Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onkos täällä oikeita kartanonrouvia?

Vierailija
29.08.2024 |

Mieheni sanoo, että olen synnynnäinen kartanonrouva, millaisia he sitten oikeasti ovat?

Meillä on vain hyvin vanha maatila ja iso, yli satavuotias talo, ei kartanoa. Tila on kyllä ollut samalla suvulla 400 vuotta (ihan tavallista täällä Uudellamaalla).

Kommentit (102)

Vierailija
101/102 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä on siis vain kaksi kartanonrouvaa tai alle viisi korkeintaan, jos oletamme, että kaikki eivät olleet täällä eilen tai eivät avanneet ketjua. Luulin, että olisi ollut enemmän, koska luin kerran sellaista ketjua, jossa heitä ilmoittautui enemmän.

No, onhan noita tutkimustuloksia tässäkin sen suhteen millaisia kartanonrouvat tänä päivänä ovat. Ahkeria työjuhtia, jotka tarttuvat monenlaisiin töihin ja omassa perhe- ja ystäväpiirissä pysyviä.

Se mistä mieheni mua useimmiten pilkkaa, on tietty kädenliike, "voisitko hoitaa" ja pari muuta vastaavaa pikkujuttua,  mutta eivät muutkaan kartanonrouvat sitä varmaan itse huomaa, kun minäkään en ole huomannut. 

Yksityisyyden arvostaminen on aika monella kartanolla tässä lähellä sillä tolalla, että haluaisin samaa eli haluaisin sähkoisen korkean portin sisääntuloon, josta ei pääse eteenpäin kuin soittamalla

Tässä varmaan myös syy sille, että yksityisyys on arvossaan kartanoilla eli ei noita kettuiluja traktoreista yms. jaksa kuunnella. Antaa koirien haukkua, kun karavaani kulkee sukupolvelta toiselle kartanossa vuosisatojen saatossa.

Ymmärrän täysin saman kokeneena tuon kaiken mitä kirjoitit silloista ja yksityisteistä! Todellakin. Ap

Vierailija
102/102 |
26.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen oikea aito Kartanonrouva. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi viisi