Kelatukien pienentäminen ajaa monia ulosottoon!
onko järkeä sitten on ulosotossa koko kansa ja velassa eikä kukaan maksa laskujaan ja velat ja korot kasvaa ja töissä ei kannata käydä kun kaikki rahat meneekin ulosottoon!
Kommentit (196)
Vierailija kirjoitti:
Ei muakaan kiinnosta tehdä 12 h yövuoroja, että saadaan tukia maksettua kaikille.
Suomessa odotetaan aina, että joku muu maksaa hoitaa. Aikuinen ihminen ottaa vastuun itsestään.
Mikä hyöty suomesta kansallisvaltiona sitten on, jos emme pidä edes omistamme huolta?
SIksi kannata liittovaltiota vaikka heti. Jos meillä on hallitus, jota ei kiinnosta suomi, suomalaiset eikä suomalainen kulttuuri, en oikein tiedä mikä hyöty valtiolla on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ulosotossa on kyllä suurin osa ihmisistä siksi, ettei osata eikä edes yritetä hoitaa asioita. Tilaillaan netistä mitä sattuu eikä suostuta elämään tulojen mukaan.
Juuri runsaat tuet ja yhteiskunnan hoiva-holhous on mahdollistanut tämän. Ihmisellä ei ole enää omaa vastuuta ja tahtoa.
Yli 400 000 ihmistä saa asumistukea.Kun perhe lasketaan mukaan, se tuki käsittää yli miljoona ihmistä . Töissä on 2,5+ miljoonaa. Melkein joka toinen tekee töitä, joka toinen saa toisen työn hedelmät. Mitään tekemättä!
Tässä siis vain asumistuki!
Onhan tämä käsittämätöntä, että tähän ajauduttu. Kuten jopa presidentti Niinistö sanoi, Suomesta on tullut oleskeluyhteiskunta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei muakaan kiinnosta tehdä 12 h yövuoroja, että saadaan tukia maksettua kaikille.
Suomessa odotetaan aina, että joku muu maksaa hoitaa. Aikuinen ihminen ottaa vastuun itsestään.
Mikä hyöty suomesta kansallisvaltiona sitten on, jos emme pidä edes omistamme huolta?
SIksi kannata liittovaltiota vaikka heti. Jos meillä on hallitus, jota ei kiinnosta suomi, suomalaiset eikä suomalainen kulttuuri, en oikein tiedä mikä hyöty valtiolla on.
Työntekemisen ja yrittämisen kulttuuria meiltä puuttuu. Muuta kulttuuria jo on tarpeeksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos elelee tuilla niin sitä on maksukyvytön. Muuta halvempaan kämppään tai mene töihin.
Minulla on korkeakoulututkinto ja hyväpalkkainen vakkarityö. Sairastuin syöpään, mutta sairaspäivärahaan on tulossa minun tuloluokalle niin merkittävä leikkaus vuoden alussa, etten tiedä miten kokonaisuudesta selviää. Olen maksanut korkeita veroja jo pitkään.
Kun olen työkyvytön niin se todellakin tarkoittaa sitä, että olen työkyvytön. Tilanne on väliaikainen, mutta taloudellisesti kohtuuton. Kuka syöpäsairas laittaa asuntonsa myyntiin ja ostaa pienemmän kopin koko perheelle?
No kuinka kauan aiot sairastaa? Vuoden-kaksi voi maksella vaan korkoja, lyhennystä taas sitten myöhemmin. JOS otit lainan yksin, niin varmasti otot siihen vakuutuksen sairauden varalta, eikö?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Venäjän alle haluavat kommunistit eivät ole minun "omiani". Putin ottaa kaltaisesi kuormasta syövät laiskottelijat poliittisiksi pelinappuloikseen kuule ihan mielellään.
Vierailija kirjoitti:
Mulla ihmiset ylikuormittaa psyyken. En kestä teennäisiä työyhteisöjä.
