Kelatukien pienentäminen ajaa monia ulosottoon!
onko järkeä sitten on ulosotossa koko kansa ja velassa eikä kukaan maksa laskujaan ja velat ja korot kasvaa ja töissä ei kannata käydä kun kaikki rahat meneekin ulosottoon!
Kommentit (196)
Ulosottoon jos joutuu voi työn teon unohtaa lopullisesti, sosiaaliavustuksissa on ulosotto raja, eli vouti ei kykene ulosottamaan mitään niin pienistä tuloista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kela-tukien pienentäminen ajaa ihmisiä töihin.
en minä työkyvyttömänä mihinkään töihin jotenkin maagisesti pysty, vaikka kuinka leikataan.
Et ole työkyvytön kun täälläkin kirjoittelet! Tuhannet ihmiset ansaitsevat toimeentulonsa tietokoneen ääressä.
Lol. Luuletko että pysyn hereillä muutamaa tuntia pidempään kerrallaan? Tai että pää toimisi? Vitt* ime parsaa 🖕
Kahdessa tunnissa saat ihmeitä aikaan.
Kyllä, pestyä koneellisen pyykkiä.
Tekis sullekin hyvää koittaa vaikka 10 vuotta putkeen mitä kilpirauhasväsymys on.
Jos sulla on enemmän kuin 2 aivosol
Kilpirauhanen on pikkujuttu ja helppo hoitaa, ihan älytöntä kärsiä sellaisesta. Mutta anna kun arvaan, yksityiselle et mene, olet mieluummin työtön vuosikymmenestä toiseen? Pääasia ettei omasta elämästä tarvitse ottaa vastuuta.
Vierailija kirjoitti:
Toimeentuloa ei koskaan pidä hakea elo-syyskuulle jos on säästöjä eri tilillä, koska silloin Kela tutkii verotiedot!
Vierailija
29.08.2024 | 12:44
näin kävi mulle kun ulkomailla on säästöjä ja ensi toimeentuloon pitäs olla siitä tiedot! KELA oli saanut verotietojen kautta tietoa että
kaveri sanoi ettei koskaan hae toimeentuloa elo-syyskuulle koska silloin tulee verotiedot Kelalle!
ovelaa mutta en tätä tiennynnä!
Tukien saajat käyttävät aikansa kartoittaakseen milloin tukia kannattaa hakea ja miten varat kannattaa piilottaa mielummin kuin menisivät töihin.
Ja ihmettelette miksi jengi käskee menemään töihin.
Vierailija kirjoitti:
Aion vain toistaa koska lukutaitosi on näköjään jopa laskutaitoasi kehnompaa:
"Kyllä voit. Nimenomaan tekemällä töitä. Työnteossa saat *aina*, ihan poikkeuksetta enemmän rahaa kuin mitä saat toimeentulotuella. Toimeentulotuki ei ole perustulo. Tietenkin työssäkäminen vähentää sitä, koska se on TOIMEENTULOTUKI. Sinulle jää silti, siis ihan siitä huolimatta, noista keikkatöistä enemmän rahaa käteen kuin mitä se tuen määrä on ja kuin mitä se vähenee."
Mitä se toistaminen auttaa jos et alunperinkään ymmärrä pointtia.
Jos niistä keikoista jää käteen alle 600/kk, ei ole tienannut yhtään enempää kuin olemalla toimeentulotuella. Millähän laskutoimituksella saat näistä töistä *aina* enemmän kuin tt-tuella?
Kuka tienaa alle 600e/kk ? Moista keikkatyötäkään ei ole olemassa.
Mene töihin.
Välinpitämättömyys kasvaa ja laskut voi jättää maksamatta. Mihin hallitus tähän kannustamalla pyrkii?
Hmph...
Mitkä ja mitä ovat ne ulosottoon menevät laskut? Ne ovat niiden ylellisyystuotteiden laskuja joita kelan tuilla ei ole koskaan ollutkaan tarkoitus kustantaa. Se ei ole kelan vika eikä syy jos ihminen on ottanut velaksi asioita joihin hänellä ei itsellään ole varaa. Jos olisi, niin silloinhan hän ei olisi oikeutettu kelan toimeentulotukeenkaan.
Vaikka tukirajoja onkin muutettu, niin silti kela turvaa ja kustantaa perus elämän tarpeet täysin.
Vierailija kirjoitti:
Välinpitämättömyys kasvaa ja laskut voi jättää maksamatta. Mihin hallitus tähän kannustamalla pyrkii?
Jos aikuinen ihminen ottaisi vähän vastuuta elämästään, ei hallituksen tarkoitus ole rohkaista sinua maksamaan ihan omat laskusi. Tukileikkaukset tulevat osalle liian myöhään, ovat niin avuttomiksi oppineet että hallituksen pitäisi heidän laskunsakin maksaa :D
Valtion tulee huolehtia kansalaisistaan.
Jos ja kun potilas asuu normien mukaisessa ja hintaisessa asunnossa, hän saa siihen 70% asumistukea ja silloin tuo puuttuva 30% huomioidaan potilaan eduksi myös toimeentulotuessa. Potilaan juoksevat kulut mm sähkö,vesi,kotivakuutu ym muut laskut hoitaa kokonaisuudessaan kela. Potilaalle annetaan myös ruokarahaa 577,61 euroa joka kuukausi. Mitä laskuja potilaalla voi siis mennä ulosottoon? Ottaen huomioon, että hänen normaali elämän kulunsa kustantaa kokonaisuudessaan kela.
Mukaanlukien lääke ja sairauskulut.
