Hjälp! Mieheni ei suostu juomaan viiniä ruokajuomaksi.
Meille on tulossa vieraita Keski-Euroopasta ja olen yrittänyt opettaa myös mieheni kulttuurimaiden tavoille, mm. juomaan viiniä ruuan kanssa.
Änkyrä ei suostu vaan juo vaan maitoa.
Maitoa juovat vain lapset muualla Euroopassa.
Mitä tehdä? En halua että joudun häpeämään miestäni koko vierailun ajan.
Kommentit (64)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä se haittaa jos hän haluaa juoda maitoa.?
Vain pikkulapset juovat maitoa.
Ja vasikat
Alapeukuttajat ovat juntteja. Hei oikeasti. Jotain sivistystä ja tyyliä. eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä n 115kg salimies, juon maitoa.
-Nöyristele sä vaan niille vierailles, häpeät itseäsi.
Se että käyt kerran vuodessa salilla ei tee susta salimiestä. 115kg? Voi kääk, lopeta se maidon juominen!
Vierailija kirjoitti:
En ole muuten nähnyt missään illanistujaisissa, vierastapaamisissa, tai noissa julkisissa tilaisuuksissa kenenkään tarjoavan tai juovan maitoa. Joten kyllä se vähän saattaa tuoda pienen hymähdyksen ja koomisuuden piirteen.
Pitää olla vieraskoree. Ja minä pidän maidosta. Juon sitä itseasiassa juuri tässä kalakeiton yhteydessä kun kommentoin. Ja tosiaan olen Euroopassa käynyt ja tiedän että onhan se vähän.. no hmmm.. jos tilaisuuksissa joku juo maitoa.
Varsinkin jos muualla ei ole tapana juoda maitoa, oli illanistujaiset, ulkomaanvierailut taikka valtiovierailut. Jossain sukutapaamisessa ruuan yhteydessä jonkun kotona. Tai perheen parissa. Maidon juominen voi olla ihan normi.
Voisi tosiaan herättää hilpeyttä jos joisi maitoa jossain iltatilaisuudessa.
Vierailija kirjoitti:
Eikö hän voisi juoda vaikka kivennäisvettä? Ja sanoa että on absolutisti. Maidon ystävänä kyllä tavallaan ymmärrän probleeman vaikken itse häpeä varsinaisesti maidonjuontiani. Kivennäisvesi on aivan käypä ruokajuoma. Olen käynyt Euroopassa ja siksi kommentoin.
Suomessa on laadukas hanavesi. Ei tarvita pullovesiä mihinkään.
Ja sitten linnan juhlissa voisivat tarjota maitoa sen boolin sijasta. 😂
Vierailija kirjoitti:
Hyvä idea
Vierailija kirjoitti:
Syytä olisi, kun Persut tekevät tappelun kuitenkin ja ammuskelevat kaduilla.
Maito on helareiden juoma tyyliin Ari Vatanen.
Voit pelastaa tilanteen juomalla miehesikin edestä. Kukaan ei kiinnitä huomiota miehesi etikettivirhemaitolasiin jos ördäät oikein kunnolla.
Kuka mies oikeasti sylkee lasiin? Olisi unelma jos vaimo pakottaisi juomaan eikä aina vaan nalkuttaisi
Jollei lämpimissä maissa maito pilaantuisi nopeasti, voitaisiin trendata se eteläänkin parempana riokajuomana kuin viini.
Vieraat tulee vkl ja ukko vieläkin lipittää maitoa.
Mitä sitten vaikka juo maitoa? Maassa maan tavalla!
Ihan sama, vaikka jois kossua ja söis kylmää maksalaatikkoa. Se ei kuulu pätkääkään niille vieraille.
Taidat olla niitä, jotka haluaa olla jotain muuta, kuin olet. Olet looseri.
Vierailija kirjoitti:
Meille on tulossa vieraita Keski-Euroopasta ja olen yrittänyt opettaa myös mieheni kulttuurimaiden tavoille, mm. juomaan viiniä ruuan kanssa.
Änkyrä ei suostu vaan juo vaan maitoa.
Maitoa juovat vain lapset muualla Euroopassa.
Mitä tehdä? En halua että joudun häpeämään miestäni koko vierailun ajan.
Lehmänaito ei ole aikuisten ihmisten ruokavalioon kuuluva tuote. Suurin osa maailman ihmisistä ei edes kykene juomaan sitä. On miehelle jäänyt joku vauvavaihde päälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen 66v. ja juon maitoa.
Pikkulapset ja maalaiset juovat maitoa. Maito on yksinkertaisesti ihan h*lv*etin pahaa eikä edes terveellistä, vaikka meijeriteollisuus niin haluaa uskotella.
Naiset haukkuu aina miehiä alkoholisteiksi jos mies juo yhden kaljan viikossa mutta nainen ei koskaan ole alkoholisti vaikka ei yksikänkertaisesti kykene olemaan ilman päivittäistä viini annosta.
Ihan tiedoksi jatkuva alkoholilla läträäminen ei kerro sivistyksestä vaan alkoholismista
Juuri näin! Voisi olla myös, että vettä koko seurueelle.