Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kelatukien pienentäminen ajaa monia ulosottoon!

Vierailija
29.08.2024 |

onko järkeä sitten on ulosotossa koko kansa ja velassa eikä kukaan maksa laskujaan ja velat ja korot kasvaa ja töissä ei kannata käydä kun kaikki rahat meneekin ulosottoon!

Kommentit (196)

Vierailija
81/196 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kela-tukien pienentäminen ajaa ihmisiä töihin.

Kerro järjen jättiläinen, missä niitä 40 tuntia/viikko töitä on oikeasti tarjolla?

En ole Kela tukien käyttäjä, enkä työtön, mutta silti sitä mieltä, että kehitys on täysin kohtuuton ja ajaa oman maan kansalaisia täyteen toivottomuuteen.

Päätökset on perustuslain vastaisesti tehdyt. Jokaiselle tulee turvata ihmisarvoinen elämä. 

Vierailija
82/196 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä mikä se totuus lopulta on. Eilen kuulin töissä ikivihreän "kyllä tekevälle hommia on"-kommentin. Yksi kertoo mediassa saaneensa Finnkinon työpaikan 2000 hakijan joukosta. Osa on sitä mieltä, että kun kävelee paikalle kyselemään, niin töitä on. Seuraava puhuu siitä, ettei kannata lähteä mihinkään töihin, kun Kelan rahat on niin hyvät. En minä ainakaan saanut Kelasta kuin 900 euroa kuussa, kun olin työttömänä. 

Monet saavat Kelalta yli 5000€ kuussa. Heitä on satoja. 

5627 euroa. Niin paljon 30 eniten Kelan etuuksia saanutta asiakasta sai keskimäärin kuukaudessa vuonna 2022. Asia selvisi Iltalehden tietopyynnössä Kelalle.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/08d393d5-697f-49e7-9010-4cdf7322f117

Hmmm...vaikka olisi 10 lasta, niin lapsilisät tekisi "vain" 2000€ . Aika helposti tulee päälle vielä yli 3000€.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/196 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osa näistä pystyisi välttämään ulosoton. Muuttamalla kulutustaan.

Osa on karsinut jo ja joutuu silti ulos ottoon.

Nämä leikkaukset tarkoittivat meille suoraa vähentämistä kulutuksesta. 150 euroa kk karsittiin. Liittymistä, vakuutuksista, digilehdestä yms.

Loput 200 euroa karsittiin ruuasta. Alelappua, alelapun perään. Kaikille se ei onnistu. Ei aikaa keinoja tai mahdollisuutta.

Ulosotto ei ole maailmanloppu. Jos velkaa on alle 3000 se on maksettavissa vuodessa pois.

Ei ainakaan minulla ollut työttömänä mitään mistä karsia. Kaikki oli jo alunperinkin ihan minimiä. Ei mitään digilehtiä tai muitakaan tilauksia, halvin mahdollinen liittymä, pääasiassa halvinta ruokaa. Ei menoja mihinkään. Todella yksinäistä se oli kun ei kavereilla ole aikaa käydä katsomassa usein. Mökkihöperöksi alkoi muuttua.

Ratkaisu ei ole pienten tukien pienentäminen vaan se että työllisyystilannetta parannetaan. Se "menkää töihin" -hokeminen ei tuo yhtäkään työpaikkaa lisää tai saa työnantajia palkkaamaan työtöntä.

Vierailija
84/196 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos elelee tuilla niin sitä on maksukyvytön. Muuta halvempaan kämppään tai mene töihin. 

Vierailija
85/196 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerro järjen jättiläinen, missä niitä 40 tuntia/viikko töitä on oikeasti tarjolla?

En ole Kela tukien käyttäjä, enkä työtön, mutta silti sitä mieltä, että kehitys on täysin kohtuuton ja ajaa oman maan kansalaisia täyteen toivottomuuteen.

Päätökset on perustuslain vastaisesti tehdyt. Jokaiselle tulee turvata ihmisarvoinen elämä. 

Suomi ottaa velkaa, että voi maksaa tukia. Olemme pahasti velkaantuneita. Jos tukia ei leikattaisi, niin jossain vaiheessa tuet loppuisi melkein kokonaan. Kreikan malli, jossa IMF ja EU otti maan holhoukseen ja se leikkuri oli kova. Siinä ei kyselty.

Tukia maksetaan edelleen, mutta harkitummin. Työsaantiisi en voi ottaa kantaa kun en tunne mitä osaat jne. 

Vierailija
86/196 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitten vaan esittämään se kohta perustuslaista missä lukee että pienen osan kansasta kuuluu mennä töihin ja luoda arvoa josta vasemmistolaiset varastavat valtaosan jotta voivat lorvia kotona.

Älä kiertele äläkä mussuta, vaan näytä se kohta perustuslaista missä lukee noin.

