Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen kauheat vessaäänet

Vierailija
30.08.2024 |

Tämä on niitä aloituksia, että saako tätä edes tehdä, mutta teen kuitenkin. En tiedä, mistä muualta kysyä. 

Kyse miehen vessaäänistä (kyllä!), jotka välillä raastaa hermoja. Miehellä siis on suolistosairaus, ja käytännössä jatkuva ripuli. Sairaus on hoidossa, mies hyvässä kunnossa kaikin puolin, ei mitään muita vakavia terveydellisiä ongelmia. Mutta vessassa käydään monta kertaa päivässä, ja äänet aina ihan kauheat. Sellaiset "vesiripuliäänet" x 1000. Vessojen äänieristys kun on mitä on, niin niitä sitten kuunnellaan monta kertaa päivässä... Vatsakipuja ei juuri ole, eikä mitään kiirettä vessaan, mutta kakka tulee aina ulos vetisenä. 😕

Saako tämä edes ärsyttää? Tiedostan kyllä, että mies kärsii vaivasta eniten, mutta äänistä hän ei joko välitä, tai sitten ei tajua koko asiaa. Miten asian voisi ottaa puheeksi, kun en halua loukata? Voiko tuolle edes mitään? Olen jopa ajatellut ehdottaa äänieristettyä vessaa. 😬 Ollaan oltu yhdessä viitisen vuotta, ja homma jatkunut alusta asti. Ajattelin ensin, että niihin tottuu, mutta ei, ne ärsyttää koko ajan vaan enemmän. 

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
30.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päivä päivältä tuo tulee ärsyttämään vaan enemmän. Tulevaisuudessa ei kannata aloittaa suhdetta henkilön kanssa, jossa on jotain ärsyttävää. Eroa, ansaitset parempaa.

Ei sitä tiedä, mitä ikäviä piirteitä paljastuu jostain uudesta kumppaniehdokkaasta. Oikein pahat asiat paljastuvat tavallisesti liian myöhään, kun asutaan jo yhdessä. Alkoholismi, krooninen pettäminen tai raha-asioiden laiminlyönti. Miten Ap ajattelee käyvän, jos hän itse saa elämässä odottamattoman vamman tai sairauden? Siis puolisoko jättää Ap:n siihen paikkaan, kun tämä ei enää olekaan nätti ja iloinen tms.

Vierailija
22/48 |
30.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ottaa puheeksi, mitä tolle voi tehdä!? Onhan ihmisen käytävä vessassa. Vaikka kyllä ihmettelen vessan äänieristyksiä, yksi lääkärikin kirjoitti, että ihmisillä olisi vähemmän mahakipuja, kun vessassa olisi parempi eristys ja yksityisyys ja siellä pitäisi käydä rauhassa ja ilman kiirettä.

Olen ajatellut samaa, kun olen yritänyt hillitä ääniä veskissä kerrostalossa. Pidän silti pahempana sitä, kun monissa taloissa ei ole kunnollista äänieristystä makuuhuneessa. Naapurit tietävät hyvin mitä seinän tai katon toisella puolella puuhaillaan. Se voi olla myös häiritsevää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
30.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eksälläni oli suolistosairaus, mutta jännä juttu: juuri suolistosairaudesta johtuvat jatkuvat kovaääniset vessaäänet eivät ärsytä minua, mutta tervesuolistoisen maltillisemmat vessaäänet saattavat ärsyttääkin. Tässä ehkä se, että tiedän ettei suolistosairas voi asialle mitään, mutta tervesuolistoinen mies taas usein ei vaan välitä yrittää peittää edes niitä vessaääniä, jotka VOISI peittää. Esim. istumalla niin, ettei kuulu mitään plumpsahtelua, jne. 

Vierailija
24/48 |
30.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla IBS (olen nainen) ja vessa talossa keskellä oleskelutiloja. Käsken miehen mennä toiseen huoneeseen tai kuunnella jotain kuulokkeista, kun tuntuu siltä, että nyt tulee äänen kanssa. Mies väittää ettei asia haittaisi, mutta kyllä se on itselle äärimmäisen noloa ja en todellakaan halua, että kuuntelee oven takana. Mielestäni voisit mennä siksi aikaa tekemään jotain tai laittaa jotain äänekästä taustalle, jos sinua asia häiritsee. Ei mies sille voi MITÄÄN. 

