Ajatus äitiydestä ällöttää
En tiedä, miksi. Muut hehkuttavat perhe-elämän ja lastensaannin upeutta, mutta itse en ole koskaan halunnut lapsia. Itse asiassa ajatus raskaana olemisesta tuntuu jopa hivenen inhottavalta - vielä enemmän minua inhottaa ajatus siitä, että joutuisin huolehtimaan lapsesta, joka olisi minusta riippuvainen.
Kun joku seurustelukumppani on puhunut lasten hankkimisesta edes teoreettisella, hypoteettisella tasolla, mieleni on tehnyt lopettaa koko suhde siihen paikkaan. Miten on mahdollista, että mukamas naiseen rakastunut mies haluaa saattaa naisen raskaaksi tietäen, että nainen tulee kärsimään kammottavista kivuista ja menettää mahdollisesti terveytensä? Puhumattakaan siitä, että lasten saannin jälkeen naisen koko elämän oletetaan pyörivän vain lasten ympärillä ja oma minuus on mennyttä.
Sanokaa mitä sanotte, äitiys on kuvottavaa.
Kommentit (94)
Vierailija kirjoitti:
Aloitus on provo.
Tai sitten ap:llä on oma identiteetin rakentuminen kesken, tai jokin muu aikuistumiseen liittyvä kriisi.
Mahdollisesti traumaperäinen kyvyttömyys ottaa kantaakseen aikuistumiseen liittyviä vastuita ja velvotteita, niitä joista huolehditaan saatujen oikeuksien vastapainona. Tällaista käytöstä näkyy nuorissa aikuisissa muutenkin. Ei kaikissa, mutta joissakin. Suojaudutaan ulkomaailmalta siten, että koko aikuisikä on kuin varhaisteini-iän prinsessaleikkien jatkumoa. Aikuistumisriitti nähdään pelottavana ja epävarmana.
Tässä viestissä näkyy hyvin se, miksi lapsettomia naisia vihataan. On oman identiteetin kannalta pelottavaa tajuta, että nykymaailmassa lapsia ihan oikeasti ole pakko hankkia, vaan elämä voi jatkua hyvänä ilman niitä lapsia. Se ei ole merkki mistään aikuistumisen puutteesta, kenelläkään ei ole velvollisuutta lisääntyä. Ja kyllä, minulla on kaksi lasta.
Vierailija kirjoitti:
Joo, ajatus äitiydestä on aina inhottanut. Tiesin jo 12-vuotiaana - kirjoitin päiväkirjaan - että ei ikinä naimisiin ja/tai lapsia. Hyvin on pitänyt, koska nyt mittarissa 52.
Mua on aina inhottanut vauvojen tuhina, rääkyminen, eritteiden tuotto, kaikki. Ja pelkästään sana "taapero" tuo oksennusrefleksin.
Mielestäni raskausvatsat ovat inhottavia, olletikin kun pukeudutaan tiukkaan t-paitaan ja hyi saatana. Ja tämä ainainen harha äideillä että kaikki rakastavat heidän sinappikoneitaan.
En ole kenenkään kummi, onneksi, enkä ystävä sellaisten ihmisten kanssa joilla on a)vauva b)taapero c)alakouluikäinen.
Rämettykää ipanoidenne kanssa siellä perhehelvetissä, mua ei kiinnosta.
52? Oikeasti??
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletteko te, jotka ette omia lapsia halua tai heistä pidä, hoitaneet eläkeasianne kuntoon? Jos eläkejärjestelmää tulevaisuudessa enää on niin tänä päivänä syntyvät ovat nykypäivän työläisten hoitajia ja veronmaksajia kun nykyiset työssäkäyvät ikääntyvät. Veikkaan, että vaikka lapset ovat vaikka kuinka "hyi ällöjä" (onko tämä jotain aikuislasten sanastoa?) niin hoiva ja raha kyllä kelpaa myöhemmin.