Vierailija
87/196 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä mikä se totuus lopulta on. Eilen kuulin töissä ikivihreän "kyllä tekevälle hommia on"-kommentin. Yksi kertoo mediassa saaneensa Finnkinon työpaikan 2000 hakijan joukosta. Osa on sitä mieltä, että kun kävelee paikalle kyselemään, niin töitä on. Seuraava puhuu siitä, ettei kannata lähteä mihinkään töihin, kun Kelan rahat on niin hyvät. En minä ainakaan saanut Kelasta kuin 900 euroa kuussa, kun olin työttömänä. 

5627 euroa. Niin paljon 30 eniten Kelan etuuksia saanutta asiakasta sai keskimäärin kuukaudessa vuonna 2022. Asia selvisi Iltalehden tietopyynnössä Kelalle.

No vähennetään sitten jotain enimmäistukimäärää minkä voi saada. Ei se nyt niin pitäisi mennä että tuista ylipäätään vähennetään koska joku saa liian monia tukia ja niistä tulee yhteensä iso summa, kun sitten toinen saa yhtä tai kahta pientä tukea ja joutuu ahtaalle.

Vierailija
88/196 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kauheata!

Vierailija
89/196 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne on sitten jotain suurperheitä, joissa on 15 lasta. 

Vierailija
90/196 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei aja töihin, vaan taloudelliseen ahdinkoon vielä enemmän. Miksi? Koska töitä ei ole kaikille, etkö ole vielä tuota ymmärtänyt?

Työ ei maailmasta lopu. Yrittäminen on myös työtä.

Vierailija
91/196 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomen vetovoima tekijät pienenee hai talli selle maahanmuutolle kun Kela-tuet pienenee.

Herää jo kulta-pieni. Kuvitteletko oikeasti, että m amut on se ryhmä joka nuo kaikki rahat käyttää? Valitettavasti ihan supisuomalaiset vievät niistä leijonaosan, mitäs heille pitäisi tehdä?

Vierailija
92/196 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä järkeä käydä pienipalkkaisessa ja raskaassa työssä jos ei voi kerryttää omaisuutta?

Siinä on järkeä, että pystyy omalla työllään elättämään itsensä. Jos ei ole rahkeita muuhun kuin mainitsemiisi töihin niin sitten pitää tyytyä siihen, ettei omaisuutta kerry, ja miksi pitäisi kertyä? Pääasia että elättää itsensä, ottaa vastuun omasta elämästään. 

Vierailija
93/196 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottaki. Sekän on Pers-Kokkareiden märkä uni. H E I L !

Vierailija
94/196 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa Helsingin taksikuskeista on muualta maihin muuttaneita. Aikoinaan oli pula taksikuskeista.

Miksi työ ei suomalaiselle kelvannut? 

Vierailija
95/196 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minut tukileikkaukset ja asenneilmapiiri ajoi ennenaikaiselle työkyvyttömyyseläkkeelle. Siinähän maksatte. Mielenterveys ei olisi kestänyt työttömänä, halveksittuna ja toimenpiteiden kohteena. Nyt voin maata ja räkiä kattoon, kiitos teille.

Vierailija
96/196 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne on sitten jotain suurperheitä, joissa on 15 last

Lapsilisät alle 2500€ silti. Mistä 3000€? Eikö kukaan muu ihmettele tätä tukiautomaattia? 

Vierailija
97/196 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos elelee tuilla niin sitä on maksukyvytön. Muuta halvempaan kämppään tai mene töihin. 

Minulla on korkeakoulututkinto ja hyväpalkkainen vakkarityö. Sairastuin syöpään, mutta sairaspäivärahaan on tulossa minun tuloluokalle niin merkittävä leikkaus vuoden alussa, etten tiedä miten kokonaisuudesta selviää. Olen maksanut korkeita veroja jo pitkään.

Kun olen työkyvytön niin se todellakin tarkoittaa sitä, että olen työkyvytön. Tilanne on väliaikainen, mutta taloudellisesti kohtuuton. Kuka syöpäsairas laittaa asuntonsa myyntiin ja ostaa pienemmän kopin koko perheelle?

Vierailija
98/196 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mites jos palkka ei riitä elämiseen? Teen melkein 40 h viikossa töitä ja jouduin siltikin hakemaan asumistukea.

hoidan sinun lapsiasi päiväkodissa, että sinä pääset töihin.

Enkä ansaitse siis asumistukea? Kuka sitten hoitaa lapset kun vaihdan alaa?

Valitettavasti kaikki eivät ole tuollaisia tuensaajia kuin sinä, eli olet töissä. Minusta jos ihminen tekee myös töitä, eritysesti kokoaikatöitä, niin ehdottomasti pitää maksaa esim. asumistukea, jos palkat ovat liian pieniä. Mutta nyt kun tukia vähennetään kaikilta "tasapuolisesti", niin jokainen kärsii, sellainenkin joka jo tekee töitä. 

Vierailija
99/196 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ihmiset ylikuormittaa psyyken. En kestä teennäisiä työyhteisöjä. 

Vierailija
100/196 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihinkään ei yksikätistä oteta ja fassarihallitus on ajanut mamme H E I L -politiikallaan taloudelliseen rappiotilaan. Rahaakin riittää vain ministereiden yms. verohelpotuksiin.