Mikä on teidän suurin ilmastoteko?
Mä en juurikaan lennä, enkä aio ottaa lemmikkiä ja kierrätän paljon. Näillä toimin osallistun itse, mites te muut?
Kommentit (124)
En lennä enkä omista autoa. Molemmat tosin rahan eikä ilmaston takia.
Perustin ison Metso-suojelualueen. Miljoonan kilon hiilivarasto. Nyt voin lentää huoletta lomillani loppuelämäni ajan.
Syön tänää loppuun 400g jauhelihapaketin
Matkustelen Japanissa vain kerran vuodessa. 1% matkustelee kymmeniä kertoja vuodessa ja vielä omalla henkilökohtaisella koneella. Uskallan väittää, että en saastuta läheskään yhtä paljon, kun käyn vain kerran vuodessa Japanissa. M28
En tee lapsia, en jätä hävikkiruokaa, en omista autoa.
En omista koiraa
En ole lentänyt sitten 2019
En osta jatkuvasti vaatteita ja muuta kräsää, enkä varsinkaan ulkomailta tilaa
Bensa-autoilen ja moottoripyörilen mutta niiden päästöt pieniä yllämainittuihin verrattuna.
En omista autoa, en tee lapsia, enkä käy ulkomailla lentämällä.
En lennä lainkaan, en omista lemmikkejä, ostan kaiken käytettynä ja vain tarpeeseen. En omista autoa ja pyöräilen tai kävelen matkat. Kerään luonnosta ruokani ja viljelen loput, kompostoin. En kuluta.
Laskettiin asunnon lämpötilaa muutamalla asteella viime vuonna lämmitysaikaan. Tämä toki siksi, kun sähkö oli niin kallista, mutta menee se ilmastoteostakin - sähköä kuluu vähemmän.
En ole lisääntynyt, en aja autoa vaan käytän joukkoliikennettä ja lennän äärimmäisen harvoin, viimeksi 12 vuotta sitten, en ehkä enää ikinä.
Lapsettomuus tarkoittaa että samat työ tehtävä saastuttavammassa maassa kun ei Suomesta löydy tekijöitä.
Suomi 100g CO2/kWh
EU 200g/kWh
Intia/Kiina noin 800g/kWh
Olen vegaani, en lisäänny, kulutan minimalistisesti ja olen pääsääntöisesti kotona, kasvatan ja keräilen talvivarastoja, en matkustele, kierrätän ja vaatteita ostan ääriharvoin.
Kaikki edellä mainitut valinnat on tosin tehty ihan muu mielessä kuin ilmasto. Tykkään vain elää näin.
Jätin äsken pieraisematta vaikka pieretti. Muistiin nousi vihervassu.