Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kelatukien pienentäminen ajaa monia ulosottoon!

Vierailija
29.08.2024 |

onko järkeä sitten on ulosotossa koko kansa ja velassa eikä kukaan maksa laskujaan ja velat ja korot kasvaa ja töissä ei kannata käydä kun kaikki rahat meneekin ulosottoon!

Kommentit (196)

Vierailija
181/196 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ovatko kenties rakentaneet elämänsä Kela-tukien varaan? Ei olisi pitänyt ja väärin toimittu. Tie asunnottomuuteen on pedattu yksinkertaisin ajatuksin.

Näitä on paljon. Mitään työllistävää ammattia ei ole, koska tuet menee jos opiskelee. Ja näin ne jatkavat vuosikymmenestä toiseen. Onneksi nyt tähän on tulossa edes jotakin rajaa.

Millä rahalla ihmisen olisi sitten tarkoitus pärjätä opintojen ajan? Nyt varsinkin kun aikuiskoulutustukikin poistettiin? Tämähän vain pahentaa tuota ongelmaa.

Ihan samalla tavalla kuin aiemminkin eli ottamalla pankista edullista opintolainaa ja tekemällä vaikka kesätöitä opintojen lomalla. Mistä lähtien opiskelu yliopistoja myöden on muuttunut kokonaan ilmaiseksi?

Kaikki ei saa kesätöitä hakemisesta huolimatta.

Vierailija
182/196 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valtio irtisanoo ensi vuonna 4000 virkamiestä, mökki myyntiin ja ruokaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/196 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valtio irtisanoo ensi vuonna 4000 virkamiestä, mökki myyntiin ja ruokaa.

2400 bruttopalkalla ansiosidonnaista saa 900 ja siitä pitää maksaa kaikki, asuminen ja ruoka.

Vierailija
184/196 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kela-tukien pienentäminen ajaa ihmisiä töihin.

Ajaisi, jos niitä vapaita työpaikkoja olisi. Vaan eipä ole, joten ihmiset ajautuvat vain entistä pahempaan ahdinkoon.

Vierailija
185/196 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ajaisi, jos niitä vapaita työpaikkoja olisi. Vaan eipä ole, joten ihmiset ajautuvat vain entistä pahempaan ahdinkoon.

Jos tulee syöpä niin sairaspäiväraha on puolet palkasta, omistusasuntoon ei saa asumistukea.

Vierailija
186/196 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hallitus leikkaa ensi vuonna sairaspäivärahaa. Oli juttu, että sotealoilla voi tulla asumistuen tarve, mutta sitä ei saa enää tammikuussa omistusasuntoon.

Vierailija
187/196 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hallitus leikkaa ensi vuonna sairaspäivärahaa. Oli juttu, että sotealoilla voi tulla asumistuen tarve, mutta sitä ei saa enää tammikuussa omistusasuntoon.

Myös kunnallisvero nousee,.kun hallitus leikkaa kuntaosuuksia. Kiinteistövero nousee ensi vuonna ja bensan hinta.

Vierailija
188/196 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikä aja. Itse lopetan osa-aikatöissäkin käymisen, kun poistattivat työt.tuen suojaosan. Toivottavasti mahdollisimman moni tekee samoin, niin tuovat suoja-osan takaisin. KOSKA SELLAISTA TYÖTÄ, JONKA PALKALLA TULEE TOIMEEN ILMAN TUKIA EI RIITÄ KAIKILLE!

Henkisesti terve ihminen haluaa tehdä työtä. Mitä tahansa työtä, pysyy kunniossa ja mieli virkeänä. Työvieruksijoilla taas on aina selitykset valmiina.

Rosa on hyvä esimerkki. Diagnoosia löytyy joutenoloon mutta työntekoon ei Rosalle löydy lääketieteestä apua.

Vierailija
189/196 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä olisi uskonut, että oikeistohallitus ajaa kaltaiseni työssäkäyvän nuoren aikuisen muuttamaan pois maasta. Eihän täällä enää voi asua. Pohjoisnaapuri kutsuu.

Vierailija
190/196 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ulosotossa on kyllä suurin osa ihmisistä siksi, ettei osata eikä edes yritetä hoitaa asioita. Tilaillaan netistä mitä sattuu eikä suostuta elämään tulojen mukaan.

Suurin yksittäinen syy ulosotolle on tilastojen mukaan terveydenhuollon maksut.

Vierailija
191/196 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten vaikeasti kehitysvammainen tms. voi mennä töihin?

