Miksi uskovaiset tuputtavat uskoaan muille?
Kommentit (14)
Jokaisessa uskonnossa on sääntöjä ja määräyksiä.
ja tämä on raamatun mukainen oppi.
Vierailija:
Minä olen saanut lahjaksi miljoona euroa rahaa. Ja lisäksi onnellisen elämän. Koen itseni aidosti onnelliseksi, ja voin erittäin hyvin. Tiedän mistä muutkin voivat saada sen miljoonan, ja muutenkin yhtä hyvän elämän kuin minulla. Olisko oikein olla kertomatta siitä muille? Jos joku muukin haluaa saada samat lahjat. En voi koskaan tietää, kuka haluaa ja kuka ei.Koen uskon tällaiseksi lahjaksi.
Siinä sulle oikea vastaus! Juurikin tästä syystä uskovat " tuputtavat" uskoaan.
Jos puhut uskoon liittyvistä asioista ystäviesi kanssa, niin se ei ole ilmeisesti tuputtamista, mutta jos joukossa on yksikin uskovainen ja hän osallistuu keskusteluun niin tuputtaako hän silloin uskoaan teille muille???!
En muuten tuputa. Voin vastata jos tulee puheeksi mutta pakko ei ole kuunnella. Sama linja miehellä.
Ja mikä kenestäkin on tuputtamista...
ja toivomaan, ettei järjen valo koskaan lähtisi päästäni niin pahasti, että menisin moisia siirappiällötyksiä lausumaan. Ja siis uskovaiset saa olla ihan rauhassa uskossa ja jopa puhua mulle aiheesta asiallisesti, mutta jättäkää tuo sokerihuurrettu jenkkibullshitti väliin, kiitos!
Mä en aina tajua, miksi tämä on ongelma. Itse en kuulu kirkkoon.
Olen itse kai sitten sen verran suvaitsevainen, ettei minua vaivaa vaikka " tuputetaan" omaa uskontoa. " Tuputetaanhan" joka tuutista kaikkea muutakin: markkinataloutta, ahneutta, itsekeskeisyyttä, ulkonäkö- keskeisyyttä, ateismia, buddha patsaita on paikat levällään jne.
Kuitenkin kaikista näistä aatteista uskonto on suhteellisen harmiton: kysymys on pohjimmiltaan rakkaudesta, anteeksiannosta, pelastumisesta.
Minusta hyviä asioita saakin " tuputtaa" . Omia huonoja taipumuksia taas ei tarttis muilta vaatia (minulla on monia tuttuja joiden mielestä mun pitäis ostaa enemmän vaatteita, käydä useammin kampaajalla, teettää rakennekynnet, olla vähemmän lasteni kanssa, hankkia parempi ura jne. Mikään näistä ei mielestäni ole arvokasta.).
Lisäksi kannattaa miettiä, mitä pitää tuputtamisena -- saako uskovainen puhua uskostaan? Kuinka paljon? Ei ollenkaan? Miksi ei saisi? Täällä on mielipiteen vapaus. Miksi juuri uskonnosta puhuminen ahdistaa sinua niin?
Ja kun he kuitenkin haluavat sinulle VAIN HYVÄÄ. Kuinka monesta ihmisestä voit niin sanoa?
Tälläkin hetkellä suomessa syrjitään täysin ilman mitään järjellistä perustetta esim. homoja ja lesboja uskonnollisilla perusteilla. Ja maapallokin tarvitsisi kipeästi ihmisiä, jotka eivät usko Jeesuksen pelastavan, vaan ryhtyvät itse toimiin pelastaakseen lapsilleen ja siedettävät elinolosuhteet. Tällä palstalla oli ihan ketju aiheesta ja uskovaisten kanta oli että juu, nämä on lopun aikoja ja ei pelota yhtään, koska Jeeessssus tulee. Voi hyvää päivää.. Esimerkkejä on niin paljon, ettei niitä jaksa edes ruveta kirjioittamaan...
Suurin osa uskovista tuskin tuputtaa yhtään mitään, et edes tiedä heidän olevan uskovaisia. Toisekseen, mitä on tuputus? Jos ruokapöydässä joku sanoo, hyvää kakkua, otan toisenkin palasen, oletko sinä maistanut - koetko sen tuputtamisena?
Keskustellaan jostain ihan muusta, kipeästäkin aiheesta, ja sitten uskis tulee siihen latelemaan fraasejaan tyyliin ota Jeesus sydämeesi. Se on kökköä, mautonta, ja saa toivomaan että uskovaiset vois muuttaa kaikki autiolle saarelle lässyttämään toisilleen. Noilla sosiaalisilla taidoilla.
Joku lapseton nainen oli itsemurhan partaalla, koska ei voinut edes adoptoida jostain syystä. Ja sitten siihen törmää paikalle uskis toitottamaan, että minäkään en tullut raskaaksi kunnes otin Jeesuksen sydämeeni ja hups, olin raskaana.
että Jeesukseen uskovat (ns. uskoontulleet) menevät taivaaseen. Ne, jotka eivät usko, menevät iankaikkiseen helvettiin.
Uskoa tuputetaan, koska ei tahdota toisten menevän helvettiin.
Minä olen saanut lahjaksi miljoona euroa rahaa. Ja lisäksi onnellisen elämän. Koen itseni aidosti onnelliseksi, ja voin erittäin hyvin. Tiedän mistä muutkin voivat saada sen miljoonan, ja muutenkin yhtä hyvän elämän kuin minulla. Olisko oikein olla kertomatta siitä muille? Jos joku muukin haluaa saada samat lahjat. En voi koskaan tietää, kuka haluaa ja kuka ei.
Koen uskon tällaiseksi lahjaksi.