Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ajatus äitiydestä ällöttää

Vierailija
30.08.2024 |

En tiedä, miksi. Muut hehkuttavat perhe-elämän ja lastensaannin upeutta, mutta itse en ole koskaan halunnut lapsia. Itse asiassa ajatus raskaana olemisesta tuntuu jopa hivenen inhottavalta - vielä enemmän minua inhottaa ajatus siitä, että joutuisin huolehtimaan lapsesta, joka olisi minusta riippuvainen. 

Kun joku seurustelukumppani on puhunut lasten hankkimisesta edes teoreettisella, hypoteettisella tasolla, mieleni on tehnyt lopettaa koko suhde siihen paikkaan. Miten on mahdollista, että mukamas naiseen rakastunut mies haluaa saattaa naisen raskaaksi tietäen, että nainen tulee kärsimään kammottavista kivuista ja menettää mahdollisesti terveytensä? Puhumattakaan siitä, että lasten saannin jälkeen naisen koko elämän oletetaan pyörivän vain lasten ympärillä ja oma minuus on mennyttä. 

Sanokaa mitä sanotte, äitiys on kuvottavaa. 

Kommentit (94)

Vierailija
1/94 |
30.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysin ok. Lapsia ei ole pakko tehdä. Mulla on, mä halusin, mulle tää sopii, mutta ei oo kaikkien juttu.

Vierailija
2/94 |
30.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saat tehdä juuri niin kuin haluat. Lapsia ei ole pakko haluta. En minäkään halua. Rajoittaa liikaa elämää. M39

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/94 |
30.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kestä ajatusta, että työntäisin jonkun sisältäni ja sitten se roikkuisi tisseissä kiinni. Joo en ole äiti-ihmisiä.

Vierailija
4/94 |
30.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole pakko olla lapsia tai se perhemalli. Ei kaikki ole äitejä tai äitityyppiä, isiäkään. Vaikka pitäisikin omasta lapsesta sieluna, jos sellainen olisi. Kun tiedostaa niin osaa elää erilailla.

Vierailija
5/94 |
30.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsia ei ole pakko hankkia, mutta kannattaa hankkia kumppani joka ei myöskään halua niitä. Muuten jompikumpi joutuu tekemään ison kompromissin.

Vierailija
6/94 |
30.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäksi lapsia saaneet naiset ovat useimmiten hieman, miten sen sanoisi, ei niin kovin fiksuja. Kaikki jutut pyörivät maidon pumppaamisen, vaippojen, puklujen ja ulosteen ympärillä. Lässynlää. Hei kuulitko jo mitä nokkelaa meidän Pirjopetteri sanoi tänään. V*ttu mitä p*skaa, ei kiinnosta yhtään. 

Lopettakaa jo se lastenne ja lastenlastenne kuvien esittely työpaikalla. Ketään ei kiinnosta. Halveksin äiti-ihmisiä. 

Vierailija
7/94 |
30.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saat vapaasti ajatella asiasta mitä tahdot, se antaa rauhaa itsessään kun ajatuksensa hyväksyy. Sanon kuitenkin, että itse ajattelin vahvasti että en todellakaan halua lasta rajoittamaan elämääni, vangitsemaan kroppaani jne, koko ajatus tuntui pakokauhuiselta noin puoli vuotta ennen kuin tulin raskaaksi. Sitten kun tilanne oli päällä ja sitä käsitteli, ajatukseni muuttuivatkin. Toki tähän varmasti vaikutti se että poikaystäväni halusi sen myös. Nyt kun olen kahden teinin äiti, tuntuu aivan hullulta ajatella mistä kaikesta olisin jäänyt paitsi jollen olisi ikinä tullut äidiksi. Se on tuonut muhun kerroksia lisää ja saanut sieluni täysin auki. En usko että olisin koskaan päässyt näin kiitolliseen ja ihmisenä aukinaiseen tilaan ilman perhe-elämääni. Asiat ja ajatukset voivat muuttua radikaalisti, tavoilla joita ei osaa etukäteen kuvitellakaan. Halusi sitä kaikki kuulla tai ei. 

Vierailija
8/94 |
30.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saat vapaasti ajatella asiasta mitä tahdot, se antaa rauhaa itsessään kun ajatuksensa hyväksyy. Sanon kuitenkin, että itse ajattelin vahvasti että en todellakaan halua lasta rajoittamaan elämääni, vangitsemaan kroppaani jne, koko ajatus tuntui pakokauhuiselta noin puoli vuotta ennen kuin tulin raskaaksi. Sitten kun tilanne oli päällä ja sitä käsitteli, ajatukseni muuttuivatkin. Toki tähän varmasti vaikutti se että poikaystäväni halusi sen myös. Nyt kun olen kahden teinin äiti, tuntuu aivan hullulta ajatella mistä kaikesta olisin jäänyt paitsi jollen olisi ikinä tullut äidiksi. Se on tuonut muhun kerroksia lisää ja saanut sieluni täysin auki. En usko että olisin koskaan päässyt näin kiitolliseen ja ihmisenä aukinaiseen tilaan ilman perhe-elämääni. Asiat ja ajatukset voivat muuttua radikaalisti, tavoilla joita ei osaa etukäteen kuvitellakaan. Halusi sitä kaikki kuulla tai ei. 

Itselläni on onneksi jo ikää sen verran, että muutaman vuoden kuluttua hedelmälliset vuodet alkavat olla takana päin. Ja ajatus teinien äitinä olemisesta kuulostaa painajaismaiselta, anteeksi vain. 

