Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on teidän suurin ilmastoteko?

Vierailija
28.08.2024 |

Mä en juurikaan lennä, enkä aio ottaa lemmikkiä ja kierrätän paljon. Näillä toimin osallistun itse, mites te muut?

Kommentit (124)

Vierailija
81/124 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen sitä, että lapsettomia syyllistetään, vaikka sehän tarkoittaa vain sitä, että omilla jälkeläisillä on sitten enemmän luonnonvaroja kulutettavana.

Vierailija
82/124 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi valtio on puuttunut turhaan kulutukseen ja vähentänyt rahan syytämistä turhille hyödyttömille ihmisille. On ekologisempaa asua metsässä teltoissa kuin lämmittää perseaukisille asuntoja. Ekologisempaa paistaa ruokansa nuotiolla tai syödä se kylmänä purkista kuun lämmittää se sähköllä.

humanismi tuhoaa maapallon koska sen harjoittaminen vähentää luonnollista poistumaa ja sen kautta lisää ylikansoittumista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/124 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitään. En ole niin va ja kki, että luulisin että voisin mitenkään vaikuttaa ilmastoon. Lisäksi ei edes kiinnosta koska kaikki energia menee selviytymiseen hinnan ostojen takia.

Vierailija
84/124 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kyykyttänyt köyhiä ja ollut antamatta kerjäläisille rahaa.

Vierailija
85/124 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kai te jotka hyvesignaloitte sillä ettette matkusta missään, tajuatte että se on sama kuin sanoisi ettette lue koskaan kirjoja. Yhtä sivistymätöntä. 

Kyllä, koska jonottaminen Eiffel-tornille satojen amerikkalaisturistien vanavedessä on hyvin kylttyrelliä. Turismi ja matkailu ovat eri asioita. Matkailla voi lähelläkin. 

Näin. Olen matkustellut aiemmin aurinko- ja kaupunkilomilla, joten ei voi sanoa, etten ole nähnyt mitään. Viime vuosien aikana en ole enää lentänyt ulkomaille, ennen koronavuosia viimeksi. Joku täällä tuntuu alapeukuttavan, jos sanoo lentämättä jättämisen olevan ekoteko. Jos se ei ole, niin mikä sitten on? Kasvissyöntikö?

Vierailija
86/124 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekoteko?

Lämmitän kiuasmakkaraa itselleni puilla lämmitettävän  kiukaan päällä. Ja pesydyn ympäristöystävällisellä lähdevedellä.

Vierailija
87/124 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisään lihan syöntiä ja ostin just jenkkiauton joka kuluttaa bensaa kaupunki rälläyksessä 30l/100km 

Vierailija
88/124 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haukun vihervasemmistolaisia joiden ydinvoimahysterian vuoksi olemme rakentaneet hiilivoimaa ydinvoiman sijaan viimeiset 50 vuotta, ja joiden takia EU:lla ei ole energiainfraa vaan olemme Venäjän vietävissä, minkä takia Putin saa tänäänkin EU:lta suoraan ja epäsuoraan miljardeja dollareita sotakoneistoonsa kaasuostojen muodossa.

En ikinä lopeta teidän syyllistämistä ja kun sota joskus loppuu, aloitan kansalaisaddressin jonka myötä jokainen vihervasemmistolainen lähtee Ukrainaan kantamaan kylttiä kaulassaan missä lukee ukrainaksi, venäjäksi ja englanniksi: "Minä olen ydinvoimahysteerinen ja tiedevastainen. Minun takiani Putinilla oli varaa pommittaa lastensairaaloitanne."

Jos uskotte olevanne oikealla asialla, ei pitäisi olla mitään pelättävää.

Vierailija
89/124 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lensin viineisen kerran 5 vuotta sitten. En omista autoa enkä lemmikkiä. Lajittelen jätteeni. Syön hyvin harvoin punaista lihaa. Ostan harvoin uusia vaatteita. 

Vierailija
90/124 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jätin äsken pieraisematta vaikka pieretti. Muistiin nousi vihervassu.

On vaarallista jättää pieremättä jos pierettää. Pieru nousee pitkin selkärankaa aivoihin ja saa aikaan täyspaskaisia ideoita ja mielipiteitä. Kannattaa aina pieraista.

Vierailija
91/124 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En harrasta ilmastotekoja. Enkä muutakaan moraaliposeerausta.

Vierailija
92/124 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienemmät matkat kuljen jalan. Kierrätän ja lajittelen. Suosin kestokasseja kauppareissuilla. Suosin kotimaisia ja lähiruokatuotteita mahdollisuuksien mukaan, sekä luomua. Istutan kesällä itse kasvatettuja kukkia. Lajikkeet valitsen niin, että ne houkuttelevat paljon pörriäisiä ja perhosia. Vaatteita yms.ostetaan vain tarpeeseen. Meikeissä olen siirtynyt luonnonkosmetiikkaan. Pesuaineessa etikkaan. 