Jos potilas haluaa itse hankkia velkaa ottamalla/ osamaksulla itselleen tuotteita tai palveluja jotka eivät kuulu kelan tukien piiriin on vastuu niistä hänellä itsellään.
Ahneen loppu on tietynlainen ja ylivarojensa eläminen ei ole valtion vastuulla vaan vastuu siitä on kannettava jokaisen itse.
Vierailija kirjoitti:
Jos ja kun potilas asuu normien mukaisessa ja hintaisessa asunnossa, hän saa siihen 70% asumistukea ja silloin tuo puuttuva 30% huomioidaan potilaan eduksi myös toimeentulotuessa. Potilaan juoksevat kulut mm sähkö,vesi,kotivakuutu ym muut laskut hoitaa kokonaisuudessaan kela. Potilaalle annetaan myös ruokarahaa 577,61 euroa joka kuukausi. Mitä laskuja potilaalla voi siis mennä ulosottoon? Ottaen huomioon, että hänen normaali elämän kulunsa kustantaa kokonaisuudessaan kela.
Mukaanlukien lääke ja sairauskulut.
Jos potilas haluaa itse hankkia velkaa ottamalla/ osamaksulla itselleen tuotteita tai palveluja jotka eivät kuulu kelan tukien piiriin on vastuu niistä hänellä itsellään.
Ahneen loppu on tietynlainen ja ylivarojensa eläminen ei ole valtion vastuulla vaan vastuu siitä on kannettava jokaisen itse.
Meillä on Suomessa ihmisiä, joille tämä on ihan uutinen. Että heidän pitäisi elättää itse itsensä, kun ei vanhemmatkaan niin tehneet. Korkea aika suitsia tukia edes vähän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aion vain toistaa koska lukutaitosi on näköjään jopa laskutaitoasi kehnompaa:
"Kyllä voit. Nimenomaan tekemällä töitä. Työnteossa saat *aina*, ihan poikkeuksetta enemmän rahaa kuin mitä saat toimeentulotuella. Toimeentulotuki ei ole perustulo. Tietenkin työssäkäminen vähentää sitä, koska se on TOIMEENTULOTUKI. Sinulle jää silti, siis ihan siitä huolimatta, noista keikkatöistä enemmän rahaa käteen kuin mitä se tuen määrä on ja kuin mitä se vähenee."
Mitä se toistaminen auttaa jos et alunperinkään ymmärrä pointtia.
Jos niistä keikoista jää käteen alle 600/kk, ei ole tienannut yhtään enempää kuin olemalla toimeentulotuella. Millähän laskutoimituksella saat näistä töistä *aina* enemmän kuin tt-tuella?Kuka tienaa alle 600e/kk ? Moista keikkatyötäkään ei ole olemassa.
Mene töihin.
Olen töissä ja tienaan vain 600e/vko nettona. Ei tällaisena köyhänä eläminen mitään herkkua ole. Osaan hyvin samaistua kelan tuilla eläviin ihmisiin koska olen samaa tuloluokkaa heidän kanssaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
en minä työkyvyttömänä mihinkään töihin jotenkin maagisesti pysty, vaikka kuinka leikataan.
Et ole työkyvytön kun täälläkin kirjoittelet! Tuhannet ihmiset ansaitsevat toimeentulonsa tietokoneen ääressä.
Lol. Luuletko että pysyn hereillä muutamaa tuntia pidempään kerrallaan? Tai että pää toimisi? Vitt* ime parsaa 🖕
Kahdessa tunnissa saat ihmeitä aikaan.
Kyllä, pestyä koneellisen pyykkiä.
Tekis sullekin hyvää koittaa vaikka 10 vuotta putkeen mitä kilpirauhasväsymys on.
Jos sulla on enemmän kuin 2 aivosol
Kiitos päivän nauruista, tää oli jo pohjanoteeraus.
Vierailija kirjoitti:
Valtion tulee huolehtia kansalaisistaan.
Niinhän valtio tekeekin.
Valtio huolehtii kaikissa tuloluokissa olevista ihmisistä. Ei ole yhteinen etu, että vain tietyn tulorajan alittaville ihmisille suotaisiin täysin rajoittamattomat määrät etuisuuksia toisten kustannuksella. Nämä tukirajat on pakostakin oltava linjattuna ja rajattuna johonkin rajaan. Ei voi, eikä saa olla eliitti ryhmää joka saa kaiken tekemättä itse mitään muuta kuin kuluja muiden maksettavaksi. Ekosysteemissä paskakin on tärkeä joten kyllä sossupummillakin tietynlainen arvo on.
💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💷💶💰💲🤑🤑🤑🤑💵💴💴👛
Miksi mua alkaa aina panettaa kun kuulen sanan yyhhoo? Heti alkaa sykkimään 🍆
Ulosotolla on riittävästi tekemistä jo nyt.
Työssäni näin, kuinka ihmiset ottivat lainaa, jossa pahimillaan oli 90 prosentin korko. Harva pystyi maksamaan lainoja, jotka siirtyivät perinnän kautta ulosottoon.
Älä ota kammottavan korkeakorkoista lainaa koskaan.
Vierailija kirjoitti:
Miksi mua alkaa aina panettaa kun kuulen sanan yyhhoo? Heti alkaa sykkimään 🍆
Mulla vähän sama mut kai se on ku ne on silleen ainavalmiita.
Vierailija kirjoitti:
Kato kun kaikille työttömille ei ole töitä. Ja miten ruoskiminen auttaa kun tässä tapauksessa pitäis ruoskia niitä työnantajia?
Lainat tappiin ja muutto ulkomaille.Kansalaisuuden vaihto heti kun tulee mahdolliseksi.