Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Fyysinen lähestyminen ja flirtti yöelämässä

Vierailija
30.08.2024 |

Hesari kirjoitti keväällä jutun nuoren naistoimittajan punaisessa mekossa saamasta huomiosta helsinkiläisessä junttiyökerhossa. Nyt saman testin teki paikallinen toimittaja Tallinnassa. Miehet tulevat lähestymään aktiivisesti.

Itse olen miehenä huomannut, että ihan sama meno on homobaareissa. DTM:ssä kyllä useampikin lähestyy tanssilattialla ihan fyysisesti tällaista nuorekasta ja hyvärunkoista tyyppiä. Kukaan näistä ei kiinnostanut, mutta aika sitkeästi yrittävät tanssia lähellä ja hieman hipaista.

Lehtijutuissa ahdisteluna pidetään jopa sitä, että yritetään puheen kautta iskeä ja tehdä tuttavuutta. Ja siksi aloin miettiä, että onko Tinderit ja muut deittiapit etäyttäneet meidät perinteisestä livenä iskemisestä? Pitäisikö nykyään lähestyä vain ruutujen kautta?

Kommentit (174)

Vierailija
61/174 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos sallittaisiin yhteiskunnissa vain naisten lähestyä miehiä? Itse miehenä en ole koskaan kokenut uhkaa, jos joku nainen tulee flirttailemaan/lähestyy. Veikkaan, että raiskaukset/seksuaalinen häirintä vähenisi merkittävästi.

Problem solved!

Vierailija
62/174 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuossa kohtaa ollaan jo todella kierossa lähtöasetelmassa, jos mies on aina oletuksena joku uhka. Itse milleniaalina miehenä ihmettelen aina näitä ja kaikkia tasa-arvojuttuna, koska itse en ole koskaan asettanut naisia mitenkään eriarvoiseen asemaan suhteessa miehiin.

Niin ikävää kuin se onkin, niin tällaisessa maailmassa me nyt vaan eletään. Kun metsästä löytyy naisen ruumis, poliisi yleensä pidättää miehen sen sijaan että alkaisi järjestämään esim karhujahtia. Pikkutytöstä asti meitä varoitellaan vieraista miehistä: Älä koskaan mene tuntemattoman miehen kyytiin, älä koskaan mene tuntemattoman miehen luokse, älä kävele yksin pimeällä kujalla... Kun nainen joutuu väkivalta- tai seksuaalirikoksen uhriksi, tekijän sijaan tarkastellaan naisen toimintaa: millä tavoin hän omalla käytöksellään mahdollisti

Eli itse kerrot tuossa miten lapsuuden kertomukset ovat aiheuttaneet sulle trauman. Oletko pyrkinyt hoitamaan sitä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/174 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis eikö nykyään voi lähestyä naista. Ennen vanhaan kun tuli hitaat, oli tapana kouria kaksin käsin naisen pyllyä ja hieroa naista kalua vasten.

Vierailija
64/174 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätä olen itsekin pohtinut. Miten nykyään pariudutaan baareissa, jos vastakkaiselle sukupuolelle ei saa edes puhua tai lähestyä? Toista se oli ennen.

Nykyään ei pariuduta koska naiset ovat niin kranttuja. He viihtyvät hyvin sinkkuna ja viikonloppuna tärinävääpeli surisee. Mihin he miestä tarvitsevat? Ei mihinkään

Mitä kranttua siinä on, jos nainen ei halua miestä vaan on mieluummin sinkku ja valitsee varman seksuaalisen tyydytyksen sooloseksissä? Mikä pakko se miehen ottaminen on?

No mitä sä nyt nainen säädät? Missä vaiheessa kukaan on sanonut et se pakollista ois?

Kutsut naista, joka ei halua miestä negatiivisesti krantuksi. 

Vierailija
65/174 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätä olen itsekin pohtinut. Miten nykyään pariudutaan baareissa, jos vastakkaiselle sukupuolelle ei saa edes puhua tai lähestyä? Toista se oli ennen.

Nykyään ei pariuduta koska naiset ovat niin kranttuja. He viihtyvät hyvin sinkkuna ja viikonloppuna tärinävääpeli surisee. Mihin he miestä tarvitsevat? Ei mihinkään

Mitä kranttua siinä on, jos nainen ei halua miestä vaan on mieluummin sinkku ja valitsee varman seksuaalisen tyydytyksen sooloseksissä? Mikä pakko se miehen ottaminen on?

Tämä! Mä en halua miestä, enkä halua että yksikään mies lähestyy minua ikinä, missään.

Jos se tekee minusta krantun, niin ok, sitten minä olen kranttu.

Vierailija
66/174 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä jos sallittaisiin yhteiskunnissa vain naisten lähestyä miehiä? Itse miehenä en ole koskaan kokenut uhkaa, jos joku nainen tulee flirttailemaan/lähestyy. Veikkaan, että raiskaukset/seksuaalinen häirintä vähenisi merkittävästi.

Problem solved!

Tämä olisi epäironisesti hyvä ratkaisu.

