Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nuoremmat sukupolvet ei jaksa töissä, kuitenkin haluavat suuret eläkkeet

Vierailija
29.08.2024 |

Nuoremmat ei halua olla vkl töissä, koska on menoja. Ei jakseta tehdä töitä kun ahdistaa. Ei tehdä lapsia kun oma vapaus on tärkeää ja puolisokon haitaksi vapaudelle. Ei haluta vakiintua. Jotkut opiskelevat yli kolemkymppisiksi, toiset haluavat somettaa tai tehdä jotain kivaa työtä, vaikkei se elätä.Mutta eläkettä he tulevaisuudessa haluavat ja mahdollisemman paljon.

Kommentit (197)

Vierailija
121/197 |
30.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, nuoriso on kyllä kuutamolla elämänsä kanssa.

Ja te vanhukset olette kyllä kuutamolla nyky-yhteiskunnasta.

Vanhusten selkänahasta revitty hyvinvointi on nuorisolle oikein hyvin kelvannut. Nuoriso on täysin kuutamolla Suomen lähihistoriasta.

Ai siis tarkoitat pas*ottua päiväkotia, p*skottua koululaitosta, syntisen kallista terveydenhuoltoa jonne työikäiset ei pääse ym?

Muista äänestää seuraavissa vaaleissa.

Äänestän joka vaaleissa, mutta ei sillä ole mitään väliä. Lopputulos on aina sama: mitä nuorempi on, sitä huonommassa maailmassa saa elää.

Vierailija
122/197 |
30.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli Suomessa on räjähtämässä käsiin se, että suuret ikäluokat vanhentuvat ja sairastavat ja vaativat lisää yhteiskunnan rahaa hoitoonsa. Ja tämä on tiedetty jo ainakin 30 vuotta, että tulee tapahtumaan ja edelliset Sipilä, Katainen ja Jyrkiboi hallitukset eivät osanneet ratkaista ongelmaa ja nyt tää koko homma on laiskan nuorison syytä? 

Asia harvinaisen selvä. 

Suuret  ikäluokat on nyt jo vanhentuneet, ikää semmoiset 75+. Kaiken lisäksi suurin elossaoleva ikäluokka on 1983 syntyneet, sodanjälkeisiä sukupolvia on viime vuodet vainonnut kuolema, eivät he enää vaadi rahaa hoitoonsa. Toisin on nuoret perheet, heille pitäisi saada kunnalliset kodinhoitajat, jotta jäisi parisuhdeaikaa ja omaa aikaa ja aikaa elää elämäänsä.

Ongelma on muuten helppo ratkaista: vanhukset asumaan nuorten perheiden kanssa samaan kotiin. Siinä saa apua vanhus ja tuo

Muuten hyvä ratkaisu, mutta tuo edellyttäisi sitä että työikäinen tekee työt, vanhus hoitaa kodin ja lapset. Ja siihen ei nykyvanhukset kykene.

Heidän isovanhempansa kyllä pystyivät tuohon kuokittuaan ensin pellolla sen 50-60v. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/197 |
30.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukaan ei halua töihin, eikä varsinkaan nykyisen kaltaiseen työelämään. Se syö sielun.

Nykyisin tehdään 2-3 ihmisen työt yhden ihmisen palkalla. Monet ei ehdi pitää taukoja vaan eväsleivät ja kahvit ryystetään töitä tehden. Töissä menee jatkuvasti yliajalle. Ei nykyeläkeläisetkään jaksaisi nykytyöelämää.

Näin olen tehnyt minäkin 2-4 ihmisen työt viimeiset 17v, nyt vihdoin eläkkeellä.

Mitä uutta? Ei se minun vikani ole??

Vierailija
124/197 |
30.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kukaan ei halua töihin, eikä varsinkaan nykyisen kaltaiseen työelämään. Se syö sielun.

Nykyisin tehdään 2-3 ihmisen työt yhden ihmisen palkalla. Monet ei ehdi pitää taukoja vaan eväsleivät ja kahvit ryystetään töitä tehden. Töissä menee jatkuvasti yliajalle. Ei nykyeläkeläisetkään jaksaisi nykytyöelämää.

Näin olen tehnyt minäkin 2-4 ihmisen työt viimeiset 17v, nyt vihdoin eläkkeellä.

No hittoako sitten ihmettelet miksei porukka halua töihin? Siihen kysymykseen tuossa vastattiin.

Vierailija
125/197 |
30.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä tämä on hyvin yksilökohtaista

Vierailija
126/197 |
30.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No hittoako sitten ihmettelet miksei porukka halua töihin? Siihen kysymykseen tuossa vastattiin.

Valitettavasti työt pitää silti tehdä.

Ilman sitä ei ole ruokaa, kotia eikä sitä eläkettäkään!

Vierailija
127/197 |
30.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

siksi tukia leikataan niin rupee haluamaan kun toinen vaihtoehto on köyhyys.en ymmärrä miksi ennen on ollu vaihtoehto et makaa muitten rahoilla koko elämä.