Vierailija
93/124 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön lähiruokaa. Omasta metsästä ammun joka vuosi hirven ja kolmesta neljään peuraa. Itseasiassa pidän tappamisesta. Nautin siitä suuresti. Se on ego teko. 

Vierailija
94/124 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä kuvittelette saavuttavanne tällä ekoilullanne, mitä juuri sinun papujen syömisesi vaikuttaa yhtään mihinkään?

Koko maapallon mittakaavassa vegaaneja on alle 2 prosenttia. Sekö ihme tapahtuisi, että loput 98,? % lopettaisi lihan syömisen kokonaan tai edes vähentäisi sitä ?

Mitä te saatte aikaan? Ette niin yhtään mitään. Mitään ette ole saaneet aikaan koko hippiaatteenne aikana. 

Vierailija
95/124 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen istuttanut puita, hoitanut taimikoita ja harvennellut metsää (lisää kasvua eli hiilen sidontaa). Joka vuosi on useampi hehtaari tavalla tai toisella työn alla.

Vierailija
96/124 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä usko tähän ilmastohumppaan, vaan pidän sitä suurena puhalluksena samojen rikkaiden taskuun. Ilmastonmuutoksen aiheuttaa esim. aurinko, ei ihminen. 

Mutta muista ekologisista syistä ja osittain muistakin syistä:

- lajittelen jätteet 

- pidetään huoli, ettei ruokaa mene roskiin 

- kierrätän 

- en tilaa kiinakrääsää 

- en ostele turhia asioita ja kun ostan, ostan parasta laatua mihin rahani riittävät ja käytän samaa mahdollisimman pitkään

- käytän vain vähän kosmetiikkaa ja kemikaaleja kotona 

- en syö mm. soijaa enkä soijalla ruokittuja eläimiä 

- suosin luomua ja kotimaista ruokaa sekä tuotteita

- suosin luonnonmateriaaleja esim. fleecen sijaan 

- en käytä hormonivalmisteita enkä juuri mitään lääkkeitä 

- vältän turhaa sähkön kulutusta 

- en osta sähköautoa, nastarenkaita ei pidetä turhaan kesäkelillä

- yritän välttää lentämistä 

- suojelen kotoperäisiä eläinlajeja ja kasveja, aina kun mahdollista, esim. pelastan pulasta tai hävitän lupiineja 

- talo lämpeää hukkalämmöllä 

- en käytä hyttysmyrkkyjä, -savuja, sääskiansoja tai thermacelliä

- voisin vielä liikkua enemmän pyörällä tai kävellen 

- opetan lapsille luontoarvoja 

Vierailija
97/124 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päätin aikoinaan, etten ikinä hanki lapsia, enkä lemmikki- tai kotieläimiä. En käy kaupoissa käytännössä lainkaan. Syön itse keräämääni sientä, marjaa ja itse onkimaani kalaa, sekä kesäisin itse kasvattamiani salaatteja ja juureksia. Vaatteet käytän täysin loppuun, kunnes ovat täysin puhki, sen jälkeen käyvät vielä siivousrätteinä. "Uutta" vaatekertaa jos joskus tarvitsee, niin kirpparilla käyn noin kerran vuodessa. Mitään kosmetiikkaa en tarvitse, ainoastaan hammastahna ja saippua poislukien. Syy elämäntapaani ei kuitenkaan ole ilmastoposeeraus tai maailmanpelastajan leikkiminen.Turhan roinan nurkissa olen lapsuudesta saakka kokenut ahdistavana epäjärjestyksenä ja elintilan syöjänä.

Vierailija
98/124 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on vähän surullinen ketju. Eihän yksi ihminen pystyy muuttamaan koko maailman suuntaa, mutta useamman ihmisen valinnoilla on jo merkitystä. Monella ketjussa tuntuu olevan ei kiinnosta-asenne. Toivon, että se ei ole yleinen mielipide. 

Totta on toki, että vaikka kaikki suomalaiset kierrättäisivät, lajittelisivat yms., ei sekään vielä pelasta, vaikka alku olisikin. Isot valtiot (Kiina, USA, Intia yms.)pitäisi saada mukaan. Afrikan mantereella saatetaan ydinjätteetkin kipata suoraan mereen. Raha ja ihmisten välinpitämättymyys/tietämättömyys sekä korruptio ovat suuria ongelmia.

Vierailija
99/124 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen köyhä, joten ilmastoteot on helppoja. 0 lasta, ei autoa, ei varaa matkustaa jne.

Vierailija
100/124 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on ap:n suurin ilmastoteko?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kuusi