Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Luuletko että alkoholi auttaa ahdistukseen?

Vierailija
28.08.2024 |

Jo pieni määrä kerran viikossa säännöllisesti lisää stressihormomin määrää jolloin olet koko ajan stressaavassa tilassa ja koet saavasi apua alkoholista, jota toki aluksi kokee saavansakin kun se lisää mm. dopamiinin ja endorfiinien määrää. Se onkin luokiteltu kovaksi huumeeksi. "Hard Drug". Itse mietin miten sitä voi edes huumeeksi sanoa, se on pikemminkin liuotin jolla on huumaavia vaikutuksia. Voit toki kokeilla esimerkiksi eetterin imppaamista. Sillä on vähän samanlainen aivoja liouttava vaikutus, kuten alkoholilla.

Selvä elämä on paras. Selvän elämän jopa muistaa vanhuuden päivinä. Ei tarvitse alzheimer-muumiona maata sängyssä. 

Kommentit (54)

Vierailija
21/54 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alkoholi auttaa ahdistukseen mutta myös lisää sitä. Sehän se ongelma on.

Itse lääkitsen itseäni alkolla, siksi, että esim. nukahtamislääkkeitä ei lääkärit enää myönnä. En todellakaan aio kärvistellä koko yötä niin, että olen aamulla kuin vainaa. Ja vihainen kun en ole saanut nukuttua yhtään ja alkava päivä ahdistaa. Syystä tai toisesta. Se on eri keskustelu.

Ohhoh, tulipa merkkivirheitä.

Vierailija
22/54 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta mitä jos ei vaan kestä tätä kaikkea pskaa selvin päin?

Helpompaa se kaikki paska on kestää selvin päin. Alkoholi moninkertaistaa ongelmat.

No eipä kyllä aina ole.

Multakin lopetettiin toimivat ja sivuoireettomat unilääkkeet seinään. Ne kuulemma väistämättä aiheuttaa riippuvuutta, kaamee bentsojohdannainen. Tilalle sit toimimattomia allergiallääkkeitä tai antipsykootteja tai masareita, mitkä tekee enemmän haittaa kuin hyötyä. Paha paniikkihäiriö jonka lääke on minimaalinen, ei edes riitä ja sekin on jatkuvasti katkottu. Nyt en tiedä saanko edes sitä takaisin. En mä ole toimiva yksilö mitenkään ilman lääkkeitä.

Mulla on myös endometrioosi joka  aiheuttaa pirun kovia kipukohtauksia. Toimivaa kohtauslääkettä en saa, mun pitäs syödä toimimattomia tulehduskipulääkkeitä tauotta, sekä hormoneja jotka pahentaa mt-ongelmia.

Ei saakeli, en mä kestä! Ja tästä kaikesta ei saa edes hetken pakoa muulla kuin alkoholilla, arvaa onko se mustakaan kivaa?

Ja tosiaan. Olisin lääkkeillä ihan yhteiskuntakelpoinen ja kantaisin korteni verojen muodossa, mutta kovia huumeitakin saa helpommin kuin hoitoa ja niitä oikeita lääkkeitä tarpeeseen. Ja se on oikeasti ihme, etten ole lähtenyt niihin sekaantumaan, tää on useimmiten sietämätöntä!

Mulla ei oma yritys riitä!!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/54 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

23/23 

Olen niin pahoillani sun puolesta! Koita jaksaa taistella elämästäsi. Kenelläkään ei ole elämä helppoa, mutta toisilla se on sitäkin vaikeampaa. Päihteet on kaksipiipuinen juttu, niin kuin elämässä asiat yleensä on. Älä syyllistä itseäsi liikaa, tiedät kyllä mikä on sinulle oikea tie. Se ei välttis ole helppo, mutta älä luovuta. Missään vaiheessa. 

Vierailija
24/54 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, kumpi sitten on pahempi, alkoholi vai lääkkeet? Kyllä minä mieluummin ottaisin lääkkeitä nukahtamiseen kuin alkoholia. Tietysti lääkkeillä on sivuvaikutuksia mutta olisi mielenkiintoista tietää kumpi on pahempi, alkoholi vai nukahtamislääkkeet? Ilmeisesti alkoholi on parempi kuin nukahtamislääkkeet, koska lääkkeitä ei vain määrätä. Ja joku Mirta tai Melatoniini ei vain toimi kaikille.