Vierailija
128/197 |
30.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

kyllä on! kela hoitaa rahoituksen vaikka nytkin olen sohvalla.

Vierailija
129/197 |
30.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli Suomessa on räjähtämässä käsiin se, että suuret ikäluokat vanhentuvat ja sairastavat ja vaativat lisää yhteiskunnan rahaa hoitoonsa. Ja tämä on tiedetty jo ainakin 30 vuotta, että tulee tapahtumaan ja edelliset Sipilä, Katainen ja Jyrkiboi hallitukset eivät osanneet ratkaista ongelmaa ja nyt tää koko homma on laiskan nuorison syytä? 

Asia harvinaisen selvä. 

Suuret  ikäluokat on nyt jo vanhentuneet, ikää semmoiset 75+. Kaiken lisäksi suurin elossaoleva ikäluokka on 1983 syntyneet, sodanjälkeisiä sukupolvia on viime vuodet vainonnut kuolema, eivät he enää vaadi rahaa hoitoonsa. Toisin on nuoret perheet, heille pitäisi saada kunnalliset kodinhoitajat, jotta jäisi parisuhdeaikaa ja omaa aikaa ja aikaa elää elämäänsä.

Ongelma on muuten helppo ratkaista: vanhukset asumaan nuorten perheiden kanssa samaan kotiin. Siinä saa apua vanhus ja tuo

Mä en halua kotiini ihmistä, joka myrkyttää ilmapiirin jatkuvalla negatiivisuudella, haluaa krääsää kaikki nurkat täyteen ja on aina liian kiireinen jos jotain etäisestikin avun tarvitsemista olisi näköpiirissä. Paitsi häntä tietysti pitää auttaa heti ja viipymättä vaikka mikä olisi tilanne.

Mun lasten ei tarvitse kuulostella millä tuulella satun olemaan ja varoa jokaista sanaa, askelta ja vahinkoa rangaistuksen pelossa eikä kuunnella jatkuvaa nälvimistä, enkä halua tätä muuttaa.

Jos meidän lasten isovanhemmista yksikään muuttaisi meille tarkoittaisi se sitä että hän yhtäkkiä omistaakin koko paikan (vaikkei euroakaan mistään maksa) ja me olisimme pelkkää palvelusväkeä. Kiitos mutta ei kiitos.

Vierailija
130/197 |
30.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tällä hetkellä töitä tekemällä on alelaarin ruokaa, vuokraluukku ja ei eläkettä ikinä tulossa. Ei juurikaan parempi diili.

Vierailija
131/197 |
30.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ainakin oma jälkipolvi on sillä asenteella aloittanut työelämässä, että se oma tulevaisuuden eläke pitää kerätä ihan itse säästöön. Uskon myös, että tämän päivän parikymppiset parin vuosikymmenen jälkeen valtaan päästyään räjäyttävät koko nykyisen eläkesysteemin. Hienoa, jos sen tekevät. Oman sukupolveni päättäjät on olleet munattomia tekemään mitään tälle, vaikka väestöjakauman epäsuhta on ollut tiedossa jo pitkään. Kun vielä ikäluokat pienenee koko ajan, niin ei tämä epäsuhta katoa nykyisen datan mukaan ainakaan seuraavaan 80-vuoteen.

Vierailija
132/197 |
30.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Nyt vihdoin eläkkeellä" 

Eli tiedät itsekin miten hirveää nykytyöelämä ja on ja ymmärrät miksi sieltä halutaan pois.

Sitten ymmärrät myös miten lohduttomalta nykynuorista näyttää kun tuota samaa alati huononevaa työelämää pitää sietää vielä iästä riippuen pahimmillaan yli 50v (jonka aikana eläkeikä karkaa koko ajan kauemmas)

Mun eläkeikä oli alunperin työelämään tullessani 15v sitten alle 65. Olisiko ollut 63 ja rapiat. Nyt se onkin melkein 69. Mitäpä veikkaat että sille tapahtuu seuraavan 40v aikana? Laskeeko?

Vierailija
133/197 |
30.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuoret maksavat eläkemaksuja, vaikka eivät tule pääsemään eläkkeelle.

Vierailija
134/197 |
30.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ainakin oma jälkipolvi on sillä asenteella aloittanut työelämässä, että se oma tulevaisuuden eläke pitää kerätä ihan itse säästöön. Uskon myös, että tämän päivän parikymppiset parin vuosikymmenen jälkeen valtaan päästyään räjäyttävät koko nykyisen eläkesysteemin. Hienoa, jos sen tekevät. Oman sukupolveni päättäjät on olleet munattomia tekemään mitään tälle, vaikka väestöjakauman epäsuhta on ollut tiedossa jo pitkään. Kun vielä ikäluokat pienenee koko ajan, niin ei tämä epäsuhta katoa nykyisen datan mukaan ainakaan seuraavaan 80-vuoteen.

Samoin. Ja olenkin sanonut että kannattaa, jos haluavat myös nauttia elämästä. Nuoremmat tosiaan varmasti purkavat koko eläkesysteemin. Ehkä he saavat siitä reilumman kaikille.

