Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuudennen luokan opettaja nosti oppilaan tukasta ilmaan.

Vierailija
29.08.2024 |

Näin 80-luvulla. Ja oli ihan normaalia toimintaa. 

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, siellä maalla varmaan. Ei ollut täällä. Täällä ei käyty käsiksi lapseen.

Vierailija
22/47 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tukistan vielkin kertoja pihapiirissä kun kirkuvat ja perseilevät. Itkua vääntävät mutta ainakin vähän aikaa on hiljempaa 😁😁

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, siellä maalla varmaan. Ei ollut täällä. Täällä ei käyty käsiksi lapseen.

Ihan samaa tapahtui kaupungeissakin. Ei siitä turhia välitetty.

24/47 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ysärillä mun ekaluokan miespuolinen luokanopettaja riuhtaisi minua kaulasta ja ärähti minulle korvaan kun kuulemma olin hänen mielestään liian hidas liikkeissäni. Hän oli siis ekaa kertaa urallaan opettamassa ekaluokkalaisia kun hänellä oli ollut vain isompia oppilaita, niin ei ehkä tajunnut sitä, että 6-7-vuotiailta ei voi edellyttää samaa kuin 10-13-vuotiailta.

Vierailija
25/47 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hemmetin hyvä ja taatusti ansiosta.

Vierailija
26/47 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miesopettaja veti takahuoneessa nyrkillä kunnolla turpaan yhtä oppilasta. Ja ihan oikein teki, kun tämä oppilas oli tehnyt niin pahasti toiselle oppilaalle. 

Vierailija
27/47 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei silloin ollut niin tarkkaa. Lähinnä pahoinpideltyä muisteltiin kovana jätkänä. Ei tullut mieleenkään kertoa vanhemmille. Vanhemmat olisivat varmaan sanoneet että ihan oikein opettaja teki, lopeta ininä. 

Vierailija
28/47 |
30.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meilla Erkki veti korvasta pihalle eikä kukaan moittinu.

Erkillä oli ihan omat tapansa, hänellä oli myös puukengät, joilla oli vissiin kiva potkia. Itse olin kiltti pikkutyttö, vältyin itse noilta kokemuksilta, mutta silminnäkijänä olin useasti.

Vierailija
29/47 |
30.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

90-luvun lopulla tätä vielä oli.

Vierailija
30/47 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä nosti skinheadin tukasta ilmaan 90-luvun alussa.

Meilläkin. Veteli vasemmalla alakoukulla mahaan ja kyseli että oletko vieläkin oikealla? Vai siirtyikö jo vasemmalle.

Sitten laittoi häpeämään nurkkaan kuuntelemaan rautavaaran päivänsäde ja menninkäinen kappaletta. Ysärin aikana kaljupäät alkoi yleistyä ja taistolaiset opettajat pisti heitä ruotuun oikein huolella. Tiesivät että sivareita näistä tulee jos ei pistetä ruotuun ajoissa.

Samaa väkeä mitä omilla vanhemmilla oli ollut opettajina. Tekivät viimeisen hyvän työn yhteiskunnalle.

Vierailija
31/47 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se mikä oli ennen normaali ei tarkoita että se on nykysin

Röökiä mainostettiin joskus aikoinaan teeveessä terveellisenä tuotteena mitä kannattaa ostaa ja vetää, oliko se?

Nykyään tiedetään jo myös, että lihan syöminen lisää syöpää ja se on yhtä vaarallista kuin tupakointi. Vähän ajan päästä kummastellaan, miten tv:ssa sai mainostaa lihatuotteita aikana kun jo tiedettiin lihan syönnin olevan hengenvaarallista Atria HK jne on kohta oikeudessa kuin tupakkatuottajat aikoinaan. 

Vierailija
32/47 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Röökiä mainostettiin joskus aikoinaan teeveessä terveellisenä tuotteena mitä kannattaa ostaa ja vetää, oliko se?

Nykyään tiedetään jo myös, että lihan syöminen lisää syöpää ja se on yhtä vaarallista kuin tupakointi. Vähän ajan päästä kummastellaan, miten tv:ssa sai mainostaa lihatuotteita aikana kun jo tiedettiin lihan syönnin olevan hengenvaarallista Atria HK jne on kohta oikeudessa kuin tupakkatuottajat aikoinaan. 

Vegaani inisee. 

Vierailija
33/47 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin 6. luokalla 1986 -87 eikä tuollaista tapahtunut, eikä millään muullakaan luokalla, joten ei se mitään normipäivää tuollainen ollut.