Omg, siis voi vitsi, enpä ole koskaan ajatellut, minä kun luulin olevani ikuisesti nuori 😱😱😱?
LOL.
Joo on kuule kunnossa kun on rikkoutumaton työhistoria, uraputki ja on päässyt muuttamaan töiden perässä ja ottamaan riskejä. Älä huoli, voisin vaikka huomenna jäädä pois töistä ja elää säästöillä ja sijoituksilla loppuikäni.
Meinaatko itse muutes ottaa vanhem
Mun lapseni saavat perintöni eläkesäästöihinsä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aloitus on provo.
Tai sitten ap:llä on oma identiteetin rakentuminen kesken, tai jokin muu aikuistumiseen liittyvä kriisi.
Mahdollisesti traumaperäinen kyvyttömyys ottaa kantaakseen aikuistumiseen liittyviä vastuita ja velvotteita, niitä joista huolehditaan saatujen oikeuksien vastapainona. Tällaista käytöstä näkyy nuorissa aikuisissa muutenkin. Ei kaikissa, mutta joissakin. Suojaudutaan ulkomaailmalta siten, että koko aikuisikä on kuin varhaisteini-iän prinsessaleikkien jatkumoa. Aikuistumisriitti nähdään pelottavana ja epävarmana.
Tässä viestissä näkyy hyvin se, miksi lapsettomia naisia vihataan. On oman identiteetin kannalta pelottavaa tajuta, että nykymaailmassa lapsia ihan oikeasti ole pakko hankkia, vaan elämä voi jatkua hyvänä ilman niitä lapsia. Se ei ole merkki mistään aikuistumisen puutteesta, kenelläkään ei ole velvollisuutta lisääntyä. Ja k
Vihataan? Vihataan ihmistä, joka sanoo vihaavansa lapsia ja äitiyttä? Millainen ihminen vihaa yhtään ketään? Kuulostaa lähinnä ihmiseltä, jolla on jäänyt joku oman elämän trauma käsittelemättä.
Jokainen tehköön omat valintansa omien toiveidensa pohjalta.
Ap, olet säälittävä. Melkein halusin tukea sinua mutta aloituksesi loppu paljasti typeryytesi.
Ei jatkoon. 👎
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aloitus on provo.
Tässä viestissä näkyy hyvin se, miksi lapsettomia naisia vihataan. On oman identiteetin kannalta pelottavaa tajuta, että nykymaailmassa lapsia ihan oikeasti ole pakko hankkia, vaan elämä voi jatkua hyvänä ilman niitä lapsia. Se ei ole merkki mistään aikuistumisen puutteesta, kenelläkään ei ole velvollisuutta lisääntyä. Ja k
Hah hah haa, maailma jatkuu ilman ihmisiä. Kunhan raakkua ja norppaa suojellaan.
Se on toki totta, että määrätyn aineksen ei todellakaan kannata lisääntyä, ap yksi esimerkki.
No menettääkö raskaudessa terveytensä. Imetys on iso suoja rintasyöpää vastaan. Raskaudessa ja lapsiarjessa on paljon myös terveyttä edistäviä asioita. Ei kannata olla lyhytnäköinen.
Mä AP ajattelin samoin kuin sä ennen.Sit pari hyvää ystävääni sai lapsen 40+ iässä eikä he persoonina muuttuneet, samat aivot ja mielenkiinnonkohteet säilyivät,vaikka toki lapsi sitten oman siivun heidän ajastaan vie.
Nyt kun mietin,itse olisin ehkä voinut olla potentiaalinen lapsen saaja,jos nuorempana olisin nähnyt enemmän naisia, joiden persoonaa lapsi ei muuta ja joiden koko elämä ei ala pyöriä lapsen ympärillä.