Veikkaan myös että aika mojovia muutoksia on tulossa muutenkin. Nyky 20-30v on eläneet lamakautta koko aikuisikänsä ja ison osan nuoruuttaan. Kriisiä kriisin perään ilman pientäkään hengähdystaukoa tai positiivista näkymää. Ei heitä kiinnosta jatkaa maailmassa joka on koko ajan epävarma ja yksikin kriisi suistaa kaiken raiteiltaan.

Vierailija
135/197 |
30.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä ketjussa on ollut hoitoalasta. Se nyt on ollut pitkään selvä, ettei sitä suomalaiset nuoret halua tehdä työkseen. Eikös ne tuo hoitajia Filippiineiltä ja vaikka mistä, kun ei suomalaisia uusia tule alalle sitä mukaa kuin entisiä jää eläkkeelle. Palkkaus ja stressaava työ, siinä ne pääsyyt. Eikä ihmiset enää ole niin empaattisia kuin ennen. Some ja itsensä esittely on tärkeämpää kuin toisten auttaminen. 

Et todennäköisesti ole itse alalla?

Toi loppu kanveesisi 😏

Kerrohan nyt meille muille, kuinka autat muita? Kuinka olet parempi ihminen, kuin muut?

Vierailija
136/197 |
30.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään tehdään kolmen ihmiset työt kolmikertaisella tuottavuudella ja siitä maksetaan huonompi palkka josta otetaan moninkertainen määrä veroja. Sen päälle nykyiset eläkeläiset tekivät vain yhden euron eläkkeen verran työtä mutta sai kolmen euron eläkkeen.

Vierailija
137/197 |
30.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asia harvinaisen selvä. 

Ongelma on muuten helppo ratkaista: vanhukset asumaan nuorten perheiden

Ehei, tuossahan perheeseen tulee yhden palkka ja ainakin yhden eläke, lapset ja vanhukset voidaan hoitaa kotona ja menot pienenevät. Eikö täälläkin kilvan itketä, kun eläkkeet on hurjan suuria, tuossa systeemissä kaikki voittavat, kun se mummon 3800 euron eläke rapsahtaa käyttöön.

Vierailija
138/197 |
30.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuoret maksavat eläkemaksuja, vaikka eivät tule pääsemään eläkkeelle.

Toisaalta nykynuorten eläkekertymä alkaa jo 18 vuotiaana. Toisin kuin ennen oli alle 21 vuotiaana tehdystä työstä,  sait vain ilon maksaa veroja tekemästäsi työstä. 

Vierailija
139/197 |
30.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asia harvinaisen selvä. 

No jos ei se työnteko nuoria innosta, niin mistä he luulevat sitä rahaa tämän yhteiskunnan ylläpitoon sitten tulevan? Ei kiinnosta opiskelu eikä työt vaan pummilla eläminen. Asia onkin harvinaisen selvä sillä ei tämä yhteiskunta pyöri siivelläeläjien avulla ja sekös teitä nyt sitten harmittaa kun pitäisi itsekkin uurastaa asioiden eteen. Mutta kun ei pysty eikä jaksa ja eläkkeelle pitää päästä siksi jo parikymppisenä. Ja sitten valitetaan kun ei kohta enää mitään julkisia palveluja ole. Opitte nyt sitten että ilmaisia lounaita ei ole. Että hallitusten vikanahan se teidän työhaluttomuus tietenkin on.

Vierailija
140/197 |
30.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan siinä tottakin. Hoitotyö, tai pikemminkin hoitoala, jolla olen ollut noin 25 vuotta. Minun ikäiset on tehneet pitkiä uria. Velvollisuus elättää itsensä ja lapsensa ja itse ainakin tunnistan ylitunnollisiutta. Hoidan asiakkaat hyvin vaikka menisi omalle ajalle, kenenkään vaippaa en jätä vaihtamatta, en lääkkeitä antamatta enkä jätä ihmistä syömättä, vaikka se välillä vaatii houkuttelua. Juuri juttelin yhden nuoren kollegan kanssa aiheesta, kun hän vaan sanoi, että ei se x syönyt, mutta se on se itsemääräämisoikeus. Joo joo, mutta tunnin päästä x on kiukkuinen ja nälkäinen. Hän käyttäytyy sen mukaisesti. Parempi olisi käyttää aikaa houkutteluun, että ihmiset voisivat paremmin ja sitten iltakin sujuisi hyvin eikä kiukutellen. itsemääräämisoikeus on, mutta ei nämä asiakkaat aina ymmärrä omaa etuaan.

Tavallaan nämä on sukupolvieroja, nuorempi polvi on ketterää ja kaikki pitää hoitaa niin nopeasti. Me vanhemmat olla

25 vuotta ei ole mikään pitkä ura, varsin lyhyt eikä todellakaan mainitsemisen arvoinen, jos pidät itseäsi jo vanhempana polvena. Itsellä on saman verran takana yksityisessä vientivetoisessa yritysmaailmassa ja vielä olisi 20 vuotta edessä työuraa eläkkeelle. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän seitsemän