Vierailija
25/54 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ne huolet ja murheet huku viinalla eikä muilla päihteillä, nehän osaavat uida ja tuloksena on entistä pahempi tilanne ja vaikeudet kasvavat moninkertaisiksi.

Ihmeelliset ovat nämä riippuvuus - tarinat, kun "tuntuu" siltä ja siltä, pitää ottaa sitä ja tätä kemikaalia,  viinaa, uni - tai muita turruttavia lääkkeitä jne. loputtomiin. Yhtä automatisoitunut käytösmalli kuin tavallisilla ihmisillä jano ja nälkä, kun on jano juodaan vettä, kun on nälkä syödään ruokaa.

Kysymyshän on riippuvuuden kehästä, joka pitäisi saada poikki. Päihdesairaus on mielen sairaus. 

Vierailija
26/54 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä hetkellä kun aloitan ottamaan, nousussa tuntuu elämä mahtavalta ja velatkin saatavilta.

Seuraavana aamuna sängyssä ahdistus on niin valtava, että ei voi sanoin kuvailla.

Vierailija
27/54 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vetää itsensä niin känniin että on taju kankaalla niin hetken aikaa pääsee ahdistuksesta mutta kyllä kaikesta muustakin aivotoiminnasta.  Eri asia sitten mitä sen jälkeen; eli uusi kierros taas.

Pakopaikkana se kyllä voi toimia.

Näinhän sitä moni "lääkitsee" ja ehkä se pieni hetki sitten helpottaakin mutta ahdistuneisuutta itseään se ei taatusti paranna. Se osaa uida jopa viinassa,  se on sitkeä sissi.

Vierailija
28/54 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siin on tehtävä hyöty/haitta laskelmat

Tottakai se poistaa kaikki huolet siltä yheltä illalta kun dokaa, mut onkse kivaa sen yhen illan jälkeen makaa darrassa ja enemmän ahistuneena seuraavat 3 päivää?

Ei se musta ainakaa oo sen arvosta. 

Ja 247 känni ei oo mahollista koska jokaisen kroppa pettää jossain vaiheessa, eli ehkä on vaan parempi mennä lenkille sen sijasta?

<3

Ryyppäämisen jälkeen poltetaan pilveä, niin ei ahdistus ehdi yllättämään.

Kannattaa jättää tuosta se ryyppääminen pois. Krapulassa ja laskuhumalassa ahdistus voi yltyä vaarallisen voimakkaaksi. Suomessa ei saa reseptiä kannabikselle ahdistukseen. Ei vaikka se on siihen toimiva lääke.

Vierailija
29/54 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu ihan ihmisestä. Joillakin lisää ahdistusta ja joillakin ei. Mulla ainakin alkoholi auttaa ahdistukseen. Muutaman tunnin ainakin tuntuu siltä että tästä vielä selvitään. Silloin myös aktivoidun tekemäänkin asioilleni jotain. 

Vierailija
30/54 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulla ainakaan ole rentouttavaa, ahdistusta poistavaa vaikutusta, ei sinne päinkään. En käytä alkoholia kuin äärimmäisen harvoin. 

Vierailija
31/54 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienessä määrin kyllä.

Vierailija
32/54 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viina ei poista ongelmia, mutta eipä kyllä uittu maitokaan.

Vierailija
33/54 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä.

Vierailija
34/54 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen koostuu soluista. Alkoholi on solumyrkky.

Vierailija
35/54 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua kalja autta ja rauhoittaa.

Vierailija
36/54 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

*auttaa

Vierailija
37/54 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Auttaa sen aikaa kun juot. Meinaatko juoda aina?

Vierailija
38/54 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Auttaa sen aikaa kun juot. Meinaatko juoda aina?

Joo, oon kitannu jo nelkyt vuotta! Oon 68.

Vierailija
39/54 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos soluille antaa solumyrkkyä ja syöpää edistävää alkoholia ja se auttaa kun satuttaa itseään myrkyllä, niin kyllähän jotkut viilteleekin itseä.

Vierailija
40/54 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholi taitaa olla ainoa itsehoitolääke suomessa. Ja sekään ei tarkkaan ottaen ole lääke. Mielenterveyshoito on suomessa ala-arvoista. Tiedän kun olen muutaman kerran käynyt juttelemassa. Katukaupastakin saa parempaa apua kuin virallisista paikoista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kaksi