Tiesittekö, että PMMP ei ole Pikkuveli-biisin takana, vaikka suurin osa faneistakin luulee niin?
Sen on aikoinaan tehnyt/esittänyt Noita linna huraa! -niminen yhtye.
Harmittaa ihan, kun "kaikki" kunnia menee Paula Vesalalle ja Mira Luodille.
Kommentit (74)
No, olen syntynyt vuonna 1980, ja kuullut koko lapsuuteni tuota radiosta, joten en ole luullut niin.
Se on hyvä kappale. En ole tiennyt alkuperää.
Onko PMMP-fanit noin sivistymättömiä?!
Tiätysti tiäsin! Ku oon aikoinaan sitä alkuperäistä kuunnellu 😃
Tiedetään.
Vähän sama kun väitetään, että Maiju Gebhard olisi keksinyt astiankuivauskaapin.
Minä sain kuulla kaverilta viikko sitten. Joten joo voin sanoa, että tiedän👍
Pitäiskö niiden aina ilmoittaa, että kyseessä ei ole alunperin heidän biisinsä? On tuo Noitalinna Huraan versio sen verran legendaarinen, ja oli iso hitti kasarilla, että sen kyllä vähääkään musiikista tietävä tuntee.
Jos kuulin biisin jo 80 luvulla, niin en luullut. Toki en ole PMMP fani
Mä oon kuunnellut tota autoradiosta jo silloin Noitalinnan aikoihin.
Olen niin vanha, että muistan alkuperäisen. Laulun säveltäjähän kuoli hiljattain. Vasta hiukan aikaa sitten kuulin, että on versio PMMP:ltäkin.
Eiköhän fanit tuon tiedä. Satunnainen radiosta kuuntelija, joka on liian nuori muistaakseen alkuperäisen ei välttämättä tiedä.
Vierailija kirjoitti:
Tiedetään.
Vähän sama kun väitetään, että Maiju Gebhard olisi keksinyt astiankuivauskaapin.
Miten niin?
Tiesin ja se on Noitalinna huraa! ei noita linna huraa.
Vierailija kirjoitti:
Pitäiskö niiden aina ilmoittaa, että kyseessä ei ole alunperin heidän biisinsä? On tuo Noitalinna Huraan versio sen verran legendaarinen, ja oli iso hitti kasarilla, että sen kyllä vähääkään musiikista tietävä tuntee.
Kyllä pitää. Siis levyntiedoissa pitää lukea, että kuka on tehnyt kyseisen biisin. Silleen siis pitää.
Ettei tämä mikään salaisuus voikaan olla.
Tottakai tiedän. Jokainen vähänkään suomalaista populaarikulttuuria tunteva tietää tuon.
Kukaan ei luule niin.