Mikä on teidän suurin ilmastoteko?
Mä en juurikaan lennä, enkä aio ottaa lemmikkiä ja kierrätän paljon. Näillä toimin osallistun itse, mites te muut?
Kommentit (124)
En tiedä. Luovuttiin autosta. Ja ainakin minä ostan todella vähän mitään uutta. Lihansyönti myös perheessä tippunut varmaan 80%:ia.
Vierailija kirjoitti:
Olen vegaani, en lisäänny, kulutan minimalistisesti ja olen pääsääntöisesti kotona, kasvatan ja keräilen talvivarastoja, en matkustele, kierrätän ja vaatteita ostan ääriharvoin.
Kaikki edellä mainitut valinnat on tosin tehty ihan muu mielessä kuin ilmasto. Tykkään vain elää näin.
Tää on kyllä tehokkain paketti tähän asti.
Kerätä rakkulat ämpäriin ja pistää ne ruuaksi.
Olen vähentänyt Thaimaan lomat kolmesta kertaa vuodessa enää vain kahteen kertaan vuodessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ostan vain tarpeeseen, vain yksi auto joka sekin lähinnä seisoo pihassa kun mies tekee töitä kotona ja minä työtön. Lentänyt olen viimeksi yli 20v sitten. Kierrätän roskat. Puutarhassa huomion hyönteiset ja linnut, ja yritän vaalia monimuotoisuutta.
Lokkeilet miehen nurkissa?
Elän omilla rahoillani. En siis oikeastaan ole työtön, vaan en ole työelämässä.
En syö juurikaan ulkomailta rahdattua ruokaa. Syön paljon marjoja, sieniä ja järvikalaa.
Viedä salaa tyttöystävän piskin piikille! Oppiipahan olemaan!
Otan osaa teidän köyhään elämäänne, jotka ette koskaan lennä. Varmaan olette kuolinvuoteella tyytyväisiä 😆🤣
Vierailija kirjoitti:
En hanki kersoja. En myöskään lennä tai matkustele ylipäätään, edes kotimaassa. Kierrätän. En osta kuin tarpeeseen. Syön pääasiassa kasvisruokaa, joskus kalaa. En käytä alkoholia, tupakoi tai juo kahvia. Lemmikkejä en omista. Asun pienessä asunnossa, en omista mökkiä tai kakkosasuntoa. Sähkösopimus fossiliton. Auto löytyy, mutta sillä ajelen vain välttämättömät asiointimatkat, alle 4000 km vuodessa (asun joukkoliikenteen ulottumattomissa).
Milloin te tantat tajuatte että kierrättäminen on HYTTYSEN PASKA. Talousjätteet muodostavat äärimmäisen pienen osan kaikista jätteistä ja monesti nekin vaan poltetaan.
En ole hankkinut lapsia. Tämän ansiosta voisin lentää 65 kertaa joka vuosi, silti hiilijalanjälkeni olisi alempi kuin lapsia tehneen.
Mun ehdottomasti suurin ympäristötekoni on se, etten lennä. En ole käynyt ulkomailla vuosiin.
Kierrätän ja kompostoin, mutta ne on mun mielestä aika pieniä tekoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ostan vain tarpeeseen, vain yksi auto joka sekin lähinnä seisoo pihassa kun mies tekee töitä kotona ja minä työtön. Lentänyt olen viimeksi yli 20v sitten. Kierrätän roskat. Puutarhassa huomion hyönteiset ja linnut, ja yritän vaalia monimuotoisuutta.
Lokkeilet miehen nurkissa?
Elän omilla rahoillani. En siis oikeastaan ole työtön, vaan en ole työelämässä.
Mikä ilmastoteko se on?
Ostin avoauton ja tilaan Temusta.
Vierailija kirjoitti:
Kerätä rakkulat ämpäriin ja pistää ne ruuaksi.
Mitkä?
Teen lomia vain Eurooppaan, noin viisi kertaa vuodessa + Tukholman ja Tallinna risteilyt. En omista autoa. Olen sekasyöjä joten vegakkieinespaskaa ei turhaan valmisteta ja sitten punalappuisena heitetä menemään kuten kaupoissa näen tehtävän.
En omista autoa ja useimmiten liikun kävellen. Eipä sillä taida maapallo pelastua.
En ole lisääntynyt. Olen vähentänyt lihan kulutuksen minimiin. Kierrätän. En ole lentänyt 5 vuoteen.
Vaihdoin muovipussit vasuun 🧺👴🏻👴🏻
En lennä koskaan, ei lemmikkejä, suosin pyöräilyä ja kävelyä, kerään metsän antimia, viljelen omalla pihalla ruokaa, kierrätän, ostan harvoin uutta ja käytän kaikki vaatteeni loppuun ennen uuden hankkimista. Lahjoitan rahaa luonnonsuojelujärjestöille.