Hjälp! Mieheni ei suostu juomaan viiniä ruokajuomaksi.
Meille on tulossa vieraita Keski-Euroopasta ja olen yrittänyt opettaa myös mieheni kulttuurimaiden tavoille, mm. juomaan viiniä ruuan kanssa.
Änkyrä ei suostu vaan juo vaan maitoa.
Maitoa juovat vain lapset muualla Euroopassa.
Mitä tehdä? En halua että joudun häpeämään miestäni koko vierailun ajan.
Kommentit (64)
Maito on ainoa oikea ruokajuoma. viinat ja ruoka erikseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viiniä ei kannattaisi usein juoda. Ei tee hyvää aivoille.
Mutta tekee hyvää verisuonille
Tarjoatko tutkimuksen väitteellesi?
Vierailija kirjoitti:
Maito on ainoa oikea ruokajuoma. viinat ja ruoka erikseen.
Vesi on parempi
Anna miehen juoda maito. In Finland we have this thing called rento meininki.
Miks pitäis? Miehesi on fiksu kun ei halua esittää jotain mitä ei ole
Häpeä vaan itseäsi, miehessäsi ei ole hävettävää.
Maitohan se terveellisin valinta on. Sopii parhaiten tänne pohjolaan.
Eikö hän voisi juoda vaikka kivennäisvettä? Ja sanoa että on absolutisti. Maidon ystävänä kyllä tavallaan ymmärrän probleeman vaikken itse häpeä varsinaisesti maidonjuontiani. Kivennäisvesi on aivan käypä ruokajuoma. Olen käynyt Euroopassa ja siksi kommentoin.
Maassa maan tavalla. Tottakai mies saa juoda maitoa jos haluaa. En minäkään mitään viiniä ottaisi, se on niin pahaakin. Ennemmin vettä tai kivennäisvettä jos ei olisi maitoa tarjolla.
Vaihda miehesi minuun. En ole juonut maitoa sitten lapsuusaikojen. Ruokajuomana on usein lasi viiniä tai vettä.
M38
Aivan samoin toimin naisena kuin miehesi.Eikä kukaan ruoka,ravintola pöydissä nosta asiasta haloota tai kirjoita aiheesta tänne. Muut juokoon viiniä,kaljaa,vodkaa ymm jos tykkävät,asia ei minulle kuulu.Terv. maito-akka
Provo.
Jos näin olisi,niin miksi pitää muuttua jonkun muun tavoille? Eikö vieraat voi olla maassa maan tavalla? Ei se keskieurooppa tee heistä mitään superihmisiä tapoineen. Ihan tavallisia nekin on.
Maassa maan tavalla! Man kan tar vad man har. Maitoa koko seurueelle piste
Vierailija kirjoitti:
Eikö hän voisi juoda vaikka kivennäisvettä? Ja sanoa että on absolutisti. Maidon ystävänä kyllä tavallaan ymmärrän probleeman vaikken itse häpeä varsinaisesti maidonjuontiani. Kivennäisvesi on aivan käypä ruokajuoma. Olen käynyt Euroopassa ja siksi kommentoin.
Ei tarvitse alkoholin juomattomuutta selitellä millään tavalla. Tästä selittely kulttuurista alkoholin suhteen suomalaisten on päästävä eroon vihdoin.
Ei selitellä käyttöä, eikä käyttämättömyyttä. Jollei juomattomuuttani olisi nuorena niin kummasteltu voisin olla raitis siten kun se alunperin määritteli suhteen alkoholiin. Nyt olen täysi tenukeppi.
En ole muuten nähnyt missään illanistujaisissa, vierastapaamisissa, tai noissa julkisissa tilaisuuksissa kenenkään tarjoavan tai juovan maitoa. Joten kyllä se vähän saattaa tuoda pienen hymähdyksen ja koomisuuden piirteen.
Pitää olla vieraskoree. Ja minä pidän maidosta. Juon sitä itseasiassa juuri tässä kalakeiton yhteydessä kun kommentoin. Ja tosiaan olen Euroopassa käynyt ja tiedän että onhan se vähän.. no hmmm.. jos tilaisuuksissa joku juo maitoa.
Varsinkin jos muualla ei ole tapana juoda maitoa, oli illanistujaiset, ulkomaanvierailut taikka valtiovierailut. Jossain sukutapaamisessa ruuan yhteydessä jonkun kotona. Tai perheen parissa. Maidon juominen voi olla ihan normi.
Vierailija kirjoitti:
Tissuttele yksinäs
Ei viinilasi ruuan kanssa ole tissuttelua
En tiedä mitään vastenmielisempää tapaa kuin tyrkyttää alkoholia ihmisille väkisin. Me kävisimme aika syvällisen keskustelun aiheesta, niin että todellakin oppisit ymmärtämään asioita hieman sivistyneemmin, koska vaikutat aika sivistymättömältä moukalta jolla ei ole mitään käytöstapoja.