Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Luuletko että alkoholi auttaa ahdistukseen?

Vierailija
28.08.2024 |

Jo pieni määrä kerran viikossa säännöllisesti lisää stressihormomin määrää jolloin olet koko ajan stressaavassa tilassa ja koet saavasi apua alkoholista, jota toki aluksi kokee saavansakin kun se lisää mm. dopamiinin ja endorfiinien määrää. Se onkin luokiteltu kovaksi huumeeksi. "Hard Drug". Itse mietin miten sitä voi edes huumeeksi sanoa, se on pikemminkin liuotin jolla on huumaavia vaikutuksia. Voit toki kokeilla esimerkiksi eetterin imppaamista. Sillä on vähän samanlainen aivoja liouttava vaikutus, kuten alkoholilla.

Selvä elämä on paras. Selvän elämän jopa muistaa vanhuuden päivinä. Ei tarvitse alzheimer-muumiona maata sängyssä. 

Kommentit (54)

Vierailija
1/54 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se ainakin siirtää sitä.

Vierailija
2/54 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta mitä jos ei vaan kestä tätä kaikkea pskaa selvin päin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/54 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä taas joku raittiina raivo tietää muidenkin puolesta, miten asiat ovat.

Vierailija
4/54 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minulla loppui masennus ja ahdistus kun rupesin juomaan vähintään annoksen päivässä. Päivittäinen juominen pelkästään paransi elämäni laatua.

Vierailija
5/54 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ottaa ryypyn murheeseen ja toisen hyvään mieleen, niin kyl se siit.

Vierailija
6/54 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vaikuta mielialaani yhtään mitenkään.

Vierailija
7/54 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen monta kertaa ahdistuksessani vetänyt kännit. Ylensä kehää pyörivät ajatukset ovat rauhoittuneet ja olen alkanut uskomaan, että tästäkin selvitään, kun on aina ennenkin selvitty.

Vierailija
8/54 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auttaa niin kauan kun saattaa juoda.

Vierailija
9/54 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köysi & Naru

Parveke & Katu

Vierailija
10/54 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siin on tehtävä hyöty/haitta laskelmat

Tottakai se poistaa kaikki huolet siltä yheltä illalta kun dokaa, mut onkse kivaa sen yhen illan jälkeen makaa darrassa ja enemmän ahistuneena seuraavat 3 päivää?

Ei se musta ainakaa oo sen arvosta. 

Ja 247 känni ei oo mahollista koska jokaisen kroppa pettää jossain vaiheessa, eli ehkä on vaan parempi mennä lenkille sen sijasta?

<3

Vierailija
11/54 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helpompaa se kaikki paska on kestää selvin päin. Alkoholi moninkertaistaa ongelmat.

Vierailija
12/54 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stressiin poltan tupakan ja tympii, kun sen yhden tupakan takia pitää ostaa koko aski. Tarvitsen vaan sen yhden tupakan, en koko askia. 

Vierailija
13/54 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Köysi & Naru

Parveke & Katu

meni kaunis laatoitus pilalle. Sika tippui maahan.

Vierailija
14/54 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En luule. 🙄

Vierailija
15/54 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No raitistakin ilmaa voi kokeilla. Tosin itsellä auttaa stressiin vain ja ainoastaan se yksi tupakka ihan oikeasti. Eihän sen takia pääse tupakasta täysin ikinä eroon. Onko joillekin alkoholi vastaava. 

Vierailija
16/54 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siin on tehtävä hyöty/haitta laskelmat

Tottakai se poistaa kaikki huolet siltä yheltä illalta kun dokaa, mut onkse kivaa sen yhen illan jälkeen makaa darrassa ja enemmän ahistuneena seuraavat 3 päivää?

Ei se musta ainakaa oo sen arvosta. 

Ja 247 känni ei oo mahollista koska jokaisen kroppa pettää jossain vaiheessa, eli ehkä on vaan parempi mennä lenkille sen sijasta?

<3

Ryyppäämisen jälkeen poltetaan pilveä, niin ei ahdistus ehdi yllättämään.

Vierailija
17/54 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholi auttaa ahdistukseen mutta myös lisää sitä. Sehän se ongelma on.

Itse lääkitsen itseäni alkolla, siksi, että esim. nukahtamislääkkeitä ei lääkärit enää myönnä. En todellakaan aio kärvistellä koko yötä niin, että olen aamulla kuin vainaa. Ja vihainen kun en ole saanut nukuttua yhtään ja alkava päivä ahdistaa. Syystä tai toisesta. Se on eri keskustelu.

Vierailija
18/54 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en tietenkään, en mä tyhmä ole.

Mulla on tosin ollut paha masennus ja ahdistuneisuus jo teininä, ensimmäiset paniikkikohtaukset sain 16-vuotiaana, vuosia ennenkuin tippaakaan olin juonut.

Kyllä me kaikki tiedetään, että se kehä ruokkii itseään. Joillain on tarve päästä pois edes hetkeksi omilta ajatuksiltaan. Jotkut käyttää sitä myös unilääkkeenä.

Vois olla eri meininki jos terveydenhuollosta sais oikeasti apua.

Heikoimmat ajautuu nykyäään jo kadulle ja koviin huumeisiin, kun voidaan niin huonosti ja pakko päästä pois. Ei saa hoitoa, ei saa terapiaa, ei saa toimivia lääkkeitä. Huumekuolemat on nykyään suoraan kytköksissä tähän, kukaan vaan ei tee mitään. 

Joskus tuntuu, että ne oikeasti haluaa ajaa "roskasakin" kadulle itseään hoitamaan jotta ne kuolisi pois ja tilastot siistiytyisi.

Päihde- ja mt-huoltoon lisää resursseja eikä leikkauksia.

Vierailija
19/54 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alkoholi auttaa ahdistukseen mutta myös lisää sitä. Sehän se ongelma on.

Itse lääkitsen itseäni alkolla, siksi, että esim. nukahtamislääkkeitä ei lääkärit enää myönnä. En todellakaan aio kärvistellä koko yötä niin, että olen aamulla kuin vainaa. Ja vihainen kun en ole saanut nukuttua yhtään ja alkava päivä ahdistaa. Syystä tai toisesta. Se on eri keskustelu.

Sama. Sixpäkki eli noin kuusi virolaista A- luokan olutta auttaa nukahtamaan helposti. Helpottaa se ahdistukseenkin kun saa kunnolla nukuttua. Vaan ei pidä liikaa juoda, ei känniä, sanotaanko että pysyy suurinpiirtein ajokunnossa.

Vierailija
20/54 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholi aiheuttaa/lisää ahdistusta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme yksi