Riippui opettajasta. Jotkut mäiski oppilaita kunnolla. Ja kyseisestä tukasta nostelijasta tuli vielä rehtori myöhemmin. 

ap

Nehän nosti raiveleista tai kaulasta, jos tukka oli liian lyhyt. Hampaat irvessä kahvinhajuisena tai vanhan ukon hajuisena. Ullakkohuoneen tai kellarin tuoksuisena. Silmät punoittavina ja hampaat kellertävinä naama täristen jotain pyhää kristillistä vihaa he tuijottivat silmiin ja sieluun.

Heille ei sanottu vastaan.

Vierailija
34/47 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin 6. luokalla 1986 -87 eikä tuollaista tapahtunut, eikä millään muullakaan luokalla, joten ei se mitään normipäivää tuollainen ollut.

Olen samoina vuosina todistanunt luunappia, nipistystä ja tukistusta sekä kovaa huutamista, niin että lapsi itki.

Opettajat olivat niitä samoja jotka olivat sotien jälkeen vanhempien opettajina olleet ja menivät samana vuonna eläkkeelle.

Vanhoja jarruja siis. Hyvin kovaotteisia punakoneiston rattaita.

Vahoilla ihmisillä tuntuisi itsetunto olevan aika herkässä. Loukkaantuvat pienistä.

Esimerkiksi työelämässä ottavat itseensä, jos heille ei sano huomenta aamulla tai yleisesti tervehdi. Tästä alkaa ns. sota. Aika pikkumaisia ja koodattu tietynlaisiksi ilman vapaata ajattelua, että muut ei välttämättä elä samoissa rajoissa ja rajoitettuina kuin he. Sama pätee jos toteaa että sukupuolia on useita, niin heti alkaa sota ja maailma vituillaan.

Ei oikein nähdä että maailma on myös muiden kuin heidän ja on olemassa erilaisia tapoja ilman että pitää alkaa lyömään, jos muut ei ole niin robotteja ja tapojensa orjia kuten he ovat.

Kenties vanhempana aivot surkastuu sellaisiksi ja itsekin on sitten samalainen kääpä luonnostaan. Eivät he välttämättä voi itselleen mitään.

Vierailija
35/47 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vegaani inisee. 

Vassari hiljaa nyt. Tai Herra hitleri suuttuu

Vierailija
36/47 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin kouluissa oli vielä kuri.

Nykyajan kakarat hyppii silmille, kun opettajat ei voi mitään.

Vierailija
37/47 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Silloin kouluissa oli vielä kuri.

Nykyajan kakarat hyppii silmille, kun opettajat ei voi mitään.

Nykyajan lapset on älykkäämpiä ja voimakkaampia. Ei niille mahda mitään.

Ennen oli vässyköitä ja pelkureita heikkoa kauraa. Nykyist on vaikeampi niittää.

Vierailija
38/47 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lapsen luokan kiusaajalle olisi pitänyt tehdä samoin.

Vierailija
39/47 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei fyysistä niin henkistä. Koulumme opettaja nöyryytti luokan edessä tyttöä joka ei osannut kelloa. Kyseli viisarien asentoja  ja naureskeli kun tyttöä itketti. "Mitä etkö tosiaan tunne vielä kelloa? 2.lk.

Vierailija
40/47 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sitten ihmetellään lasten ja nuorten pahoinvointia kun vanhemmat ihannoi tällaisia asioita.

Tukasta ilmaan, päätä naulakkoon,  lyömistä.  Kyllä itsekin muistan kun rehtori nosti erään pojan korvasta ilmaan. Korvantausta repesi. Kyllä siitä puhuttiin mutta kukaan ei tehnyt mitään.  Eräs opettaja vei erään tytön käytävlle ja löi, oltiin 14-vuotiaita.  Sama opettaja hipelöi tyttöjä eikä kukaan uskaltanut kertoa asiasta eteenpäin.

Aivan varmasti kasvaa "kilttiä ja kunnosllista" nuorisoa kun annataan esimerkkiä väkivallasta ja miten sillä yritetään ratkaista asioita.  Miksi muuten aikuiset eivät käy toistensa kimppuun esim. työpaikoilla? Onhan sielläkin monella paljonkin hampaankolossa toisia kohtaan.  Ja pomoa! Ei uskalleta tietenkään, oman kokoisiaan pelätään  mutta lasten kimppuun uskalletaan käydä ja purkaa turhaumiaan.

Tiedättekö miksi tuollaisia ennen sanottiin? Raukoiksi.