Miehen kauheat vessaäänet
Tämä on niitä aloituksia, että saako tätä edes tehdä, mutta teen kuitenkin. En tiedä, mistä muualta kysyä.
Kyse miehen vessaäänistä (kyllä!), jotka välillä raastaa hermoja. Miehellä siis on suolistosairaus, ja käytännössä jatkuva ripuli. Sairaus on hoidossa, mies hyvässä kunnossa kaikin puolin, ei mitään muita vakavia terveydellisiä ongelmia. Mutta vessassa käydään monta kertaa päivässä, ja äänet aina ihan kauheat. Sellaiset "vesiripuliäänet" x 1000. Vessojen äänieristys kun on mitä on, niin niitä sitten kuunnellaan monta kertaa päivässä... Vatsakipuja ei juuri ole, eikä mitään kiirettä vessaan, mutta kakka tulee aina ulos vetisenä. 😕
Saako tämä edes ärsyttää? Tiedostan kyllä, että mies kärsii vaivasta eniten, mutta äänistä hän ei joko välitä, tai sitten ei tajua koko asiaa. Miten asian voisi ottaa puheeksi, kun en halua loukata? Voiko tuolle edes mitään? Olen jopa ajatellut ehdottaa äänieristettyä vessaa. 😬 Ollaan oltu yhdessä viitisen vuotta, ja homma jatkunut alusta asti. Ajattelin ensin, että niihin tottuu, mutta ei, ne ärsyttää koko ajan vaan enemmän.
Kommentit (48)
Suolistosairaana paras olisi oma vessa jossain kellarissa,ok-talossa siis.
Kerrostalossa jossa paperiseinät ei ikävä kyllä voi välttää naapureita kuulemasta.
Itse kärsin IBS:stä eli ärtyvästä paksusuolesta, ja tuo on arkeani, että ripuli lentää usemman kerran päivässä. Ja siis tämä on minun vatsalleni se paras tila, johon pääsen tarkalla ruokavaliolla, että täytyy ripuloida vain 2-3 kertaa päivässä, eikä 20-30 kertaa...
Asian puheeksi ottaminen on mielestäni täysin turhaa, koska johtuu tosiaan suolistosairaudesta. Ei hän sille mitään voi, eikä todennäköisesti ole mitään ruokavaliota tms. jolla vatsa toimisi täysin normaalisti, ilman epäesteettisiä vessaääniä. Ainoa millä asiaa voi helpottaa on, että ostakaa isompi asunto jossa on vaikka 2 vessaa, ja käske miestä menemään kakkoselle sinne sinusta kauimpaan, esim. yläkerran vessaan jos itse oleskelet alakerrassa.
Onneksi mulla ei puoliso tästä ärsyynny, olisi se ahdistavaa jos tietäisi että toista sairauteni ärsyttää jopa hyvässä tilassa, jossa ei tule vesiripaskaa housuun eikä tarvitse kaupungilla käydä sen mukaan että jatkuvasti on vessa vieressä jos yllättää vatsankouristus. Meillä asiasta lähinnä vitsaillaan, molemmat. Ainoa harmi oikeastaan IBS:stäni on nykyään se, että missään vedettömissä mökkioloissa tai telttaillen ei voi olla, koska takapuoli on pakko päästä pesemään juoksevalla vedellä kakkaamisen jälkeen, sen verran sottaista se räjähdysripulointi on.
Voi ei. Olen itse ahdistunut monta kertaa julkivessassa tai työpaikan vessassa kun tiedän miltä kuulostaa kun käyn vessassa.
Onkohan mahdollisuutta vessaan paremmat äänieristeet, tai toinen vessa talon toiseen päähän? Siitä olen monen kanssa samaa mieltä että vessoissa pitäisi olla paremmat äänieristeet, vessassa kävijän ja muiden kannalta.
Joskus olen häpeästä punaisena tullut 20 minuutin vessaistunnolta kun tiedän että se on kuulunut kaikille työkavereille. Se on todella ahdistavaa, mutta pidättääkään en pysty.
Laita vaikka musiikkia soimaan ja keskity siihen, äläkä vessaääniin. Kenenkään ei pitäisi joutua, varsinkaan omassa kodissaan, tuntemaan häpeää vessaäänistä, hajuista tms. Suolistosairas ei sairaudelleen mitään voi, varmaan itsekin mieluummin olisi sellainen että tulisi kiinteä helposti pyyhittävä pökäle kerran päivässä, mutta kun sitä ei pysty ihminen sairauksiaan valitsemaan. Jos nyt et millään kestä, niin kai sun täytyy vaan etsiä uusi mies, jolla ei ole suolistosairautta, ja toivoa kovasti ettei sellaista koskaan hänelle puhkeakaan.
Vierailija kirjoitti:
Itse kärsin IBS:stä eli ärtyvästä paksusuolesta, ja tuo on arkeani, että ripuli lentää usemman kerran päivässä. Ja siis tämä on minun vatsalleni se paras tila, johon pääsen tarkalla ruokavaliolla, että täytyy ripuloida vain 2-3 kertaa päivässä, eikä 20-30 kertaa...
Asian puheeksi ottaminen on mielestäni täysin turhaa, koska johtuu tosiaan suolistosairaudesta. Ei hän sille mitään voi, eikä todennäköisesti ole mitään ruokavaliota tms. jolla vatsa toimisi täysin normaalisti, ilman epäesteettisiä vessaääniä. Ainoa millä asiaa voi helpottaa on, että ostakaa isompi asunto jossa on vaikka 2 vessaa, ja käske miestä menemään kakkoselle sinne sinusta kauimpaan, esim. yläkerran vessaan jos itse oleskelet alakerrassa.
Onneksi mulla ei puoliso tästä ärsyynny, olisi se ahdistavaa jos tietäisi että toista sairauteni ärsyttää jopa hyvässä tilassa, jossa ei tule vesiripaskaa housuun eikä tarvitse kaupungilla käyd
Alleviivaan tän räjähdysripulin ja pesun sen jälkeen. Lisäksi joskus vessassa käynti kestää, koska kun luulee että huhheijaa tämä oli tässä, pesu ja pyyhintä ja sen jälkeen mahaa taas kouristaa.
Ap, voithan hyvin pyytää miestä käymään yläkerrassa wc:ssä? Jonkun äänieristyksen ehdottelu olisi loukkaavampaa.
Älä vaan sano tuosta miehellesi, se loukkaantuisi. Ei kuitenkaan ole mikään tahallinen teko, vaan sairaus jolle ei voi mitään ja varmasti kärsii siitä. Ota kuulokkeet päähän ja kuuntele musiikkia niin sullekin helpompi.