Hjälp! Mieheni ei suostu juomaan viiniä ruokajuomaksi.
Meille on tulossa vieraita Keski-Euroopasta ja olen yrittänyt opettaa myös mieheni kulttuurimaiden tavoille, mm. juomaan viiniä ruuan kanssa.
Änkyrä ei suostu vaan juo vaan maitoa.
Maitoa juovat vain lapset muualla Euroopassa.
Mitä tehdä? En halua että joudun häpeämään miestäni koko vierailun ajan.
Kommentit (64)
Mitä se haittaa jos hän haluaa juoda maitoa.?
En ole absolutisti itse mutta yleisesti minua äryttää se, että tosinaan tuntuu sille. että Suomessa moni joutuu selittämään ja perustelemaan sitä, miksi ei juo alkoholia sen sijaan, että joutuisi peruetelemaan miksi juo.
Suomi on omanlaisensa kulttuurimaa ja jos täällä aikuinen tai lapsi tapaa juoda ruoan kanssa maitoa niin se on aika yleistä, enkä ymmärrä miksi sitä pitäisi hävetä tai estellä, jos tulee keski-eurooppalaisia vieraita.- Ainakin itse olen hieman kiinnostunut ulkomailla vieraillessani ja ollessani kohdemaani ruuasta sen sijaan, että odottaisin saavani syödä ja nähdä siellä samaa ruokaa kuin, mitä tapaan (monesti) syödä tai juoda usein kotonakin.
Joskus matkoilta on tarttunut mukaan uusia ideoita ja tapoja nauttia jotain jota sitten olen saattanut, ainakin tosinaan jatkaa kun olen palannut kotiin.
Uskovainen mies
Vierailija kirjoitti:
Vain pikkulapset juovat maitoa.
Kan du hämtad från man betre gille?
Potki munille sitä saatanan ääliötä.
Laita vesikannu pöytään ja pyydä tällä kertaa juomaan sitä.
Mitä tehdä? Lopeta keksittyjen satujen postaaminen palstalle.
Suomessa on aika tavallista juoda maitoa ruokajuomana. Mutta tuskin nekään keskieurooppalaiset alkavat maitoa juomaan kunte menette sinne vierailemaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä n 115kg salimies, juon maitoa.
-Nöyristele sä vaan niille vierailles, häpeät itseäsi.
Työlounaalla oli ilmeisesti vähän ryhmäpainetta, kun tuli juotua vettä niin kuin kaikki muutki. Seurueeseen eksyi toisinaan yksi suoraselkäinen mies, joka tilasi joka lounaalle puolenlitran tuopin maitoa.
Mies joutuu häpeämään sinua enemmän, akka ryyppää viiniä hienosti ruoan kanssa koko leilillisen.
Vierailija kirjoitti:
Työlounaalla oli ilmeisesti vähän ryhmäpainetta, kun tuli juotua vettä niin kuin kaikki muutki. Seurueeseen eksyi toisinaan yksi suoraselkäinen mies, joka tilasi joka lounaalle puolenlitran tuopin maitoa.
Siinä tuopissa on n 18 grammaa proteiinia + muut ravinteet.
Vaimoni on ranskalainen ja hän jaksaa kauhistella aina kun otan lasin maitoa ruokajuomaksi. :D
Sama. Oon kova ottamaan ja jun pinkkua sun muuta mutta ruoan kanssa maitoa. Ainoastaan kunnon pihvin kanssa punkkua
Viiniä ei kannattaisi usein juoda. Ei tee hyvää aivoille.
Vierailija kirjoitti:
Viiniä ei kannattaisi usein juoda. Ei tee hyvää aivoille.
Mutta tekee hyvää verisuonille
Viisas mies, maassa maan tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen 66v. ja juon maitoa.
Hohhoijaa. 0/5