Vierailija
67/174 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän ongelma ole se, että joku lähestyy ja tekee tuttavuutta. Ongelmaksi nousee vasta siinä vaiheessa, kun se on se väärä tyyppi joka näin tekee, kun pitäisihän sen lähestyvän miehen nyt ennalta tietää, että kiinnostaako hän mahdollisesti sitä naista. Varmaan helpottaisi miesten hommaa, jos kulkisivat kyltti kaulassa, jossa lukee asumismuoto, vuositulot ja koulutustausta. 

Miehillä tuo kyllä menee usein pieleen ihan perustasolla.Esim.lähtöoletuksena voisi pitää,ettei naista useimmiten kiinnosta itseä reilusti vanhempi mies ( ja fiksu vanhempi mies tämän tajuaa eikä lähesty).

Tämä lähtöoletushomma selittää 99% naisten työelämässä kohtaamista lasikatoista. Oletuksia tekemällä saa vain itselleen kurjan elämän.

eri

Vierailija
68/174 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Pitäisikö nykyään lähestyä vain ruutujen kautta?"

Mun mielestä pitäisi. Tiedän että jotkut ovat eri mieltä, mutta kyllä mä ainakin olisin valmis kieltämään lähestymiset täysin, muuten kuin virtuaalisesti siis. Mun mielestä tosielämässä tehtyjen lähestymisen haitat ovat suuremmat kuin hyödyt.

Ei ole kauankaan aikaa Hesarin artikkelista, jossa syvennyttiin live-vuorovaikutuksen ja kosketuksen merkitykseen. Siihen miten ihminen tarvitsee pienestä lapsesta asti kosketusta, joka luo turvaa ja kasvattaa itseluottamusta. Ja myös totuttaa ja opettaa fyysisen kosketuksen merkitykseen vanhempana. Eikä nyt puhuta pelkästään puolisosta ja perheestä, vaan ihmisistä yleisesti. Siis siihen miten tärkeää on ihmisten eleet, ilmeet ja kosketus livenä tapahtuvassa vuorovaikutuksessa. Virtuaalisesti 95 % viestinnästä karsiutuu pois, kun et näe pieniä signaaleja, mikroilmeet, käsien ja jalkojen liikehdintä. Fyysisyydestä jo ihan kättely tuottaa vahvan tunnekokemuksen luottamuksesta. Sitähän on jo pitkää korostettu kuinka jämäkkä kädenpuristus on tärkeää. 

Vierailija
69/174 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitää alkaa perustamaan naisille omat baarit ja yökerhot joissa voivat koketeerata ja esitellä itseään toisilleen. No man zone siis. Ei tarvis sitten kirjoitella näitä naisten jo kyllästyttäviä avautumisia siitä miten loukkaavina kokevat miesten lähestymiset. Pysyköön vanhoina piikoina. 

Loukkaavaa on, jos lähestytään kourimalla tai ei uskota ei-sanaa. Jos et ymmärrä näin yksinkertaista asiaa, pysy peräkammarinpoikana sitten.

Vierailija
70/174 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vanha saksalainen kielen opettajani vitsaili, ettei ymmärrä miten suomalaiset pariutuu, kun eivät oikein flirttaile.

Suomessa on deittailukulttuuri aika jäyhää, ja pahemmaksi menee, jos yökerhossa lähestyminenkin kohta kriminalisoidaan.

Minut heitettiin baarista ulos kun tanssin naisen läheisyydessä.

Vierailija
71/174 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyajan flirtti on lääppiminen ja kopelointi 🤢

Vierailija
72/174 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä pitäisi. Tiedän että jotkut ovat eri mieltä, mutta kyllä mä ainakin olisin valmis kieltämään lähestymiset täysin, muuten kuin virtuaalisesti siis. Mun mielestä tosielämässä tehtyjen lähestymisen haitat ovat suuremmat kuin hyödyt.

Ei ole kauankaan aikaa Hesarin artikkelista, jossa syvennyttiin live-vuorovaikutuksen ja kosketuksen merkitykseen. Siihen miten ihminen tarvitsee pienestä lapsesta asti kosketusta, joka luo turvaa ja kasvattaa itseluottamusta. Ja myös totuttaa ja opettaa fyysisen kosketuksen merkitykseen vanhempana. Eikä nyt puhuta pelkästään puolisosta ja perheestä, vaan ihmisistä yleisesti. Siis siihen miten tärkeää on ihmisten eleet, ilmeet ja kosketus livenä tapahtuvassa vuorovaikutuksessa. Virtuaalisesti 95 % viestinnästä karsiutuu pois, kun et näe pieniä signaaleja, mikroilmeet, k

Missään ei ole sanottu, että ei tovottu kosketus olisi suotavaa tai hyödyllistä, järjetön ajatuskin. Jälleen etsit tekosyitä ahdistella.