Tyypillinen työtön. Kuule, ei kaikki muutkaan pidä ihmisistä. Mutta töissä heidän kanssaan pitää tulla toimeen, jotta saisi sen palkan. Kaikki mun tuntemat työttömät on just näitä, ei kestetä sitä eikä kestetä tätä, siis ihan normaaleja asioita joita aikuisen nyt vaan kuuluu sietää.
No ovatko kenties rakentaneet elämänsä Kela-tukien varaan? Ei olisi pitänyt ja väärin toimittu. Tie asunnottomuuteen on pedattu yksinkertaisin ajatuksin.
Vierailija kirjoitti:
No ovatko kenties rakentaneet elämänsä Kela-tukien varaan? Ei olisi pitänyt ja väärin toimittu. Tie asunnottomuuteen on pedattu yksinkertaisin ajatuksin.
Näitä on paljon. Mitään työllistävää ammattia ei ole, koska tuet menee jos opiskelee. Ja näin ne jatkavat vuosikymmenestä toiseen. Onneksi nyt tähän on tulossa edes jotakin rajaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos elelee tuilla niin sitä on maksukyvytön. Muuta halvempaan kämppään tai mene töihin.
Minulla on korkeakoulututkinto ja hyväpalkkainen vakkarityö. Sairastuin syöpään, mutta sairaspäivärahaan on tulossa minun tuloluokalle niin merkittävä leikkaus vuoden alussa, etten tiedä miten kokonaisuudesta selviää. Olen maksanut korkeita veroja jo pitkään.
Kun olen työkyvytön niin se todellakin tarkoittaa sitä, että olen työkyvytön. Tilanne on väliaikainen, mutta taloudellisesti kohtuuton. Kuka syöpäsairas laittaa asuntonsa myyntiin ja ostaa pienemmän kopin koko perheelle?
No kuinka kauan aiot sairastaa? Vuoden-kaksi voi maksella vaan korkoja, lyhennystä taas sitten myöhemmin. JOS otit lainan yksin, niin varmasti otot siihen vakuutuksen sairauden varalta, eikö?
No en tiedä edes varmaksi, olenko elossa vuoden tai kahden päästä, todennäköisesti olen. Syövästä ja sen leikkauksesta ei toivuta sormia napsauttamalla. Vakuutus sairauden varalta ei kuule ole kovin kummoinen noissa lainoissa. Henkivakuutus on paljon oleellisempi, tällöin perhe ei jää tyhjän päälle.
Luuletko, että perheessä kaikki osapuolet ovat hymyssäsuin ja jaksavat ongelmitta pyörittää arkea? Puolisolla on myös täyspäiväinen työ. Taloudellinen huoli ei ole meidän ainoa huoli.
Ehkä sinun pitäisi kokea tämä kaikki ihan itse, niin vois tulla vähän järkeä päähän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kela-tukien pienentäminen ajaa ihmisiä töihin.
en minä työkyvyttömänä mihinkään töihin jotenkin maagisesti pysty, vaikka kuinka leikataan.
Et ole työkyvytön kun täälläkin kirjoittelet! Tuhannet ihmiset ansaitsevat toimeentulonsa tietokoneen ääressä.
Lol. Luuletko että pysyn hereillä muutamaa tuntia pidempään kerrallaan? Tai että pää toimisi? Vitt* ime parsaa 🖕
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
en minä työkyvyttömänä mihinkään töihin jotenkin maagisesti pysty, vaikka kuinka leikataan.
Et ole työkyvytön kun täälläkin kirjoittelet! Tuhannet ihmiset ansaitsevat toimeentulonsa tietokoneen ääressä.
Lol. Luuletko että pysyn hereillä muutamaa tuntia pidempään kerrallaan? Tai että pää toimisi? Vitt* ime parsaa 🖕
Kahdessa tunnissa saat ihmeitä aikaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työntekemisen ja yrittämisen kulttuuria meiltä puuttuu. Muuta kulttuuria jo on tarpeeksi.