Vierailija
25/48 |
30.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän miestäsi. Itsellä on ärtynyt suoli ja tämäkin aamu alkoi vetisellä ripulilla vaikka en ole edes ehtinyt vielä syödä tai juoda mitään. Tuolle suolentoiminnalle ei voi mitään. On tarpeeksi ahdistavaa kun "packa lentää" joka helkkarin päivä vaikka tekisi mitä. Siihen ei todellakaan tarvita ulkopuolisten päivittelyjä tai suivaantumisia. 

Miehesi ei luultavasti koe mitään ihmeparantumista jos jatkunut noin pitkään ja muuten kunnossa joten ehkä sinun pitäisi miettiä kannattaako jatkaa. Suolistovaivojen kanssa tappelu päivittäin on todella uuvuttavaa ja vaatii puolison joka oikeasti tajuaa missä mennään. 

Kai miehen kohdalla on kuitenkin selvitetty tarkasti, ettei ole keliakia tai joku tietty ruoka-allergia? Tiedän perheen, jossa yhdellä oli vaivoja vuosikausia ennen kuin selvisi keliakia.

Vierailija
26/48 |
30.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa,kertakaikkiaan se on ihanaa kuinka aidosti kansalaiset keskustelevat näinkin mukavasta aiheesta, ihanaa ihanaa. Noooo, kaikki aikanaan. 

Vierailija
27/48 |
30.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päivä päivältä tuo tulee ärsyttämään vaan enemmän. Tulevaisuudessa ei kannata aloittaa suhdetta henkilön kanssa, jossa on jotain ärsyttävää. Eroa, ansaitset parempaa.

Varoituksen sana. Tilalle voi tulla jotain pahempaa. Sellaista, mitä Ap ei osaa kuvitellakaan nyt. Jos aloitus ei siis ollut provo.

Vierailija
28/48 |
30.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä, ota ero jos noi ärsyttää toisen paskalla käynti. Toinen vaihtoehto, vie roskat sillä aikana, mene eri huoneeseen, tai käytä korvatulppia.

Kaikki tehty jo. Paitsi korvatulppien tilalla omat sormet.

Sano että laittaa lähtiessään radion päälle ...🤣

Vierailija
29/48 |
30.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eksälläni oli suolistosairaus, mutta jännä juttu: juuri suolistosairaudesta johtuvat jatkuvat kovaääniset vessaäänet eivät ärsytä minua, mutta tervesuolistoisen maltillisemmat vessaäänet saattavat ärsyttääkin. Tässä ehkä se, että tiedän ettei suolistosairas voi asialle mitään, mutta tervesuolistoinen mies taas usein ei vaan välitä yrittää peittää edes niitä vessaääniä, jotka VOISI peittää. Esim. istumalla niin, ettei kuulu mitään plumpsahtelua, jne. 

Jos pyttyyn laittaa ensin riittävästi vessapaperia, niin plumpsahdukset ja lorinat eivät kuulu. Mutta onko järkevää käyttää vessapaperia tuollaiseen, se on kysymys erikseen.

Vierailija
30/48 |
30.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla IBS (olen nainen) ja vessa talossa keskellä oleskelutiloja. Käsken miehen mennä toiseen huoneeseen tai kuunnella jotain kuulokkeista, kun tuntuu siltä, että nyt tulee äänen kanssa. Mies väittää ettei asia haittaisi, mutta kyllä se on itselle äärimmäisen noloa ja en todellakaan halua, että kuuntelee oven takana. Mielestäni voisit mennä siksi aikaa tekemään jotain tai laittaa jotain äänekästä taustalle, jos sinua asia häiritsee. Ei mies sille voi MITÄÄN. 

"Kuuntelee oven takana", tulee mielikuva, että on korva kiinni ovessa. Ajatus kanmattaa suunnata muuhun.

Vierailija
31/48 |
30.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on lopun alkua. Minua ärsytti exän paskan plumpsahdusäänet. Lopulta alkoi ärsyttämään ja ällöttämään koko mies.

Vierailija
32/48 |
30.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos pyttyyn laittaa ensin riittävästi vessapaperia, niin plumpsahdukset ja lorinat eivät kuulu. Mutta onko järkevää käyttää vessapaperia tuollaiseen, se on kysymys erikseen.

Voi myös istua vessanpöntön etualalla. Näin itse teen. Ja teen näin siis myös, jos olen yksin kotona, koska sekin on inhottavaa, jos vessanpöntöstä roiskuu vettä.