En kadu lapsettomuutta,mut nykyään ajattelen niin, ettei lapsi olisi pilannut elämää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletteko te, jotka ette omia lapsia halua tai heistä pidä, hoitaneet eläkeasianne kuntoon? Jos eläkejärjestelmää tulevaisuudessa enää on niin tänä päivänä syntyvät ovat nykypäivän työläisten hoitajia ja veronmaksajia kun nykyiset työssäkäyvät ikääntyvät. Veikkaan, että vaikka lapset ovat vaikka kuinka "hyi ällöjä" (onko tämä jotain aikuislasten sanastoa?) niin hoiva ja raha kyllä kelpaa myöhemmin.
Omg, siis voi vitsi, enpä ole koskaan ajatellut, minä kun luulin olevani ikuisesti nuori 😱😱😱?
LOL.
Joo on kuule kunnossa kun on rikkoutumaton työhistoria, uraputki ja on päässyt muuttamaan töiden perässä ja ottamaan riskejä. Älä huoli, voisin vaikka huomenna jäädä pois töistä ja elää säästöillä ja sijoituksilla loppuikäni.
Meinaatko itse muutes ottaa vanhem
Tyypillinen itsekäs lisääntyjä: odottaa että omat lapset hoitaa vanhana, mutta itse ei ole valmis hoitamaan omia vanhempiaan. Mot.
Vierailija kirjoitti:
No menettääkö raskaudessa terveytensä. Imetys on iso suoja rintasyöpää vastaan. Raskaudessa ja lapsiarjessa on paljon myös terveyttä edistäviä asioita. Ei kannata olla lyhytnäköinen.
Taitaa tuo olla ainoa lisäätymisen terveyshyöty. Mutta kaikki muu on negatiivista, alkaen raskauden aiheuttamista pysyvistä vaurioista tai sen laukaisemista autoimmuunitaudeista siihen, mitä krooninen univelka ja oman ajan puute tekee. Keskimäärin yksi lapsi vanhentaa äidin elimistöä tutkitusti noin 7 vuotta biologiseen ikään nähden. Eli esim kahden lapsen äiti on biologiselta iältään 14v lapsetonta sisarustaan vanhempi/raihnaampi.
Niin eihän sinun ap ole pakko lisääntyä. Ei ole pakko kuin paskantaa ja kuolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aloitus on provo.
Tässä viestissä näkyy hyvin se, miksi lapsettomia naisia vihataan. On oman identiteetin kannalta pelottavaa tajuta, että nykymaailmassa lapsia ihan oikeasti ole pakko hankkia, vaan elämä voi jatkua hyvänä ilman niitä lapsia. Se ei ole merkki mistään aikuistumisen puutteesta, ken
Vihataan? Vihataan ihmistä, joka sanoo vihaavansa lapsia ja äitiyttä? Millainen ihminen vihaa yhtään ketään? Kuulostaa lähinnä ihmiseltä, jolla on jäänyt joku oman elämän trauma käsittelemättä.
Jokainen tehköön omat valintansa omien toiveidensa pohjalta.
Juu tässä ketjussa esiintyvät lapsettomat maalaa kyllä aika epämiellyttävää kuvaa itsestään. Miksi halutaan luoda vastakkainasettelua ja suorastaan vihamielisyyttä toisella tavalla ajattelevia kohtaan, ketä se muka hyödyttää.
Vierailija kirjoitti:
Lääketieteellisesti tiedetään, että erityisesti poikalasten raskaus on naisen elimistölle raskas. Yövalvominen nostaa verenpainetta ja lyhentää elinikää. Stressi jatkuu vuosia. Ensin töissä 8-16. Sen jälkeen ilta menee lapsia hoitaen ja pyykkiä pesten. Illalla nukkumaan klo 23, kun saa pyykit kuivamaan. Äiti tinkii omista yöunistaan.
Imettäminen suojaa rintasyövältä ja poistaa myrkkyjä äidin elimistöstä. Mutta lasten tekeminen lyhentää naisten elinikää.
Miksi mun pitäisi ottaa omat tai puolison vanhemmat meille asumaan? Sitä varten se eläkejärjestelmä on. Et taida kovin pitkälle kyetä mitään ajattelemaan, mutta sellaisille sopiikin lapsettomuus.