Muutto taas lapsella edessä
Olen työtön yh, sairasloma takana ja masennuksen hoito meneillään. Elämme Kelan toimeentulotuella lapsen 10 v kanssa. Muutimme kevättalvella halvempaan asuntoon (Heka) 10 km lapsen koulusta, kulkee nyt kahdella bussilla kouluun. Nyt Heka on ilmoittanut taas vuokrankorotuksista, eli muutto on taas edessä. Tämä tilanne masentaa entisestään, lapsi ei haluaisi taas muuttaa. Vuokran suuruutta ei vielä tiedetä, mutta jo 50 e korotus kk on meille liikaa.
Ajattelin jos haen nyt yksiötä koulun läheltä jotta edes koulumatka lyhenisi ja nousuvaraa vuokraan olisi. Olen koulunkäyntiavustaja, ja nettopalkka on niin pieni että joudun hakemaan työssäkäydessäkin toimeentulotukea. Töitä varmaan taas saisin kun vointi paranee.
Toinen vaihtoehto on muuttaa johonkin maaseudulle lähelle jotakin koulua halpaan asuntoon. Ei ole ajokorttia joten palvelut pitäisi olla lähellä ja isää lapsi tapaa joka toinen vkl joten pitäisi olla yhteydet Helsinkiin. Ehdottakaa paikkakuntaa missä minä voisin myös työllistyä ja lapsella olisi koulu ja harrastuset lähellä?
Kommentit (124)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koulu alkoi vasta. Eikö lapsi muka voinut vaihtaa koulua lähempänä olevaan kouluun nyt uuden kouluvuoden alkaessa? Kannattaa nyt ainakin hakea asuntoa juurikin läheltä lapsen koulua niin lapsi pääsee helpommin kouluun, koulumatka lyhenee ja lapsi voi nukkua pidempään.
ei suositella koulunvaihtoa hänelle, opettajan mukaan. ollut niin paljon kaikkea ikävää elämässään. ja ongelma ei ole koulu ja matka sinne vaan uusi vuokrankorotus, ei ole varaa tässä asua ensi vuonna,
T: ap
Ainut vaan, että JOKAISESSA vuokra-asunnossa vuokra korottuu joka vuosi.
Ei nouse, mulla ollut monta vuotta sama vuokra. Kaupungin vuokra asunto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa tosiaan muuttaa johonkin pikkukaupunkiin. Monessa niissä on halpoja asuntoja ihan kaupungin keskustassa. Joku 20 000 asukkaan kaupunki olisi varmaan hyvä. Pohjoiseen ei kannata muuttaa eikä pohjanmaalle.
olen selannut asunto-ilmoituksia päivittäin täytyy laajentaa 150 km Helsingistä nyt olen katsonut vain 100 km säteellä
Mun poika muutti Vantaalta Nurmijärven Rajamäelle , vuokra halpeni puolella, yksityiseltä vuokrasi, palvelut kävelymatkan päässä, kauppakeskus ja myös koulut, uimahalli perheellisille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koulu alkoi vasta. Eikö lapsi muka voinut vaihtaa koulua lähempänä olevaan kouluun nyt uuden kouluvuoden alkaessa? Kannattaa nyt ainakin hakea asuntoa juurikin läheltä lapsen koulua niin lapsi pääsee helpommin kouluun, koulumatka lyhenee ja lapsi voi nukkua pidempään.
ei suositella koulunvaihtoa hänelle, opettajan mukaan. ollut niin paljon kaikkea ikävää elämässään. ja ongelma ei ole koulu ja matka sinne vaan uusi vuokrankorotus, ei ole varaa tässä asua ensi vuonna,
T: ap
Ainut vaan, että JOKAISESSA vuokra-asunnossa vuokra korottuu joka vuosi.
EI korotu! Itse olen asunut tässä asunnossa jo yhdeksän vuotta, eikä vuokra ole noussut kertaakaan.
No kyllä se vaan lapsen hyvinvointiin vaikuttaa. On eri asia asua pienen lapsen kanssa yksiössä, mutta teini-ikää lähestyvä tarvitsee jo oman tilan. Muuten se lapsi etsii oman tilan kodin ulkopuolelta.