Vierailija
33/48 |
30.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän miestäsi. Itsellä on ärtynyt suoli ja tämäkin aamu alkoi vetisellä ripulilla vaikka en ole edes ehtinyt vielä syödä tai juoda mitään. Tuolle suolentoiminnalle ei voi mitään. On tarpeeksi ahdistavaa kun "packa lentää" joka helkkarin päivä vaikka tekisi mitä. Siihen ei todellakaan tarvita ulkopuolisten päivittelyjä tai suivaantumisia. 

Miehesi ei luultavasti koe mitään ihmeparantumista jos jatkunut noin pitkään ja muuten kunnossa joten ehkä sinun pitäisi miettiä kannattaako jatkaa. Suolistovaivojen kanssa tappelu päivittäin on todella uuvuttavaa ja vaatii puolison joka oikeasti tajuaa missä mennään. 

Kai miehen kohdalla on kuitenkin selvitetty tarkasti, ettei ole keliakia tai joku tietty ruoka-allergia? Tiedän perheen, jossa yhdellä oli vaivoja vuosikausia ennen kuin selvisi keliakia.

On selvitetty, tai ainakin sanoo niin. Tietääkseni juuri siuolistosairauksille on aika tyypillistä, että syytä ei aina löydy, vaikka oireet vaan jatkuvat. Ilmeisesti jonkinlainen nesteiden imeytymishäiriö yhdistettynä IBS:ään kyseessä.

Ap

Vierailija
34/48 |
30.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysin empatiakyvyttömän ihmisen tekemä aloitus. 

Vierailija
35/48 |
30.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista, etenkin asiallisista. Ja tiedoksi: tiedän kyllä, että tällainen asia "ei saisi" vaivata, mutta niin vaan tekee. Itse sairaus ei minua haittaa, ja tunnen myötätuntoa. Suunnitellaan aikataulut ja reitit aina niin, että mies pääsee vessaan jne. 

Jokainen tekee vessassa juuri mitä tekee, ja TIETYSTI siihen on oikeus. Mutta noiden KOVIEN äänien vuoksi minäkin olen siinä tavallaan osallisena, halusin tai en. 

Mutta joo, pitää ruveta kuuntelemaan musiikkia miehen vessakäyntien aikana.😄 Tavallaan nämä vastaukset ovat olleet myös hyviä ja lohdullisia. Tiedän nyt entistä selkeämmin, että ongelma on omien korvieni välissä. Ap

Vierailija
36/48 |
30.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ap vastannut, että miksei se haju ärsytä vielä enemmän kuin äänet? Varsinkin jos mies ravaa koko ajan p-kalla? Silloinhan sinä et juuri ikinä pääse hajuttomaan vessaan? Siivoaako edes roiskeensa?

Meillä on kolme vessaa ja silti ärsyttää miehen p-äänet alimmassa kerroksessa. Luojan kiitos ei tarvitse käyttää samaa vessaa. Matkoilla mies myös kohteliaasti saattaa käydä hotellin aulan vessassa eikä huoneen.

Vierailija
37/48 |
30.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luojan kiitos että olen sinkku, niin saa ripuloida rauhassa. 😂🙄

Vierailija
38/48 |
30.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et ap vastannut, että miksei se haju ärsytä vielä enemmän kuin äänet? Varsinkin jos mies ravaa koko ajan p-kalla? Silloinhan sinä et juuri ikinä pääse hajuttomaan vessaan? Siivoaako edes roiskeensa?

Meillä on kolme vessaa ja silti ärsyttää miehen p-äänet alimmassa kerroksessa. Luojan kiitos ei tarvitse käyttää samaa vessaa. Matkoilla mies myös kohteliaasti saattaa käydä hotellin aulan vessassa eikä huoneen.

Koska ihme kyllä, miehen p...a ei haise! Oikeasti. Luultavasti sen vuoksi, että se on niin vähän aikaa suolistossa, ja tulee ns. puhtaana, mutta vetisenä ulos. 

Meillä on myös kaksi vessaa, ja toivoisin, että käyttäisi sitä yläkerran vessaa kun ollaan yhdessä, mutta ei... Itse on niin sinut asian kanssa, mikä on tietysti hyvä. Mutta... sitten on se minun puoleni.

Ap

Vierailija
39/48 |
30.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän miestäsi. MInulla on  ibs ja koska tämä on yksikerroksinen talo,teini kavereineen ja mieheni pääsevät "nauttimaan" vessareissuni sulosoinnuista.  Mutta minkäs teet,en voi pidätellä enkä viitsi kakkia pihallekaan.

Vierailija
40/48 |
30.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö aikuinen mies muka voi oppia pidättämään ja käymään vaikka pari kertaa päivässä? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän viisi