Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ankein miljoonakaupunki, jossa olet käynyt?

Vierailija
30.08.2024 |

Itsellä Belo Horizonte Brasiliassa. Aivan järkyttävä, valtava faveloiden ja betonibrutalismin keskittymä. Kaduilla haisee p*ska ja roskat kipataan säälittä kaduille. Taloista 95% röttelöitä ja keskustan kadutkin ovat hirveässä kunnossa. Lisäksi sijaitsee keskellä viidakkoa eli ts. keskellä ei mitään. Sääliksi kävi ne faveloiden asukkaat. Sellaista kurjuutta ei käsitä olevan olemassakaan, ennen kuin sen näkee itse.

Kommentit (68)

Vierailija
61/68 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahore Pakistanissa. Taisi olla maailman saatunein kaupunki jossain kohtaa. Yli 10 miljoonaa asukasta pakattuna suht pienelle alueelle. Todella historiallinen kaupunki ja upeat ne vanhat osat, mutta muuten sellainen harmaa savusumun peittämä slummi.

Pakistan oli muutenkin aika kokemus. Täällä se on vaan se joku maa siellä jossain Intian naapurissa, mutta miljoonakaupunkeja oli todella monta. Muutama missä tuli Lahoren lisäksi käytyä, en ollut ikinä ennen kuullutkaan. Ihmiset olivat kyllä pääsääntöisesti todella ystävällisiä.

Vierailija
62/68 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan mikä Intian kaupungeista,en ole käynyt kaikissa todellakaan mut ei ole syytä olettaa etteivätkö kaikki olisi samaa kastia. Creepy ja jengi oikeasti tahallaan myrkyttää sut,ruualla, tapahtui itselle. Jos meet tonne ni oo tarkkana mitä syöt, ja aina jos mahdollista ni tuoreen foodin äärellä et näät mitä ne tekee. Mut Intia kulttuurillisesti ok ja enemmän kuin ok. Mut kaikkee varjostaa silti paikallisen surkea oleminen.

Ei kaikki, mut veressä on.

Millä ne sai aikaan sulle tuon sekavuustilan? Koeta kirjoittaa järkevästi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/68 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kouvola

Vierailija
64/68 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Porvoo 

Olisit nyt yrittänyt edes keksiä jonkun uuden jutun. Liian vaativaa?

Vierailija
65/68 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moskova. Hyi v***u.

Vierailija
66/68 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kouvola

Siinä taas oikein suomalainen juntti asialla.

Vierailija
67/68 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peking oli perseestä. Joka paikkaan piti ottaa taksi koska välimatkat hurjia, eikä mitään sellaista kävelykeskustaa tai paikkaa mistä voisi nauttia rauhassa kävellen. Taksit ei osaa englantia eli stressaavaa. Joka kulmalla niitä "hei olen opiskelija ihana opetella englantia voin olla sulle tänään ilmaisena oppaana, katos satuttiinkin kävelemään tähän minun "studiolle" haluaisitko ostaa pari aitoa itse tehtyä kiinalaista seinävaatetta/maalausta/silkkihuivia/keramiikkaa/teelajitelmaa". Jopa siellä kielletyssä kaupungissa oli näitä, eli toimivat varmasti valtion suojeluksessa.

Ja Pietari! Oltiin siinä 5 tähden hotellissa ihan keskustassa, Grand Belmond, nykyisin Grand Hotel Europe (ilmeisesti tuo luksusketju lopettanut venäjän toiminnot, jännä). Onhan se vanha keskusta kaunista kopioarkkitehtuuria Ranskan ja Britannian hoviarkkitehtuurista, mutta kun otat yhden kadun sivuun, puuttuu asunnoista ikkunalasit ja ovet roikkuu saranoillaan. Jopa aamulla hotellin ikkunasta katselin kadun yli, kun joku babuska lämmitti teetä aamupalakseen keittiössään, jossa oli yksi tuoli ja pöydän puolikas. Ikkunalaseja yksi ehjä, mahtoi olla mummolla viileä yö tammikuun viimassa. 

Ja koko matka Imatra - Pietari pelkkää rappiota ja risaa taloa ja kylää, ilman sähköjä.

Vierailija
68/68 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Peking oli perseestä. Joka paikkaan piti ottaa taksi koska välimatkat hurjia, eikä mitään sellaista kävelykeskustaa tai paikkaa mistä voisi nauttia rauhassa kävellen. Taksit ei osaa englantia eli stressaavaa. Joka kulmalla niitä "hei olen opiskelija ihana opetella englantia voin olla sulle tänään ilmaisena oppaana, katos satuttiinkin kävelemään tähän minun "studiolle" haluaisitko ostaa pari aitoa itse tehtyä kiinalaista seinävaatetta/maalausta/silkkihuivia/keramiikkaa/teelajitelmaa". Jopa siellä kielletyssä kaupungissa oli näitä, eli toimivat varmasti valtion suojeluksessa.

Ja Pietari! Oltiin siinä 5 tähden hotellissa ihan keskustassa, Grand Belmond, nykyisin Grand Hotel Europe (ilmeisesti tuo luksusketju lopettanut venäjän toiminnot, jännä). Onhan se vanha keskusta kaunista kopioarkkitehtuuria Ranskan ja Britannian hoviarkkitehtuurista, mutta kun otat yhden kadun sivuun, puuttuu asunnoista ikkunalasit ja ovet roikkuu saranoillaan. Jopa aamulla

Minusta julkinen liikenne toimi hyvin Pekingissä eikä ollut mitään tarvetta käyttää taksia.

Istanbulin oli myös useampi maininnut enkä itse pitänyt sitä yhtään ankeana. Siellä kyllä oli huijareita ja tyrkyttäviä myyjiä paljon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi yhdeksän