Vierailija
73/174 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin naiset sitten tarvii miestä enää, kun tuntuu olevan niin vaikeaa tuo pariutuminen? Seksikaupoista saa kaiken maailman suristimia ym. Yhtä miesten haukkumista ja valittamista vaan koko ajan. Jos on noin vaikeaa, niin naiset omaan reservaattiin ja miehet omaansa. Eipä tarvi enää vinkua, että on se miesten lähestyminen niiin kauheeta.. Sinne vaan yöpöydän laatikkoon hommaamaan kaalimatoa ym ja viihtyminen vaan akkaporukoissa, niin ei jo loppuu ongelmat nimeltä MIES. 

Vierailija
74/174 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Fyysiset voimasuhteet kannattaa muistaa. On keskimäärin  uhkaavampaa,kun mies lähestyy naista ei-toivotusti. 

Eikös nykypäivänä korosteta, että naisen ja miehen välillä ei ole eroja. Kyvyt on ihan samat. Sukupuoli on vain kokemus.

Vierailija
75/174 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pukeudutaan provosoivasti, kaikki näkyvästi tarjolla. Peitellään omaa epävarmuutta kaikin mahdollisin ulokkein ja nopeasti keikutaan. Tylytetään kaikki tavalliset lähestymisyritykset. Ei suostuta juttelemaan. Tyyli on nenänvartta ylhäältä alas. En ymmärrä. Ja 'varaa' monellakaan omaa taustaansa ajatellen ei tod. ole. Tylyä, turhaa epävarmuuden peittelevää 'ylpeilyä'. 

Vierailija
76/174 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän ongelma ole se, että joku lähestyy ja tekee tuttavuutta. Ongelmaksi nousee vasta siinä vaiheessa, kun se on se väärä tyyppi joka näin tekee, kun pitäisihän sen lähestyvän miehen nyt ennalta tietää, että kiinnostaako hän mahdollisesti sitä naista. Varmaan helpottaisi miesten hommaa, jos kulkisivat kyltti kaulassa, jossa lukee asumismuoto, vuositulot ja koulutustausta. 

Miehillä tuo kyllä menee usein pieleen ihan perustasolla.Esim.lähtöoletuksena voisi pitää,ettei naista useimmiten kiinnosta itseä reilusti vanhempi mies ( ja fiksu vanhempi mies tämän tajuaa eikä lähesty).

Tämä lähtöoletushomma selittää 99% naisten työelämässä kohtaamista lasikatoista. Oletuksia tekemällä saa vain itselleen kurjan elämän.

eri

Ja sillä ettei tee,kurjan elämän muille.Miehethän aiheuttaa enemmän harmia muille ja on totta,että usein röyhkeys palkitaan työelämässä .Ehkä pitäisi laajemminkin alkaa arvostaa enemmän sitä,että toiminnassaan on huomaavainen muita ihmisiä kohtaan.

Vierailija
77/174 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole kauankaan aikaa Hesarin artikkelista, jossa syvennyttiin live-vuorovaikutuksen ja kosketuksen merkitykseen. Siihen miten ihminen tarvitsee pienestä lapsesta asti kosketusta, joka luo turvaa ja kasvattaa itseluottamusta. Ja myös totuttaa ja opettaa fyysisen kosketuksen merkitykseen vanhempana. Eikä nyt puhuta pelkästään puolisosta ja perheestä, vaan ihmisistä yleisesti. Siis siihen miten tärkeää on ihmisten eleet, ilmeet ja kosketus livenä tapahtuvassa vuorovaikutuksessa. Virtuaalisesti 95 % viestinnästä karsiutuu pois, kun et näe pieniä signaaleja, mikroilmeet, k

Tuo mitä kirjoitit, ei mielestäni liity mitenkään sellaiseen tilanteeseen, jossa tuntematon ihminen lähestyy toista jossain julkisella paikalla.

En minä halua kieltää vanhempaa koskettamasta lastaan, haluan vain kieltää miehiä lähestymästä tuntemattomia naisia. 

Vierailija
78/174 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mihin naiset sitten tarvii miestä enää, kun tuntuu olevan niin vaikeaa tuo pariutuminen? Seksikaupoista saa kaiken maailman suristimia ym. Yhtä miesten haukkumista ja valittamista vaan koko ajan. Jos on noin vaikeaa, niin naiset omaan reservaattiin ja miehet omaansa. Eipä tarvi enää vinkua, että on se miesten lähestyminen niiin kauheeta.. Sinne vaan yöpöydän laatikkoon hommaamaan kaalimatoa ym ja viihtyminen vaan akkaporukoissa, niin ei jo loppuu ongelmat nimeltä MIES. 

Miehillehän tuo pariutuminen tuntuu olevan ongelma.  Sitten vielä uhriudutte, kun ei saa ahdistella. 

Vierailija
79/174 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Mihin naiset sitten tarvii miestä enää, kun tuntuu olevan niin vaikeaa tuo pariutuminen?"

Minä olen nainen, enkä tarvitse miestä mihinkään, enkä myöskään halua miestä elämääni. 

Vierailija
80/174 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Problem solved!

Tuolloin ihmiset kuolisivat sukupuuttoon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kolme