Luuletko että alkoholi auttaa ahdistukseen?
Jo pieni määrä kerran viikossa säännöllisesti lisää stressihormomin määrää jolloin olet koko ajan stressaavassa tilassa ja koet saavasi apua alkoholista, jota toki aluksi kokee saavansakin kun se lisää mm. dopamiinin ja endorfiinien määrää. Se onkin luokiteltu kovaksi huumeeksi. "Hard Drug". Itse mietin miten sitä voi edes huumeeksi sanoa, se on pikemminkin liuotin jolla on huumaavia vaikutuksia. Voit toki kokeilla esimerkiksi eetterin imppaamista. Sillä on vähän samanlainen aivoja liouttava vaikutus, kuten alkoholilla.
Selvä elämä on paras. Selvän elämän jopa muistaa vanhuuden päivinä. Ei tarvitse alzheimer-muumiona maata sängyssä.
Kommentit (54)
Vierailija kirjoitti:
Kossupullo sodan jälkeen joka ukolle kouraan. Psyykenhoitoon.
Viimeksi sodan jälkeen moni veteraani alkoholisoitui ja paljon oli myös heroiiniin koukuttuneita.
Kun tulee kotiin ja olet todella ahdistunut ja tuntuu ettei millään jaksa niitä ainaisia kotitöitä. Otan kaksi paukkua nopeaan tahtiin ja simsalabim eipä enää ahdistakaan ja hommat sujuu vauhdilla. Että kyllä se toimii.
Vierailija kirjoitti:
Sillä hetkellä kun aloitan ottamaan, nousussa tuntuu elämä mahtavalta ja velatkin saatavilta.
Seuraavana aamuna sängyssä ahdistus on niin valtava, että ei voi sanoin kuvailla.
Eli: Älä ota!
Uskon että alkoholi voi tietyissä elämäntilanteissa olla ihan tarpeeseen oikeinkäytettynä. Alzheimeriltn riski pienenee kun rupeaa korjaamaan elintapoja viimeistään keski-iän kynnyksellä. Ahdistukset sun muut on siihen asti muutenkin toivottavasti saatu jotenkin selvitettyä
Mä saan yhteyden sieluuni jatkuvasti stressaantuneena vain ottamalla alkoholia. Voisin muutakin kokeilla jos olisi laillisesti ostettavissa. N57
Jotain muutakin pitäisi elämässä olla kuin työtä ja urheilua. Kansanterveysvalistajien mielestä ei tietenkään tarvita mitään muuta, eikä pidäkkään olla.
Minua ei ahdista koskaan. Kannattaako silti juoda ?
Vierailija kirjoitti:
Minua ei ahdista koskaan. Kannattaako silti juoda ?
Kyllä. Kun juot tarpeeksi alkaa ahdistamaan ja siitä se lähtee.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se ainakin siirtää sitä.
Joo, mutta se ahdistus tulee korkojen kanssa takaisin.
En luule vaan tiedän. Tosin tämä kokemus on vaan siitä kun join yhden tölkin siideriä (juon Yleensä erittäin harvoin). Tuli hiukan rennompi olo, enkä pelännyt että kukaan tunkeutuu mun kotiin vaikka ovi oli auki välillä. Normaalisti pelkään enemmän. Mutta tämä oli tosiaa vaan yhestä tölkistä. Kyllä se auttoi, mutta vain jonkin verran. Koin edelleen ahdistusta mutta ainakin tuo pelko mm. Murhatuksi tulemisesta väheni.
Ei sitä yksinäisyyttä ja seksittömyyttä muuten kestä kun Alkon avulla. Ei ole kivaa katsoa vierestä muiden nautintoa elämässä . Ja olen nuorempana elänyt ilman alkoa ja tiedän että vielä huonommin meni sillon . Ei specsit riitä tähän maailmaan .
Vierailija kirjoitti:
Alkoholi auttaa ahdistukseen mutta myös lisää sitä. Sehän se ongelma on.
Itse lääkitsen itseäni alkolla, siksi, että esim. nukahtamislääkkeitä ei lääkärit enää myönnä. En todellakaan aio kärvistellä koko yötä niin, että olen aamulla kuin vainaa. Ja vihainen kun en ole saanut nukuttua yhtään ja alkava päivä ahdistaa. Syystä tai toisesta. Se on eri keskustelu.
Lääkärit myöntävät "pameja" ihan samoin edellytyksin kuin aiemminkin jos saajan elämänhallinta ja muut kriteerit ovat oikeat. Mene lenkille tai tee jotain aivotoimintaa vaativaa niin kyllä se väsy tulee. Vinkiksi että kokopäivän hiilaritankkaus ja karkinsyönti salkkareiden lomassa eivät nukahtamista helpota.
Jos tosiaan olen niin saatan*n saamaton etten saa itseltäni nirriä pois kun päässä vippaa, niin sitten on osani sekoilla dementikkona.
Kossupullo sodan jälkeen joka ukolle kouraan. Psyykenhoitoon.