Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kelatukien pienentäminen ajaa monia ulosottoon!

Vierailija
29.08.2024 |

onko järkeä sitten on ulosotossa koko kansa ja velassa eikä kukaan maksa laskujaan ja velat ja korot kasvaa ja töissä ei kannata käydä kun kaikki rahat meneekin ulosottoon!

Kommentit (196)

Vierailija
61/196 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kela-tukien pienentäminen ajaa ihmisiä töihin.

Ei kun ulkomaille kun siellä Suomessa ei ole töitä. Eivät ne tuet itselläni edes pienentyneet, olivat vain alunperinkin pieniä enkä jaksa niillä kituutella kun kerran töitä ei todennäköisesti ole tiedossa, lisää irtisanomisia vain.

Vierailija
62/196 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä mikä se totuus lopulta on. Eilen kuulin töissä ikivihreän "kyllä tekevälle hommia on"-kommentin. Yksi kertoo mediassa saaneensa Finnkinon työpaikan 2000 hakijan joukosta. Osa on sitä mieltä, että kun kävelee paikalle kyselemään, niin töitä on. Seuraava puhuu siitä, ettei kannata lähteä mihinkään töihin, kun Kelan rahat on niin hyvät. En minä ainakaan saanut Kelasta kuin 900 euroa kuussa, kun olin työttömänä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/196 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos maksaa laskut ensin ja ostaa ruokaa kun rahaa tulee, niin kyllä riittää. Jos ensin tilaa temusta ja ostelee heräteostoksia ja notkuu baareissa niin ei tietenkään riitä.

Vierailija
64/196 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä järkeä käydä pienipalkkaisessa ja raskaassa työssä jos ei voi kerryttää omaisuutta?

Vierailija
65/196 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin Suomi hyökkää omia kansalaisiaan vastaan. 

Vierailija
66/196 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyn töissä. Palkka 1700€/kk. Asumistuen väheneminen vie minut ulosottoon kun halvempia asuntoja ei saa. Asun 30neliössä yhden lapsen kanssa.

Tuossa tilanteessa ei voi muuttaa yhtään pienempään asuntoon.

Sehän saa joka tapauksessa tänään ja huomennakin asumistukea. Toki aina voi muuttaa Pieksämäelle, jossa saa vuokra-asunnon 300€/kk. 

Vierailija
67/196 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Veroja maksavaa ja työtä armottomasti suorittavaa kansalaista on kuritettu jo liikaa. On aika ottaa muidenkin oman taloudenhallinnassa koppia. Ihan jokaisen.

Vierailija
68/196 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaan tiedät mihin töihin, ei sinne töihin vaan mennä, sinne kuule haetaan, ottavat sitten jos ottavat joka halvalla tekee.

Vierailija
69/196 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa näistä pystyisi välttämään ulosoton. Muuttamalla kulutustaan.

Osa on karsinut jo ja joutuu silti ulos ottoon.

Nämä leikkaukset tarkoittivat meille suoraa vähentämistä kulutuksesta. 150 euroa kk karsittiin. Liittymistä, vakuutuksista, digilehdestä yms.

Loput 200 euroa karsittiin ruuasta. Alelappua, alelapun perään. Kaikille se ei onnistu. Ei aikaa keinoja tai mahdollisuutta.

Ulosotto ei ole maailmanloppu. Jos velkaa on alle 3000 se on maksettavissa vuodessa pois.

Vierailija
70/196 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menot pitää sopeuttaa tuloihin. Se on elämänhallintaa.

Sen lauluja laulat, kenen leipää syöt. Omaa elintasoaan voi parantaa ihan itse eikä odottaa valmista ateriaa suu auki kuin linnunpoikaset.

Mitä teet käytännössä jos et hakemisesta huolimatta saa työtä ja elät tuella suu säkkiä myöten niin ettei ole penniäkään ylimääräistä. Ja sitten joudut alkaa maksamaan takaisin opintolainaa korkoineen. Miten vältät tuossa tilanteessa ulosoton? Kun ei ole rahaa edes yrittäjäksi ruveta, eikä sen puoleen ihmisillä rahaa tukea yrittäjyyttäsi.

Vierailija
71/196 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Veroja maksavaa ja työtä armottomasti suorittavaa kansalaista on kuritettu jo liikaa. On aika ottaa muidenkin oman taloudenhallinnassa koppia. Ihan jokaisen.

