Tiesittekö, että PMMP ei ole Pikkuveli-biisin takana, vaikka suurin osa faneistakin luulee niin?
Sen on aikoinaan tehnyt/esittänyt Noita linna huraa! -niminen yhtye.
Harmittaa ihan, kun "kaikki" kunnia menee Paula Vesalalle ja Mira Luodille.
Kommentit (74)
Tiesin. AP on ainoa Suomessa joka ei tätä tiennyt. No, eipä ole enää edes hän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedetään.
Vähän sama kun väitetään, että Maiju Gebhard olisi keksinyt astiankuivauskaapin.
Miten niin?
No, kun se oli keksitty yhdysvalloissa jo kymmenisen vuotta aiemmin.
Tässä todellinen sanoittaja:
https://yle.fi/a/74-20041149?utm_source=social-media-share&utm_medium=s…
Vierailija kirjoitti:
Tiesin. AP on ainoa Suomessa joka ei tätä tiennyt. No, eipä ole enää edes hän.
Olen tiennyt vuosikymmeniä eli aina kenen biisi Pikkuveli on.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedetään.
Vähän sama kun väitetään, että Maiju Gebhard olisi keksinyt astiankuivauskaapin.
Miten niin?
No, kun se oli keksitty yhdysvalloissa jo kymmenisen vuotta aiemmin.
Ohhoh, olen aina kertonut muillekin, että astiakaappi on suomalainen keksintö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedetään.
Miten niin?
Hän ei ole keksinyt astiankuivauskaappia.
Keksijä on Angiolina Scheuermann tai sitten Louise Krause joskus 1930 tai vähän aiemmin.
Näin ainakin patenttitietokannan mukaan.
Tiesin. Se on Noitalinna huraan biisi. Heidän esittämänään myös parempi.
Tunnettu kappale oli jo ennen PMMP:tä. Moni muukin nykypäivän kappale on uusintaversio tai mixaus vanhemmasta kappaleesta.
Laulun sanat tehnyt Sari Peltoniemi kuoli 2023.
Hei, tiesittekö, että vesi on märkää? MInä tiedän, tosi moni ei taida tietää!
PMMP:n tytöt eivät muutenkaan tehneet biisejään, sanoittivat vain. Jori Sjöroos on biisintekijä ja hänen oma bändinsä, aika vähälle huomiolle jäänyt Magenta Skycode on minusta parempi kuin PMMP.
Lyön vetoa, että AP on mies (tai hieman kirjolla oleva nainen). Monet miehet ja autismin kirjolla olevat olettavat, että jos he tietävät jotain, muut eivät tiedä, kun muut eivät koko ajan kerro tietämiään faktoja.
Laulun sanoittaja, Sari Peltoniemi. Ei säveltäjä.
Meinasitko, että artistit kirjoittavat itse biisinsä? Joku Juice ehkä, mutta muuten otetaan jotkut pissikset ja hoidetaan tyyli ja kirjoitetaan biisit kuntoon muualla. Esimerkiksi, kun tehdään jotain hittibiisiä, voi olla neuvotteluhuone täynnä porukkaa haha. Tainnut pyhimys kirjoitella aika monen räppärin setit.
Vierailija kirjoitti:
Hei, tiesittekö, että vesi on märkää? MInä tiedän, tosi moni ei taida tietää!
Heh heh, harmittaako, kun oot luullut PMMP:n biisiksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, sori. Autocorrect vääristi tekstin.
Ap
Höpö höpö. Ei sitä pidä syyttää, jos itse perseilee tekstin kanssa. Jos olisikin ollut Ac, olisit voinut korjata tekstisi ennen lähettämistä.
Vierailija kirjoitti:
Meinasitko, että artistit kirjoittavat itse biisinsä? Joku Juice ehkä, mutta muuten otetaan jotkut pissikset ja hoidetaan tyyli ja kirjoitetaan biisit kuntoon muualla. Esimerkiksi, kun tehdään jotain hittibiisiä, voi olla neuvotteluhuone täynnä porukkaa haha. Tainnut pyhimys kirjoitella aika monen räppärin setit.
Pikkuveli on coveri. Ei ole siis alunperinkään kirjoitettu pmmpeelle.
En luule eikä kukaan töissäkään kun tästä joskus juteltiin.
Ap ei kirjoittanut, että kukaan faneista ei tiedä. Hän kirjoitti, että suurin osa faneista ei tiedä. Miten ne voi olla niin pihalla, että se on cover-biisi?!