Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onkos täällä oikeita kartanonrouvia?

Vierailija
29.08.2024 |

Mieheni sanoo, että olen synnynnäinen kartanonrouva, millaisia he sitten oikeasti ovat?

Meillä on vain hyvin vanha maatila ja iso, yli satavuotias talo, ei kartanoa. Tila on kyllä ollut samalla suvulla 400 vuotta (ihan tavallista täällä Uudellamaalla).

Kommentit (102)

Vierailija
1/102 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta minäpä olen keltaisen kartanon aatelinen kartanonherra. Kartanoon johtaa kaunis koivukuja! Ja tämä on ihan oikea kunnon kartano, eikä vain joku vanha talonruppana!

Vierailija
2/102 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta minäpä olen keltaisen kartanon aatelinen kartanonherra. Kartanoon johtaa kaunis koivukuja! Ja tämä on ihan oikea kunnon kartano, eikä vain joku vanha talonruppana!

Oijoi, kuulostaa hienolta. Mistäs sinun sukusi on peräisin? Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/102 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen Siltalan Pehtoori T Tauno

Vierailija
4/102 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ankea ketju.

Vierailija
5/102 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ankea ketju.

Eihän tämä edes ole alkanut vielä! Ap

Vierailija
6/102 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En voi kertoa tarkemmin, hännystelijöitä on jo nyt liikaa, mutta sukuni on hyvin vanha ja arvovaltainen, täynnä suuria vaikuttajia..Sen verran voin vinkata, että olet varmaan kuullut Mannerheimista..

Vierailija
7/102 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jopas on taas ketju omien pierujensa haistelijoille 

Vierailija
8/102 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluat olla oikea  kartanonrouva, et voi sitten myllätä jossain navetassa ja haista lannalle.

Vierailija
9/102 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sörkan spurgu, nukun veneen alla. Sukunimi Korhonen. Erittäin vaikutusvaltainen näillä kaduilla ja alepassa.

Vierailija
10/102 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos haluat olla oikea  kartanonrouva, et voi sitten myllätä jossain navetassa ja haista lannalle.

Kaikki mun tuntemani kartanonrouvat kyllä mylläävät, vähintään tallissa. Tunnen muutaman, naapurissakin 10 km säteellä asuu kolme. Ap

Vierailija
11/102 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen sörkan spurgu, nukun veneen alla. Sukunimi Korhonen. Erittäin vaikutusvaltainen näillä kaduilla ja alepassa.

Kävitsä katsomassa Helsingin kaupunginmuseossa näyttelyn, joka kertoi kirjailijasta, joka oli myös spurgu? En muista hänen nimeään, mutta oli vaikuttava näyttely rantojen miehen elämästä. Tuosta oli myös radio-ohjelma, kuuntelin senkin. Ap

Vierailija
12/102 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta on aina hassua tämä, että jotkut kuvittelevat, ettei kukaan voi omistaa kartanoa. Jos nyt vähänkään matkustelette Suomessa, etenkin Hämeessä, näette kyllä niitä kartanoita, jotka ovat asuttuja. Hirveästi rahaahan siihen ison talon ylläpitoon varmasti menee (vrt. tämä rintamamiestalo, jossa minä asun), mutta siinä se on koti, missä muutkin. Asuvathan toiset jossain Espoon miljoonaomakotitaloissakin.

Vierailija
13/102 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kävitsä katsomassa Helsingin kaupunginmuseossa näyttelyn, joka kertoi kirjailijasta, joka oli myös spurgu? En muista hänen nimeään, mutta oli vaikuttava näyttely rantojen miehen elämästä. Tuosta oli myös radio-ohjelma, kuuntelin senkin. Ap

https://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000006308928.html

Tuossa juttu. Ap

Vierailija
14/102 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Musta on aina hassua tämä, että jotkut kuvittelevat, ettei kukaan voi omistaa kartanoa. Jos nyt vähänkään matkustelette Suomessa, etenkin Hämeessä, näette kyllä niitä kartanoita, jotka ovat asuttuja. Hirveästi rahaahan siihen ison talon ylläpitoon varmasti menee (vrt. tämä rintamamiestalo, jossa minä asun), mutta siinä se on koti, missä muutkin. Asuvathan toiset jossain Espoon miljoonaomakotitaloissakin.

Juu, kartanoita on eteläisessä Suomessa aika paljon ja myös Savossa, yllättävän paljon. Pieniä ja suuria. Nämä naapurissa olevat ovat niitä suurempia, vaikka ei se tilakoko nykymittapuulla mikään suuri ole. Ap

Vierailija
15/102 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korjaus, lähietäisyydellä on neljä kartanoa, tämä neljäs on pieni, päärakennus on pienempi talo kuin se missä me asumme ja kaikki metsät ja pellot on myyty aikoja sitten pois. Asukit ovat ostaneet sen joskus kasarilla halvalla. Ap

Vierailija
16/102 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haaveilen vanhemmasta talosta. En ehkä ihan kartanosta, mutta miksei joku pieni kartanokin mulle passaisi. Hienointa kartanoissa on mun silmään ulkorakennukset! Esim. Hauholla päin on monta upeaa tiilinavettaa. Semmoisen kun itselle saisi, ja hirveän läjän rahaa, niin laittaisin sinne upean tallin.

terv. rintamamiestalon asukki

Vierailija
17/102 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En voi kertoa tarkemmin, hännystelijöitä on jo nyt liikaa, mutta sukuni on hyvin vanha ja arvovaltainen, täynnä suuria vaikuttajia..Sen verran voin vinkata, että olet varmaan kuullut Mannerheimista..

Nyt sitten vain arvailemaan kuulutko siihen vapaaherralliseen vai kreivilliseen Mannerheimin sukuun, niitähän on olemassa kaksi erillistä. Minun yksi nimeni muuten on sama kuin  Mannerheimin suvussa, sellainen vähän harvinaisempi nimi suomalaiselle. Ap

Vierailija
18/102 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haaveilen vanhemmasta talosta. En ehkä ihan kartanosta, mutta miksei joku pieni kartanokin mulle passaisi. Hienointa kartanoissa on mun silmään ulkorakennukset! Esim. Hauholla päin on monta upeaa tiilinavettaa. Semmoisen kun itselle saisi, ja hirveän läjän rahaa, niin laittaisin sinne upean tallin.

Niinpä, kukapa ei haaveilisi lottovoitosta ja vanhojen rakennusten kunnostuksesta. Mutta vanhat navetat eivät välttämättä sovellu hevosille, ne ovat liian matalia, ellet sitten ota poneja. Nykymääräyksissä tallien pitää olla aika korkeita. Ap

Vierailija
19/102 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinpä, kukapa ei haaveilisi lottovoitosta ja vanhojen rakennusten kunnostuksesta. Mutta vanhat navetat eivät välttämättä sovellu hevosille, ne ovat liian matalia, ellet sitten ota poneja. Nykymääräyksissä tallien pitää olla aika korkeita. Ap

Tarkoitan nyt niitä isoja navettoja, joissa monessa onkin talli nykyään. Olen hevosalalla töissä, määräykset on kyllä tutut.

Vierailija
20/102 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarkoitan nyt niitä isoja navettoja, joissa monessa onkin talli nykyään. Olen hevosalalla töissä, määräykset on kyllä tutut.

Okei, hevosihmisiä olen minäkin, omia hevosia yli 20 vuotta. Meillä olisi ollut valtava navetta, mutta sen remontti hevosten pitoon olisi vaatinut sen lottovoiton, joten keksittiin sitten muita ratkaisuja. Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kahdeksan