvimpia suklaapatukoita 4 kpl ja maksan 2€ samasta määrästä (200g) suklaata. Elämä on valintoja ja taloustaitoja.

Miten ja missä säästätte?

Etsin halvimman version kustakin tuotteesta ja/tai ostan harvemmin. Mistään ei käytännössä tarvitse luopua mutta ostaa harvemmin. Ei ole autoa eikä kalliita harrastuksia, en matkusta ulkomailla, kotimaassa vain kahdesti vuodessa. Ostan alennuksista vaatteet etukäteen, en vasta sitten kun on heti tarve. Asunto oma, seuraan pörssisähköä, käytän vettä harkiten. Teen viikoksi yleensä ruoat kerralla. Jne.

Vierailija
32/710 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sain asuntolainani maksettua pois juuri ennen korkojen nousua. Selkeiten huomaankin hintojen nousun juuri siitä että vaikka nyt olen velaton, rahaa ei jää yhtään sen enempää säästöön kuin silloin kun velkaa vielä oli. En ole mitenkään muuttanut kulutustapojanikaan, kyllä se hintojen noususta johtuu. 

Jos mulla vielä olisi se laina, jonka korot olisi vielä nousseet, olisin kyllä tosi tiukoilla minäkin. Enkä ole edes keski- vaan hyvätuloinen. 

Vierailija
33/710 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet vain paska rahan käyttäjä. Olen myös ihan tavallinen työssäkävijä ja rahat riittävät mainiosti elämiseen ja kaikkeen tarpeelliseen.

Nyttenkin kun maksoin tulleesta palkasta asumisen, autoilun (1000 €), luottokortit nollille ja laitoin 2500 sijoituksiin niin siltikin jäi mukavasti tilille käyttörahaa ensi kuuksi.

Vierailija
34/710 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet vain paska rahan käyttäjä. Olen myös ihan tavallinen työssäkävijä ja rahat riittävät mainiosti elämiseen ja kaikkeen tarpeelliseen.

Nyttenkin kun maksoin tulleesta palkasta asumisen, autoilun (1000 €), luottokortit nollille ja laitoin 2500 sijoituksiin niin siltikin jäi mukavasti tilille käyttörahaa ensi kuuksi.

Noilla tuloilla kukaan ei ole "ihan tavallinen työssäkävijä." Tulit vain brassailemaan tuloillasi.

Vierailija
35/710 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö ole jännä ja inflaatio on jossain prosentin paikkeilla tällä hetkellä, mutta hinnat vaan nousee, kun meidän ahneet kauppiaat pääsi riistämisen makuun oikein kunnolla viimeisen parin vuoden aikana. Yllättäen lähes pysähtynyt inflaatiokehitys ei sitten näykään enää hinnoissa. 

Tämä.

Tsekatkaa huviksenne kotikaupunkienne isojen markettien omistajien tulokehitystä viime vuosilta.

Jokainen voi halutessaan alkaa kaupan alan omistajiksi. Miksi ette ole alkaneet?

Vierailija
36/710 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä suklaapatukoita ja mistä olet löytänyt tuohon hintaan? Shrinklaatio on pienentänyt niidenkin, niin kuin monien muidenkin tuotteiden pakkauskokoa, ja hinnat on vähintään ennallaan. En muista koska olisin 50 sentin suklaapatukoita nähnyt.

Vierailija
37/710 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos 4 € suklaalevy on liian suuri menoerä niin syöt ihan liian paljon suklaata! Ei niitä ole tarkoitus joka päivä syödä!!

Vierailija
38/710 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noilla tuloilla kukaan ei ole "ihan tavallinen työssäkävijä." Tulit vain brassailemaan tuloillasi.

Missä sanoin että paljonko tuloni on ja varsinkin paljonko PALKKAtuloni on?

Vierailija
39/710 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä sain asuntolainani maksettua pois juuri ennen korkojen nousua. Selkeiten huomaankin hintojen nousun juuri siitä että vaikka nyt olen velaton, rahaa ei jää yhtään sen enempää säästöön kuin silloin kun velkaa vielä oli. En ole mitenkään muuttanut kulutustapojanikaan, kyllä se hintojen noususta johtuu. 

Jos mulla vielä olisi se laina, jonka korot olisi vielä nousseet, olisin kyllä tosi tiukoilla minäkin. Enkä ole edes keski- vaan hyvätuloinen. 

Miksei sun säästöt ole mitään tuottanut koko tämän ajan? Oletko paska sijoittaja vai paska provoilija? 

Vierailija
40/710 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmeisesti et osaa käyttä tulojasi oikein..

Keskituloisella ei pitäisi olla tuollaista ongelmaa!

Suomalaisen keskiarvopalkka oli viime vuonna reilut 3 700 €/kk. Ihan takuulla keskiarvopalkkaa tienaavalla on varaa syödä silloin tällöin pala suklaata.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän neljä