Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on teidän suurin ilmastoteko?

Vierailija
28.08.2024 |

Mä en juurikaan lennä, enkä aio ottaa lemmikkiä ja kierrätän paljon. Näillä toimin osallistun itse, mites te muut?

Kommentit (124)

Vierailija
21/124 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vegaani, se on hyvin merkittävä ilmastoteko ja kaiken lisäksi helppoa

Lisäksi:

Asun kaupungissa ja kuljen enimmäkseen pyörällä tai julkisilla. Lomalentoja teen ehkä kerran kolmessa vuodessa.

Vierailija
22/124 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertoa etta ilmasto muuttuu ja se on aina muuttunut. Ihminen ei vaikuta vaan aurinko. JA CO2 on kasvien ruokaa!!

Lopettakaa cusetus

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/124 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En hanki lapsia joka on suurin ilmastoteko minkä ihminen voi tehdä. En myöskään ole koskaan omistanut lemmikkejä, enkä ole koskaan matkustellut. Työssäkäynnin ilmastokuormitus on myös itselläni minimaalinen, koska en ole koskaan ollut töissä.

Vierailija
24/124 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole lisääntynyt, en aja autoa vaan käytän joukkoliikennettä ja lennän äärimmäisen harvoin, viimeksi 12 vuotta sitten, en ehkä enää ikinä.

Niin..en minäkään ole saanut pillua. 😢

Vierailija
25/124 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En lennä, kierrätän. 

Suomennettuna tää tarkoittaa sitä, että olet kertakäyttömuodin suurkuluttaja joka ostaa omatuntonsa puhtaaksi "kierrättämällä" eli myymällä kertakäyttömuodin kirpparilla. Oksettava paska sinä olet.

Vierailija
26/124 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätin kakarat tekemättä. Ei ollut vaikeaa, koska suomalaiset ovat syöpäinen, p.a.s.k.a kansa muutenkin. Meidän sukupuuttomme on maailmalle vain siunaus. Samalla jää enemmän rahaa minulle itselleni.

Vierailija
27/124 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole lisääntynyt, en aja autoa vaan käytän joukkoliikennettä ja lennän äärimmäisen harvoin, viimeksi 12 vuotta sitten, en ehkä enää ikinä.

Niin..en minäkään ole saanut pillua. 😢

Minä kerran melkein sain, mutta selvisin onneksi ihan puhumalla.

Vierailija
28/124 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pikkuhiljaa lisännyt lihan kulutustani ja ajattelin syödä sitä niin paljon, että muille ei sitä enää jää. Syön vaikka kaikki kanat,naudat ja porsaat niin lopulta maailmasta loppuu tuotantoeläimet kokonaan.

Vierailija
29/124 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

90% ostamastamme ruuasta on hävikkiruokaa. Kaikki vaatteet käytetään täysin loppuun, landella itsekseen ei haittaa vaikka kainalossa olisi 10 reikää. Kierrätän muovit kartongit lehdet metallit ja lasit.

Yritän välttää heräteostoksia koska yleensä niitä hankintoja ei kukaan tarttee.

Vierailija
30/124 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt päästämässä minkkejä tarhoistaan luontoon, etteivät kuole naisten turhamaisuuden vuoksi ja luonnon monimuotoisuus säilyy. Olen siis ennallistanut luontoa.

Vierailija
31/124 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan vain tarpeeseen, vain yksi auto joka sekin lähinnä seisoo pihassa kun mies tekee töitä kotona ja minä työtön. Lentänyt olen viimeksi yli 20v sitten. Kierrätän roskat. Puutarhassa huomion hyönteiset ja linnut, ja yritän vaalia monimuotoisuutta.

Vierailija
32/124 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sorry. 

Kuulun anarkisti ryhmään ja kieltäydyn vastustamasta jumalan tahtoa tuhota maapallo.

Luottakaa Jeesukseen Kristukseen vapahtajaamme.

Vierailija
33/124 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostan vain tarpeeseen, vain yksi auto joka sekin lähinnä seisoo pihassa kun mies tekee töitä kotona ja minä työtön. Lentänyt olen viimeksi yli 20v sitten. Kierrätän roskat. Puutarhassa huomion hyönteiset ja linnut, ja yritän vaalia monimuotoisuutta.

Lokkeilet miehen nurkissa?

Vierailija
34/124 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En syö lihaa enkä maitotuotteita, ei autoa, en lennä mihinkään, ei loma-asuntoa, asun kerrostalossa. Noi varmaan kaikki yhdessä. Eipä tuo riitä mutta tällä mennään.

Vierailija
35/124 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En laita. Että en omista autoa. Ostan auton jos työ niin vaatii.

En laita etten lennä. Varmasti lentäisin jos olisi varaa matkustella.

Ilmastotekoni on se, että kerään roskia rannoilta, kaupungin puskista ja merestä. Kerään lytätyt tölkit ja suoristan ne kauppakelpoiseksi. Käytän vaatteeni mahdollisimman loppuun ja ostan mielelläni kestävän tuotteen.

Kierrätän jätteet. 

Vierailija
36/124 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autottomuus ja kierrättäminen 

Vierailija
37/124 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko yksittäisenä ihmisenä vaikuttavani ilmastoon pisaran vertaa.

En tee mitään ilmastotekoja.

En ole mikään vihreiden marionetti joka nielee kaiken propagandan.

Yksi ohjus palestiinassa , yksi lento taivaalla, yksi junamatka helsingistä turkuun.. nuo kaikki tekevät täysin turhaksi yhden ihmisen elämän mittaiset ekoteot.

Vierailija
38/124 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En hanki lapsia joka on suurin ilmastoteko minkä ihminen voi tehdä. En myöskään ole koskaan omistanut lemmikkejä, enkä ole koskaan matkustellut. Työssäkäynnin ilmastokuormitus on myös itselläni minimaalinen, koska en ole koskaan ollut töissä.

Lapsettomuus on kyllä kova argumentti.

Mutta työttömyys ei riitä, kannat kuitenkin työttömyyskorvauksien tuottamiseen tarvittavan ilmastokuormituksen. Jos et hae korvauksia niin ongelmaa ei tietty ole.

Vierailija
39/124 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin? Näin Greta Thurbergin televisiossa. Hän hymyili, minä hymyilin takaisin. Minulle tuli hyvä mieli ja tunsin tehneeni jotain hyvää.

Vierailija
40/124 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En hanki kersoja. En myöskään lennä tai matkustele ylipäätään, edes kotimaassa. Kierrätän. En osta kuin tarpeeseen. Syön pääasiassa kasvisruokaa, joskus kalaa. En käytä alkoholia, tupakoi tai juo kahvia. Lemmikkejä en omista. Asun pienessä asunnossa, en omista mökkiä tai kakkosasuntoa. Sähkösopimus fossiliton. Auto löytyy, mutta sillä ajelen vain välttämättömät asiointimatkat, alle 4000 km vuodessa (asun joukkoliikenteen ulottumattomissa).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme yhdeksän