Vierailija
192/196 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikä aja. Itse lopetan osa-aikatöissäkin käymisen, kun poistattivat työt.tuen suojaosan. Toivottavasti mahdollisimman moni tekee samoin, niin tuovat suoja-osan takaisin. KOSKA SELLAISTA TYÖTÄ, JONKA PALKALLA TULEE TOIMEEN ILMAN TUKIA EI RIITÄ KAIKILLE!

Henkisesti terve ihminen haluaa tehdä työtä. Mitä tahansa työtä, pysyy kunniossa ja mieli virkeänä. Työvieruksijoilla taas on aina selitykset valmiina.

Rosa on hyvä esimerkki. Diagnoosia löytyy joutenoloon mutta työntekoon ei Rosalle löydy lääketieteestä apua.

Viestisi täyttää kunnianloukkauksen tunnusmerkistön. Max 2 v vankeutta.

Vierailija
193/196 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta. Velkataakka on liian raskas kantaa ihmiselle / ihmisille. Se voi aiheuttaa mittaamatonta tuskaa ja painolastia vuosia. On kuin toisen luokan kansalainen? Ellei ole joku joka ei tunne mitään, miten. Jatkuvia kirjeitä ja häirintää? Myös perintä ei taida kestää aina päivänvaloa? Mitä jos jollekin tulee yllättäviä isoja laskuja, eikä pysty yksin maksamaan. Nykyään kuka tahansa voi rahastaa, asumisessa ja missä vaan, terveyskuluissa. Energiamaksut. Oikeasti tilanne on ihmisillä vakava ja miten joku pärjäisi ilman sähköä tai vettä, lämpöä. Myös monilla erityistarpeita kotiin (silmälasit, käsikauppatuotteet apteekista, lämmin vaate, kengät, patjat, muut, erikoislääkäri, hammaslääkäri, kaikki) ja jos ei ole terve täysin, tulee lisätarpeita. Kaikilla ei sukulaiset auta tai ole niitä. Asuntola tai laitosasuminen ei ole ratkaisu, jos halutaan ihmisten olevan vapaita ja itsenäisiä. Herätys.

Vierailija
194/196 |
30.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten vaikeasti kehitysvammainen tms. voi mennä töihin?

Kukaan ei oleta, että vaikeasti kehitysvammainen tulisi koskaan olemaan mitenkään tuottava kansalainen. Kunhan pidetään hengissä humaanisista syistä muiden armoilla, näin julmasti sanottuna.

Vierailija
195/196 |
30.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä mikä se totuus lopulta on. Eilen kuulin töissä ikivihreän "kyllä tekevälle hommia on"-kommentin. Yksi kertoo mediassa saaneensa Finnkinon työpaikan 2000 hakijan joukosta. Osa on sitä mieltä, että kun kävelee paikalle kyselemään, niin töitä on. Seuraava puhuu siitä, ettei kannata lähteä mihinkään töihin, kun Kelan rahat on niin hyvät. En minä ainakaan saanut Kelasta kuin 900 euroa kuussa, kun olin työttömänä. 

Minä sain noin 600. Pakko olla provoja noiden joiden mielestä kelasta saa hyvät rahat.

Minä taas sain ravitsemisalan töiden loputtua ansiosidonnaista 900€/kk. Nykyään olen siivoojana osa-aikasesti ja saan palkkaa 800€/kk ja ansiosidonnaista lisäksi 300€.

Vierailija
196/196 |
30.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Orpo ja Purra ohjaa  kela tuet itselleen, sinne ne menee.  Orpolainen ehtii vielä  lähes kolmen vuoden ajan viedä suomalaisilta kaiken, tervetuloa savimaja aikaan ja kaislahameeseen. talvella  tanssitaansadetannsia että pysytään lämpimänä. Ja purra heiluttelee saksia tahdissa.

Kyllä teillä joillakin on hyvä mielikuvitus. Kannattaisiko alkaa kirjailijaksi? 

Ei kiitos, kykyä olisi kyllä vaikka mihin, mutta teen vain sitä mitä haluan. Olen liian sosiaalinen ihminen, en tykkää nyhjätä yksin ja kirjottaa, joten työni on ollut aina ihmisiläheistä, koulussa opettajan työ on sitä missä olen hyvä ja mun alaani.

Kyllä minä pärjään mutta säälin ihmisiä jotka ei pärjää, ajattelen sinuakin, onhan sulla kova elämä kun ei ole sulla rahaa. Vai viinaanko pistät rahasi?