Niin varmasti. Moni on jäänyt työttömäksi pitkän työllisyyden jälkeen ja näin sen valtio sitten rankaisee siitä. Huvikseen niitä veroja on maksettu kymmeniä vuosia jotta jonkinlainen perusturva tänne on saatu rakennettua ja tämä on kiitos.

Vierailija
72/196 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä järkeä käydä pienipalkkaisessa ja raskaassa työssä jos ei voi kerryttää omaisuutta?

Miksi sinun pitää kerryttää omaisuutta ? Jos se on tärkeätä, niin ala yrittäjäksi. Voit onnistua tai sitten et.

Vierailija
73/196 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ulosotossa, kun vuokraani on korotettu, terveydenhuollon asiakasmaksuja on korotettu ja ruuan hinta on pompannut. Tuloni eivät ole muuttuneet samassa suhteessa. 

Vierailija
74/196 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä mikä se totuus lopulta on. Eilen kuulin töissä ikivihreän "kyllä tekevälle hommia on"-kommentin. Yksi kertoo mediassa saaneensa Finnkinon työpaikan 2000 hakijan joukosta. Osa on sitä mieltä, että kun kävelee paikalle kyselemään, niin töitä on. Seuraava puhuu siitä, ettei kannata lähteä mihinkään töihin, kun Kelan rahat on niin hyvät. En minä ainakaan saanut Kelasta kuin 900 euroa kuussa, kun olin työttömänä. 

Minä sain noin 600. Pakko olla provoja noiden joiden mielestä kelasta saa hyvät rahat.

Vierailija
75/196 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin varmasti. Moni on jäänyt työttömäksi pitkän työllisyyden jälkeen ja näin sen valtio sitten rankaisee siitä. Huvikseen niitä veroja on maksettu kymmeniä vuosia jotta jonkinlainen perusturva tänne on saatu rakennettua ja tämä on kiitos.

"Tämä on kiitos"? Siis, mikä- mitä tarkoitat? Se että saat tukea edelleen, mutta jonkin prosentin vähemmän? 

Vierailija
76/196 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse etsin nyt töitä ja ainakin Tampereella niitä on vaikea löytää. Osa-aika ja keikkatöitä ehkä mahdollista saada mutta kun ikää on 50 ++++ niin vaikeaa on. Kaupallinen koulutus, yo ja lisäkoulutusta on sekä digitaidot kunnossa.

Vinkkejä yrityksen perustamiseen??

Vierailija
77/196 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monet saavat Kelalta yli 5000€ kuussa. Heitä on satoja. 

5627 euroa. Niin paljon 30 eniten Kelan etuuksia saanutta asiakasta sai keskimäärin kuukaudessa vuonna 2022. Asia selvisi Iltalehden tietopyynnössä Kelalle.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/08d393d5-697f-49e7-9010-4cdf7322f117

Vierailija
78/196 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ulosotossa on kyllä suurin osa ihmisistä siksi, ettei osata eikä edes yritetä hoitaa asioita. Tilaillaan netistä mitä sattuu eikä suostuta elämään tulojen mukaan.

Näin. Yli puolella on luottotiedot menneet alle 2000 e summan vuoksi, mikä on niin pieni summa että taatusti olisi saanut asiansa hoidettua, jos yhtään olisi yrittänyt.

Vierailija
79/196 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Tämä on kiitos"? Siis, mikä- mitä tarkoitat? Se että saat tukea edelleen, mutta jonkin prosentin vähemmän? 

Niin että jos tähän maahan on maksanut 30vuotta verojaan ja jää työttömäksi niin sinä tule minulle vittuilemaan että minun pitäisi ottaa vastuuta elämästäni??? Älä viitsi tulla vittuilemaan koska olen maksanut varmasti enemmän veroja tähän maahan kuin luultavasti sinä tule ikinä maksamaan.

Vierailija
80/196 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jättäytykää te työttömiksi jos olette noin kateellisia. Työttömät saavat ne teidän työpaikkanne niin saatte "loikoilla" Kelan tuilla sitten itsekin. Huomioikaa että Kelan virkailija soittelee säännöllisesti ja patistelee ilmaistöihin ja kuntouttavaan sitten ihan viimeistään puolen vuoden jälkeen. Siitä ilmaistyöstä saatte työttömyystuen päälle pienen kulukorvauksen sen entisen palkan sijaan. Kyllä on hauskaa ja sietääkin olla kade.