- ap

Vierailija
9/94 |
30.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsia ei ole pakko hankkia, mutta kannattaa hankkia kumppani joka ei myöskään halua niitä. Muuten jompikumpi joutuu tekemään ison kompromissin.

Eiköhän tämä ole jo kaikkien tiedossa. 

- ap

Vierailija
10/94 |
30.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvinaisen suloinen ketju suloisine naisineen. Pitäkää ehkäisystä huoli, ettei tarvitse raatoja sisältä ulos vedättää ja viskata roskiin. Puhumattakaan jos saatte kolmoset ja kaikki roikkuisivat tisseissänne kuin Tasmanian pikkupirut emonsa nisissä. Raukka juoksee pitkin tasankoja ja nisissä roikkuu jopa kuusi pikkupirua :D

Vierailija
11/94 |
30.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

None taken. Itsellä teinien vanhemmuus on yksi mukavimmista vaiheista äitinä. Mutta tässä se huomataan, että mielikuvat voivat olla hyvin erilaiset kuin todellisuus. Ei sinun pakko lapsia ole tehdä, hyvähän se vain on jos et ala katumaan. Kerron vain että asiaa ei pysty kuvittelemaan katsomalla vierestä jotakin tuttavaperhettä. Eivät ne minuakaan kosketa. 

Vierailija
12/94 |
30.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsistille lapsi on uhka.

Normaalille ihmiselle hyvän elämän antaminen omasta uhraamalla on ylin hyve.

Olet henkisesti lapsi, narsisti tai koet jotain tuskaa ettet olisi hyvä äiti, ja olet sen pohjalta luonut tämmöisen defenssin.

Vierailija
13/94 |
30.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en pidä yleisellä tasolla lapsista, omista ainoastaan. En viihdy hiekkalaatikin reunalla, enkä todellakaan halua jutella muiden äitien kanssa. Lasten kanssa on kuitenkin kiva touhuta kaiksnlaista.

Vierailija
14/94 |
30.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei valtaosa miehistä niistä lapsista välitä. Kuten joku viisaampi sanoi: Miesten lapsitoiveet ovat kuten pienten lasten koiranpentutoiveet - äiti joutuu lopulta hoitamaan kaiken. Eikä monia äitejäkään oikeasti huvita se äidin rooli. Häipyvät heti, kun mahdollista ja kiusaavat lastaan, kunnes pakoreitti löytyy.

Vierailija
15/94 |
30.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lisäksi lapsia saaneet naiset ovat useimmiten hieman, miten sen sanoisi, ei niin kovin fiksuja. Kaikki jutut pyörivät maidon pumppaamisen, vaippojen, puklujen ja ulosteen ympärillä. Lässynlää. Hei kuulitko jo mitä nokkelaa meidän Pirjopetteri sanoi tänään. V*ttu mitä p*skaa, ei kiinnosta yhtään. 

Lopettakaa jo se lastenne ja lastenlastenne kuvien esittely työpaikalla. Ketään ei kiinnosta. Halveksin äiti-ihmisiä. 

Ei ole pakko haluta äidiksi, eikä edes pitää lapsista. Mutta sun asenne kanssaihmisiin on kyllä lapsellinen ja ikävä. Muista että ne karmeat pirjopetterit hoitaa sua vanhana. Hekin ovat ihmisiä, kuten äitinsäkin.

Vierailija
16/94 |
30.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin nuorena samanlainen. Pari pitkää suhdetta meni kun en 20 kymppisenä halunnut lapsia. Itselle se hetki tuli vasta 32 vuotiaana ja aika oli sopiva. Olin ollut itsekäs ja oli aika muulle. Ihana lapsi ja äitiys sopii, vaikka olisin voinut jatkaa myös ilman.

Vierailija
17/94 |
30.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin nuorena samanlainen. Pari pitkää suhdetta meni kun en 20 kymppisenä halunnut lapsia. Itselle se hetki tuli vasta 32 vuotiaana ja aika oli sopiva. Olin ollut itsekäs ja oli aika muulle. Ihana lapsi ja äitiys sopii, vaikka olisin voinut jatkaa myös ilman.

Hyvä että löysit itsesi ajoissa. Ap kaltaisille käy helpolla niin että siihen lapsiajatukseen päästään liian myöhään, sitten itkettää koko loppuelämä

Vierailija
18/94 |
30.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhositteko te itseänne silloin kun olitte lapsia? Ällöttikö äitiys äitiänne?

Vierailija
19/94 |
30.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harvinaisen suloinen ketju suloisine naisineen. Pitäkää ehkäisystä huoli, ettei tarvitse raatoja sisältä ulos vedättää ja viskata roskiin. Puhumattakaan jos saatte kolmoset ja kaikki roikkuisivat tisseissänne kuin Tasmanian pikkupirut emonsa nisissä. Raukka juoksee pitkin tasankoja ja nisissä roikkuu jopa kuusi pikkupirua :D

Oletko itse sitten suurperheen isä ja on kauheaa jos joku ei tee lapsia? Vai aborttipelko. Ei kaikilla ole kuule miestäkään tai koiraa.

Vierailija
20/94 |
30.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Halveksit siis myös äitiäsi. Ei se mitään, hänkin vihaa sinua. Ja ilman sitä "ei niin kovin fiksua" äitiä sinuakaan ei olisi olemassa, idiootti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän seitsemän