Mitä kulttuuria on tarpeeksi? Kulttuuriala tuotti 13.2mrd, ja tästäkin leikataan. Hölmöläiset tekemässä taloustuhoa ja tässä tulos.
Vierailija kirjoitti:
Eikä aja. Itse lopetan osa-aikatöissäkin käymisen, kun poistattivat työt.tuen suojaosan. Toivottavasti mahdollisimman moni tekee samoin, niin tuovat suoja-osan takaisin. KOSKA SELLAISTA TYÖTÄ, JONKA PALKALLA TULEE TOIMEEN ILMAN TUKIA EI RIITÄ KAIKILLE!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tyypillinen työtön. Kuule, ei kaikki muutkaan pidä ihmisistä. Mutta töissä heidän kanssaan pitää tulla toimeen, jotta saisi sen palkan. Kaikki mun tuntemat työttömät on just näitä, ei kestetä sitä eikä kestetä tätä, siis ihan normaaleja asioita joita aikuisen nyt vaan kuuluu sietää.
Tuommoinen johtaa vain lopulta lopulliseen uupumiseen ja pitkiin sairaspoissaoloihin ja työkyvyttömyyteen. Kaikkien kannalta on parempi, että huomioidaan se miten sosiaalisia/ulosäinsuuntautuneita ihmiset on. Perusluonteelleen kun ei mahda mitään.
SELLAISTA TYÖTÄ, JONKA PALKALLA TULEE TOIMEEN ILMAN TUKIA EI RIITÄ KAIKILLE!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kahdessa tunnissa saat ihmeitä aikaan.
Kyllä, pestyä koneellisen pyykkiä.
Tekis sullekin hyvää koittaa vaikka 10 vuotta putkeen mitä kilpirauhasväsymys on.
Jos sulla on enemmän kuin 2 aivosolua, voisit ymmärtää, että siinä kunnossa ei mitään tehdä. Ei mitään.
Vierailija kirjoitti:
Tekis sullekin hyvää koittaa vaikka 10 vuotta putkeen mitä kilpirauhasväsymys on.
Jos sulla on enemmän kuin 2 aivosolua, voisit ymmärtää, että siinä kunnossa ei mitään tehdä. Ei mitään.
Siis sinua väsyttää niin ei voi tehdä mitään ja muiden velvollisuus on elättää sinua kiittämätöntä. Selvä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuommoinen johtaa vain lopulta lopulliseen uupumiseen ja pitkiin sairaspoissaoloihin ja työkyvyttömyyteen. Kaikkien kannalta on parempi, että huomioidaan se miten sosiaalisia/ulosäinsuuntautuneita ihmiset on. Perusluonteelleen kun ei mahda mitään.
Siinä teidän vasemmistolaisten ulisijoiden kolhoosiparatiisissa ei sairauspoissaoloja ja työkyvyttömyyksiä tunneta.
Minulla ei ole velvollisuutta elättää sinua koska sinä tykkäät välillä olla yksin. Harva ihminen tykkää työkavereistaan, mutta he menevät sinne silti. Minäkin menen vaikka vituttaa se porukka aivan älyttömästi. Se vitutus ei ole mikään mt-ongelma vaan ihan normaalia ihmisen arkea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis sinua väsyttää niin ei voi tehdä mitään ja muiden velvollisuus on elättää sinua kiittämätöntä. Selvä.
Kyllä. Turha aukoo päätös. Toivottavasti jäät auton alle tai joku ampuu sut. 🤡
Ei, olisit ajautunut tuohin tilanteeseen muutenkin. Haet vain tekosyytä. Normaali ihminen haluaa tehdä töitä tai yrittää. Moni on mukana kansalaisjärjestöissä jne. Se on parasta mielenterveyshoitoa.